Kutsumattomat vieraat

Anonyymi

Minulla on mitta täynnä kaikenlaisista kutsumattomista vieraista. Sanat eivät riitä kertomaan, miten raivoissani olen. Isännöitsijä on päättänyt kutsua kaikenlaisia turhia kuokkavieraita jatkuvalla syötteellä asuntooni. Ties minkälaisia tarkastajia ja tutkijoita tulee käymään. Tuntuu, että kodistani on tullut hotelli.
Näitä kuokkavieraita täytyy paapoa. Heillä on samanlaisia ehtoja kuin hotellissa. Asukkaalla ei ole mitään sanavaltaa edes omistamassaan osakkeessa. Jos saisin itse päättää, niin ei yksikään kuokkavieras tulisi asuntooni.
Isännöitsijä voi silti harrastaa mielivaltaansa mielin määrin. Luvallinen tunkeutuminen ihmisten asuntoihin on väärin. Asukkaita voidaan kuisata kaikin perustein vuosi ja kuukausi tolkullla. Mielivallalle ei loppua näy. Asukkaiden asunnosta on helppo tehdä hotelli, jossa kaikenlaiset kuokkavieraat vierailevat. Seurauksena on raju yhtiövastikkeiden ja vuokrien nousu. Kärsijänä talon asukkaan. He joutuvat maksamaan kuokkavieraiden käynnit.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet ymmärtänyt asunto-osakeyhtiön väärin. Et omista asuntoasi, vaan ainoastaan osakkeen. Taloyhtiö omistaa asuntosi ja Sinä olet se kuokkavieras. Saat toki asua asunnossasi, jos asut kiltisti ja maksat vastikkeesi ajallaan.

      Taloyhtiö lähettää kotiisi juuri niin monta tarkastajaa ja remontoijaa kun hyväksi näkee. Jos tämä tuntuu ongelmalta, niin osta kiinteistö. Kiinteistöön voi tunkeutua vain viranomainen viranomaispäätöksellä.

    • Anonyymi

      Se on ihan sanomatta selvää, että taloyhtiön edustajilla on oikeus päästä huoneistoon (vaikka sitten ilman osakkeenomistajan lupaa) jos tarve vaatii. Jos asunnossa on todettu olevan esimerkiksi palokuormaa, niin tarkastaja tulee sitä katsomaan. Tai jos on jotakin muuta akuuttia toimenpidettä. En tiedä mikä sinun käsityksesi on paapomisesta, mutta sinulla ei ole oikeutta asua asunto-osakeyhtiössä kuin sikolätissä ja olettaa, ettei siihen puututtaisi, mikäli se aiheuttaa/voi aiheuttaa vahinkoa talohtiölle tai muille osakkaille. Jos tämä on sinulle ongelma, niin ole hyvä ja muuta johonkin mummonmökkiin.

      • Anonyymi

        Näitä ongelmia on yleensä vuokrakuoriaisilla. Kun omistavat vain päällään olevat vaatteet ja sossun maksusitoumuksella hankitut huonekalut, pitää yrittää leikkiä, että vuokra-asunto olisi OMA.

        Asiaan saattaa vaikuttaa myös kannabisviljelmät yms. Tai asuntoon haalittu varastettu tavara?


    • Anonyymi

      Kyllä asunnnon omistajalla , oli se sitten vuokranantaja tai asunto-osakeyhtiön edustaja, on oikeus käydä omistamassaan asunnossa.
      Perustellusta ja riittävästi etukäteen kerrotusta syystä, jolloin voivat tulla myös yleisavaimella ellei asunnon haltija ole paikalla.
      Asunto-osakeyhtiössähän, toisin kuin usein kuvitellaan, "omistaja" omistaa asuntonsa vai tapetin takapinnasta sisäänpäin, muu kuuluu yhtiölle ja omistajalla on vain oikeus asua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1520
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1237
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1034
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      772
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      738
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      696
    Aihe