Koska voi paljastaa tunteensa? (aikaisintaan)

Anonyymi

Moikka! Monensilla (onko toi sana..) deiteillä olette kertoneet tunteistanne aikaisintaan?

Jos ekat treffit menee loistavasti, juttua riittää tuntikausiksi ja todetaan että innostutaan samoista asioista, samat ajatukset työstä ja vapaa-ajasta, asumisesta, samat reissukohteet kiinnostaa jne. Toiset treffit sovitaan ja tekisi jo mieli paljastaa tunteensa, NIIN onko liian aikaista? Pohjalla tutustuminen muutama kuukausi sitten ja joitakin tapaamisia ennen treffejä isommassa porukassa, juteltu monta kertaa pitkään jne.

44

1066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä kai tuolle mitään aikarajaa ole 😉 Ite oon tainnu olla (aikanaan) semmonen, joka on kertonut yleensä suht nopeasti tunteistaan, mutta veikkaisin, jotta siinä vaiheessa se on varmaan ollut jo kertomattakin aika selvää tai aika näkyvää ☺️ Teidän tapauksessa, kun näyttäs ainakin kertomasi mukaan hyvin synkkaavan, niin luultavasti toinenkin osapuoli on sen huomannut. Jos seuraavillakin treffeillä mennee hyvin, niinkuin luultavasti menee, niin saattaisinpa ainakin ite kertoa ☺️
      Ps. Mie käytän yleensä sitä taktiikkaa, jotta jos eppäilen jonkin sanan olevan aivan pielessä, niin kierrän sen jotenkin, käytän synonyymia tai vetäsen tarkotuksella överisti pieleen 😅

      • Anonyymi

        Eikö ole aikarajaa 👍 olen myös aika hätikkö näissä(kin) asioissa. Meillä synkkaa ainakin kaveritasolla tosi hyvin, en ole vielä varma ajatteleeko hän mua muussa mielessä. Toivon kovasti että ajattelee! Sillähän se selviää kun paljastaa omat tunteensa, juttuhan ei etene mihinkään ennen kuin tunteista puhutaan, enkä jaksa kauaa himmailla. En silti halua esiintyä liian into piukeena, ettei toinen hae lähestymiskieltoa...


    • Eiköhän tuo riipu treffikumppanista, joku voi mennä varautuneeksi jos tulee liian paljon tunteita liian lyhyessä ajassa, kun taas toinen, suorempi ihminen ei ole moksiskaan.

      Itsellä on deittailusta niin pitkä aika, etten osaa enempää sanoa, kun että kannattaa ehkä yrittää kuulostella treffikumppanin fiilistä.

      • Anonyymi

        Sitä juuri mietin että säihkähtääkö siinä, jos toinen liian nopeasti leväyttää kaikki kortit pöytään. Me ollaan niin erilaisia kaikki. Ehkä pitää ottaa rauhallisemmin ja kuulostella seuraavilla treffeillä tilannetta, en taida vielä selostaa mitä tulevaisuudensuunnitelmia olen kehitellyt päämme menoksi..


      • Anonyymi

        Ollet o Eri_mies kuullut sellaisen sanonnan kun "Merimies se kaiken ties"? Tuli vaan mieleen sinun nimimerkistäsi ☺On tällä palstalla joskus oltu merimatkallekin lähdössä, niin nyt minulla on suunnitteella sellaiselle meno..


    • Anonyymi

      Mitä siis tunnet häntä kohtaan tai mistä tunteista ajattelit avautua? Mielestäni ok tuossa vaiheessa on kertoa kiinnostuksesta, pienestä ihastuksen poikasesta mutta ei enempää.

      • Anonyymi

        No sanotaan että olen jo oikotieltä alustavasti katsellut meille sopivaa asumusta ja toinen akuutimpi juttu, olen jo aikaisemmin kaavaillut ottaa töistä vapaata ja lähteä reissaamaan pariksi kuukaudeksi heti kun koronatilanne hellittää ja nyt haluaisin hänet ehdottomasti mukaan! Tiedän, kahelilta kuulostaa.. mutta en ole jahkailija, tiedän mitä haluan. Ihastuksesta on paha mennä puhumaan, jos on suuremmista tunteista kyse eikä toi kiinnostuskaan oikein mun suuhun sovi. En osaa vakavissani kuvitella lausuvani treffeillä että olen kiinnostunut susta.

        Oikeassa olette silti, täytyy vähän rauhoittua ettei toinen säikähdä karkuun, jäitä hattuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sanotaan että olen jo oikotieltä alustavasti katsellut meille sopivaa asumusta ja toinen akuutimpi juttu, olen jo aikaisemmin kaavaillut ottaa töistä vapaata ja lähteä reissaamaan pariksi kuukaudeksi heti kun koronatilanne hellittää ja nyt haluaisin hänet ehdottomasti mukaan! Tiedän, kahelilta kuulostaa.. mutta en ole jahkailija, tiedän mitä haluan. Ihastuksesta on paha mennä puhumaan, jos on suuremmista tunteista kyse eikä toi kiinnostuskaan oikein mun suuhun sovi. En osaa vakavissani kuvitella lausuvani treffeillä että olen kiinnostunut susta.

        Oikeassa olette silti, täytyy vähän rauhoittua ettei toinen säikähdä karkuun, jäitä hattuun!

        No jos et vielä edes tiedä ajatteleeko hän sinua muuten kuin kaverimielessä niin jätä nyt ainakin asuntosuunnitelmat mainitsematta...
        En tiedä mitä muuta kuin kiinnostusta tai korkeintaan salamaihastusta tuntea parien treffien jälkeen... Tai itsehän toki tunteesi tiedät.. Suosittelen kuitenkin selvittämään ensin edes millä mielellä hän on suhteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos et vielä edes tiedä ajatteleeko hän sinua muuten kuin kaverimielessä niin jätä nyt ainakin asuntosuunnitelmat mainitsematta...
        En tiedä mitä muuta kuin kiinnostusta tai korkeintaan salamaihastusta tuntea parien treffien jälkeen... Tai itsehän toki tunteesi tiedät.. Suosittelen kuitenkin selvittämään ensin edes millä mielellä hän on suhteesi.

        Asuntomarkkinat pyörii vain omassa päässä ja pysyykin siellä toistaiseksi, kunhan otin esimerkin tilanteen valaisemiseksi.

        Mulla ei taida olla valikoimassa kovin laimeita tunteita, olen joka asiassa mukana täysillä heti alusta pitäen enkä osaa säädellä muuta kuin sitä miten tunteeni näytän JA siinäkin tekee tiukkaa välillä!

        Olen lähes varma että tunteet (ainakin kiinnostus) on molemminpuolisia, mutta en täysin varma. Ainoa tapa saada varmuus on ilmaista omat tunteet, eikö vain? En voi alkaa kyselemään toisen tunteista, jos en ensin paljasta omiani. Muutenkin olisi outoa himmailua, jos ensin pörrään ympärillä kuin herhiläinen ja pyydän monille treffeille ja eikun treffeillä tönötän sitkeästi mykkänä ja annan toisen arvailla mikä on homman nimi, ei näin! Kiinnostuksesta on joka tapauksessa turha puhua, se on selvää kelle tahansa tässä tilanteessa, eikö treffeillä kuulu täsmentää mitä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntomarkkinat pyörii vain omassa päässä ja pysyykin siellä toistaiseksi, kunhan otin esimerkin tilanteen valaisemiseksi.

        Mulla ei taida olla valikoimassa kovin laimeita tunteita, olen joka asiassa mukana täysillä heti alusta pitäen enkä osaa säädellä muuta kuin sitä miten tunteeni näytän JA siinäkin tekee tiukkaa välillä!

        Olen lähes varma että tunteet (ainakin kiinnostus) on molemminpuolisia, mutta en täysin varma. Ainoa tapa saada varmuus on ilmaista omat tunteet, eikö vain? En voi alkaa kyselemään toisen tunteista, jos en ensin paljasta omiani. Muutenkin olisi outoa himmailua, jos ensin pörrään ympärillä kuin herhiläinen ja pyydän monille treffeille ja eikun treffeillä tönötän sitkeästi mykkänä ja annan toisen arvailla mikä on homman nimi, ei näin! Kiinnostuksesta on joka tapauksessa turha puhua, se on selvää kelle tahansa tässä tilanteessa, eikö treffeillä kuulu täsmentää mitä haluaa.

        Samaa mieltä, treffien idea on tutustumisen lisäksi kertoa tunteistaan ja aikeistaan. Ei sinne turhaan lähdetä hengailemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, treffien idea on tutustumisen lisäksi kertoa tunteistaan ja aikeistaan. Ei sinne turhaan lähdetä hengailemaan.

        No noin juuri. Mun päähän ei millään mene, että ensin rupatellaan tiiviisti illanvietoissa ja monissa pippaloissa ja miitingeissä tuntikausia, näiden päätteeksi ehdottaa treffejä ja sitten deiteillä todetaan ääneen että olen kiinnostunut susta. No yllätys! Ei varmaan tule ihan puun takaa.. Tuskin kukaan ehdottaa treffejä jos ei kiinnosta. Selvää on että kiinnostaa vähintäänkin. Omakohtaisesti voin sanoa, että jos treffejä ehdotan niin mulla on jo paljon enemmän intressiä kuin joku peruskiinnostus! Ja luulisin muillakin olevan.

        Treffit ei palvele tarkoitustaan, jos ei tuo ilmi mitä haluaa. Miksi sinne muuten mennään, eikö vain? Kaikkia suunnitelmia ei välttämättä kannata läväyttää pöytään heti.. mutta jotain täytyy.


    • Anonyymi

      Anna palaa jos toinen osapuoli on yhtään mukana. Elämä on lyhyt, eikä tässä maailmassa yleensä saa mitään eikä ketään viivyttelemällä tai epäselvällä hengailulla. Jos toinen hämmentyy tai ei muuten heti pääse mukaan täysillä, sitten odotat vähän aikaa ja tutustutte paremmin, ei siinä sen kummempaa. Positiivisissa jutuissa liikaa volyymia on aina parempi kuin liian vähän. Aina.

      • Anonyymi

        Näin on! Hommaa se kämppä ja yllätä hänet seuraavilla treffeillä, ojenna avaimet "rakas, täs on sun avain meidän uuteen kotiin 😘".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on! Hommaa se kämppä ja yllätä hänet seuraavilla treffeillä, ojenna avaimet "rakas, täs on sun avain meidän uuteen kotiin 😘".

        Onneksi en sentään noin yltiöpäinen ole että hommaisin asunnon etukäteen!😂 No ei paljoa puutu välillä.

        Edelliseen kommenttiin, olen samalla kannalla ettei elämää kannata tuhlata jahkailuun, eikä positiivisia tunteita VOI olla olla liikaa. Ilmaisun suhteen on kyllä vähän hiomista, ehkä ihan kaikkea ei kannata vyöryttää kerralla toisen päälle, jotain olen oppinutkin elämän aikana, EHKÄ. Hämmentymistä en pelkää, mutta jos toinen säikähtää ihan kunnolla niin menee vähän konstikkaaksi. Muuten olen kyllä valmis tutustumaan paremmin rauhassa, tai rauhassa ja rauhassa.. Hyvä kommentti kaiken kaikkiaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi en sentään noin yltiöpäinen ole että hommaisin asunnon etukäteen!😂 No ei paljoa puutu välillä.

        Edelliseen kommenttiin, olen samalla kannalla ettei elämää kannata tuhlata jahkailuun, eikä positiivisia tunteita VOI olla olla liikaa. Ilmaisun suhteen on kyllä vähän hiomista, ehkä ihan kaikkea ei kannata vyöryttää kerralla toisen päälle, jotain olen oppinutkin elämän aikana, EHKÄ. Hämmentymistä en pelkää, mutta jos toinen säikähtää ihan kunnolla niin menee vähän konstikkaaksi. Muuten olen kyllä valmis tutustumaan paremmin rauhassa, tai rauhassa ja rauhassa.. Hyvä kommentti kaiken kaikkiaan!

        Positiivisia tunteita ei voi olla liikaa. Yleensä ongelmia syntyy siitä, että niitä liian vähän tai ne ovat hetkellisiä. Hyviä ominaisuuksiaan ei kannata koskaan piilotella tai kutistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Positiivisia tunteita ei voi olla liikaa. Yleensä ongelmia syntyy siitä, että niitä liian vähän tai ne ovat hetkellisiä. Hyviä ominaisuuksiaan ei kannata koskaan piilotella tai kutistaa.

        No näin. Miksi aina täytyy himmailla tunteidensa kanssa, sitä sopii kysyä! Aina saa vähintään hävetä jos innostuu liikaa tai rakastuu JA ihmiset katsoo onko tolla joku vaarallinenkin tauti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Positiivisia tunteita ei voi olla liikaa. Yleensä ongelmia syntyy siitä, että niitä liian vähän tai ne ovat hetkellisiä. Hyviä ominaisuuksiaan ei kannata koskaan piilotella tai kutistaa.

        Ei tunteet ole mikään ominaisuus 😂


    • Anonyymi

      no kerrot heti kun sinulla on tunteita toista kohtaan ehkä enemmän kiinni siitä että millon uskallat kertoa

      • Anonyymi

        Kyllä omasta puolesta aina uskaltaa, mutta pakko miettiä miltä toiminta näyttää toisen näkökulmasta ettei tule isompaa ylilyöntiä. Tiedän jo kokemuksesta että se vasta jumittaakin tilanteen ihan kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omasta puolesta aina uskaltaa, mutta pakko miettiä miltä toiminta näyttää toisen näkökulmasta ettei tule isompaa ylilyöntiä. Tiedän jo kokemuksesta että se vasta jumittaakin tilanteen ihan kunnolla.

        No miten sinulla on käynyt ylilyönnin kanssa? Haluatko kuvailla tilannetta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omasta puolesta aina uskaltaa, mutta pakko miettiä miltä toiminta näyttää toisen näkökulmasta ettei tule isompaa ylilyöntiä. Tiedän jo kokemuksesta että se vasta jumittaakin tilanteen ihan kunnolla.

        Voihan sitä rupattelun jälkeen jos on ilmassa kipinää sanoa vaikka, että sun kanssa on kiva olla. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten sinulla on käynyt ylilyönnin kanssa? Haluatko kuvailla tilannetta?

        Juuri kirjoitin toiseen ketjuun aiheesta HÄÄT. Siinäpä oivallinen ylilyönnin aihe treffeillä! Kokemusta on kertynyt jonkin verran.. Omaan vahvan taipumuksen mennä asioiden edelle ja ottaa heti deittailun alkuvaiheessa esiin näitä kriittisiä aiheita: häät, yhteen muuttaminen jne jne. Metsään menee rytinällä sen enempää tilannetta kuvailematta. On hillittävä itseään ja treffailun alkuvaiheessa pysytään kevyissä aiheissa, harrastukset, reissut jne. muuten toinen SAATTAA lähteä karkuun..


      • Anonyymi
        Sari58 kirjoitti:

        Voihan sitä rupattelun jälkeen jos on ilmassa kipinää sanoa vaikka, että sun kanssa on kiva olla. 😉

        Mainio ohje jos kykenee noudattamaan. Meinaa väkisin lipsahtaa olet ihana, upea, rakastan jne. Nyt jäitä hattuun, kohta toiset treffit ja yritän noudattaa teidän viisaita neuvojanne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainio ohje jos kykenee noudattamaan. Meinaa väkisin lipsahtaa olet ihana, upea, rakastan jne. Nyt jäitä hattuun, kohta toiset treffit ja yritän noudattaa teidän viisaita neuvojanne!

        Eikö voi sanoa, että olet ihana tai upea toisilla treffeillä? Tuo rakastan sanan käyttö on kyllä vaikea, sillä itse saatan ruveta hölisemään, että "rakastan tehdä jotain tai rakastan jotain mitä hän tekee", vaikka en heti rakkauttani suoraan tunnustaisikaan. Onko siis parempi vältellä tuota sanaa kokonaan?

        Enkä todellakaan tiedä, kuinka voisin olla sanomatta hänelle hänen ihanuudestaan, jos oikeille treffeille hänen kanssaan pääsisin. Tuo ajatus oikeista treffeistä hänen kanssaan, on kyllä ihana haave, minkä haluan todeksi tapahtuvan. OIKEAT treffit rakkaan kanssa, wow! Niistä haaveilin kyllä jo reilu vuosi sitten, että voisin mennä ravintolaan syömään hänen kanssaan treffeille. Sen jälkeen olen ajatellut, että muutkin paikat sopisi treffeihin. Siinäpä minulle haaveilua kerrakseen, ei tarvitse häitä ajatella ;) Ennen häitä on tosiaan monia ensimmäisiä juttuja, joista haaveilla :)

        Ja onnea sinulle toisille treffeille :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainio ohje jos kykenee noudattamaan. Meinaa väkisin lipsahtaa olet ihana, upea, rakastan jne. Nyt jäitä hattuun, kohta toiset treffit ja yritän noudattaa teidän viisaita neuvojanne!

        Toivottavasti treffit menevät hyvin ja varmasti menevät, jos toinen on vähääkään kiinnostunut. Vaikutat nimittäin varsinaiselta unelmien naiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö voi sanoa, että olet ihana tai upea toisilla treffeillä? Tuo rakastan sanan käyttö on kyllä vaikea, sillä itse saatan ruveta hölisemään, että "rakastan tehdä jotain tai rakastan jotain mitä hän tekee", vaikka en heti rakkauttani suoraan tunnustaisikaan. Onko siis parempi vältellä tuota sanaa kokonaan?

        Enkä todellakaan tiedä, kuinka voisin olla sanomatta hänelle hänen ihanuudestaan, jos oikeille treffeille hänen kanssaan pääsisin. Tuo ajatus oikeista treffeistä hänen kanssaan, on kyllä ihana haave, minkä haluan todeksi tapahtuvan. OIKEAT treffit rakkaan kanssa, wow! Niistä haaveilin kyllä jo reilu vuosi sitten, että voisin mennä ravintolaan syömään hänen kanssaan treffeille. Sen jälkeen olen ajatellut, että muutkin paikat sopisi treffeihin. Siinäpä minulle haaveilua kerrakseen, ei tarvitse häitä ajatella ;) Ennen häitä on tosiaan monia ensimmäisiä juttuja, joista haaveilla :)

        Ja onnea sinulle toisille treffeille :)

        Treffit onnistuivat loistavasti, vaikka tunnustan että loppupuolella vähän mopo karkasi.. minkäs teet! Onneksi treffiseuralaiseni otti sen positiivisesti, niinkin voi käydä! En mahda sille mitään, että visioin jo alkuvaiheessa tulevaa, sama tapahtuu kaikilla areenoilla. Työprojekteissa näen heti kokonaisuuden, kaikki vaiheet, tavoitteet jne. jne.

        Tottakai voi sanoa vaikka heti rakastavansa tai muuta isompaa, jos tietää toisen tuntevan saman suuntaisesti ja olevan vastaanottavainen. Muuten kyllä tilanne voi lukkiutua, kokemuksesta tämän sanon. Suomalaiset muuten sanovat harvoin rakastan hiihtämistä tmv, joten olet piristävä poikkeus! Tuskinpa siitä voi väärinkäsitystä tulla.

        Ravintola tai kahvila on hyvä deittipaikka, toiminnallisetkin treffit voivat olla hauskat mutta niillä harmi kyllä on hankala päästä kunnolla keskustelemaan ja tapaaminen jää enemmän tunnetason vaikutelmiin. Voivat olla oikeita tai vääriä mutta eivät kerro riittävästi jatkoa ajatellen. Itse suosin toiminnallisia treffejä vasta kun on tutustuttu paremmin.

        Miksi et pääse treffeille, asutteko kaukana toisistanne ja tutustuminen on viestien ja puheluiden varassa? Yritä löytää ratkaisu, älä odota liian kauan. Voitko ottaa töistä vapaata? Onnea yritykseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti treffit menevät hyvin ja varmasti menevät, jos toinen on vähääkään kiinnostunut. Vaikutat nimittäin varsinaiselta unelmien naiselta.

        Voi kiitos täällähän ihan punastuu, positiivista palautetta on aina mahtava saada! Huonojakin puolia löytyy, olen äkkipikainen ja itsepäinen, suorastaan peräänantamaton. Jälkimmäinen on monesti etukin, mutta ekasta voisi helposti luopua.. Olen myös HÄTÄINEN, mikä on jo varmasti käynyt ilmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Treffit onnistuivat loistavasti, vaikka tunnustan että loppupuolella vähän mopo karkasi.. minkäs teet! Onneksi treffiseuralaiseni otti sen positiivisesti, niinkin voi käydä! En mahda sille mitään, että visioin jo alkuvaiheessa tulevaa, sama tapahtuu kaikilla areenoilla. Työprojekteissa näen heti kokonaisuuden, kaikki vaiheet, tavoitteet jne. jne.

        Tottakai voi sanoa vaikka heti rakastavansa tai muuta isompaa, jos tietää toisen tuntevan saman suuntaisesti ja olevan vastaanottavainen. Muuten kyllä tilanne voi lukkiutua, kokemuksesta tämän sanon. Suomalaiset muuten sanovat harvoin rakastan hiihtämistä tmv, joten olet piristävä poikkeus! Tuskinpa siitä voi väärinkäsitystä tulla.

        Ravintola tai kahvila on hyvä deittipaikka, toiminnallisetkin treffit voivat olla hauskat mutta niillä harmi kyllä on hankala päästä kunnolla keskustelemaan ja tapaaminen jää enemmän tunnetason vaikutelmiin. Voivat olla oikeita tai vääriä mutta eivät kerro riittävästi jatkoa ajatellen. Itse suosin toiminnallisia treffejä vasta kun on tutustuttu paremmin.

        Miksi et pääse treffeille, asutteko kaukana toisistanne ja tutustuminen on viestien ja puheluiden varassa? Yritä löytää ratkaisu, älä odota liian kauan. Voitko ottaa töistä vapaata? Onnea yritykseen!

        Hienoa että treffisi onnistuivat. Ei siinä ole mitään vikaa, että treffeillä keskustellaan tulevaisuuden suunnitelmista. Etenkin kun tekin ilmeisesti olette tavanneet jo monta kertaa jossakin merkeissä. Itse en ainakaan laittaisi pahakseni, jos toinen olisi kiinnostunut häistä tai yhteenmuutosta vaikka en heti haluaisikaan niitä. "Rakastan sinua" on se mitä treffeillä haluaa kuulla ja "haluan mennä naimisiin kanssasi" on sama potenssiin kymmenen. Eivätköhän kaikki rakkauden tunnustukset ole treffeillä juuri sitä olennaisinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että treffisi onnistuivat. Ei siinä ole mitään vikaa, että treffeillä keskustellaan tulevaisuuden suunnitelmista. Etenkin kun tekin ilmeisesti olette tavanneet jo monta kertaa jossakin merkeissä. Itse en ainakaan laittaisi pahakseni, jos toinen olisi kiinnostunut häistä tai yhteenmuutosta vaikka en heti haluaisikaan niitä. "Rakastan sinua" on se mitä treffeillä haluaa kuulla ja "haluan mennä naimisiin kanssasi" on sama potenssiin kymmenen. Eivätköhän kaikki rakkauden tunnustukset ole treffeillä juuri sitä olennaisinta.

        Rakkaus on treffeillä pääaiheena, mikäpä muukaan jos tunteet on molemminpuolisia. Onneksi omassa tapauksessani näin osoittautui olevan. Olin päättänyt olla sanomatta mitään veret seisauttavaa, mutta.. Puhuimme reissaamisesta ja treffiseuralaiseni kertoi mielellään istuvansa sekä junassa että lentokoneessa ikkunan vieressä, josta jonkin itsellenikin käsittämättömän aasinsillan kautta intouduin kysymään kummalla puolella sänkyä hän haluaa nukkua kun olemme naimisissa.. En voi selittää tätä muuten kuin, että musta tuntuu kuin kuuluisimme yhteen ja olisimme JO pariskunta vaikka järkeni tietää ettei vielä näin ole. Tunteeni menevät asioiden edelle ja näen meidät parina mielessäni, enkä huomaa varoa ja sanon sen ääneen. Kahelilta kuulostaa mutta loppu hyvin kaikki hyvin!


    • Anonyymi

      Onnea teidän suhteellenne ja kiitos tästä toivoa antavasta ketjusta. Harvoin enää näitä palstoja luen, mutta nyt kyllä kannatti. Kunnon ihmisiäkin näyttää vielä olevan, jotka haluavat normaalin suhteen, kykenevät rakkauden tunteisiin ja sitoutumaan. Välillä tähän on vaikea uskoa, jos vuosiin ei ole kuullut kuin jonnin joutavaa ja törkeää ehdottelua. Kaikenlaista häröilyä olisi kyllä tarjolla mennen tullen jos kiinnostaisi, luultavasti siksi ettei sitä kukaan muukaan halua.

      • Anonyymi

        Täysin samaa olen ajatellut, kun olen tätä keskustelua seurannut. Kunnon ihmiset ovat katoava luonnonvara, kun taas epämääräisestä sekoilusta on ylitarjontaa. Ei ihme että Suomessa on niin paljon sinkkuja nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa olen ajatellut, kun olen tätä keskustelua seurannut. Kunnon ihmiset ovat katoava luonnonvara, kun taas epämääräisestä sekoilusta on ylitarjontaa. Ei ihme että Suomessa on niin paljon sinkkuja nykyään.

        Tuo kunnon seuran saamisen vaikeus taitaa tosiaan olla erityisesti suomalainen ilmiö. Yksi ystäväni pääsi työnsä kautta lähtemään erääseen Euroopan maahan kolmisen vuotta sitten, tarkoitus oli työskennellä siellä vuosi. Ei mennyt kahta kuukauttakaan kun hän sai siellä useampia treffikutsuja, kaikki täysin asiallisia eikä mitään omituista ehdotettu. Hän löysi puolison sieltä vuoden aikana, eikä ole takaisin tullut. Täällä kotimaassa ei ollut minkäänlaista asiallista vientiä naisten eikä miesten taholta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kunnon seuran saamisen vaikeus taitaa tosiaan olla erityisesti suomalainen ilmiö. Yksi ystäväni pääsi työnsä kautta lähtemään erääseen Euroopan maahan kolmisen vuotta sitten, tarkoitus oli työskennellä siellä vuosi. Ei mennyt kahta kuukauttakaan kun hän sai siellä useampia treffikutsuja, kaikki täysin asiallisia eikä mitään omituista ehdotettu. Hän löysi puolison sieltä vuoden aikana, eikä ole takaisin tullut. Täällä kotimaassa ei ollut minkäänlaista asiallista vientiä naisten eikä miesten taholta.

        Mikä on omituinen ehdotus?


      • Anonyymi

        Itse pian sinkkuna myöhään heränneenä nyt vain naisista kiinnostuneena, jolla on pieniä lapsia, koen, että haluan aloittaa suhteen rauhallisesti. Ja samalla kuitenkin unelmoin naimisiin menosta rakkaan kanssa. En tiedä, haluanko kuitenkaan uusioperhettä.. Kovasti on pohdittavaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kunnon seuran saamisen vaikeus taitaa tosiaan olla erityisesti suomalainen ilmiö. Yksi ystäväni pääsi työnsä kautta lähtemään erääseen Euroopan maahan kolmisen vuotta sitten, tarkoitus oli työskennellä siellä vuosi. Ei mennyt kahta kuukauttakaan kun hän sai siellä useampia treffikutsuja, kaikki täysin asiallisia eikä mitään omituista ehdotettu. Hän löysi puolison sieltä vuoden aikana, eikä ole takaisin tullut. Täällä kotimaassa ei ollut minkäänlaista asiallista vientiä naisten eikä miesten taholta.

        Ihme ilmiö tosiaan, itselläkin olisi ollut ulkomailla vientiä oikein kiitettävästi, en vain voinut silloin jäädä sinne. Suomessa ei tule normaaleja ehdotuksia, deittikutsuja ym. Juteltiin tästä parin ystävän kanssa joilla samoja kokemuksia ja todettiin, ettei ilmeisesti olla kukaan suomalaiseen makuun. Täällä kait ollaan aika perfektionistisia ja halutaan täydellinen puoliso, tavalliset ei kelpaa. Ei voi muuta kuin jatkaa sinkkuilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme ilmiö tosiaan, itselläkin olisi ollut ulkomailla vientiä oikein kiitettävästi, en vain voinut silloin jäädä sinne. Suomessa ei tule normaaleja ehdotuksia, deittikutsuja ym. Juteltiin tästä parin ystävän kanssa joilla samoja kokemuksia ja todettiin, ettei ilmeisesti olla kukaan suomalaiseen makuun. Täällä kait ollaan aika perfektionistisia ja halutaan täydellinen puoliso, tavalliset ei kelpaa. Ei voi muuta kuin jatkaa sinkkuilua.

        Suomesta puuttuu deittailukulttuuri, mikä on suuri vahinko ja estää ihmisten tutustumista, koska ei ole kaikille yhteisiä konventioita. Itsekin olen saanut ulkomailla ollessani deittikutsuja, mutta kotimaassa on hiljaista sillä rintamalla.


    • Anonyymi

      Totta kai voi osoittaa kiinnostusta esim. kertomalla, että on ihastunut ja haluaisi viedä juttua eteenpäin, mutta juoksisin kyllä karkuun ja rivakkaan, jos joku deittailuvaiheessa alkaisi puhua yhteen muuttamisesta tai häistä. Niistä voi alkaa varovasti keskustella vasta aika pitkän seurustelun jälkeen.

      • Anonyymi

        Ottaisin jalat alle kans 😉 En tiedä haluanko edes naimisiin. Rakastava ja tasa-arvoinen parisuhde kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaisin jalat alle kans 😉 En tiedä haluanko edes naimisiin. Rakastava ja tasa-arvoinen parisuhde kiinnostaa.

        Näin minäkin olen ajatellut.. Nyt kuitenkin, kun rakastuin, romanttiset kuvitelmat veivät mukanaan.. Ja toisin kuin nuoruudessani, avioliitto on myös naispareille mahdollinen.. Kaikki se on mahdollista nyt, mistä nuoruudessani ei voinut kuin haaveilla naisen kanssa. Se saa haaveilemaan niistä asioista, kun vasta ymmärsin olevani hyvin voimakkaasti naisiin päin. Olen ollut naimisissa ja saanut perheen henkilön kanssa, jota en ole rakastanut, ja se sattuu niin kovin. Tuntuu todella pahalta. Kaiken sen olisin halunnut rakastamani henkilön kanssa. Naisen kanssa. Nuoruudenrakkauteni. Tiedän, että mennyttä ei voi muuttaa.. Onhan minulla lapset. Mutta elämäni on ollut täysin halutonta, onnetonta, rakkaudetonta kaikki nämä vuodet.. En ole pystynyt seksuaalisuuteni kieltäneenä saattamaan mitään haluamaani todellisuuteen.. Häntä rakastan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin minäkin olen ajatellut.. Nyt kuitenkin, kun rakastuin, romanttiset kuvitelmat veivät mukanaan.. Ja toisin kuin nuoruudessani, avioliitto on myös naispareille mahdollinen.. Kaikki se on mahdollista nyt, mistä nuoruudessani ei voinut kuin haaveilla naisen kanssa. Se saa haaveilemaan niistä asioista, kun vasta ymmärsin olevani hyvin voimakkaasti naisiin päin. Olen ollut naimisissa ja saanut perheen henkilön kanssa, jota en ole rakastanut, ja se sattuu niin kovin. Tuntuu todella pahalta. Kaiken sen olisin halunnut rakastamani henkilön kanssa. Naisen kanssa. Nuoruudenrakkauteni. Tiedän, että mennyttä ei voi muuttaa.. Onhan minulla lapset. Mutta elämäni on ollut täysin halutonta, onnetonta, rakkaudetonta kaikki nämä vuodet.. En ole pystynyt seksuaalisuuteni kieltäneenä saattamaan mitään haluamaani todellisuuteen.. Häntä rakastan.

        Täällä myös yksi jonka mielestä rakastunut haluaa sitoutua, muuttaa yhteen ja mennä naimisiin. Jos haluaa päämäärättä hengailla yhdessä silloin tällöin, ei ole rakastunut. Miten rakkautta voisi edes osoittaa toiselle, jos asuttaisiin iän kaiken eri osoitteissa. Rakkaus on läsnäoloa arjessa, eikä satunnaisia illallisia ravintolassa.

        Sehän on unelmien täyttymys, että joku rakastaa ja itse voi rakastaa, eikä joku epämääräinen ikitapailu tyyliin "oot ihan jees, nähdään joskus kun huvittaa". Sitoutumiskyvyttömät ja/tai -haluttomat ei kiinnosta tippaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös yksi jonka mielestä rakastunut haluaa sitoutua, muuttaa yhteen ja mennä naimisiin. Jos haluaa päämäärättä hengailla yhdessä silloin tällöin, ei ole rakastunut. Miten rakkautta voisi edes osoittaa toiselle, jos asuttaisiin iän kaiken eri osoitteissa. Rakkaus on läsnäoloa arjessa, eikä satunnaisia illallisia ravintolassa.

        Sehän on unelmien täyttymys, että joku rakastaa ja itse voi rakastaa, eikä joku epämääräinen ikitapailu tyyliin "oot ihan jees, nähdään joskus kun huvittaa". Sitoutumiskyvyttömät ja/tai -haluttomat ei kiinnosta tippaakaan.

        Kyllä se vaan niin on, että rakastuessaan ihminen tuntee automaattisesti voimakasta tarvetta olla rakastamansa ihmisen seurassa mahdollisimman paljon. Siitä voikin helposti päätellä onko toisella tunteita itseä kohtaan, miten paljon hän on valmis satsaamaan yhdessäoloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on, että rakastuessaan ihminen tuntee automaattisesti voimakasta tarvetta olla rakastamansa ihmisen seurassa mahdollisimman paljon. Siitä voikin helposti päätellä onko toisella tunteita itseä kohtaan, miten paljon hän on valmis satsaamaan yhdessäoloon.

        Luin keskustelun ja olen niin samaa mieltä, ettei enempää voi olla. Kun oikea ihminen löytyy, ei kannata jäädä ihmettelemään. Väljistä pitkistä tapailuista ei tule loppujen lopuksi mitään. Katellaan juuh.. siinä saa katella turhaan ja eipä aikaakaan kun koko juttu lopahtaa. Onnistuneet parisuhteet alkaa vauhdilla eikä vatuloinnilla. Innostus, isot tunteet ja sitoutuminen, ilman noita on turhaa ajan hukkaa yrittää mitään. Esimerkkejä on nähty läheltä ja kaukaa.


    • Anonyymi

      Hienoa lukea tällaista ketjua, näillä palstoilla kirjoitetaan harvoin rakkaudesta. Harmittaa ettei mitään vastaavaa tapahdu omassa elämässä. Ikuisuus edellisestä potentiaalisesta tilanteesta, eikä mitään aavistusta mistä rakkauden voisi löytää. Merkillistä että nykymaailmassa on saatavilla kaikkea muuta, muttei elämän tärkeimpiä perusasioita.

      • Anonyymi

        Näinhän meidät kasvatetaan syntymästä saakka irrallisiksi pyhitetyn itsenäisen yksilön ideaalin mukaisesti. Kulttuurummehan "itsenäistää" vauvat omiin sänkyihinsä ja päivähoitoon eroon rakkaistaan. Viihdykkeitä materian eli lelujen muodossa tarjotaan tilalle. Sama meininki aikuisten maailmassa. Haluan niin irti materiasta oikean rakkauden luo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe