Jos joku näkijä vastaisi

Anonyymi

Haluaisin tietää mitä tuleva tuo tullessaan, pitäisi löytää uusi suunta työelämää ajatellen, viimevuotinen koulutus ei tuonut töitä. Entä miten ihmissuhteissa tulee menemään, tuskin mitään rakkautta on luvassa tai uusia ystäviä.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei

      Huomaan, että olet ravannut työn takia pontiukselta pilatukselle. Yritystä on tosiaankin ollut. Ja se on edelleenkin teemasi, sydämelläsi. Kaikkein tärkeintä sinulle tällä hetkellä, ymmärrettävää.

      Olet erittäin vahva ja päättäväinen ihminen, sinussa on paljon tarmoa jos haluat jotakin. Siksi juuri tyhjäkäynti tuntuu niin pahalta, se ei ole sinun tapaistasi.
      Nuorempana sinulla oli kiva poika- tai miesystävä, ajattelet häntä vielä tänäpäivänäkin. Mutta ei ehkä kannattaisi. Hänen luonteensa ei sovi sinulle.

      Toivot, että tämä nakertava työtilanne loppuisi, että pääsisit vihdoinkin aloittamaan ja vetämään hihat ylös. Näin tässä myös käy.
      Työtä tulee taloon / kotiin / sitä voisi myös tehdä etätyönä jos huvittaa.
      Ja kotiisi tulee toinenkin sopimus tai asiakirja, tai vaikka niin, että omistuspaperit siirtyvät sinun nimiisi.

      t. Keskiyö

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi.


      • Anonyymi

        Ainoa työ mitä olen miettinyt, on työkokeilu, ei ole enää mitään mahdollisuuksia päästä oikeisiin töihin tässä iässä. Ei oikein ole aloja mihin enää kelpais, osa aloista on poissuljettu terveyssyistä. Kauppaankaan en enää kelpaa myyjäksi, se tuli harjoittelupaikassa selväksi, ei ole tarpeeks ulkonäköä ja liikaa ikää. Joten tuo työkohta ei ihan osunut kohdilleen. Enkä tule mitään asuntoa omistamaan, menee toisen nimiin sitten, kun sen aika tulee. Eikä osunut tuo miesystäväkohtakaan.


    • Anonyymi

      > Haluaisin tietää mitä tuleva tuo tullessaan, pitäisi löytää uusi suunta työelämää ajatellen, viimevuotinen koulutus ei tuonut töitä. Entä miten ihmissuhteissa tulee menemään, tuskin mitään rakkautta on luvassa tai uusia ystäviä.

      Miksi kysyt tällaista tuntemattomilta? Jos haluat, rakkautta on , ainakin Jumalan rakkautta koska vaan. Myös uusia ystäviä voi saada koska vaan, jos haluaa ja lähtee tutustumaan ihmisiin. Uusi suunta työelämään löytyy myös, kun on oma-aloitteinen. Uutta työtä varten kannattaa miettiä, mille on kysyntää ja tehdä valinta sen mukaan, huomioiden myös mikä itselle parhaiten sopii. Valitettavasti Suomen totalitaristihallitno tekee kyllä asiasta vaikeaa, mutta ei onneksi mahdotonta.

      • Anonyymi

        Ei se ole niin simppeliä tutustua uusiin ihmisiin, jos ei ole ulospäinsuuntautunut persoona ja tullut pettymyksiä aiempien tuttavien kautta. Työnsaantikaan ei ole helppoa, jos ei ole suhteita mitä kautta vois töitä saada. Alaa on tullut vaihdettua ja yrittämisiä ollut matkan varrella, ollut rankkoja kokemuksia irtisanomisista, joutunut pitämään puoliaan saadakseen saman palkan kuin muutkin samaa työtä tekevät. Kaks alaa on työkkäristä ehdotettu, siivous ja hoitotyö, nuo kummatkaan ei sovellu enää terveyssyistä, muutenhan olisinkin ruvennut siivoustyöhön jo vuosia sitten, en olis mennyt tuohon kaupanalan koulutukseenkaan. Siks kyselin suuntaan mihin suunnata seuraavaksi, kun on tullut umpikujia vastaan. Enää en koulutuksiin mene, enkä mihinkään työnhakuvalmennuksiin, ei ne musta nuorempaa tee, on vaan liikaa ikää ett kelpaisin muuhun kuin ilmaisiin töihin, työkokeiluun tai palkkatukityöhön, mutt palkkatukea joudun odottamaan pidempään, ett pääsisin jonkun järjestön hommiin, siinä pitää olla jo mahdollisuus korotettuun tukeen, ett yleensä ottaisivat hommiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole niin simppeliä tutustua uusiin ihmisiin, jos ei ole ulospäinsuuntautunut persoona ja tullut pettymyksiä aiempien tuttavien kautta. Työnsaantikaan ei ole helppoa, jos ei ole suhteita mitä kautta vois töitä saada. Alaa on tullut vaihdettua ja yrittämisiä ollut matkan varrella, ollut rankkoja kokemuksia irtisanomisista, joutunut pitämään puoliaan saadakseen saman palkan kuin muutkin samaa työtä tekevät. Kaks alaa on työkkäristä ehdotettu, siivous ja hoitotyö, nuo kummatkaan ei sovellu enää terveyssyistä, muutenhan olisinkin ruvennut siivoustyöhön jo vuosia sitten, en olis mennyt tuohon kaupanalan koulutukseenkaan. Siks kyselin suuntaan mihin suunnata seuraavaksi, kun on tullut umpikujia vastaan. Enää en koulutuksiin mene, enkä mihinkään työnhakuvalmennuksiin, ei ne musta nuorempaa tee, on vaan liikaa ikää ett kelpaisin muuhun kuin ilmaisiin töihin, työkokeiluun tai palkkatukityöhön, mutt palkkatukea joudun odottamaan pidempään, ett pääsisin jonkun järjestön hommiin, siinä pitää olla jo mahdollisuus korotettuun tukeen, ett yleensä ottaisivat hommiin.

        Koen ett olen oman osani tehnyt hoityössäkin, kun toimin omaishoitajana läheisilleni useamman vuoden ajan yksinäni, kannoin vastuun kaikesta ja lääkitsin heitä yksinäni, kun kaupungin palveluhoitopuoli kieltäytyi antamasta kotihoitoa avukseni vaikka sitä melkein polvillani kerjäsin, eiköhän nuo 8 vuotta putkeen riittänyt sitä työtä. Tuon kaupanalan koulutuksen ohjaaja sanoi kuvaavasti tuosta ajasta, ett mitähän hän tekis mun kans kans kun olet VAAN ollut omaishoitajana, lisäks antoi ymmärtää ettei olis mua huolinut koulutukseen. Ett tällästen kokemusten jälkeen into piukeena hakemaan uutta suuntaan. Kaupan ala oli jo aiemmin tuttua, ajattelin, ett olisin saanut siitä uudestaan työalan, mutt erehdyin pahasti, harjoittelupaikassa tuli selväksi etten kelpaa enää siihen työhön, yks vakituisista myyjistä ajoi mut pois kassaltakin, kai sen nuoren tytön mielestä en kelvannut naamani perusteella kassalle töihin, oli muuten nöyryyttävää joutua pois ajetuksi asiakkaitten kuullen. Ei tee mieli joutua enää sellasta kokemaan. Ehkei ole alaa mihin enää kelpaisin. Tulipa melkoinen purkaus tähän, mutt haittaako tuo ketään.


    • Anonyymi

      Ikävä juttu, että on ollut vaikeaa. Toivottavasti tilanne järjestyy ja löydät sopivaa työtä. Ymmärrän, ettei välttämättä helppoa, eikä välttämättä huvita, mutta, itse suosittelisin että tutkit mahdollisia avoimia työpaikkoja ja pyrit hakemaan sellaisiin, mitkä tuntuvat sopivimmalta. Jos joku ei onnistu, ajattelisin itse niin, että ehkä niin parempi ja löytyy joku toinen sopivampi vaihtoehto.

      Kirjoituksesi antaa kuvan negatiivisesta, ei myönteisestä ajattelutavasta, siksi haluan sanoa, mielestäni on hyvä huomioida, että se, miten ja mitä ihminen ajattelee heijastuu ulospäin. On tietenkin vaikea olla positiivinen, jos paljon ikäviä asioita tapahtunut. Mutta silti, asiat sujuu paremmin, jos pystyy ajatella muista hyvää, suhtautua positiivisesti asioihin. On sanonta, "metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan". Minun kokemuksen mukaan se näyttää pätevän myös ihmisiin hyvin. Monilla ihmisillä on toki välillä huonoja päiviä, mutta yleisesti ottaen, jos suhtautuu muihin niin, että ajattelee heistä hyvää ja toivoo heidän parasta, se heijastuu lopulta kaikkeen ja parantaa mahdollisuuksia yleensä huomattavasti kaikessa. Siksi, vaikka monia ikäviä asioita, toivon, että pystyt ajatella esim. työhaastattelussa ja työssä positiivisesti/myönteisesti.

      Negatiivinen ajattelutapa yleensä saa kaiken näyttämään pahemmalta kuin asiat yleensä kokonaisuudessa on, koska keskittyminen on vain negatiivisessa. Se synnyttää helposti ikävän kierteen, joka heijastuu sitten kaikkeen. Jos positiiviseen keskittyminen on vaikea, olisi hyvä pyrkiä ainakin välttää sitä, että ajattelisi negatiivisesti ja odottaisi aina huonoa.

      Positiivinen ajattelu ei tarkoita sitä, että kieltää ikävien asioiden olemassaolon, tai iloista teeskentelyä, vaan sitä, että pyrkii näkemään kaikkien asioiden hyvät puolet. Itse en ole vielä tähän mennessä kohdannut asiaa, josta ei löytyisi myös hyviä puolia. Mutta, tarkoitan positiivisella ajattelulla myös sitä, että toivoo muille hyvää, se heijastuu yleensä koko olemukseen positiivisesti ja uskon, että se auttaa myös työasioissa.

      • Anonyymi

        En mä ole muista pahaa ajatellut, ollut tuomitsemassa muita etukäteen ilman parempaa tutustumista. Mutt jos olet sitä mieltä ett olen pahansuopa, ilkeä ihminen, niin sitten se on niin. Vähän vaikea löytää läheisteni sairastumisista, poismenoista jotain hyviä puolia. Järkytyin varsinkin yhden läheisen sairastumisesta, hän oli niin tärkeä mulle, mun sydän särkyi, kun seurasin vierestä miten niin vahvasta tuli heikko, mun avun varassa oleva. Hän joutui kärsimään kivuliaan poismenon, sekin särki sydämen, kun en voinut auttaa häntä, ottaa niitä kipuja itselleni.
        Mä olen luottanut vähän liikaakin ihmisiin, uskonut heistä hyvää, siihen asti, kun olen pettynyt. Olen uskonut aikoinaan, ett kyllä mäkin onnistun, tulee hyvääkin kohdalle. Joutunut vaihtamaan alaa, hakenut koulutuksiin, hakenut töitä, pettynyt, kun ei työt jatkunut vaikka tein parhaani, silloiset työkaveritkin olivat pahoillaan mun puolesta, joten tuskin olin työkaverina huonoimmasta päästä. Nyt on iskenyt isompi umpikuja eteen viimevuotisen koulutuksen jälkeen, siitä jäi vaan päällimmäiseksi tunteeksi totaalinen epäonnistuminen, miten hölmö olin, kun kuvittelin näin vanhana kelpaavan enää kauppaan töihin tai mihinkään muuallekaan, en voi edes hakea myyjän työtä, kun ei opetettu tarpeeksi pystyäkseni työskentelemään kaupassa. Enkä voi muutakaan työtä hakea, ei mulla ole osaamista tai mitään taitoja, eikä näin vanha ole ensimmäinen jonossa, kun tekijä valitaan. Mä muuten olen aina kannustanut muita ja kehunut heidän taitojaan, ikinä en ole lannistanut tai painanut alas ketään. Enkä ikinä ole tuominnut ketään huonommaksi ulkoisen olemuksen mukaan, ei mulla ole vara katsoa muita nokkavartta pitkin. Olen varmasti monella tavalla huonompi muita, siinä olet oikeassa. Jos fiksu olisin aikoinani ollut, en olis lääkäriin mennyt vaan pukkaisin nyt horsmaa mullan alla tai olisin hypännyt sinne virtaan miettimisen sijaan, olen vaan niin nössö etten pysty päästämään irti elämänlangasta, kun ei ole mitään syytä tai järkeäkään siitä pitää kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä ole muista pahaa ajatellut, ollut tuomitsemassa muita etukäteen ilman parempaa tutustumista. Mutt jos olet sitä mieltä ett olen pahansuopa, ilkeä ihminen, niin sitten se on niin. Vähän vaikea löytää läheisteni sairastumisista, poismenoista jotain hyviä puolia. Järkytyin varsinkin yhden läheisen sairastumisesta, hän oli niin tärkeä mulle, mun sydän särkyi, kun seurasin vierestä miten niin vahvasta tuli heikko, mun avun varassa oleva. Hän joutui kärsimään kivuliaan poismenon, sekin särki sydämen, kun en voinut auttaa häntä, ottaa niitä kipuja itselleni.
        Mä olen luottanut vähän liikaakin ihmisiin, uskonut heistä hyvää, siihen asti, kun olen pettynyt. Olen uskonut aikoinaan, ett kyllä mäkin onnistun, tulee hyvääkin kohdalle. Joutunut vaihtamaan alaa, hakenut koulutuksiin, hakenut töitä, pettynyt, kun ei työt jatkunut vaikka tein parhaani, silloiset työkaveritkin olivat pahoillaan mun puolesta, joten tuskin olin työkaverina huonoimmasta päästä. Nyt on iskenyt isompi umpikuja eteen viimevuotisen koulutuksen jälkeen, siitä jäi vaan päällimmäiseksi tunteeksi totaalinen epäonnistuminen, miten hölmö olin, kun kuvittelin näin vanhana kelpaavan enää kauppaan töihin tai mihinkään muuallekaan, en voi edes hakea myyjän työtä, kun ei opetettu tarpeeksi pystyäkseni työskentelemään kaupassa. Enkä voi muutakaan työtä hakea, ei mulla ole osaamista tai mitään taitoja, eikä näin vanha ole ensimmäinen jonossa, kun tekijä valitaan. Mä muuten olen aina kannustanut muita ja kehunut heidän taitojaan, ikinä en ole lannistanut tai painanut alas ketään. Enkä ikinä ole tuominnut ketään huonommaksi ulkoisen olemuksen mukaan, ei mulla ole vara katsoa muita nokkavartta pitkin. Olen varmasti monella tavalla huonompi muita, siinä olet oikeassa. Jos fiksu olisin aikoinani ollut, en olis lääkäriin mennyt vaan pukkaisin nyt horsmaa mullan alla tai olisin hypännyt sinne virtaan miettimisen sijaan, olen vaan niin nössö etten pysty päästämään irti elämänlangasta, kun ei ole mitään syytä tai järkeäkään siitä pitää kiinni.

        > Olen varmasti monella tavalla huonompi muita, siinä olet oikeassa.

        Anteeksi, jos vaikutti siltä, että niin ajattelen. En sano, että olisit huonompi muita. Ja hienoa, jos et ajattele muista negatiivisesti. Kuitenkin, mielestäni ajattelutapasi on turhan negatiivinen esim. koska sanot "mulla ole osaamista tai mitään taitoja, eikä näin vanha ".

        kuitenkin sanot: "silloiset työkaveritkin olivat pahoillaan mun puolesta, joten tuskin olin työkaverina huonoimmasta päästä". Mielestäni sinun kannattaa rakentaa ajattelusi ennemmin tämän kohdan ympärille. :)

        On ikävä juttu, jos sinua on kohdeltu huonosti jossain työpaikassa. Toivottavasti löydät vielä paremman vaihtoehton. Mutta, ennen kaikkea toivon, että pystyt kääntämään katseen negatiivisesta siihen mikä on hyvää. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Olen varmasti monella tavalla huonompi muita, siinä olet oikeassa.

        Anteeksi, jos vaikutti siltä, että niin ajattelen. En sano, että olisit huonompi muita. Ja hienoa, jos et ajattele muista negatiivisesti. Kuitenkin, mielestäni ajattelutapasi on turhan negatiivinen esim. koska sanot "mulla ole osaamista tai mitään taitoja, eikä näin vanha ".

        kuitenkin sanot: "silloiset työkaveritkin olivat pahoillaan mun puolesta, joten tuskin olin työkaverina huonoimmasta päästä". Mielestäni sinun kannattaa rakentaa ajattelusi ennemmin tämän kohdan ympärille. :)

        On ikävä juttu, jos sinua on kohdeltu huonosti jossain työpaikassa. Toivottavasti löydät vielä paremman vaihtoehton. Mutta, ennen kaikkea toivon, että pystyt kääntämään katseen negatiivisesta siihen mikä on hyvää. :)

        Nyt on oikeasti tosi vaikeaa ja työlästä löytää mitään hyvää itsestäni, helpompi on muita tsempata. Ehkä tullut vähän liikaa takkiin nyt muutamien vuosien aikana. Ja mä teen surutyötäkin vieläkin, kun yks läheisistä kuoli viime kesänä, lähipiirissä ollut useita poismenoja nyt muutaman vuoden sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on oikeasti tosi vaikeaa ja työlästä löytää mitään hyvää itsestäni, helpompi on muita tsempata. Ehkä tullut vähän liikaa takkiin nyt muutamien vuosien aikana. Ja mä teen surutyötäkin vieläkin, kun yks läheisistä kuoli viime kesänä, lähipiirissä ollut useita poismenoja nyt muutaman vuoden sisään.

        > Nyt on oikeasti tosi vaikeaa ja työlästä löytää mitään hyvää itsestäni

        Mielestäni nämä ovat hyviä asioita:

        "silloiset työkaveritkin olivat pahoillaan mun puolesta, joten tuskin olin työkaverina huonoimmasta päästä"

        "Mä muuten olen aina kannustanut muita ja kehunut heidän taitojaan, ikinä en ole lannistanut tai painanut alas ketään. Enkä ikinä ole tuominnut ketään huonommaksi ulkoisen olemuksen mukaan"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe