Parveke/julkisivuremontista asiaa. 2/2

Anonyymi

Terve kaikille palstan lukijoille. Olen vuosia miettinyt, että kannattaako minun avata enää aihetta tänne. Pitkän harkinnan jälkeen päätin vielä yrittää. Kirjoitin 27.03.2014 aiheen parveke/julkisivuremontista, joka koski taloyhtiötäni. Poikani osasi laittaa tähän alkuperäisen aiheen, jonka jokainen voi lukea.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/12146794/parvekejulkisivuremontista-asiaa-

Kirjoitin asiallisen tekstin minun kerrostalostani, joka korruptoituneen kuntotarkastajan mukaan vaati täydellistä parveke/julkisivuremonttia, jota en koskaan kilpailuttanut. Käytin kokouksissa puheenjohtajana omapäätösvaltaa ja näin ollen remonttia ei tehty silloin, eikä ole tehty vieläkään. Moni asukas on muuttanut näiden vuosien aikana pois ja se on ollut minulle työvoitto. Minun kerrostalo on poikkeus täällä pääkaupunkiseudulla, koska pystyn pitämään alhaiset vastikkeet. Kerrostalo ei vieläkään ole romahtanut, vaikka tänne ei ole tehty mitään remontteja ja siitä neuvoa ottaen irtisanoin huoltoyhtiönkin 4 vuotta sitten, jotta voimme tehdä niitä pieniä korjauksia talkoohengessä.

Minun viimekertainen aiheeni, rehellinen ja oikeaksi todettu näkemys julkisivu/parvekeremontin turhamaisuudesta osui oikeaan ja sen vuoksi minun kimppuuni hyökättiin palstalla raukkamaisesti. Kestän kyllä paljon, mutta anonyymien nimimerkkien takaa tapahtunut asiattomuus ja henkilökohtaisuuksiin meno sai minut sairastelemaan ja lopulta sain sydänkohtauksen. 63-vuotiaana se ei kyllä mieltä lämmittänyt. Nyt olen 70-vuotias, hyvässä kunnossa ja edelleen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Luovuin isännöitsijän roolista ja sen testamenttasin pojalleni, joka on hoitanut asiansa hyvin.

Kehoitan kaikkia teitä vastuullisia taloyhtiön asioita hoitavia tahoja miettimään mikä on taloyhtiöllenne parasta. Julkisivu/parvekeremontti nostaa vastikkeita ja hyötysuhde jää pieneksi. Betonikerrostalot eivät murene, tai romahda. Muistakaamme, että kalliot tällä planeetalla ovat seisseet paikallaan tuhansia vuosia, eivätkä hajoa kuin vasta sitten kun niitä louhitaan.

Siunausta tälle vuodelle.

Mauri Tapio

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja asuntojen hinnat sen kun romahtavat taloyhtiössä...

    • Anonyymi

      Asunto-osakeyhtiössä tuo ei ole mahdollista, äänileikkuri kun rajaa äänioikeuden 1/5 osaan yhtiökokoukseen osallistuvien äänimäärästä!

      Mutta saahan mieleltään sairaat kirjoitella tänne.....

      • Anonyymi

        Haista sinä-----minä taidan tietään asuntoyhtiöistä hieman enmmän, tutustu poika asiaan mistä puhut.
        NIM. Kolmen yhtiön hallituksessa oleva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haista sinä-----minä taidan tietään asuntoyhtiöistä hieman enmmän, tutustu poika asiaan mistä puhut.
        NIM. Kolmen yhtiön hallituksessa oleva.

        Mitkä yhtiöt? Kerro asuntoyhtiöiden nimet ja kuka on isännöitsijä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä yhtiöt? Kerro asuntoyhtiöiden nimet ja kuka on isännöitsijä?

        Vastaukseni oli poistettu, aiheuttiko mielipahaa.. Edelleenkään en minä tuntemattomille ihmisille kerro taloyhtiöiden tai isännöitsijöiden nimiä näin kauniisti sanottununa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haista sinä-----minä taidan tietään asuntoyhtiöistä hieman enmmän, tutustu poika asiaan mistä puhut.
        NIM. Kolmen yhtiön hallituksessa oleva.

        Minäkin istun useamman taloyhtiön hallituksessa, ja kaikissa noudatetaan lakia.

        Aloittaja on mieleltään sairas kusipää, eikä ole eläessään istunut kuin suljetun osaston kahvikerhon rivijäsenenä...


    • Anonyymi

      Vanhassa talossa ei ole parveketta asunnoissa ainoastaan yhteinen tuuletusparveke, miten tämän tuuletusparvekkeen hallinta todistetaan?

      • Anonyymi

        Meinaatko että hallitset sitä yhtiön parveketta?
        Kyllä se on as oy tai kiinteistö joka parvekkeella määrää.


    • Anonyymi

      On se kivaa, että sinulla on kerrostalo. Minulla ei ole kun tämmönen vanha omakotitalo, jonka hallitus on vaimoni. Remontistakaan meillä ei tule erimielisyyksiä, koska hallituksen sana on laki. Hyvä rölli asuu töllissä.

      • Anonyymi

        Sinulla naapurit määräävät senkin ketä höyläät ja kuka sinua höylää, näin se menee siellä vanhassa omakotitalossa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe