onko hyvä ruokinta taistiksen poikasille jos annan aluksi likoeläimiä ja kuukauden kuluttua poikasruokaa (hiutaleitä) ,mitä sellaset hiutaleet maksaa ,olen kuullut mikromadoista, mutta onko sellasia pakko antaa
vielä ruokinnasta
5
285
Vastaukset
- bettaristic
Likoeläimet riittävät vain pari ekaa päivää. Sen jälkeen pitäisi olla isompaa ruokaa. Hyvä sääntö on, että anna aina sen kokoisia ruokakökkäreitä kuin kalan suusta sopii hyvin. Pienillä on pieni suu, eli tarvii pientä ruokaa ja vs.
Mikromadot on hyvä välivaihe ennen artemiaa, mutta ei se ole mitenkään pakollinen. Matosia on vaan vähän helpompi kasvatella kuin artemiaa, siksi sitä suosittelen. Ei tarvitse sitten lutrata artemioiden kanssa niin kauaa.
Poikasruoka ei nyt kovin paljoa kustanna ja hinta riippuu liikkeestä ja pakkauksen koosta, että on vähän vaikee sanoa mitä teidän lähimmässä liikkeesä maksaa.
Mä olen käyttänyt Seran O-nipejä, ne hajoaa ihan hienoksi mössöksi joten se on poikasille helppo syödä.
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?userid=JdXidMaMqSlNItGaUr1xkkChwTb2MlGhjyJ&f=NR&c=385043 * 385044 * 385045 * 385100&t=temartic_e
Tai/ja sitten käytän Seran Micropanii.
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=385001 * 385002 * 385003&t=temartic_e&userid=JdXidMaMqSlNItGaUr1xkkChwTb2MlGhjyJ
Ja sitten siirryn n. 2 kk kohdalla Seran micrograniin.
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=385004 * 385005 * 385006&t=temartic_e&userid=JdXidMaMqSlNItGaUr1xkkChwTb2MlGhjyJ
No just, tulipa Seran mainosteksi. Tietysti muiltakin valmistajilta löytyy vastaavat tuotteet (paitsi microgranin tapaisiin en ole törmännyt). - nimetön
entä mikä se artemia on, eikö ne ole toukkia, onko niitä pakko antaa ,eli kun menen eläin kauppaan ostan siis nestemmäistä poikasruokaa
- Hessu
Artemian munia myydään akvaarioliikkeessä. Ne laitetaan kotona suolaveteen ja sinne ilmastin. Reilun vuorokauden kuluttua vesi kuhisee ötökkää jota annetaan poikasille, suolavettä tosin ei vaan ötökät siivilöidään vaikka kestokahvinsuodattimella.
Artemiaa on hankalampi millään voi korvata, mikromadoilla ehkä.
Mutta siis: joudut kasvattamaan ötökkää, siltä et välty! - bettaristic
Artemia on eräs rapulaji ja akvaariokaupasta saa ostaa sen hedelmöittyneitä lepotilassa olevia munia (ja niille hautomon, jos ei halua itse rakennella).
Munat kuoriutuvat päivässä ja ovat pienille poikasille ihan paras kasvatusruoka.
Artemiaa ei ole pakko syöttää, mutta valmistaudu sitten siihen, että poikaset kasvavat todella hitaasti (kun ei ole ruokaa) ja suurin osa niistä kuolee nälkään.
Taistelukalan poikaset nyt eivät ole ollenkaan hankalimmasta päästä. Ne saa syömään kuivamuonaa jo n. kuukauden ikäisinä että ei se nyt niin iso ongelma ole. - nimetön
bettaristic kirjoitti:
Artemia on eräs rapulaji ja akvaariokaupasta saa ostaa sen hedelmöittyneitä lepotilassa olevia munia (ja niille hautomon, jos ei halua itse rakennella).
Munat kuoriutuvat päivässä ja ovat pienille poikasille ihan paras kasvatusruoka.
Artemiaa ei ole pakko syöttää, mutta valmistaudu sitten siihen, että poikaset kasvavat todella hitaasti (kun ei ole ruokaa) ja suurin osa niistä kuolee nälkään.
Taistelukalan poikaset nyt eivät ole ollenkaan hankalimmasta päästä. Ne saa syömään kuivamuonaa jo n. kuukauden ikäisinä että ei se nyt niin iso ongelma ole.kiitos hyvistä vastauksista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3303919Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283600Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku52302- 1121714
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181638Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241349Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j144973Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit101959Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79875- 86791