Oletko uhri

Anonyymi

Minä olen. Vaikka en haluaisi. Olen ahdistunut. Narsistin valvova silmä huomioi kaikki ja mitä teen on aina väärin. Vaikka olisin hiljaa,teen väärin jotain. Aina.

178

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      joo ymmörrän. OLen puhunut eilen ja tänään äitini kanssa. Mulla on aivan hirveetä-

      ppiytty

      • Anonyymi

        mun äiti jotenmin onnistu mut lannistaan klaikessa plus antoi ymmörtää että pilasin päivänsä sen päällepätteksi....minusta lähti kaikki energia pois


        ppougtff


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun äiti jotenmin onnistu mut lannistaan klaikessa plus antoi ymmörtää että pilasin päivänsä sen päällepätteksi....minusta lähti kaikki energia pois


        ppougtff

        enyleensä sano töykeesti mutta nyt sanoin häbelle


        ppouiyytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        enyleensä sano töykeesti mutta nyt sanoin häbelle


        ppouiyytt

        aloin kokea kauhua kaikista asioistas mihin hän sotkeutui


        ppiouytty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloin kokea kauhua kaikista asioistas mihin hän sotkeutui


        ppiouytty

        koko kehoa kiristää nin joku tosiaan imis minudsta kaiki energiat


        ppiuyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koko kehoa kiristää nin joku tosiaan imis minudsta kaiki energiat


        ppiuyt

        hän tulkitsee kaiki toiset ihmiset inhottavasti ja kaikki kuvittelemansa ajatukseni inhottavasti, kaiken inhottavasti...ja hän sanoo että se on jo tiedossa että saan siitä inhottavuudesta kohtauksia...ja mä saan lisääntyvässä määrin fyysisiä sairauksia tässä rääkissä,,,


        ppiouytyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hän tulkitsee kaiki toiset ihmiset inhottavasti ja kaikki kuvittelemansa ajatukseni inhottavasti, kaiken inhottavasti...ja hän sanoo että se on jo tiedossa että saan siitä inhottavuudesta kohtauksia...ja mä saan lisääntyvässä määrin fyysisiä sairauksia tässä rääkissä,,,


        ppiouytyty

        tää päivä oli ihan käsittämätön
        mä heräsin poainajaisiin niistö aiheists jota olin puhunut äitini kanssa ja pelkään että kaikki mitä hän suosittelee minulle jotenmkin vahingoittaa mua, kun yleensä on vahiongoittanut



        ppiuyyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää päivä oli ihan käsittämätön
        mä heräsin poainajaisiin niistö aiheists jota olin puhunut äitini kanssa ja pelkään että kaikki mitä hän suosittelee minulle jotenmkin vahingoittaa mua, kun yleensä on vahiongoittanut



        ppiuyyyt

        kauhee kampailu aivojeni kanssa ettei äiti saa mua paheneviin kauhukohtauksiin, no ei ehkä saanut , mutta oon ihan naatti


        ppiyyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kauhee kampailu aivojeni kanssa ettei äiti saa mua paheneviin kauhukohtauksiin, no ei ehkä saanut , mutta oon ihan naatti


        ppiyyyt

        ja sit mä oon paha koska kärsin hänen negatiivisista jutuistaan


        ppoiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja sit mä oon paha koska kärsin hänen negatiivisista jutuistaan


        ppoiuyy

        piti mennä uloskin tänään kun autinko paistoi, mutta ei ollut yhtään energiaa kun oli puhunut äidin kanssa oli melkeen halvaantynut

        ppiuytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        piti mennä uloskin tänään kun autinko paistoi, mutta ei ollut yhtään energiaa kun oli puhunut äidin kanssa oli melkeen halvaantynut

        ppiuytt

        koen että äitio manipuloi mielikuvia todelliosuudesta kaiken kauhuksi.



        ppiotttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koen että äitio manipuloi mielikuvia todelliosuudesta kaiken kauhuksi.



        ppiotttt

        jos puhun töykeesti miksi hän valittaa kun rakkaudellinen puhe ei kelpaa, niin eihän mulle jää ku töykee jäljelle mutta sekään ei kelpaa


        ppittt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos puhun töykeesti miksi hän valittaa kun rakkaudellinen puhe ei kelpaa, niin eihän mulle jää ku töykee jäljelle mutta sekään ei kelpaa


        ppittt

        pelkkää mahdotonta temmpuilua koko aika mikään ei kelpaa


        ppoiiuuyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pelkkää mahdotonta temmpuilua koko aika mikään ei kelpaa


        ppoiiuuyuuy

        en mä jaksa riutua ja sairastua noihin äidin temppuihin. ne ob aiuvan kauhei


        ppiyttty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en mä jaksa riutua ja sairastua noihin äidin temppuihin. ne ob aiuvan kauhei


        ppiyttty

        ku äidistä henkii niin se paha tahto tule olo että jotain pahaa enteilee ja sitähän hän on aina lupaillutkin.

        voi kun ei tarvis kommunikoida hänen kanssaan mitään


        ppiyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja sit mä oon paha koska kärsin hänen negatiivisista jutuistaan


        ppoiuyy

        Oletko ajatellut lopettaa tai ainakin vähentää kanssakäymisen äitisi kanssa. Kuulostaa itsetuhoisalle että ilmeisesti päivittäin joudut rääkkiin hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut lopettaa tai ainakin vähentää kanssakäymisen äitisi kanssa. Kuulostaa itsetuhoisalle että ilmeisesti päivittäin joudut rääkkiin hänen kanssaan.

        Kiitos paljon, kyllä olen jopa päättänyt jo monta kertaa,
        Mutta aina sorrun johonkin pikkukeskusteluun , ja ajattelen että ei kai se nyt niin vaarallista ole tai voi olla , mutta sitten onkin....ja joka kerta sanon itselleni tämä pitää muistaa ei saa un ohtaa mitä siitä seuraa, mutta kun tuun riittävän hyvään kuntoon aina un unohdan...


        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon, kyllä olen jopa päättänyt jo monta kertaa,
        Mutta aina sorrun johonkin pikkukeskusteluun , ja ajattelen että ei kai se nyt niin vaarallista ole tai voi olla , mutta sitten onkin....ja joka kerta sanon itselleni tämä pitää muistaa ei saa un ohtaa mitä siitä seuraa, mutta kun tuun riittävän hyvään kuntoon aina un unohdan...


        ppiuyyyy

        Siis uskokaa se on ihan totta äiti saa aikaan aivan uskomattomia ohimeneviä neurologisia vaikutuksia päähän ja koko kehoon... ja vaikka mitä ...voi mennä hetkellisesti fyysisesti nin heikoksi että on melkeen tajuton


        poiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis uskokaa se on ihan totta äiti saa aikaan aivan uskomattomia ohimeneviä neurologisia vaikutuksia päähän ja koko kehoon... ja vaikka mitä ...voi mennä hetkellisesti fyysisesti nin heikoksi että on melkeen tajuton


        poiiuuu

        se on jotain emotionaalista juttua, kosks kun saa emotionaaliset eneriat tasapainotettua tuo tila menee poiis

        ppiuytyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on jotain emotionaalista juttua, kosks kun saa emotionaaliset eneriat tasapainotettua tuo tila menee poiis

        ppiuytyty

        äiti pystyy jopa johdatteleen mut johonkin ihme tilaan missä mä en tiedä mikä on totta,,,



        ppiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äiti pystyy jopa johdatteleen mut johonkin ihme tilaan missä mä en tiedä mikä on totta,,,



        ppiuuyyyy

        hän raivoo mesoo ja kiroaa aina siinä kohta mikä mulla on joku arka paikka


        ppoiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on jotain emotionaalista juttua, kosks kun saa emotionaaliset eneriat tasapainotettua tuo tila menee poiis

        ppiuytyty

        On varmaan kuluttavaa kun joutuu taistelemaan tasapainoon itsensä noin usein. Olisi tosi hyvä jos pystyisit vähentämään äitisi vaikutusta sinuun vaikka sitten lopettamalla kokonaan yhteydenpidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hän raivoo mesoo ja kiroaa aina siinä kohta mikä mulla on joku arka paikka


        ppoiuyy

        Esim. jos on puhelu päällä:

        "No nyt siellä on joku toinen puhelu , sulje puhelin, se meni ohi, voi perkele !"


        ppioiiuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. jos on puhelu päällä:

        "No nyt siellä on joku toinen puhelu , sulje puhelin, se meni ohi, voi perkele !"


        ppioiiuyuyy

        kulosta koko aika kauheenb s ivistymättömälle


        ppoiuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmaan kuluttavaa kun joutuu taistelemaan tasapainoon itsensä noin usein. Olisi tosi hyvä jos pystyisit vähentämään äitisi vaikutusta sinuun vaikka sitten lopettamalla kokonaan yhteydenpidon.

        Kiitos paljon. Joo se on niin kuluttavaa, että välillä tuntuu että kuolen s iihen rääkkiin.
        oon siis jo taistellu itseni tasapainoon tuhansia kertoja ja se on joka kertaa uusi kamppailu.
        joo unelmoin siitä ettei tarvitsisi kommunikoida yhtään, koska tää vaikutta vaan rajuuntuvan ne neurologiset vaikutuksen siitä jos puhuu hänen kanssaan. niin rajuja vaikutuksia ois kyllä munkin vaikee kuvitella todeks jos en olis kokenu. pää voi mennä aivan tokkuraan puoleksi päivää nin ettei tajuu mitään


        ppoiiiuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon. Joo se on niin kuluttavaa, että välillä tuntuu että kuolen s iihen rääkkiin.
        oon siis jo taistellu itseni tasapainoon tuhansia kertoja ja se on joka kertaa uusi kamppailu.
        joo unelmoin siitä ettei tarvitsisi kommunikoida yhtään, koska tää vaikutta vaan rajuuntuvan ne neurologiset vaikutuksen siitä jos puhuu hänen kanssaan. niin rajuja vaikutuksia ois kyllä munkin vaikee kuvitella todeks jos en olis kokenu. pää voi mennä aivan tokkuraan puoleksi päivää nin ettei tajuu mitään


        ppoiiiuuyu

        äidistä tulee epätodellinen olo, kun se iolo menee ohi on kuin eri todellisuudessa


        ppiuytttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äidistä tulee epätodellinen olo, kun se iolo menee ohi on kuin eri todellisuudessa


        ppiuytttt

        ei hän nuorena ollut ihan tämmönen kun nykyään mun mielestä. ei mulla ollut kohtauksiakaan.


        ppoiuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei hän nuorena ollut ihan tämmönen kun nykyään mun mielestä. ei mulla ollut kohtauksiakaan.


        ppoiuuy

        hän ylättäen rajunsi tyylinsä mun hermostovaurioata lähtien.


        ppoiuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hän ylättäen rajunsi tyylinsä mun hermostovaurioata lähtien.


        ppoiuuuy

        Ja inhoon sitö kun äiti aina lietsoo semmosta että muilla oletettavasti olis pahoja ajatuksia minusta ja minulla muista, kun ei mulla semmosia ole muista, enkä mä ajattele sileen että muilla olis oletettavasti niin negatiivisia ajatuksia minusta, äiti niinku manaa huonoa mun ja muiden ihmisten väliin.,


        ppiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja inhoon sitö kun äiti aina lietsoo semmosta että muilla oletettavasti olis pahoja ajatuksia minusta ja minulla muista, kun ei mulla semmosia ole muista, enkä mä ajattele sileen että muilla olis oletettavasti niin negatiivisia ajatuksia minusta, äiti niinku manaa huonoa mun ja muiden ihmisten väliin.,


        ppiuyyy

        Äiti yritti vuosia lietsoa mua vihaamaan erästä toista ihmistäkin, kun en menny siihen mukaan, nin nyt äiti sanoo että no kun tämä ihminen kerran on sellainen hyvä ihminen niin ...

        inhoon kaikkia äitini juttuja

        ppiuytytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei hän nuorena ollut ihan tämmönen kun nykyään mun mielestä. ei mulla ollut kohtauksiakaan.


        ppoiuuy

        Olet täällä tänään kirjoitellut eri kellonaikoihin. Saatkohan levättyä tarpeeksi? Aivotkin olisi silloin vastustuskykyisempiä äitisi hyökkäyksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täällä tänään kirjoitellut eri kellonaikoihin. Saatkohan levättyä tarpeeksi? Aivotkin olisi silloin vastustuskykyisempiä äitisi hyökkäyksille.

        joo en saanut tän vuorikauden aikana paljoakaan nukuin 3 tuntia ja heräsin klo 4 aamulla kiljuen.
        oon ihan naatti. kiitos välittämisestä.


        ppoiiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo en saanut tän vuorikauden aikana paljoakaan nukuin 3 tuntia ja heräsin klo 4 aamulla kiljuen.
        oon ihan naatti. kiitos välittämisestä.


        ppoiiuuuyu

        olen myös herännyt monille asioille mikä on hyväkin asia mutta pelottaa oivallus että oonkin ollut enemmän manipuloitu kun olen aiemmin tajunnut. ja on aika järkyttyny olo siitä, mutta hyvähän se on jos edes nyt alkaa jotain tajuta.

        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen myös herännyt monille asioille mikä on hyväkin asia mutta pelottaa oivallus että oonkin ollut enemmän manipuloitu kun olen aiemmin tajunnut. ja on aika järkyttyny olo siitä, mutta hyvähän se on jos edes nyt alkaa jotain tajuta.

        ppoiuyyy

        nää mun kohtaukset on ihan suunnatonta peliä ja hämäystä ja manipulointia.
        se ei auta että ihmiset menee siihen maniplointiin itsekin mukaan.
        Tässä tarttis niinku semmosia tosi järki päässä ihmisiä jos tätä kenenkään muun kanssa jakaa. ..jotka ei itse helposti manipuloidu mielikuvituksiin joissa ei ole mitään totta,

        ppiutfgg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        enyleensä sano töykeesti mutta nyt sanoin häbelle


        ppouiyytt

        Ei sulla taida elää koko Äiti enää, vai mitä. Trolli olet!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nää mun kohtaukset on ihan suunnatonta peliä ja hämäystä ja manipulointia.
        se ei auta että ihmiset menee siihen maniplointiin itsekin mukaan.
        Tässä tarttis niinku semmosia tosi järki päässä ihmisiä jos tätä kenenkään muun kanssa jakaa. ..jotka ei itse helposti manipuloidu mielikuvituksiin joissa ei ole mitään totta,

        ppiutfgg

        Mitäs jos menisit terveyskeskuksen lääkärille kertomaan nuo ongelmasi, ihan oikeesti!


    • Anonyymi

      Ap.lle olen uhri joka kärsii joka päivä.
      Tosin olen tietoinen narsismista ja sen vaikutuksesta.
      Ennakoin tilannetta ja pelkään, että käyttäydyn
      narsistille samanlaisillla kieroimmilla konsteilla
      kuin hän osaa arvatakaan.
      Valitettavasti tietoisuus voi muuttaa myös uhria.
      Muille ihmisille en halua olla sellainen.

      • Anonyymi

        Minusta taas tuntuu ettet tiedä uhrin asemasta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas tuntuu ettet tiedä uhrin asemasta mitään.

        Uhri ei rupea kieroilemaan, niinkuin kirjoitit.

        Hän kärsii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhri ei rupea kieroilemaan, niinkuin kirjoitit.

        Hän kärsii.

        Minustakin uhrin kärsimys ei jätä tilaa strategisille juonitteluille. Ei hädässä oleva kykene johtamaan elämäänsä saatika sitten muiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin uhrin kärsimys ei jätä tilaa strategisille juonitteluille. Ei hädässä oleva kykene johtamaan elämäänsä saatika sitten muiden.

        Virheajatus.
        Suuressa hädässä oleva voi saada itsensä ylittäviä kykyjä ja ideoita,
        Mulle kävi niin. Kun koin joutuneeni hätään mistä ei selviä millään, luovuus alko pulputtaa niin että yllätyin hieman itsekin, Mä olin niinkui jossain tulikokeessa,
        Mutta tuli toimittua myös epäsovinnaisemmin kuin mitä koskaan toimin normaalioloissa.
        Siis ilman suurta hätää käyttäydyn sovinnaisemmin kuin mitä nyt täälläkin olen käyttäytynyt.
        Eli suuressa hädässä saattaa aivotoiminta ja ideointi tehostua ja myös epäsovinnaisempaan suuntaan kuin normaalisti. Varmaan ihmisella on joku alitajuinen mikä voi keksiä erikoisempiakin selviytymiskeinoja.

        ppiuuuyyu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virheajatus.
        Suuressa hädässä oleva voi saada itsensä ylittäviä kykyjä ja ideoita,
        Mulle kävi niin. Kun koin joutuneeni hätään mistä ei selviä millään, luovuus alko pulputtaa niin että yllätyin hieman itsekin, Mä olin niinkui jossain tulikokeessa,
        Mutta tuli toimittua myös epäsovinnaisemmin kuin mitä koskaan toimin normaalioloissa.
        Siis ilman suurta hätää käyttäydyn sovinnaisemmin kuin mitä nyt täälläkin olen käyttäytynyt.
        Eli suuressa hädässä saattaa aivotoiminta ja ideointi tehostua ja myös epäsovinnaisempaan suuntaan kuin normaalisti. Varmaan ihmisella on joku alitajuinen mikä voi keksiä erikoisempiakin selviytymiskeinoja.

        ppiuuuyyu.

        Mä kehitin jonkun kummallisen selviytymisssunnitelman jota en edes itse tajunnut miksi tein kaikkea sitä mitä tein. Se vaikutti aivan absurdille toiminnalle mutta ylllättävästi sillä oli erittäin järjellisiä lopputuloksia, Vähän hassu tilanne, mä oon todistettavasti tehnyt aivan höpsöä ja noloa, mutta mulla on myös todistettavasti hyvä fiksu lopputulos siitä höpsölle.


        ppioiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä kehitin jonkun kummallisen selviytymisssunnitelman jota en edes itse tajunnut miksi tein kaikkea sitä mitä tein. Se vaikutti aivan absurdille toiminnalle mutta ylllättävästi sillä oli erittäin järjellisiä lopputuloksia, Vähän hassu tilanne, mä oon todistettavasti tehnyt aivan höpsöä ja noloa, mutta mulla on myös todistettavasti hyvä fiksu lopputulos siitä höpsölle.


        ppioiuyyy

        Tämä on sitten sellainen ikuisuuskysymys että oliko se siis loppuenlopuksi fiksua vai höpsöä. kumpaakin voi väittää jonkinlaisilla perusteluilla.,


        ppiiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virheajatus.
        Suuressa hädässä oleva voi saada itsensä ylittäviä kykyjä ja ideoita,
        Mulle kävi niin. Kun koin joutuneeni hätään mistä ei selviä millään, luovuus alko pulputtaa niin että yllätyin hieman itsekin, Mä olin niinkui jossain tulikokeessa,
        Mutta tuli toimittua myös epäsovinnaisemmin kuin mitä koskaan toimin normaalioloissa.
        Siis ilman suurta hätää käyttäydyn sovinnaisemmin kuin mitä nyt täälläkin olen käyttäytynyt.
        Eli suuressa hädässä saattaa aivotoiminta ja ideointi tehostua ja myös epäsovinnaisempaan suuntaan kuin normaalisti. Varmaan ihmisella on joku alitajuinen mikä voi keksiä erikoisempiakin selviytymiskeinoja.

        ppiuuuyyu.

        ei varnsaanmkan strategiselle juonittelulle , mutta strategiselle suunnittelule uhrin kärsimys jättää tilaa, mäö suunnittelin koko hermosyovaurion ajan 8 vuotta kestoiista suunnitelmaa kuinka mä pelailen aikaa niin että mun hermostoa ehtii korjaantua, mä myönnän osittaiun siksi alistuneeni hölöttämiseen niitä näitä, että mä saan sillä pelattua aikaa. ..ennenkuin näyttäydyn ihmisten ilmoilla..


        ppoiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei varnsaanmkan strategiselle juonittelulle , mutta strategiselle suunnittelule uhrin kärsimys jättää tilaa, mäö suunnittelin koko hermosyovaurion ajan 8 vuotta kestoiista suunnitelmaa kuinka mä pelailen aikaa niin että mun hermostoa ehtii korjaantua, mä myönnän osittaiun siksi alistuneeni hölöttämiseen niitä näitä, että mä saan sillä pelattua aikaa. ..ennenkuin näyttäydyn ihmisten ilmoilla..


        ppoiuyyyy

        mä voisin sanoa että mä olin hermostovaurioituneena ja erittäin uhriutuneessa tilassa ikäänkuin hieman "juonempi" kuin normaalisti. Kyllä ihmisen henkensä pitää pelastaa vaikka juonitellen, jos ei pahaa tee. Mun mielestä se on maraalisempaa kuin j ättää pelastautumatta,


        ppouyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä voisin sanoa että mä olin hermostovaurioituneena ja erittäin uhriutuneessa tilassa ikäänkuin hieman "juonempi" kuin normaalisti. Kyllä ihmisen henkensä pitää pelastaa vaikka juonitellen, jos ei pahaa tee. Mun mielestä se on maraalisempaa kuin j ättää pelastautumatta,


        ppouyuyy

        Tästä olen samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta taas tuntuu ettet tiedä uhrin asemasta mitään.

        Vain sen tiedän mitä vusikymmenien aikana olen kantapään kautta
        oppinut.
        En ole aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhri ei rupea kieroilemaan, niinkuin kirjoitit.

        Hän kärsii.

        Kärsin kyllä:
        Muistan sen ihanan ihmisen johon sain tutustua.
        Vähän ennen yhteenmenoa hän sitten muuttui,
        en tiennyt vielä narsismista.
        Vuosikymmenien aikana hänen käytöksensä
        osalleni on ollut muutoksen jälkeistä.
        Sattuma johti tälle palstalle; Opin täältä
        ja kirjoista. (mm. Liisa keltikanngas-Järvisen)
        Opin myös sen, että lapsuudessaan kokemansa
        traumat panevat hänet käyttäytymään kohtaani
        ala-arvoisesti.
        Koko kapasiteetillani aloin ennakoida tulevaa.
        Luin täältä, että narsisti tekee aina rikoksen/rikoksia.
        Seuraan kaikkia tapahtumia tällöin.
        Näin yritän suojata itseäni, minuuttani, sukuani,
        rahaani ja psyykeäni, ajatuksiani,
        Tuossa kaikessa joutuu narsistin kanssa pelaamaan
        ja ennakoimaan.
        Korkean moraalin omistavalle se ei ole helppoa.
        Narsistin kuvioissa ei ole kovin paljon ennustettavuutta.
        Ainut on se, että uhriaan kohtaan hän käyttäytyy
        aina huonosti. ja ei muutu.
        On yritettävä silti luottaa muihin ihmisiin ja
        pitää oma luottonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin uhrin kärsimys ei jätä tilaa strategisille juonitteluille. Ei hädässä oleva kykene johtamaan elämäänsä saatika sitten muiden.

        Hukkuva tarttuu vaikka oljenkorteen.
        tuossa alempana vähän valotan sitä,
        mitä olen kokenut kymmenien! vuosien
        aikana ja yritän elää vieläkin yhteiselämää.
        On otettava huomioon, että narsisti on itsekin
        UHRI Ja toimii sen seurauksena.
        Defenssitoimintoja hän osaa purkaa
        vain omaan uhriinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin uhrin kärsimys ei jätä tilaa strategisille juonitteluille. Ei hädässä oleva kykene johtamaan elämäänsä saatika sitten muiden.

        Kun mitta on täyttynyt, on luonnollista, että nousee raivo ja joskus myös halu tasata tilejä. Mielestäni tämä on inhimillinen ja terve reaktio, vaikka psykoammattilaiset sekä uskovaiset sanovat, että ei saa kantaa kaunaa, vaan pitää antaa aina kaikki anteeksi. Onnea vaan heille, jotka tähän pystyvät. Veikkaan, etteivät moiset opastajat ole itse kokeneet, millaista on joutua persoonallisuushäiriöisen toiminnan kohteeksi.

        Yleensä viisaat kertovat, että kaikki tunteet pitää käydä läpi. En tiedä miksi sitten juuri sekopaatin uhrien pitäisi kieltää itseltään viha ja raivo. Näitä ihmisiä on kohdeltu härskisti, eivätkä he saa apua tai edes ymmärrystä osakseen. Miksi?

        Kun ihmiselle on tehty henkistä, sosiaalista, taloudellista, joskus fyysistäkin väkivaltaa ja ties mitä, se herättää tunnemyrskyn pitkäksi aikaa. Yleensä kokemuksella on seuraamuksensa lopuksi ikää. Jos pystyy purkamaan vaikeita tunteitaan jollakin turvalllisella tavalla niin, ettei aiheuta itselleen lisää ongelmia, on se pelkästään myönteinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin uhrin kärsimys ei jätä tilaa strategisille juonitteluille. Ei hädässä oleva kykene johtamaan elämäänsä saatika sitten muiden.

        Tietenkään hädän keskellä ei normaali ihminen ole kiinnostunut strategioita suunnittelemaan. Tuolloin kaikki energia menee selviytymiseen. Tilanteen rauhoituttua erilaisten vaihtoehtojen pohtiminen voipi olla suorastaan tervehdyttävä kokemus.


    • Anonyymi

      Minusta on kuitenkin vähän eri asia alitajuisesti tehostaa (puoli) tiedostamatonta toimintaansa kuin tietoisen rauhallisesti ja analyyttisesti arvioida tilanne ja asettaa sen pohjalta tietoisia pitkän ajan tavoitteita. Varsinkaan jonkun narsistin päänmenoksi. Siinä on niin kovassa stressissä narsistin vaikutuspiirissä ettei minusta siihen auta kuin päästä ensin turvaan, sitten käsitellä asiaa, parantua ja sitten luoda uusia elämäntavoitteita, joka ei käsitä narsistille kostoa.

      • Anonyymi

        Itse olen säntäillyt sinne tänne kärsimyksissäni. Varmaan ulkopuolisten silmissä minulla ei ole ollut mitään tolkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen säntäillyt sinne tänne kärsimyksissäni. Varmaan ulkopuolisten silmissä minulla ei ole ollut mitään tolkkua.

        Joo siis samoin. Näytänhän minä hieman tolkuttomale täällä palstallakin.
        Heräsin taas aamuyöstä miettimään.
        Itseasiassa nähdäkseni äitini ja krisiipuhelinvastaajia todella on toiminut minua kohtaan vahingoillisesti. Ovat pitäneet minua niin kovassa yhtäjaksoisessa pitkäkestoisessa rääkissä, ettei ole pystynyt analysoimaankaan. Mutta kun rauhassa analysoin nähdäkseni kaiken järjen mukaan perustellusti he ovat toimineet minua kohtaan vahingollisesti ja manipulatiivisesti. Uskon, että tieteellisen mielen ja aivojen toimintojen tutkimuksen valossa, se ei ole perusteltua ja järkevää miten he ovat minua kohtaan toimineet. Ei sellaisen toiminnan voisi oletaakaan oikeesti auttavan minua.


        ppiuyytty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis samoin. Näytänhän minä hieman tolkuttomale täällä palstallakin.
        Heräsin taas aamuyöstä miettimään.
        Itseasiassa nähdäkseni äitini ja krisiipuhelinvastaajia todella on toiminut minua kohtaan vahingoillisesti. Ovat pitäneet minua niin kovassa yhtäjaksoisessa pitkäkestoisessa rääkissä, ettei ole pystynyt analysoimaankaan. Mutta kun rauhassa analysoin nähdäkseni kaiken järjen mukaan perustellusti he ovat toimineet minua kohtaan vahingollisesti ja manipulatiivisesti. Uskon, että tieteellisen mielen ja aivojen toimintojen tutkimuksen valossa, se ei ole perusteltua ja järkevää miten he ovat minua kohtaan toimineet. Ei sellaisen toiminnan voisi oletaakaan oikeesti auttavan minua.


        ppiuyytty

        Mä sain tänä aamuna pysäytettyä kauhukohtauksia yksin kertaisesti äitni ja kriisipuhelinvastaajien loukkaavien sanojen muistamisen sijan hokemalla muita kauniita lauseita niiden päälle samalla hetkellä kun herään, niin että ilkeät sanat ei pääse vaikuttaan mun neurologiaan ja kohtaus estyi. ..tai ainakin loppui parissa sekunniisa kai.


        poiytyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä sain tänä aamuna pysäytettyä kauhukohtauksia yksin kertaisesti äitni ja kriisipuhelinvastaajien loukkaavien sanojen muistamisen sijan hokemalla muita kauniita lauseita niiden päälle samalla hetkellä kun herään, niin että ilkeät sanat ei pääse vaikuttaan mun neurologiaan ja kohtaus estyi. ..tai ainakin loppui parissa sekunniisa kai.


        poiytyttt

        Mun mielestä he ovat manipulatiivisten loukkaavien pelottavien sanojen toistolla aiheuttaneet minulle neurologista haittaa.


        ppiuiuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä he ovat manipulatiivisten loukkaavien pelottavien sanojen toistolla aiheuttaneet minulle neurologista haittaa.


        ppiuiuyuy

        kun mä herään niihin sanoihgin aivoissani mulle tulee kohtauksia, kun mä saan vaihdettua sanat, kohtaus estyy...


        ppoiyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun mä herään niihin sanoihgin aivoissani mulle tulee kohtauksia, kun mä saan vaihdettua sanat, kohtaus estyy...


        ppoiyyy

        Mut ON yksinkertaisesti manipuloitu toistuviin kauhukuva ratoihin päähääni...ihan ajatutteluttamalla ne minulla satoja kertoja...emotionaalisesti loukaavassa uhkaavassa tunnelmassa.


        ppoiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut ON yksinkertaisesti manipuloitu toistuviin kauhukuva ratoihin päähääni...ihan ajatutteluttamalla ne minulla satoja kertoja...emotionaalisesti loukaavassa uhkaavassa tunnelmassa.


        ppoiuyyyy

        näin on toiminut äitini, tuttavani ja kriisipuhelinvastaajia puhelimitse

        ppioiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näin on toiminut äitini, tuttavani ja kriisipuhelinvastaajia puhelimitse

        ppioiuyyyy

        he ovat esittäneet tuon muka olleen minuun kohdistettua "apua".
        Se ei mitään apua ole, vaan emotionaalista väärinkäyttöä-


        ppoiuuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        he ovat esittäneet tuon muka olleen minuun kohdistettua "apua".
        Se ei mitään apua ole, vaan emotionaalista väärinkäyttöä-


        ppoiuuyuyy

        Heidän mielestään tämä ei haittaa koska heidän mukaansa minulla tulee stästä kohtelusta vain kohtauksia eikä mitään konkreettisenmpaa tapahdu.,



        popiuyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heidän mielestään tämä ei haittaa koska heidän mukaansa minulla tulee stästä kohtelusta vain kohtauksia eikä mitään konkreettisenmpaa tapahdu.,



        popiuyttt

        siis minulle kuvataan että nämä kauhutapahtumat tapahtuvat vain aivojeni sisällä, koska mua välillä pelottaa jos tapahtuu ulkonakin kun ne kokemukset on niin voimakkaita, niin niin heidän mielestään ei haittaa koska kauhu tapahtuu vain minun aivojeni sisällä, eikä s iten kuulemma ole todellista mitään millä olisi mitään merkitystä.


        ppiuyytytyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis minulle kuvataan että nämä kauhutapahtumat tapahtuvat vain aivojeni sisällä, koska mua välillä pelottaa jos tapahtuu ulkonakin kun ne kokemukset on niin voimakkaita, niin niin heidän mielestään ei haittaa koska kauhu tapahtuu vain minun aivojeni sisällä, eikä s iten kuulemma ole todellista mitään millä olisi mitään merkitystä.


        ppiuyytytyt

        onm tämä todellista että tähän peliin on jo mennyt 7 vuotta elämästäni.


        ppiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onm tämä todellista että tähän peliin on jo mennyt 7 vuotta elämästäni.


        ppiuuyyy

        ne reaktiot on yksinkertaisesti pääosin ilmeisesti hyvin voimakkaita tuntemuksia siitä, että tää mitä nää ihmiset mulle tekee ei oo mulle hyväksi....niin voimakkaita, että aivoihin tulee neurologinen kohtaus. oletettavimmin on kyse tästä.


        pppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne reaktiot on yksinkertaisesti pääosin ilmeisesti hyvin voimakkaita tuntemuksia siitä, että tää mitä nää ihmiset mulle tekee ei oo mulle hyväksi....niin voimakkaita, että aivoihin tulee neurologinen kohtaus. oletettavimmin on kyse tästä.


        pppoiuyyy

        ja nää ihmiset hyväksikäyttää s itä kohtausta oikeuttaakseen sellaisen kohtelun, paradoksaalista

        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja nää ihmiset hyväksikäyttää s itä kohtausta oikeuttaakseen sellaisen kohtelun, paradoksaalista

        ppoiuuuu

        ja mö oon ehkä altis tämmöselle kohtaukselle kun mä en puolustaudu törkeeltä kohtelulta oieestaan millään tavoin niissä itse tilanteissa, niin mun aivot reagoi siihen kuitenkin tuottamalla kohtauksem.


        ppiuytytyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja mö oon ehkä altis tämmöselle kohtaukselle kun mä en puolustaudu törkeeltä kohtelulta oieestaan millään tavoin niissä itse tilanteissa, niin mun aivot reagoi siihen kuitenkin tuottamalla kohtauksem.


        ppiuytytyt

        siinä missä joku muu saattaisi alkaa haistetalla puhelinvastaajaa minä kerron varovaisen kohteliaasti, että olen saanut aivoihini kauhukohtauksen puhelun aikana.,


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä missä joku muu saattaisi alkaa haistetalla puhelinvastaajaa minä kerron varovaisen kohteliaasti, että olen saanut aivoihini kauhukohtauksen puhelun aikana.,


        ppoiuyyy

        mutta kertoa se tuolla tavoin saa vastaajan yleensä latelemaan lisää loukkauksia...ja tuottamaanm lisää kohtauksia.


        ppoiouyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä missä joku muu saattaisi alkaa haistetalla puhelinvastaajaa minä kerron varovaisen kohteliaasti, että olen saanut aivoihini kauhukohtauksen puhelun aikana.,


        ppoiuyyy

        muutenkin hirveen vastenmielisiö ne puhelut, usein jonkin laisen taistelutilanteen tuntuisia, sekin tuottaa kohtauksia,


        ppoiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muutenkin hirveen vastenmielisiö ne puhelut, usein jonkin laisen taistelutilanteen tuntuisia, sekin tuottaa kohtauksia,


        ppoiuuyy

        Ei mun mielestä ole mitenkään perusteltuia kohdella mua kriisipuheliomessa äidin ja tuttavan puheista lähtöisin käsin, vaan minun puheistani käsin minun asiani olisi tullut käsitellä.


        ppoiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun mielestä ole mitenkään perusteltuia kohdella mua kriisipuheliomessa äidin ja tuttavan puheista lähtöisin käsin, vaan minun puheistani käsin minun asiani olisi tullut käsitellä.


        ppoiuyy

        Millä perusteella on lähdetty siitä, että mun pitäisi alistua loukkaavalle puheelle äidin taholta, isän taholta, tuttavan taholta ja kriisipuhelinvastaajien taholta ?
        Ei siinä ole mitään jårkeä.


        ppoiiuyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella on lähdetty siitä, että mun pitäisi alistua loukkaavalle puheelle äidin taholta, isän taholta, tuttavan taholta ja kriisipuhelinvastaajien taholta ?
        Ei siinä ole mitään jårkeä.


        ppoiiuyty

        Sen takia vaan että mä hermostoivaurioituneena sain niin rajuja kohtauksia etten pystyny normaalisti puolustautumaan siltä.

        ppiuyytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia vaan että mä hermostoivaurioituneena sain niin rajuja kohtauksia etten pystyny normaalisti puolustautumaan siltä.

        ppiuyytt

        Mulla on vasta kehittymössä aivoihin joku "lihas", millä niitä kohtauksia saa pidätettyä.


        ppooiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on vasta kehittymössä aivoihin joku "lihas", millä niitä kohtauksia saa pidätettyä.


        ppooiuiuu

        Mä väitän että paljon siitä mitä oon alusta asti sanonut 7 vuotta sitten pitää erittäin hyvin paikkansa vaikka virheitäkin on tullut matkan varrella.

        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä väitän että paljon siitä mitä oon alusta asti sanonut 7 vuotta sitten pitää erittäin hyvin paikkansa vaikka virheitäkin on tullut matkan varrella.

        ppoiuuu

        Mutta mä oon huomannut että aika usein asiasta kuin asiasta väitteitä joutuu esittämään 5-10 vuotta ennenkuin tulee kuulluksi.


        ppoiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mä oon huomannut että aika usein asiasta kuin asiasta väitteitä joutuu esittämään 5-10 vuotta ennenkuin tulee kuulluksi.


        ppoiuyyyy

        tietysti se on aika turhauttavaa että aina menee 10 vuotta ratkaista ongelma, jonka voisi ratkaista tunnissa,

        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tietysti se on aika turhauttavaa että aina menee 10 vuotta ratkaista ongelma, jonka voisi ratkaista tunnissa,

        ppoiuuu

        varsinkaan ylimääräiset 10 vuotta jotain kauhukohtauksia ei oo ihan pikkujuttu kärsiä turhaa.

        ppiuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varsinkaan ylimääräiset 10 vuotta jotain kauhukohtauksia ei oo ihan pikkujuttu kärsiä turhaa.

        ppiuyuyy

        kyllä mä tiedän että tämä on alkaen mun äidin minuun projisoiima ongelma, joten mä tiedän että vaikka mä paranisin äidin käytös jatkuu. eikä mun oo tätä vaikeekaan tietää, on kokemusta äidistäni 50 vuotta.


        ppoiuyytgt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä mä tiedän että tämä on alkaen mun äidin minuun projisoiima ongelma, joten mä tiedän että vaikka mä paranisin äidin käytös jatkuu. eikä mun oo tätä vaikeekaan tietää, on kokemusta äidistäni 50 vuotta.


        ppoiuyytgt

        Mä toivoin 7 vuotta sitten että tämä olis hoitunut niin bettä pikkusen hiljaa anonyymisti sopisen että kun äidsillä on vähän tämmöstä, niin mä tarviin nyt tukea tästä ulos, ettei tilanne pahenne. Sen olis voinut tehdä vähin äänin s uoit sait....

        ppiuuyuuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä toivoin 7 vuotta sitten että tämä olis hoitunut niin bettä pikkusen hiljaa anonyymisti sopisen että kun äidsillä on vähän tämmöstä, niin mä tarviin nyt tukea tästä ulos, ettei tilanne pahenne. Sen olis voinut tehdä vähin äänin s uoit sait....

        ppiuuyuuui

        mutta on tää aika hurjaa että tämmösestä henkilökohtaisesta omasdta asaistaan pitää julkisesti puhua jotta saisi sen hoidettua oman tietämyksensä mukaisesti.


        ppoiuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta on tää aika hurjaa että tämmösestä henkilökohtaisesta omasdta asaistaan pitää julkisesti puhua jotta saisi sen hoidettua oman tietämyksensä mukaisesti.


        ppoiuuyu

        siis että oma sana ei vähemmällä m ee läpi omassa emotionaalisen tason kysymyksessä


        ppoiuuyy


    • Anonyymi

      Mua on moni narsisti-psykopaatti yrittänyt dissata, mutta kuulun siunattuun kahteen prosenttiin (2%) joka tunnistaa manipuloinnin aina ja on immuuni sille. Säälin naisia, jotka elävät narsistin täydellisen alistamisen alla, mutta mitä voisin tehdä? Saisin vain turpaani.

    • Anonyymi

      Jos uhriksi valikoitunut sanoo tai tekee jotain on väärin. Yhtälailla tuomio tulee myös, jos ei ota kantaa, ei tee tai toimi. Yhteisökiusaajana narsisti saattaa raivota, koska uhri ylipäätään on läsnä tai jopa koska tämä on olemassa. Samaan aikaan narsisti kuitenkin nauttii suuresti saadessaan aiheen järjestää suurieleisiä, dramaattisia kohtauksia uhrin hänelle muka aiheuttaman mielipahan vuoksi. Todellisuudessa narsisti tuntee elävänsä vain rääkätessään jotakuta.

      • Anonyymi

        Siis kuinka voi hoitaa hyvin ihmissuhteen jossa toinen osapuoli on sitä mieltä että ei tarvitse olla toinen toisiaan kohtaan ystävällisiä ja kohteliaita ?
        Eikö se ole mahdoton tehtävä ?
        Mun mielestä kohtuutonta, että kriisipuhelin laittaa mun taakaksi s yyllisyyden epäonnistumisesta teoriassakin mahdottomasta tehtävästä.
        Kkuinka kommunikaatio, emootiot ym. voi s ujua henkilön kanssajoka ei ole sitä mieltä että periaatteessa pitää puhua toisilleen aidon ystävällisesti, kannustavasti , arvostavasti jne.
        Jos mun äiti kieltätyy jo teoiriatasoilla rakkaudesta jne.
        Niin kuinka mä voisin saada sen suhteen toimimaan hyvin MILLÄÄN keinolla ?
        Kyllä mun mielestä vika toimimattomassa ihmissuhteessa on siinä jonka mielestä ei edes tarvitsis olla ystävällisiä, kohteliaita jne.

        ppiouyttgygg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kuinka voi hoitaa hyvin ihmissuhteen jossa toinen osapuoli on sitä mieltä että ei tarvitse olla toinen toisiaan kohtaan ystävällisiä ja kohteliaita ?
        Eikö se ole mahdoton tehtävä ?
        Mun mielestä kohtuutonta, että kriisipuhelin laittaa mun taakaksi s yyllisyyden epäonnistumisesta teoriassakin mahdottomasta tehtävästä.
        Kkuinka kommunikaatio, emootiot ym. voi s ujua henkilön kanssajoka ei ole sitä mieltä että periaatteessa pitää puhua toisilleen aidon ystävällisesti, kannustavasti , arvostavasti jne.
        Jos mun äiti kieltätyy jo teoiriatasoilla rakkaudesta jne.
        Niin kuinka mä voisin saada sen suhteen toimimaan hyvin MILLÄÄN keinolla ?
        Kyllä mun mielestä vika toimimattomassa ihmissuhteessa on siinä jonka mielestä ei edes tarvitsis olla ystävällisiä, kohteliaita jne.

        ppiouyttgygg

        Mä oon ehdottanut jo kapsesta asti perheessäämme ystävällisempää ja kohteliaampaa puhetyyliä, johon ei ole suostuttu missään tapauksessa. Kriiisipuhelinvastaajat tiesi sen että mä olen ehdottanut ystävällistä puhetapaa josta äiti ehdottamasti kieltäytyy ettei tee sitä koskaan eikä koskaan tule kuuntelemaan edes 10 minuuttia minun kantaani sekin on tehty mulle selväksi monia vuiosia, . Joten kuinka toi juttu voii olla mun vastuulla?

        ppoiuuyytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ehdottanut jo kapsesta asti perheessäämme ystävällisempää ja kohteliaampaa puhetyyliä, johon ei ole suostuttu missään tapauksessa. Kriiisipuhelinvastaajat tiesi sen että mä olen ehdottanut ystävällistä puhetapaa josta äiti ehdottamasti kieltäytyy ettei tee sitä koskaan eikä koskaan tule kuuntelemaan edes 10 minuuttia minun kantaani sekin on tehty mulle selväksi monia vuiosia, . Joten kuinka toi juttu voii olla mun vastuulla?

        ppoiuuyytt

        Se ei edes alunperin olen mä joka olis halunnut äidistäni puhua vaan mua painostettiin sosiaalisesti puhumaan äidistäni., ..ja sit tehtiiin siitä peliä-.

        ppoiuyyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei edes alunperin olen mä joka olis halunnut äidistäni puhua vaan mua painostettiin sosiaalisesti puhumaan äidistäni., ..ja sit tehtiiin siitä peliä-.

        ppoiuyyyt

        Mä olen alunperin jo 17-vuotiaana koittanut sanoa tutuilleni: "Ei puhuta mun vanhemmista, Puhutaan vaan meistä!"
        Mutta se ei oo kelvannut heille. Heillä meni mun kanssa aina hyvin niin kauan kun ei puhuttu vanhemmistani.


        ppiuytrrfrf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen alunperin jo 17-vuotiaana koittanut sanoa tutuilleni: "Ei puhuta mun vanhemmista, Puhutaan vaan meistä!"
        Mutta se ei oo kelvannut heille. Heillä meni mun kanssa aina hyvin niin kauan kun ei puhuttu vanhemmistani.


        ppiuytrrfrf

        Tähän mun vammautumisen yhteyteen osui samaan väliin kummallinen painostusrypäs puhua vanhemmistani vaikka oon jo n iin vanhakin.


        ppoiyytyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän mun vammautumisen yhteyteen osui samaan väliin kummallinen painostusrypäs puhua vanhemmistani vaikka oon jo n iin vanhakin.


        ppoiyytyt

        Ku hehän kartottaa siellä kriisipuhelimessakin lähipiiriä.
        Mulle olis riittäny sanoo ettei mulla oo ketään. Tai että vanhemmilla on semmonen emotionaalinen ongelma, että heitä ei voi laskea miksikään tueksi.,


        ppiuytttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ku hehän kartottaa siellä kriisipuhelimessakin lähipiiriä.
        Mulle olis riittäny sanoo ettei mulla oo ketään. Tai että vanhemmilla on semmonen emotionaalinen ongelma, että heitä ei voi laskea miksikään tueksi.,


        ppiuytttt

        Ja mä en voi siis antaa periksi mä väitän edelleen mistä mä alotin 7 vuotta sitten, että kun on tämmösiä monimutkaisia asioita kuten mulla jotka koskee mua, ei niistä voi olla senkään vertaa tietoa kuin mulla edes 50 puhelinvastaajalla yhteensä, koska ei he vaan voi tietää koska ei he ole elänyt maailmassa minuna, heidän perustelut ei ole ikinä yhtä aukottomia kuin mun koskien mun asiaa.


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mä en voi siis antaa periksi mä väitän edelleen mistä mä alotin 7 vuotta sitten, että kun on tämmösiä monimutkaisia asioita kuten mulla jotka koskee mua, ei niistä voi olla senkään vertaa tietoa kuin mulla edes 50 puhelinvastaajalla yhteensä, koska ei he vaan voi tietää koska ei he ole elänyt maailmassa minuna, heidän perustelut ei ole ikinä yhtä aukottomia kuin mun koskien mun asiaa.


        ppoiuyyy

        Ja tää on mulle oleellista väittää koska tää on mun "filosofinen teoria", jota oon elämässä käyttänyt nuoresta asti. Ja mä sanoisin tän kriisipuhelinkokemuksenikin perusteella että vaikka mä tavallaan okenkin todella heikoilla mutta mä kuitenkin olen perusteluissani jossain suhteessa mielestäni kaikesta huolimatta yllättävän vahvoilla ottaen huomioon kokonaisuuden , ja mä väittäisin että se johtuu just tuosta mun alunperräisestä teoriastani. Siis että kokijalla itsellään on poikkeuksellinen pääsy omaa elämäänsä koskevaan tietoon.


        ppiuuuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tää on mulle oleellista väittää koska tää on mun "filosofinen teoria", jota oon elämässä käyttänyt nuoresta asti. Ja mä sanoisin tän kriisipuhelinkokemuksenikin perusteella että vaikka mä tavallaan okenkin todella heikoilla mutta mä kuitenkin olen perusteluissani jossain suhteessa mielestäni kaikesta huolimatta yllättävän vahvoilla ottaen huomioon kokonaisuuden , ja mä väittäisin että se johtuu just tuosta mun alunperräisestä teoriastani. Siis että kokijalla itsellään on poikkeuksellinen pääsy omaa elämäänsä koskevaan tietoon.


        ppiuuuui

        Jotkut sanoo että ihminen muodostaisi käsityksensä todellisuudesta vain noin 5% ista informaatiosta ympärillään. Ja eihän kaikki varmasti keskity samaan 5% ärsykkeisiin.
        Täten perustelisin, että sellainen voi olla todellista, mitä jonkun toisen todellisuudessa ei ilmene lainkaan.

        ppiyyyyuuj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut sanoo että ihminen muodostaisi käsityksensä todellisuudesta vain noin 5% ista informaatiosta ympärillään. Ja eihän kaikki varmasti keskity samaan 5% ärsykkeisiin.
        Täten perustelisin, että sellainen voi olla todellista, mitä jonkun toisen todellisuudessa ei ilmene lainkaan.

        ppiyyyyuuj

        Tässä kaikessa on enemmänkin kyse äitini ongelmasta johon olen eläytynyt ääriempaattisena ihmisenä täysillä, Ja koska olen ääriempaattinen en olis oikein voinu tätä ikinä sanoo ääneen tai aivan paljastaa. kun äiti oin nähdäkseni riippuvainen minusta siis kiusaamisestani-


        ppiiuuuu


      • Anonyymi

        Enuustaa ei voi mitenkään, teki niin tai näin.


      • Anonyymi

        Siinäpä se on sanottu.
        Monesti kyllä miettii sitä, että
        minkälainen ihminen on saanut
        narsistin lapsena kasvatettua
        tai jättänyt kasvattamatta noin
        kieroon ja loppuelämäkseen
        oirehtivaksi.
        Rakkauden vastakohta on
        välinpitämättömyys ja penseys.


    • Anonyymi

      Minä en myöskään tienny sitä että ihmiset voi kuvitella ihan mitä vaan toisista ihmisistä.
      Mä olin esim tottunut että mua pidetään kilttinä tyttönä kun mä puhun aina Jumalasta ja rakkaudesta ja etiikasta yms.
      Niin en mä oikeen voi tajuta jos mä oon yhtäkkiä noine kiltin tytön aiheineni "nettihäirikkö".


      ppiuyttyt

      • Anonyymi

        Minuakin kiinnostaa tunteet ja etiikka. Kaipa ne sitten on kiltin tytön aiheita. En mielestäni nyt pahakaan ole, vaikka jotkut on sellaisena minut manipuloituna nähneet ja sen mukaisesti kohdelleet. Toisaalta vaikea sanoa mitä olen kun elämä on ollut selviytymistaistoa, ihan ei kiltti tyttökään stereotypiana sovi itseeni. Mutta ei taatusti pahakaan.


      • Anonyymi

        Spämmäys ja floodaus on valitettavasti yksi netin vanhimmista häiriköinti muodoista. :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaa tunteet ja etiikka. Kaipa ne sitten on kiltin tytön aiheita. En mielestäni nyt pahakaan ole, vaikka jotkut on sellaisena minut manipuloituna nähneet ja sen mukaisesti kohdelleet. Toisaalta vaikea sanoa mitä olen kun elämä on ollut selviytymistaistoa, ihan ei kiltti tyttökään stereotypiana sovi itseeni. Mutta ei taatusti pahakaan.

        joo, se on mielenkiintoista ja outoa , että manipuloinnin uhria pidetään pahana.
        Mä vasta tänään herään osasta manipulointia,

        ppiiuuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Spämmäys ja floodaus on valitettavasti yksi netin vanhimmista häiriköinti muodoista. :/

        joo no mä ymmärrän, että jos tää mun "nettihäiriköksi" väittäminen on lähtenyt ihan pätkinä kirjoittamisesta.
        Mutta jos viestintä ei muutoin täytä "nettihäirikön" piirteitä, niin mun mielestä hän ei muutu nettihäiriköksi vain siksi ettö kirjoitti pätkinä.


        ppoiuuuy


    • Anonyymi

      Kuulostaa ihan sille, että olet uhri.

      Hyvä kun tiedostat mitä tapahtuu. Koita pysyä järjissäsi. Tuosta alkaa se vuosia kestävä eheytyminen.. :)

      • Anonyymi

        Ketä tarkoitat ?


        ppiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä tarkoitat ?


        ppiuu

        Mut joo siis joo, mä oon ehkä nyt sen manipuloinnin pahimmat vaiheet juuri ohittanut.,
        Jos en keskustele manipuloijien kanssa, kyllä varmaan pysyn nyt tästä eteenpäin entistä selkeemmässä aivotilassa.


        ppoiuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut joo siis joo, mä oon ehkä nyt sen manipuloinnin pahimmat vaiheet juuri ohittanut.,
        Jos en keskustele manipuloijien kanssa, kyllä varmaan pysyn nyt tästä eteenpäin entistä selkeemmässä aivotilassa.


        ppoiuuuy

        säälittää vaan jättää äiti yksin siihen hulluun maailmaan. mut ei voi mitään


        ppoiyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        säälittää vaan jättää äiti yksin siihen hulluun maailmaan. mut ei voi mitään


        ppoiyttt

        Ei oo suunnitelmissa mikään vuosia kestävä eheytymisprosessi. Jos manipuloijille ei puhu lainkaan, se voi tapahtuu nopeestikin.


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo suunnitelmissa mikään vuosia kestävä eheytymisprosessi. Jos manipuloijille ei puhu lainkaan, se voi tapahtuu nopeestikin.


        ppoiuuu

        en oo ollut oma itteni 7 vuoteen oikeen kun mut on stressatu n iihin kauhukohtauksiin taukoamatta niin kaikki energia on mennyt niiden vastustamiseen .


        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en oo ollut oma itteni 7 vuoteen oikeen kun mut on stressatu n iihin kauhukohtauksiin taukoamatta niin kaikki energia on mennyt niiden vastustamiseen .


        ppiuyyyy

        mut jo jos pysyn erossa jokaikisestä niitä pyrittävästä henkilöstä, tuskin niitä s itten niin tulee, se on kuitenkin heidän juttu ei mun juttu...

        pppoiuuu


    • Anonyymi

      Ku mä en tajuu yhtä juttua.
      Mulle näyttää siltä, että ihmniset pelkää henkistä rakkautta
      ja mulle se on maailman vähiten pelottava asia.

      popiuyttt

      • Anonyymi

        Mä en aio lopettaa kiinnostustani henkiseen rakkauteen siksi että jotkut nimittelee sitä kuka miksikäkin pahaksi.


        popoiiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en aio lopettaa kiinnostustani henkiseen rakkauteen siksi että jotkut nimittelee sitä kuka miksikäkin pahaksi.


        popoiiuyy

        mua on koko elämäni ajan kiehtonu mystinen rakkaus ja se jotenkin järkyttää ihmisiä
        mä en tajuu yhtään miks.


        ppoiuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mua on koko elämäni ajan kiehtonu mystinen rakkaus ja se jotenkin järkyttää ihmisiä
        mä en tajuu yhtään miks.


        ppoiuuyuy

        mulle siinä ei oo MITÄÄN pelottavaa

        ppoiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulle siinä ei oo MITÄÄN pelottavaa

        ppoiuu

        se on kaikkien noiden kauhukuvajuttujen vastakohta

        ppoiiuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on kaikkien noiden kauhukuvajuttujen vastakohta

        ppoiiuui

        Kyl mä mieluummin meditoin yksinäni mystistä rakkautta ku jaan ihmisten kanssa noita perkeleen kauhukuvia.


        poiuytffgt


    • Anonyymi

      Kai sitä jonkinlainen uhri olen, en ole ihan varma miten paljon tilanteeseen vaikutti vanhemman narsismi, vai oliko kyse skitsofreniasta, tai jostain muusta, mutta lapstuueni ja sitä kautta "hulluuden" vaikutukset elämääni ovat olleet pitkäkestoisia.

      Toki minulla on tukku myös omia ongelmiani, ja niiden erotteleminen kaiken maailman "traumoista" on hankalaa. Niiden asioiden kanssa eläminen ja työstäminen kestää varmaan elämän loppuun asti.

      • Anonyymi

        Joo on rankkaa elää empaattisesti toisten hulluutta.
        Mä ihmettelin nuorena miks vanhemmat synkeenä pohtii kaikenmaailman mielenterveysasioita, kun mun mielestä olis voinu vaan elää ilosena ja rakastaen...

        ppoiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on rankkaa elää empaattisesti toisten hulluutta.
        Mä ihmettelin nuorena miks vanhemmat synkeenä pohtii kaikenmaailman mielenterveysasioita, kun mun mielestä olis voinu vaan elää ilosena ja rakastaen...

        ppoiuiuu

        Mä en oikeen enää luota "auttajiin", kun mun mielestä he vaan vetää mua jonnei ihmeen hulluuden maailmaan-
        Kaikki syyttää mua rakkaudesta, mutta mun mielestä se on parempi vaihtoehto.
        Ainoo ongelma on että sen takii ihmiset hirveesti hyökkäilee mua...eikä haluu puhuu mulle...


        ppoiiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en oikeen enää luota "auttajiin", kun mun mielestä he vaan vetää mua jonnei ihmeen hulluuden maailmaan-
        Kaikki syyttää mua rakkaudesta, mutta mun mielestä se on parempi vaihtoehto.
        Ainoo ongelma on että sen takii ihmiset hirveesti hyökkäilee mua...eikä haluu puhuu mulle...


        ppoiiuyy

        henkistä rakkautta siks, että kohta tää keho mätänee kumminkin..


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        henkistä rakkautta siks, että kohta tää keho mätänee kumminkin..


        ppoiiuuu

        Mä haluun kokee mitä sielulla on koettavissa niin kauan ku se on tässä maailmassa.
        Toi kehoni mätänee kumminkin niin se ei oo prioriteetti.

        ppoiuttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä haluun kokee mitä sielulla on koettavissa niin kauan ku se on tässä maailmassa.
        Toi kehoni mätänee kumminkin niin se ei oo prioriteetti.

        ppoiuttt

        kun hammasmätää on jo eikä pääse hammaslääkäriin


        ppoiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun hammasmätää on jo eikä pääse hammaslääkäriin


        ppoiuyy

        kohta kärpäset lentää suuhun, ninku sillon ku olin halvantunu ja hampaat hoitamatta..


        ppoiiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kohta kärpäset lentää suuhun, ninku sillon ku olin halvantunu ja hampaat hoitamatta..


        ppoiiuu

        Mut Jumala on kaunis....


        ppoiuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut Jumala on kaunis....


        ppoiuuy

        narsismi on täysin älytöntä. suurinkin ihminen on niin pieni. ..ja sitten vielä älytöntä kilpailua kaikenmaailman nippeliasioista.


        ppoiuygghh


      • Anonyymi

        Kyllähän ihmisillä tunteet ja mielentilat tarttuu sosiaalisia eläimiä kun ollaan. Varsinkin empaattiset ihmiset imevät energioita ympäristöstään. Tämän olet itsekin tuonut esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän ihmisillä tunteet ja mielentilat tarttuu sosiaalisia eläimiä kun ollaan. Varsinkin empaattiset ihmiset imevät energioita ympäristöstään. Tämän olet itsekin tuonut esiin.

        Ja juurikin mulla siitä on kysymys suuressa osassa vaikeuksista.
        Oon niin herkkä energioille, ettei suuri osa ihmisiä osaa edes kuvitella semmosta.
        Sanoi kriisipuhelinvastaajakin, ettei hän on koskaan alkanut tärisemään kenenkään soittajan energian takia. Mä tärisen ehkä noin 40% vastaajien energian tuntemisesta,

        ppooiuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juurikin mulla siitä on kysymys suuressa osassa vaikeuksista.
        Oon niin herkkä energioille, ettei suuri osa ihmisiä osaa edes kuvitella semmosta.
        Sanoi kriisipuhelinvastaajakin, ettei hän on koskaan alkanut tärisemään kenenkään soittajan energian takia. Mä tärisen ehkä noin 40% vastaajien energian tuntemisesta,

        ppooiuyuyy

        Koska mä oon erityisherkkä, empaatti, pikkusen autisti mikä huteroittaa hermostoa ja voimistaa edellisten vaikutusta, jonkin verran traumitisoitunut ja hermostovaurioitunut, lisääksi oon voimakkaasti henkisesti suuntautunut ja silleenkin aika abstrakti henkiolento, ja kaikkia mahdollista ton suuntasta, niin oon aika ääri noille energiavaikutuksille

        ppoiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska mä oon erityisherkkä, empaatti, pikkusen autisti mikä huteroittaa hermostoa ja voimistaa edellisten vaikutusta, jonkin verran traumitisoitunut ja hermostovaurioitunut, lisääksi oon voimakkaasti henkisesti suuntautunut ja silleenkin aika abstrakti henkiolento, ja kaikkia mahdollista ton suuntasta, niin oon aika ääri noille energiavaikutuksille

        ppoiuuyyy

        kun esim joku kriisipuhelinjoukkio puhuu mulle, oikeestaan mä katoon kokonaan olemattomuuksiin ja oon vaan joku heidän puheiden projektio minusta jäljellä s itten...


        ppoiiuuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun esim joku kriisipuhelinjoukkio puhuu mulle, oikeestaan mä katoon kokonaan olemattomuuksiin ja oon vaan joku heidän puheiden projektio minusta jäljellä s itten...


        ppoiiuuuuy

        mun täytyy olla pidemmän aikaa itsekseen hiljaisissa olosuhteissa että aito minä edes tulee esiin


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juurikin mulla siitä on kysymys suuressa osassa vaikeuksista.
        Oon niin herkkä energioille, ettei suuri osa ihmisiä osaa edes kuvitella semmosta.
        Sanoi kriisipuhelinvastaajakin, ettei hän on koskaan alkanut tärisemään kenenkään soittajan energian takia. Mä tärisen ehkä noin 40% vastaajien energian tuntemisesta,

        ppooiuyuyy

        Itselläni kanssa saattaa energiat resonoida jopa viikon jonkin sosiaalisen tapahtuman tai tapaamisen jälkeen. Kuitenkin kaipaan sosiaalista vuorovaikutusta mutta se voi olla tosi uuvuttavaa. Osittain se johtuu siitä että pohjalla on muutenkin niin paljon stressiä kaikenmoisesta että sitä on jo niin kuin valmiiksi uupunut. Vaadin usein myös itseltäni aika paljon sosiaalisissa vuorovaikutustilanteissa. Viimeaikaisimmat sosiaaliset kuviot ovat kyllä olleet kummallisiakin niin että sitten menee energiaa sen kummallisen elementin ajatteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni kanssa saattaa energiat resonoida jopa viikon jonkin sosiaalisen tapahtuman tai tapaamisen jälkeen. Kuitenkin kaipaan sosiaalista vuorovaikutusta mutta se voi olla tosi uuvuttavaa. Osittain se johtuu siitä että pohjalla on muutenkin niin paljon stressiä kaikenmoisesta että sitä on jo niin kuin valmiiksi uupunut. Vaadin usein myös itseltäni aika paljon sosiaalisissa vuorovaikutustilanteissa. Viimeaikaisimmat sosiaaliset kuviot ovat kyllä olleet kummallisiakin niin että sitten menee energiaa sen kummallisen elementin ajatteluun.

        no mulla on kanssa ollut aivan erikoisia sosiaalisia kuvioita millaisia en oo ennen nähny.
        Mun mielestä siinäkin näkyy Jumala, että oikeestaanb sosiaaliset kuviot ei ihan meekään niinkuin me ihmiset ollaan ajateltu , että ne menis. Tulee kielteisiä ja myönteisiä yllätyksiä


        ppoiiuu


    • Anonyymi

      Ole ilkeä takaisin. Silmä silmästä. Tai katkaise kerralla täysin välit. Uhrauksia täytyy elämässä tehdä.

      • Anonyymi

        Useinkaan uhri ei ole varustettu sellaisilla ominaisuuksilla että hän kykenisi edes antamaan takaisin samalla mitalla vaikka joitain haluja voi ollakin. Narsistin aivoitukset, raivo ja viha on niin irrationaalista että pitäisi olla varustettu samalla irrationaalisuudella ja tunteella kuin narsisti, johon siis harva uhri kykenee. Energian haaskuuta. Parempi vain lähteä vaikutuspiiristä jos vain mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useinkaan uhri ei ole varustettu sellaisilla ominaisuuksilla että hän kykenisi edes antamaan takaisin samalla mitalla vaikka joitain haluja voi ollakin. Narsistin aivoitukset, raivo ja viha on niin irrationaalista että pitäisi olla varustettu samalla irrationaalisuudella ja tunteella kuin narsisti, johon siis harva uhri kykenee. Energian haaskuuta. Parempi vain lähteä vaikutuspiiristä jos vain mahdollista.

        Pahimmat tarumat olen saanut ns. hovilaisista jotka mahdollistavat narsistin toteutumisen. He kyllä ansaitsisivat jostain herättävän näpäytyksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahimmat tarumat olen saanut ns. hovilaisista jotka mahdollistavat narsistin toteutumisen. He kyllä ansaitsisivat jostain herättävän näpäytyksen.

        joo onhan yksi hankala ihminen pienempi juttu kuin sata.


        ppoiiuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useinkaan uhri ei ole varustettu sellaisilla ominaisuuksilla että hän kykenisi edes antamaan takaisin samalla mitalla vaikka joitain haluja voi ollakin. Narsistin aivoitukset, raivo ja viha on niin irrationaalista että pitäisi olla varustettu samalla irrationaalisuudella ja tunteella kuin narsisti, johon siis harva uhri kykenee. Energian haaskuuta. Parempi vain lähteä vaikutuspiiristä jos vain mahdollista.

        Minä olen ihminen joka osaa antaa samalla mitalla takaisin mutta tällaisen ihmisen kanssa olen kuin loukutettu eläin. Hänen lähellään on yksinkertaisesti ahdistunut ja paha olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useinkaan uhri ei ole varustettu sellaisilla ominaisuuksilla että hän kykenisi edes antamaan takaisin samalla mitalla vaikka joitain haluja voi ollakin. Narsistin aivoitukset, raivo ja viha on niin irrationaalista että pitäisi olla varustettu samalla irrationaalisuudella ja tunteella kuin narsisti, johon siis harva uhri kykenee. Energian haaskuuta. Parempi vain lähteä vaikutuspiiristä jos vain mahdollista.

        Narsisti ei salli uhrilta samalla-mitalla-takaisin -käytöstä, vaan kääntää sen todisteeksi, kuinka uhri on juuri niin veemäinen kuin hän on yrittänyt kaikille kertoa. Ellei tämä onnistu, narsisti raivokostaa moisen "sodanjulistuksen".

        Usein ihmisiä ohjeistetaan pitämään puolensa ja puhumaan kiusaajalle, että hänen toimintansa aiheuttaa pahaa mieltä. Jos vastassa on narsisti, hän kääntää kaikki uhrin toimet tätä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti ei salli uhrilta samalla-mitalla-takaisin -käytöstä, vaan kääntää sen todisteeksi, kuinka uhri on juuri niin veemäinen kuin hän on yrittänyt kaikille kertoa. Ellei tämä onnistu, narsisti raivokostaa moisen "sodanjulistuksen".

        Usein ihmisiä ohjeistetaan pitämään puolensa ja puhumaan kiusaajalle, että hänen toimintansa aiheuttaa pahaa mieltä. Jos vastassa on narsisti, hän kääntää kaikki uhrin toimet tätä vastaan.

        Minulla ei ole m itään aikomustakaan antaa kelleen "samalla mitalla takaisin".
        Sitä kai he pelkää kriisipuhelinvastaajia myöden, koska tietävät mua kohdellun vääryydellä (eivätkä silti suo empatiaa), joten he mielikuvituspeloissaan jopa kuulevat minut vihaiseksi .
        Mutta siis mulla ei oo ollenkaan tommosta tunne-elämää, jossa tulis jotain samalla mitalla takaisin reaktioita tai tuntemuksia ollenkaan, Mulla on ihan muut tavoitteet.


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useinkaan uhri ei ole varustettu sellaisilla ominaisuuksilla että hän kykenisi edes antamaan takaisin samalla mitalla vaikka joitain haluja voi ollakin. Narsistin aivoitukset, raivo ja viha on niin irrationaalista että pitäisi olla varustettu samalla irrationaalisuudella ja tunteella kuin narsisti, johon siis harva uhri kykenee. Energian haaskuuta. Parempi vain lähteä vaikutuspiiristä jos vain mahdollista.

        Sitä se on täydellistä irrattionaalisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se on täydellistä irrattionaalisuutta.

        joo irrationaalisuutta.


        ppooiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo irrationaalisuutta.


        ppooiuyyy

        ja just siksi narsistin puolia edustavat ei osaa perustella mitään.


        ppioiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja just siksi narsistin puolia edustavat ei osaa perustella mitään.


        ppioiuuuyuy

        He saa myös raivarin jos pitäis perustella,


        ppiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He saa myös raivarin jos pitäis perustella,


        ppiiuuu

        Mä oon ollut aika helppo narsistin uhri kun mua on voinu manipuloida melkeen miten vaan.
        mutta ei voi nyt enää ku olen niin hyvin opiskellut youtubea.,


        ppioiiui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useinkaan uhri ei ole varustettu sellaisilla ominaisuuksilla että hän kykenisi edes antamaan takaisin samalla mitalla vaikka joitain haluja voi ollakin. Narsistin aivoitukset, raivo ja viha on niin irrationaalista että pitäisi olla varustettu samalla irrationaalisuudella ja tunteella kuin narsisti, johon siis harva uhri kykenee. Energian haaskuuta. Parempi vain lähteä vaikutuspiiristä jos vain mahdollista.

        Sanotaanko näin että narsistille on pistetty kampoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko näin että narsistille on pistetty kampoihin.

        Välinpitämättömyys on a ja o. Kun narsisti piruilee jne. niin ÄLÄ VÄLITÄ. Ole vain hiljaa.


    • Anonyymi

      Tämä kommentti meni nyt ehkä pieleen, itsekseni oletin huonosti luettua että kyseessä olisi parisuhde. En lähde vielä korjaamaan asiaa, pahoittelen mikäli meni metsään.

      On kokemusta, valitettavasti. Mitenkähän pitkään AP ollut satimessa??
      Tärkeää on ymmärtää ja hyväksyä että narsistin empatia on toisilla himmeä ja lokeroituva johonkin tiettyyn kohteeseen ja toisilta puuttuu vallan.
      Tärkeintä tietää että vaikka tekisit kaikkesi auttaaksesi se ei auta mitään sillä fakta on että Narsisti ei muuksi muutu, ikinä.
      Noi kun tiedostaa on aika luopua toiveista hänen suhteensa. Tee päätös ja lupaus itsellesi että jätät hänet äläkä epäröi, et ole mitään velkaa hänelle.
      Kerää voimia ja pakene ilmoittamatta ennen lähtöä, voit myöhemmin ilmoittaa (mieluiten viestillä) eron tulleen sinun omasta päätöksestä mutta älä keskustele enempää kun on vaara ,että palaat sillä (oletetusti) hän on murjonut mieltäsi ja kykenee yhä alistamaan.

      Eron jälkeen itsetuntosi aloittaa eheytymisen jonka kesto yksilöllistä.
      Ole itsellesi armollinen. Pärjäät kyllä paremmin alkuun päästyäsi.

      Oho 😀 nöyrät pahoittelut, katsoin tarkemmin etkä maininnut parisuhdetta

      • Anonyymi

        En maininnut parisuhdetta.
        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tilanne on mikä on.
        PS.Tämä Poiju voisi antaa jo tilaa muillekin jotka tänne kirjoittaa


    • Anonyymi

      Tässä äitijutussa todellakin jotakin mättää.
      Puhuin pari minuuttia äidilleni ja kärsin koko yön puoliunessa hurjista kauhukohtauksista. Vaikea ihan käsittää tätä, mutta lienee viisainta pysytellä etäällä äidistä oli mitä oli. Mutta jotenkin keho varoittaa äidistä.


      ppoiiuyyy

      • Anonyymi

        En muistanut että se oli noin kauheeta.,



        ppiuytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muistanut että se oli noin kauheeta.,



        ppiuytyy

        pitää varoo hän voi pystyä manipuloimaan mua vieläkin, mulla hälytyskellot soi kehossa,.

        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitää varoo hän voi pystyä manipuloimaan mua vieläkin, mulla hälytyskellot soi kehossa,.

        ppoiiuuuu

        mulla on kyllä nyt muuttunut yhdessä päivässä näkemyksiä asioista.,..hämmentävää..

        ppoiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla on kyllä nyt muuttunut yhdessä päivässä näkemyksiä asioista.,..hämmentävää..

        ppoiuuyyyy

        Minusta vähän vaikuttaa siltä, etten ole ottanut psykopatia "opintojani" kaikenkaikkiaan riittävän vakavasti.
        Löysin nyt hyvän tutkimusartikkelin aiheesta.,


        ppoiuyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta vähän vaikuttaa siltä, etten ole ottanut psykopatia "opintojani" kaikenkaikkiaan riittävän vakavasti.
        Löysin nyt hyvän tutkimusartikkelin aiheesta.,


        ppoiuyyty

        En halua minun aivojani treenattavan miltään psykopaattistyyppiseltä pohjalta.
        Se on tullut nyt minulle selväksi.
        Ja se että äiti vaan imarteli välissä onnistumisiani voidakseen taas olla ilkeä.
        En jaksa tommosta enää. Ihan älytöntä.


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua minun aivojani treenattavan miltään psykopaattistyyppiseltä pohjalta.
        Se on tullut nyt minulle selväksi.
        Ja se että äiti vaan imarteli välissä onnistumisiani voidakseen taas olla ilkeä.
        En jaksa tommosta enää. Ihan älytöntä.


        ppoiuyyy

        Nyt on niin, että mä en haluu kenenkään kovanahkojen kanssa pyörii.
        En halua semmosten kanssa pyöriä jotka ei arvosta herkkiä tunteita.
        Tälle on tultava loppu tälle showlle.


        ppooiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on niin, että mä en haluu kenenkään kovanahkojen kanssa pyörii.
        En halua semmosten kanssa pyöriä jotka ei arvosta herkkiä tunteita.
        Tälle on tultava loppu tälle showlle.


        ppooiuuu

        mä haluankin olla yksin omassa rauhassa, niin eihän s iinä ole mitään miks pitäis olla surullinen siitä. kaikki tuntuu yhdelle kaasuvalotukselle,


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä haluankin olla yksin omassa rauhassa, niin eihän s iinä ole mitään miks pitäis olla surullinen siitä. kaikki tuntuu yhdelle kaasuvalotukselle,


        ppoiuuu

        kyl mä olen joutunut tekemisiin jos en psykopaattien kanssa niin kuitenkin ketkä on sillä janalla mua psykopaatimpia niin että voi emotionaalisesti manipuloida mua...
        näin on näreet.


        ppoiuiuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyl mä olen joutunut tekemisiin jos en psykopaattien kanssa niin kuitenkin ketkä on sillä janalla mua psykopaatimpia niin että voi emotionaalisesti manipuloida mua...
        näin on näreet.


        ppoiuiuuyu

        oon sen verran autisti että ottaa tiukoille hahmottaa se


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon sen verran autisti että ottaa tiukoille hahmottaa se


        ppoiuuu

        ja semmonen on kiva kaasivalotettava kenellä on aistimusten käsittelyn ongelmia neurologisesti. ..ja kaikki mun manipuloijat tietää sen.


        poiuyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja semmonen on kiva kaasivalotettava kenellä on aistimusten käsittelyn ongelmia neurologisesti. ..ja kaikki mun manipuloijat tietää sen.


        poiuyyu

        mutta mä olen nyt saanut kertakaikkiaaan tarpeekseni.
        en jaksa yrittää heidän kanssaan enää mitään..oon ihan naatti.


        ppoiiuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta mä olen nyt saanut kertakaikkiaaan tarpeekseni.
        en jaksa yrittää heidän kanssaan enää mitään..oon ihan naatti.


        ppoiiuii

        tämä on todella turhauttavaa, että hyvän tahdon eleet käännetään mua vastaan.
        sitähän tässä tapahtuu. mutta ei varmaan sitten kannata enää elehtiä näille tietyn luontoisille.


        ppooiiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämä on todella turhauttavaa, että hyvän tahdon eleet käännetään mua vastaan.
        sitähän tässä tapahtuu. mutta ei varmaan sitten kannata enää elehtiä näille tietyn luontoisille.


        ppooiiii

        menköön menojaan. se on tän rankan päivän oivallus.


        ppiiuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        menköön menojaan. se on tän rankan päivän oivallus.


        ppiiuui

        puhuin mun äidin kanssa eilen 2 minuuttia ja oon aivan naatti nyt koko ihminen. en jaksa näiden kanssa pyörii


        ppoiuyuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        puhuin mun äidin kanssa eilen 2 minuuttia ja oon aivan naatti nyt koko ihminen. en jaksa näiden kanssa pyörii


        ppoiuyuyyy

        ei kiinnosta enää kukaan tunteillani pelailija...tänään tuli väsähdys...


        poiuuu


    • Anonyymi

      miten he viitsiikin, huvinsa kullakin.


      ppoioiuu

      • Anonyymi

        huh toivottavasti tähän tilanteeseen alkaa tulla muutosta rauhalliseen suuntaan


        ppoiiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huh toivottavasti tähän tilanteeseen alkaa tulla muutosta rauhalliseen suuntaan


        ppoiiu

        mun pitää varoo puhumast ihmisille jotka pelottelee mua niin hirveesti että saan kauhukohtauksia,

        popiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun pitää varoo puhumast ihmisille jotka pelottelee mua niin hirveesti että saan kauhukohtauksia,

        popiuyyy

        ois varmaan aika alkaa tehdä tommosia johtopäätöksiä .
        Pähkäilin tänään että kuinka nää asiat oikein pitäis ajatella, Varmaan noin


        ppoiuiuu


    • Anonyymi

      Olen itsekin ollut narsistin uhri, vieläkään en ole toipunut ja inhottaa miten laajalle se kieroilija on mua mustamaalannut.
      Olin suhteessa jossa toinen kieroili, manipuloi, painosti, valehteli ja vietti salaa kaksoiselämää juosten joka vosun perässä. Varattuja saalisti useampaa.
      Kun jäi sitten kammottavalla tavalla kiinni ja loukasi samalla pahasti oikeuttani yksityisyyteen, sanoin viimein suoraan mitä ajattelen hänen valehtelusta, kieroilusta ym - sitten alkoi se paskan jauhanta ja säälin kerjääminen ja joukkojen haalinta - yhyy yhyy olen niiiiin kamalan HUONOSSA SUHTEESSA voi mua parkaa. No selvähän se on että vieraat akat sitten säälivät ja paijaavat päähän että voi voinon sillä raukalla niin paha suhde.
      Vittu ihminen varastaa, valehtelee, suunnitelmallisesti kieroilee, vehtaa, pettää ja kun siitä lopulta uskaltaa sanoa niin mä oonki se paha ihminen ja suhde huono.

    • Anonyymi

      Mutta se on nähty, että tässä maallisessa maailmassa saatetaan kääntää ihan mikä asia vaan ihan miten päin vaan ilman että siinä on mitään tolkkua.


      ppoiuuu

      • Anonyymi

        Erikoisia ihmisiä esimerkiksi vanhempani jotka eivät lainkaan vaikuta kyseenalaistavan omia ajatuksiaan ja puheitaan.

        ppoiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoisia ihmisiä esimerkiksi vanhempani jotka eivät lainkaan vaikuta kyseenalaistavan omia ajatuksiaan ja puheitaan.

        ppoiuuyyy

        On niinku kaks minua: narsistien uhri minä ja luova minä.
        Tuossa ensimmäisessä vaihtoehdossa muut imee mun luovan energian mua kiduttaen ja kaikki mitä teen on vastentahtoista, tuossa toisessa vaihtoehdossa käytän itse sen energiani luovasti haluamallani tavalla.


        ppiiuuuuyu


    • Anonyymi

      https://www.youtube.com/watch?v=6AsMNsOxTS0

      päivän narsismivideo


      näissä riittää opittavaa, ei narsismista selviä helpolla...
      Aiheeseen liittyy niin paljon mon imutkaisia ilmiöitä, että mielestäni sitä käsitellään liian yksinkertaisella perusasetelmalla: oliko joku hurmaava ja sitten kaikki muuttui.. Se on vielä suht yksinkertaista verrattuna siihen mitä kaikkea narsismiin littyy-


      ppoiuuu

      • Anonyymi

        Minusta tun tuu että maailmassa ikäviksi muuttuvia hurmaajia on vaikka kuinka paljon, että siinä sinällään ei oo mitään kauheen yllättävää.

        ppooiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tun tuu että maailmassa ikäviksi muuttuvia hurmaajia on vaikka kuinka paljon, että siinä sinällään ei oo mitään kauheen yllättävää.

        ppooiiuuu

        oon todellakin ollut manipuloitu,
        sen huomaa nyt kun pikkusen heräilee.,.



        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon todellakin ollut manipuloitu,
        sen huomaa nyt kun pikkusen heräilee.,.



        ppoiiuuu

        mut onnistuttiin manipuloimaan koska mä en uskonut että mitään niin outoo voitais tehdä.


        ppoioiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut onnistuttiin manipuloimaan koska mä en uskonut että mitään niin outoo voitais tehdä.


        ppoioiuu

        kaikki tieto ja taitokin mitä omaa menee tuon narsismijutun takia ihan hukkaan.
        se on niin älytön juttu kuin olla ja voi,-


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki tieto ja taitokin mitä omaa menee tuon narsismijutun takia ihan hukkaan.
        se on niin älytön juttu kuin olla ja voi,-


        ppiuuuu

        https://www.youtube.com/watch?v=DtxpJxaTmW0

        Olen tehnyt tuota ihan ekstriimiin asti, muuttanut käytöstäni saadakseni jonkun muun näyttämään hyvälle,


        poiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=DtxpJxaTmW0

        Olen tehnyt tuota ihan ekstriimiin asti, muuttanut käytöstäni saadakseni jonkun muun näyttämään hyvälle,


        poiuyyy

        Joo hyviä videoita. Itsessäkin ollut sitä vikaa että olen yrittänyt kaunistella toisia omalla kustannuksella. Sitten en kerta kaikkiaan jaksanut enää.. varsinkin kun minuun kohdistettiin koko ajan tarkkailua, kyräilyä ja epäluuloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo hyviä videoita. Itsessäkin ollut sitä vikaa että olen yrittänyt kaunistella toisia omalla kustannuksella. Sitten en kerta kaikkiaan jaksanut enää.. varsinkin kun minuun kohdistettiin koko ajan tarkkailua, kyräilyä ja epäluuloja.

        Joo mä menin avuttomimmillani ihan äärimmäisyyksiin toisten kaunistelussa itseni kustannuksella, mutta jouduin sen seurauksena niin valtavaan hätään, että oli pakko alkaa perua joitain sanojaan katastrofin välttämiseksi.



        ppiiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mä menin avuttomimmillani ihan äärimmäisyyksiin toisten kaunistelussa itseni kustannuksella, mutta jouduin sen seurauksena niin valtavaan hätään, että oli pakko alkaa perua joitain sanojaan katastrofin välttämiseksi.



        ppiiuuyy

        Mä muunmuassa tein niin että kirjaimellisesti maalasin ahdistavan nuoruudenkokemukseni niin kauniiksi kuin pystyin. Joten voi olla vähän hämäävä ahdistava nuoruudenkokemus kauniina "romanttisena " tauluna, johon kaikki ahdistavat merkitykset on muutettu kauniiksi.


        ppoiiuuu


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe