Porvoon Liikenne vähentää vuoroja

Anonyymi

Porvoon liikenne supistaa bussivuoroja 22.2. alkaen.
Savonlinja lopetti juuri vuoroja.

Ajokortiton ihminen kun olen niin minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoa itseni.

Näin sitä kannustetaan ihmisiä käyttämään joukkoliikennettä.

16

1941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joukkoliikenteen asiantuntijafoorumilla arvellaan, että henkilöjunaliikenteen tullessa Porvooseen tämä Lahden mafian Porvoon haarakonttori suuntaa alamäkeen.

    • Anonyymi

      Vuoro 848 ajaa nykyään myös väliä Porvoo - Loviisa hintaan 6 euroa. Matka-aika 50 min.
      848 jatkaa entiseen tyyliin myös välillä Porvoo - Helsinki hintaan 9,80 eutoa. Matka-aika 65 min. (lähde: matkahuolto.fi)

      Jotta hinnat olisivat samalla tasolla, niin Porvoo - Helsinki pitäisi olla pari euroa nykystä halvempi. Härskiä hinnoittelua. Suomeksi sanottuna Helsinkiin kulkevat tukevat rahallisesti Loviisaan kulkevia.

      • Anonyymi

        Edelleen matkahuolto.fi:n mukaan:

        Vuoro 848 matka Helsinki - Loviisa hintaan 9,80 euroa. Matka-aika 2 tuntia 17 min.

        Siis _samaan_ hintana kuin Helsinki - Porvoo. Todella törkeää hinnoittelua Porvoon ja Helsingin välillä matkustavien kannalta. Uskomatonta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen matkahuolto.fi:n mukaan:

        Vuoro 848 matka Helsinki - Loviisa hintaan 9,80 euroa. Matka-aika 2 tuntia 17 min.

        Siis _samaan_ hintana kuin Helsinki - Porvoo. Todella törkeää hinnoittelua Porvoon ja Helsingin välillä matkustavien kannalta. Uskomatonta!

        Eriarvoista on todellakin.
        Sitä ihmettelen eniten ettei vanhaa tietä pääse enää Itäkeskukseen. Ymmärrän että Porvoon Liikenne lakkautti ne vuorot Savonlinjan ja Pukkilan Liikenteen ajaessa sitä reittiä, mutta nyt olisi vuorot tarpeen!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eriarvoista on todellakin.
        Sitä ihmettelen eniten ettei vanhaa tietä pääse enää Itäkeskukseen. Ymmärrän että Porvoon Liikenne lakkautti ne vuorot Savonlinjan ja Pukkilan Liikenteen ajaessa sitä reittiä, mutta nyt olisi vuorot tarpeen!!!

        Sisäänpäin lämpiävä kaupunki. Asukkaiden ei haluta käyvän rajojen ulkopuolella ostoksilla tai töissä. Tyytyväisiä ollaan myös mikäli kaupunkiin ei muuta ulkomaalaisia. Nuoret muuttavat pois. Jäljelle jää enää vanhat ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäänpäin lämpiävä kaupunki. Asukkaiden ei haluta käyvän rajojen ulkopuolella ostoksilla tai töissä. Tyytyväisiä ollaan myös mikäli kaupunkiin ei muuta ulkomaalaisia. Nuoret muuttavat pois. Jäljelle jää enää vanhat ihmiset.

        Eletään menneisyydessä. Kuollut ja kuopattu Itä-Uudenmaan maakunta, joka on elossa vain porvoolaisten pk-seutua pelkäävien mielissä (ja toki Suomi24:n valikkorakenteessa). Porvoon Liikennekin kannustaa kertalippujen hinnoittelullaan porvoolaisia kulkemaan mieluummin Loviisan kuin pk-seudun suuntaan (järjen vastaista ottaen huomioon matkustajamäärät). Ei paljon auta "edullisemmat" kk-liput, jos ei ole tarvetta kulkea säännöllisesti (työ)päivittäin, kuten jatkossa entistä harvemmalla on etätyön yleistyttyä korona-ajan myötä pysyvämmäksi käytännöksi. Mutta näin siis hinnoittelee porvoolaisten "oma" bussifirma, jonka pääkonttori on Lahdessa.


    • Anonyymi

      848 bussin rinnalle tulisi ehdottomasti saada myös Itäkeskuksen kautta kulkeva reitti!!! Puolet Kampin ja puolet Viikin kautta. Miten olisi Porvoon Liikenne?

    • Anonyymi

      Onko ketään kunnallisvaaliehdokasta joka ajaa julkisen liikenteen kehittämistä Porvoossa? Jos löytyy niin minä annan ääneni.

    • Anonyymi

      Porvoon kaupungin tulisi tehdä yhteistyötä Helsingin kanssa. HSl:n bussiliikenne toimii Sipoossa. Sen tulisi yltää Porvoon keskustaan asti. Työmatkaliikenne on runsasta Hki-Porvoo välillä. Julkisella liikenteellä olisi enemmän käyttäjiä jos sitä olisi riittävästi ja yhteydet olisivat joustavia. Ekoteko!

    • Anonyymi

      "Capman Infra ostaa kokonaan bussiyhtiö Koiviston Auton"
      "Kaukoliikenteessä sen brändejä ovat Onnibus.com, Onnibus Flex ja Porvoon Liikenne." (is.fi/taloussanomat)

      Juhlistaakohan tuo "porvoolainen brändi" tapahtunutta siten, että jatkossa Helsingistä Loviisaan pääsisi kertalipulla jo halvemmalla kuin Porvooseen (nythän nuo ovat jo olleet samalla hinnalla).

    • Anonyymi

      Kunpa lisäisivät reittejä ja vuoroja jotka auttaisivat kulloolaisia. Porvoo - Söderkulla - itäkeskus reitti olisi todella tarpeen!

    • Anonyymi

      Matkahuolto.fi:n aikataulujen mukaan 6.6.2022 alkaen Porvoon Liikenteen Porvoosta Helsinkiin ja Loviisaan liikennöivät vuorot muuttuvat Onnibus Flexeiksi. Hinnat puuttuvat vielä. Saas nähdä tuleeko niihin järkeä. Nythän sitä ei ole ollut, kun kertalipulla Helsingistä pääsee Loviisaan samaan hintaan kuin Porvooseen ja Porvoo-Loviisa on paljon halvempi kuin Porvoo-Helsinki. No ainakin polkupyörien ja lemmikkien kuljettaminen muuttuu maksulliseksi tuon muutoksen myötä (matkatavaramaksu) kertoo koivistonauto.fi/matkustaminen/

      • Anonyymi

        Kuljettajat ja matkustajat ovat käsirysyssä hintojen ja lippujen takia. Ei näytä kukaan tietävän mistä ja millaisia ostetaan. Porvoon liikenne, Onnibus, Matkahuolto... matkakortteja, nettilippuja, käteistä .. eri maksu mistä ja millaisen ostaa. Tarkkana nyt kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettajat ja matkustajat ovat käsirysyssä hintojen ja lippujen takia. Ei näytä kukaan tietävän mistä ja millaisia ostetaan. Porvoon liikenne, Onnibus, Matkahuolto... matkakortteja, nettilippuja, käteistä .. eri maksu mistä ja millaisen ostaa. Tarkkana nyt kaikki.

        Hinnat nousi rajusti Onnibussin myötä. Ennen 3,50€, nyt 7€.


    • Anonyymi

      Sillon ku menee huonosti, pitää investoida. Se kantaa pitkällä tähtäimellä. Pienemmät bussit käyttöön, positiivista mainostusta ja innovatiivisuutta palveluihin ja lisää asiakkaita hankkimaan.

    • Anonyymi

      No nyt tulee junarata joka palvelee pientä joukkoa asukkaista. Turhaa rahanhaaskausta! Bussiverkostoa tulisi kehittää eikä surkastuttaa entisestään!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

      Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      53
      3125
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

      Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      54
      2315
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      73
      2224
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      98
      2108
    5. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

      Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      26
      1948
    6. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

      palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      71
      1838
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

      "Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      90
      1582
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

      Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      55
      1362
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      141
      1321
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

      Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1154
    Aihe