Minua ihan inhottaa kristinusko

Anonyymi

Entisenä uskovaisena huomaan nykyään todella inhoavani kaikkea kristinuskoon liittyvää. Kierrän kaukaa radioiden hartausohjelmat ja palvelukset. Kirjahyllyssäni olevat raamatut olen siirtänyt pois näkyvistä koska koko kirja inhottaa. Täynnä valheita ja satuja. Vien ne hiljalleen paperin keräykseen.
Minua inhottaa uskovien herkkäuskoisuus . Kaikki menee läpi kun puhujana tai kirjoittajana on tarpeeksi karismaatinen tapaus.
Minua inhottaa kun uskovat todella uskovat raamattuun. Täynnä ristiriitaisuuksia ja valheita.
Minua inhottaa kun uskovat sanovat uskovansa koska raamatussa on olevinaan toteutuneita ennustuksia. MIksi uskoa tapahtumien jälkeen kirjoitettuihin"ennustuksiin"
Minua inhottaa kun ihmiset todella kuvittelevat, että on olemassa muka jumala
MInua inhottaa kun uskovat todella luulevat saaneensa rukousvastauksia esim. löytäessään kadonneita avaimia tai muka saaneensa työpaikan rukouksen myötä. Samaan aikaan ihmiset kuolevat nälkään ja kärsivät eikä "jumala" liikauta korvaansakaan. Se on yksi todiste ettei jumalaa ole.

Olen iloinen siitä, että seurakuntien jäsenmäärä vähenee kaiken aikaa ja kristinusko hiljalleen kuolee suomesta.

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainakin Israelin kansan karkoitus omalta maaltaan ja paluu sinne takaisin on kiistaton tapahtuma.

      • Juutalaiset eivät kuitenkaan itse usko, että Jumalalla olisi asian kanssa mitään tekemistä. Israelin juutalaisista 70 % onkin ateisteja. (Tämän kuulin hiljattain 20 Israelin reissua tehneeltä pastorilta.)


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Juutalaiset eivät kuitenkaan itse usko, että Jumalalla olisi asian kanssa mitään tekemistä. Israelin juutalaisista 70 % onkin ateisteja. (Tämän kuulin hiljattain 20 Israelin reissua tehneeltä pastorilta.)

        Marginaali vähemmistö juutalaisuskoisista uskoo Jimalaa, lukee tooraa tai noudattaa perinteitä. Sen sijaan valtaenemmistö juutalaisuskoisista on ateisteja.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Juutalaiset eivät kuitenkaan itse usko, että Jumalalla olisi asian kanssa mitään tekemistä. Israelin juutalaisista 70 % onkin ateisteja. (Tämän kuulin hiljattain 20 Israelin reissua tehneeltä pastorilta.)

        Kyllähän tuo näkyy nykyisen Israelin menosta. Benjamin Netanjahu ei tainne taivaallisiin juurikaan turvautua, kun omista eduistaan on niin kiire pitää huolta.


    • Tuttu tunne. Nykyään olen päässyt vihasta ja halveksunnastani eteenpäin. Mitä ajattelet, ilman kristinuskoa, onko maailmankaikkeus sattumaa, vai luotu? En tarjoa vastaselitykseksi Raamattua. Kun ei se näköjään kelpaa 😂

    • Anonyymi

      Aloittajalle on käynyt ihan niin kuin Raamattu lupaakin muutamille käyvän !

      • Anonyymi

        Luuletko, että ihmistä, joka ei usko Raamattuun, kiinnostaisi pätkääkään tuollainen kommentti. Etkä sinäkään saavuta sillä MITÄÄN hyvää etkä rakkaudellista. Mutta se varmaan hivelee syntistä sieluasi. Nauti siitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että ihmistä, joka ei usko Raamattuun, kiinnostaisi pätkääkään tuollainen kommentti. Etkä sinäkään saavuta sillä MITÄÄN hyvää etkä rakkaudellista. Mutta se varmaan hivelee syntistä sieluasi. Nauti siitä!

        Mitä rakkaudellista siinä nyt oli tuossa paasauksessasi, kun kuitenkin ihan oikeasti aloit synnyttämään kommenttia asiast ajoka ei yhtään kuulemma kiinosta, oletko haistellut jotain!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä rakkaudellista siinä nyt oli tuossa paasauksessasi, kun kuitenkin ihan oikeasti aloit synnyttämään kommenttia asiast ajoka ei yhtään kuulemma kiinosta, oletko haistellut jotain!?

        No katsos minä olenkin omavarainen uskovainen.


    • Anonyymi

      Aamen. Totisesti.

    • Anonyymi

      Prosessi on sinulla kesken. Jos olisit vapaa uskosta ja Jumalasta, asia olisi sinulle neutraali. Sinulla taitaa olla elämässä syvä laaksokausi. Tuskin on tällä hetkellä voimvaroja kovinkaan paljon parantaa maailmaa.

    • Anonyymi

      Itsellä tuli tuo inhotuskausi joskus murrosiässä kun luin vanhaa testamenttia ja kristinuskon veristä ja väkivaltaista historiaa nykypäivään asti .

      Nyt lähinnä huvittaa koko roska lukuunottamatta tämän päivän ko.uskonnon uhreja varsinkin lapset säälittää jotka joutuvat tuon uskonnon lahkojen manipuloitaviksi.

    • Anonyymi

      Kun antaa pahalle pikkusormen .... Helluntaipalsta kuitenkin vetää puoleensa?

      • Anonyymi

        kyllä raamattu on "Jumalan kirja", vaan pitänee ymmärtää, raamattu ei ole: lakikirja !!

        raamattua lukea, "tavalla ja toisella. . ."


      • Anonyymi

        Juu kaikelle pitää olla avoin se lisää tietoa katsos isänmaallisena miehenä luin talvisodastakin kaiken venäläisten kirjoittaman historian ihan uteliaisuudesta että sain kokonaiskuvan asioista ja varmistuksen sille minkälaista propagandaa siitä levitetään venäjällä vähän sama juttu sitten hellureitten ja muiden lahkojen kanssa .

        Uskonnoton ei koskaan sulje korviaan tai silmiään kaikelta infolta kuten esimerkiksi joissain uskonnoissa olevat ihmiset joutuvat tekemään varjellakseen vakaumustaan ettei vaan pääse ulkopiuolinen totuus vaikuttamaan epävarmaan uskoon.

        Uskonnottomalla se menee toisinpäin on hieno rehellisesti tietää ja ottaa selvää asioista eikä tarvitse pelätä mitään koska vakaumuksena totuus on johtotähtenä silloin mitään tietoa ei tarvitse itseltä piilottaa eikä saa piilottaa muuten se olisi itsensä huijaamista.


      • Some vetää puoleensa, koska täällä voi turvallisesti tavata sakkia jonka kanssa ei livenä kannata olla missään tekemisissä.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Some vetää puoleensa, koska täällä voi turvallisesti tavata sakkia jonka kanssa ei livenä kannata olla missään tekemisissä.

        No mutta missä lookisuus, ... saa tavata ....jota ei halua tavata-. !


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mutta missä lookisuus, ... saa tavata ....jota ei halua tavata-. !

        Mietipä sitä!😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta missä lookisuus, ... saa tavata ....jota ei halua tavata-. !

        Lookkisuus on ulkonäössä (looks)!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä raamattu on "Jumalan kirja", vaan pitänee ymmärtää, raamattu ei ole: lakikirja !!

        raamattua lukea, "tavalla ja toisella. . ."

        Terveellisempää olisi lukea lakikirjaa eikä antaa sekoittaa päätään uskonnolla.


    • Anonyymi

      Miksi tuo inhottaa? Oletko vihainen ja jos olet niin miksi?

      ST

      • Anonyymi

        pitänee muistaa, että on myös: "kristinuskon vääristelijöitä"

        "nuo, joiden mielet ovat paisuneet", jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitänee muistaa, että on myös: "kristinuskon vääristelijöitä"

        "nuo, joiden mielet ovat paisuneet", jne.

        Monenlaista on siellä missä on raato.

        ST


    • Anonyymi

      Minua taas inhottaa kaikenmaailman niuhottajat, jotka eivät pääse uskonnoista eroon vaikka jättäisivät kristinuskonsakin.

    • Anonyymi

      Sinulla on vielä krapulavaihe menossa.
      Kohta osaat suhtautua uskontoon ja uskovaisiin asiaankuuluvalla vakavuudella, eli huumorilla ja hyväntahtoisella myötätunnolla.

    • Anonyymi

      Minua myös inhottaa kaikenlainen hihhulointi vaikka uskonkin virheitä ja epäjohdonmukaisuuksia täynnä olevaan Raamattuun. Minua inhottaa myös uskovaisten harhaanjohtaminen, sillä niin moni uskovainen on tullut uskotelluksi ihmisten opeilla sen sijaan, että he uskoisivat puhtaasti sen, mitä Raamatun teksti historia- ja tekstikriittisesti tulkittuna sanoo.

      Minua kuvottaa uskovainen, joka väittävät, että henellä on ainoa oikea totuus vaikka maailmassa on tuhansia kirkkokuntia, jotka opettavat eri tavalla kuin hän ja hekin väittävät omaavansa sen oikean uskon.

      Minua erityisesti kuvottaa ne uskovaiset, jotka käyttävät Pyhää henkeä keppihevosenaan ja kun joku ei usko aivan kuten he, niin he hakkaavat Raamatulla päähän toisin uskovia ja kutsuvat heitä uskosta osattomiksi kun he eivät ymmärrä hänen uskomuksiaan. Minua kuvottaa kun joku uskova kehtaa väittää, että Pyhä henki on johtanut hänet oikeaan oppiin vaikka hän suoltaa omia oppejaan palstalla ja haukkuu sitten muita, ettei heillä ole Pyhää henkeä.

      • Anonyymi

        Miksi kirjoitat Pyhän isolla kun samalla kerrot inhoavasi siihen liittyvää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitat Pyhän isolla kun samalla kerrot inhoavasi siihen liittyvää?

        Koska kuuluu yleissivistykseen osata käyttää substantiiveja oikein kristinuskoa käsittelevällä palstalla, Kielenhallinnan keskuksen ohjeiden mukaan.


    • Anonyymi

      Minä haluan päästä sinne kotiin joka uskovaa odottaa tämän veronmaksukauden jälkeen, ei yhtään inhota, kiitöän JUmalaa että elämisellä on tarkoitus ja kirkas päämäärä.

      olen kiitollinen siitäkin että suomessa ei vielä uskovia polteta tolpan nokassa kuten Nero teki aikanaan, tosin neronkin luut ovat vaalenneet jo kauan sitten ja suuret jutut rauenneet tyhjiin, kuten käy jokaisen joka kuluttaa elämänsä muutamat vuodet Jumalan valmistamaa pelastusta inhoamalla !

      säälittävää sokeutta.

      • "säälittävää sokeutta."

        Siis mikä? Sekö ettei usko sokeasti ja kritiikittä väitteisiin, joiden tueksi ei ole mitään objektiivistä näyttöä?


      • Anonyymi

        "säälittävää sokeutta"

        Mikä on kenellekin sitä sokeutta?


    • Anonyymi

      Inho voi alkaa ihan tavallisesta tapahtumasta kun silmät aukenevat yllättäen ja tilalle astuu ihmettely...olenko tosiaan näin tyhmä.


      Alkoi vahva epäilykausi, joka sai huippunsa massiivisessa joukkotapahtumassa Tampereella. Amerikkalainen karismaattinen puhuja käski kuuntelijoita nostamaan kädet ilmaan ja kertoi että kihelmöinti sormenpäissä, johtuu Pyhän Hengen läsnäolosta. Avasin silmät ja katsoin ympärilleni. Olin kauhistunut. Monta sataa ihmistä, nuorta ja vanhaa, pitämässä käsiään koholla, uskoen veren pakenemista sormenpäistä Pyhäksi Hengeksi! Siinä hetkessä ymmärsin että minut on johdettu harhaan. Sillä hetkellä alkoi vahva kyseenalaistaminen, joka loppujen lopuksi mursi uskoni pala palalta. Mursi kaiken, jonka varaan olin elämäni perustanut.

      https://www.uskontojenuhrientuki.fi/kertomus/syntynyt-helluntalaiseksi/

      • Anonyymi

        Olipa upea kirjoitus.Käyn samanlaista projektia läpi.Sulkiessani hellarin ovet,olen ollut sellaisessa tunnemyräkässä,vihanpurkaukset,huuto jollekin,joka ei ole piitannut avunhuudoistani,menetetyt vuodet sairaassa yhteisössä ja kuitenkin koen,että joku on minua johdattanut,nimenomaan pois uskovien keskeltä.Minäkin olen taiteellinen,ja olen vapautunut kahleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa upea kirjoitus.Käyn samanlaista projektia läpi.Sulkiessani hellarin ovet,olen ollut sellaisessa tunnemyräkässä,vihanpurkaukset,huuto jollekin,joka ei ole piitannut avunhuudoistani,menetetyt vuodet sairaassa yhteisössä ja kuitenkin koen,että joku on minua johdattanut,nimenomaan pois uskovien keskeltä.Minäkin olen taiteellinen,ja olen vapautunut kahleista.

        Peukut sulle


    • Anonyymi

      > Täynnä ristiriitaisuuksia ja valheita.

      Et kuitenkaan pysty näyttämään yhtään valhetta tai ristiriitaa Raamatusta.

      • Anonyymi

        Setvi vaikka näitä aikasi kuluksi kun et mitään järkevää osaa kirjoittaa.




        2. Sam. 24:1 "Mutta Herran viha syttyi taas Israelia kohtaan, niin että hän yllytti Daavidin heitä vastaan, sanoen: Mene ja laske Israel ja Juuda."


        1. Aik. 21:1 "Mutta Saatana nousi Israelia vastaan ja yllytti Daavidin laskemaan Israelin."




        Missä järjestyksessä Jeesus näyttäytyy ihmisille?
        Matt. 28:1-18 -- Ensin Maria Magdaleenalle ja toiselle Marialle, sitten opetuslapsille.


        Mark. 16:9-14 -- Ensin Maria Magdaleenalle, sitten kahdelle tuntemattomalle henkilölle, ja lopuksi opetuslapsille.


        Luuk. 24:15-36 -- Ensin Kleopakselle ja hänen ystävälleen, sitten Pietarille, ja lopuksi opetuslapsille.

        Joh. 20:14-21:1 -- Ensin Maria Magdaleenalle, sitten Tuomaalle, ja lopuksi kaksi esiintymistä opetuslapsille.


        1. Kor. 15:5-8 -- Ensin Keefaalle, sitten kahdelletoista opetuslapselle (siitä huolimatta että Juudas oli jo tällöin kuollut), 500 veljelle (siitä huolimatta että Ap. 1:15 ilmoittaa näitä olleen vain noin 120), tämän jälkeen Jaakobille, sitten apostoleille ja lopuksi Pietarille.


    • Anonyymi

      Tuossa vähän lissä valheita ja ristiriitaisuuksia laitan sitten lisää kun taas pyydät

      Kuka surmasi Saulin?
      Tappoiko hän itsensä, tappoiko hänet amalekilainen, surmasivatko filistealaiset hänet, tai ehkä jopa Jumala itse?

      1. Sam. 31:4 "Niin Saul itse otti miekan ja heittäytyi siihen."


      2. Sam. 1:8-10 "Niin hän (Saul) kysyi minulta: 'Kuka olet?' Minä vastasin hänelle: 'Olen amalekilainen'. Sitten Saul sanoi minulle: 'Astu luokseni ja surmaa minut, sillä minä olen kangistumassa, vaikka olenkin vielä täysin hengissä'. Niin minä astuin hänen luoksensa ja surmasin hänet."


      2. Sam. 21:12 "... silloin, kun filistealaiset surmasivat Saulin Gilboassa."


      1. Aik. 10:13-14 "Niin kuoli Saul, koska hän oli ollut uskoton Herraa kohtaan ... Sentähden Herra surmasi hänet ja siirsi kuninkuuden Daavidille, Iisain pojalle."

    • Anonyymi

      Ei ole mikään ihme, ettet tunne Jumalan suurta rakkautta, koska olet hyljännyt hyvän Jumalan. Olet samalla sanoutunut irti Jumalan siunauksesta ja varjeluksesta, olet omillasi ja elät elämääsi muiden rukouksien siivellä, vapaamatkustajana. Mutta taivaan ovi on silti auki sinullekin. Mutta sinun täytyy itse alkaa etsiä Jumalaa. Sinulla on vapaa tahto olla uskomatta, Jumala kunnioittaa tahtoasi. Mutta jos haluat elää loppuelämäsi siunattuna, Jeesuksen hyviä opetuksia noudattaen, tuo kaikki vihasi rehellisesti Jeesukselle ja pyydä, että Hän alkaisi opastaa sinua rakkaudella oikeaan suuntaan. Tulet tietämään, että Hän auttaa sinua ihmeellisesti. Maallistuneet ihmiset näkevät nälkää, sotia, luonnonmullistuksia, onnettomuuksia jne.. koska he ovat kääntäneet selkänsä Jumalan varjelukselle. Miksi valitsisit pahan, kun hyvä on tarjolla?

      • Anonyymi

        "Olet samalla sanoutunut irti Jumalan siunauksesta ja varjeluksesta, olet omillasi ja elät elämääsi muiden rukouksien siivellä, vapaamatkustajana"

        Voi voi teitä yksinkertaisia piruparkoja joiden ainoa ilo ja lohtu moninaisessa maailmassa on taikausko ja olemattomat asiat kunpa tietäisitte sen säälin määrän minkä saatte tavallisilta ihmisiltä tietämättänne ja ymmärryksenne vajavaisuuden vuoksi mutta kannattelemme teitäkin ja taistelemme taikuskoistenkin puolesta että he uskoa saisivat vaikka puhelintolppaan jos se itsesuggestiona teitä vähääkään auttaa koska omat jalkanne ei kanna ja ymmärryksenne riitä näinkään yksinkertaiseen elämään kuin tämä pieni hetki on kauniilla maapallollamme


    • Anonyymi

      Minun rukoukseeni Jumala todella vastasi. Olin ollut huumeiden käyttäjä lähemmäksi kymmenen vuotta, ja olin ollut useaan kertaan katkolla ja kuntoutuksessa, enkä silti ollut päässyt eroon huumeista, vaikka yritin. Lopulta tuntui että kaikki oli kaatumassa päälle eikä elämässä ollut enää mitään. Niinä toivottomia hetkinä rukoilin "Jumala, auta mua!. Tämän hetken jälkeen meni ehkä pari viikkoa, kun tahtoni huumeidenkäytön suhteen muuttui täysin. Yht'äkkiä en enää halunnutkaan käyttää ja suorastaan inhoksuin ajatusta huumeiden käytöstä. Kun olin ollut jonkun aikaa kuivilla, rupesin miettimään että miten ihmeessä olin pystynyt olemaan ilman huumeita. Mieleeni palautui se kun olin rukoillut Jumalalta apua. Koin valtavan ahaa-elämyksen, että Jumala on sittenkin olemassa ja että tää on rukousvastaus että pääsin huumeista kerralla eroon ilman laitoksia! Olen enemmän kuin vakuuttunut Jumalan olemassaolosta kaiken tämänkin jälkeen mitä olen saanut kokea!

      • Anonyymi

        Hyvä esimerkki siitä, että vaikka ihmiselle on vaikea päästä eroon riippuvuuksistaan, niin tarvitaan vain yksi todellinen kunnollinen päätös olla erossa niistä, ja riippuvuus on sitten ohi kerralla. Päätöksen voi aikaan saada monenlaiset eri syvälliset kokemukset. Jopa sellaiset, joissa ihminen luulee, että joku ulkopuolinen voima lopettaisi riippuvuuden, jos oikein kunnolla uskottelisi niin itselleen.

        Onneksi olkoon lujasta tahdostasi ja päätöksestäsi pysyä päätöksessäsi!


    • Anonyymi

      Rakas EX-nisti. Kokemasi on tyypillinen vastaus hätähuutoosi. Vastaus tulee heti tai viiveellä. Olen jo iäkäs, siksi minulla on pitkä kokemus vastauksista. Voin pyytää Jeesukselta apua pienissäkin asioissa ja Hän auttaa ihmeellisesti. Sydämeni aivan riemuitsee jokaisesta vastauksesta. Mutta halvaustani Hän ei ole kokonaan parantanut, vaikka olen rukoillut sitä. Mieleeni on tullut vastaus ," minun armossani on sinulle kylliksi, sillä armoni tulee täydelliseksi heikkoudessa". Nämä sanat Hän antoi myös Paavalille. Mutta kiitän Jeesusta riemuiten tästä sairaudestani, sillä Hän on valinnut minut esirukoilijaksi, johon en täysin terveenä pystyisi. Vie hätäsi peittelemättä Jeesukselle, niin tulet huomaamaan hyviä yliluonnollisia asioita.

      • Anonyymi

        On se kumma, että jotkut uskovaiset tuppaavat näkemään Jeesuksen kaikissa jokapäiväisen elämänsä tapahtumissa oli hän sitten mukana tai ei. Jopa vessareissuilla!?

        Meille normaaleille Jumala on mukana vain silloin kun jotakin todella sellaista tapahtuu, mitä ei voi muulla tavalla selittää kuin taivaallisella väliintulolla.

        Tiedän tämän, koska olin kuuluin aiemmin tuohon ensimmäiseen joukkoon. Enkä ihmettele yhtään sitä, että joku luulottelee itselleen niin. Se oli minullekin aivan päivän selvää, että se on nyt juuri se Jumala, joka auttoi minua kun pyysin. Valitettavasti olin väärässä. Lähes 100% Jumalan vastauksista oli omaa kuvitelmaani. Jumala kyllä vastasikin pyyntöihini ja rukouksiini; useimmiten olemalla hiljaa ja silloin erityisesti kuvittelin muitten toiminnasta johtuneet sattumat Jumalan vastauksiksi. Todellisuus oli kuitenkin se, ettei kyse ollut Jumalan vastauksista vaan siitä, että halusin niin kovin sitä, että Jumala vastaisi, että kaikki onnenkantamoiset tuntuivat Jumalan vastauksilta. Tarvitsin sellaista elämääni.

        Mutta oletetaan nyt hetki niin, että Jumala vastaisi jatkuvasti rukouksiisi. Nyt on vaan kuitenkin myös niin, että Raamatun mukaan Jumala aiheuttaa kaiken hyvän ja myös kaiken pahan maapallolla. Haluaisinkin nyt kuulla sinulta, että mitä pahaa Jumala on sinulle aiheuttanut? Millä tavalla hän on sinua satuttanut ja koetellut? Raamatun mukaanhan hän pahoinpiteli mm. Jeesusta. Et voi vain mainostaa pelkästään yhtä puolta Jumalasta. Sinun on kerrottava koko totuus.


    • Anonyymi

      Mistä johtuu että aina illan ja yö myöhäis hetkinä tämä yhteiskunnan hämärin porukka alkaa kirjoittelee tänne ja tarinoimaan uskomuksistaan . Kun kuitenkin on normaalin elämän ulkopuolisista asioista ja mielenterveysasioista kyse niin saako yö vai alkoholi tämän aikaan.

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys! Itsekin kirjoittelet tänne yömyöhään.

        Minä kirjoittelen yömyöhään, koska päivällä on muuta tekemistä ja usein minulla on univaikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys! Itsekin kirjoittelet tänne yömyöhään.

        Minä kirjoittelen yömyöhään, koska päivällä on muuta tekemistä ja usein minulla on univaikeuksia.

        Monet seurakunnat ovat tuneet väärää tulta ja väärää Jeesusta seurakuntiin ja siksi sen satoa on niitetty. Tässä linkissä hyvää opetusta asiasta. https://www.youtube.com/watch?v=4VmRoiXbOoQ


    • Anonyymi

      Anna anteeksi ihmisille elämässäsi vaikka he eivät olisi pahoillaan teoistaan vihasta kiinni pitäminen satuttaa vain sinua ei koskaan heitä !

      veli.

    • Anonyymi

      itseäni ei "inhota", - TERVE, kristinusko, vaan enemmänkin nämä "evankeliumin vääristäjät", joilla "tuhat perustetta": "liity, meihin, liity, meihin, jne." !!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe