https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8ad1b5fd-3713-4b2c-a925-4bae4f56aeb0
Duster ja muut Daciat. Etuakselistot, ohjausnivelet, tangot, yms. Hylkäysprosentti 32%.
Kyllä Dacia merkkiuskolliset ovat hyvähermoista porukkaa.
Daciat taas peränpitäjiksi katsastustilastoissa.
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei noista tule hermopaineita kenellekkään . Ohjausnivelet ja alapallot kun vaihtaa kerran sadassa tuhannessa kilometrissä ja panee sinne Lemförderit niin siinäpä ne sitten remontit ovat ,ehkä valokatkaisin joissain malleissa ,nämä ovat kustannuksissa pikkupottuja verrattuna moniin muihin. 1 Esim. Eräällä tuttavallani oli vasta aikoin 4 veto Passatti ,osti sen 90000 ajettuna, ja kyllähän se meni todella jonkun katsastuksenkin läpi mutta kun tuli mittariin 146000 niin ei enää. 3 vieteriä poikki ja totesi vielä kuukauden sen jälkeen että vaihteisto ei enää toimi kunnolla ja nelivetokin oli jo hävinnyt. Hintatappiota tuli ehkäpä puolet uuden Sanderon hinnasta. Tällaiset katsastus hylkäykset ovat sulaa huolimattomuutta omistajalta jos ei enää siinä vaiheessa käytä autoaan huolloissa ja tai sellaista ei tutki etukäteen kun tuon tietää. Noita raidetangon päitä ja alapalloja alkaa menemään jo monessa muussa merkissäkin jo ennen 150000km. Omassani tutkin ennen katsastusta aina ja vaihdan tarvittaessa ,omani olen katsastanut jo kolmesti ilman hylkäyksiä !!
- Anonyymi
Dacia ei kestä niinkuin muut jos ei tuolla lailla itse sitä korjaile. Meneehän tuo auto terapian korvikkeena kun saa värkätä. Taitanee olla uusissakin Sanderoissa
samaa vikaa jos hinnat pysyvät suht samoina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacia ei kestä niinkuin muut jos ei tuolla lailla itse sitä korjaile. Meneehän tuo auto terapian korvikkeena kun saa värkätä. Taitanee olla uusissakin Sanderoissa
samaa vikaa jos hinnat pysyvät suht samoina.Dacia ei kestä niinkuin muut jos ei tuolla lailla itse sitä korjaile:: Ei kait sitä pakko ole itse korjata, niissä ei tarvitse koko tukivarsia laittaa joka kerta kun vaihtuu alapallo ja korjauskustannukset jäävät pienemmiksi. jos ehkä meinaa ajaa 150000km ja vaihtaa uuteen niin se ei kyllä rahapussia paljon kysy jos ne kerran vaihtaa. Citroenit ja Peugeotit ovat saman tarpeessa n. 150000km paikkeilla ja Skodassakin (Fabia ) alkaa jo näkyä jo etupään kulumisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacia ei kestä niinkuin muut jos ei tuolla lailla itse sitä korjaile. Meneehän tuo auto terapian korvikkeena kun saa värkätä. Taitanee olla uusissakin Sanderoissa
samaa vikaa jos hinnat pysyvät suht samoina.Voisitko kertoa,että millä km lukemilla sitä joutuu korjailemaan? Tämä on tärkeää, että ehdin tilata uuden Dacian ajoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko kertoa,että millä km lukemilla sitä joutuu korjailemaan? Tämä on tärkeää, että ehdin tilata uuden Dacian ajoissa.
Minulla on 2010 , en rupea kertomaan asioita uusista autoista joista en tiedä yhtään mitään. Tällä palstalla on niin tuttua että kaikki maailman helppoheikit olettavat tietävänsä kaiken etukäteen mutta näin ei ole. Etupään kestävyys tiedetään vain näistä mitä meillä on tähän asti ollut liikenteessä ." Jos" entinen jatkuu niin tulevaisuudessa niin 5 vuoden takuu kattaa sen ensimmäisen kerran vaikka vuodessa ajais vähemmänkin. On se vain kummaa että tällaisia etupään kulumisia on aina ollut mutta välillä ihmiset pitää turpansa kiinni kun kyse on jostain kalliimmasta autosta ja kalliimmista kustannuksista. Hyvin on vielä muistissa Audit ja Passatit 90 luvulta johon piti joka pirun katsastukseen korjata etupäätä !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on 2010 , en rupea kertomaan asioita uusista autoista joista en tiedä yhtään mitään. Tällä palstalla on niin tuttua että kaikki maailman helppoheikit olettavat tietävänsä kaiken etukäteen mutta näin ei ole. Etupään kestävyys tiedetään vain näistä mitä meillä on tähän asti ollut liikenteessä ." Jos" entinen jatkuu niin tulevaisuudessa niin 5 vuoden takuu kattaa sen ensimmäisen kerran vaikka vuodessa ajais vähemmänkin. On se vain kummaa että tällaisia etupään kulumisia on aina ollut mutta välillä ihmiset pitää turpansa kiinni kun kyse on jostain kalliimmasta autosta ja kalliimmista kustannuksista. Hyvin on vielä muistissa Audit ja Passatit 90 luvulta johon piti joka pirun katsastukseen korjata etupäätä !!
Tilastot puhuvat puolestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilastot puhuvat puolestaan.
Kyllä katsastustilastp kertoo laadun Dacian ja muiden merkkien osalta. Kärkipään autoissa ei ole ongelmia vielä 250 000 km ajettuna, Toyotassa alustan osia tarvitsee vaihdella vasta yli 350 000 km ajettuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä katsastustilastp kertoo laadun Dacian ja muiden merkkien osalta. Kärkipään autoissa ei ole ongelmia vielä 250 000 km ajettuna, Toyotassa alustan osia tarvitsee vaihdella vasta yli 350 000 km ajettuna.
En usko tuota. On minulla Toyotakin ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko tuota. On minulla Toyotakin ollut.
Niin ne Tojo-miehet kertovat. Eivät muita merkkejä pidä edes autoina.
- Anonyymi
Dacian testimenestys ollut keskimäärin vaisua, mutta ei silti huonoa suhteessa hintaan. Dacia on edullinen auto nelivetonakin ja tätä edesauttaa perustekniikka ei siis viimeisintä tekniikkaa.
Vaatimaton menestys oli sen sijaan Renaultilla, Mercedeksellä, BMW.llä ja Opelilla. Toyotan juhlaa jälleen täysin odotetusti.
https://www.is.fi/autot/art-2000007794889.html - Anonyymi
Dacia-kuskit ovat toistensa ”perän pitäjiä” Homppelit
- Anonyymi
On se kumma kun eivät saa noita heikkoja etupään juttuja vankemmiksi? Varmaan sama tässä uudessa Sanderossa. Pienellä rahalla ei saa hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kumma kun eivät saa noita heikkoja etupään juttuja vankemmiksi? Varmaan sama tässä uudessa Sanderossa. Pienellä rahalla ei saa hyvää.
Onko sinulla paljonkin kokemusta tästä uudesta Sanderosta?
- Anonyymi
Meinasin ostaa datsian käytettynä, mutta kabiinissa haisi aivan järjetön ripulipieru. Jäi ostamatta.
- Anonyymi
Lienee normaalia, että sinulle ei mitään autoja edes myydä. Piere ulkona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tollokin tajuaa että Timo Vornanen
oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest5143755Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta
Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul4673444Timo Vornanen kilahti
Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise1433040Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen
EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti1642332Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä
https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d82200- 2231638
Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!
Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm231407No kerros nyt nainen
Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.991300Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä
Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa941291Nainen, mietit miten minä jaksan
En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite891100