Daciat taas peränpitäjiksi katsastustilastoissa.

Anonyymi

15

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei noista tule hermopaineita kenellekkään . Ohjausnivelet ja alapallot kun vaihtaa kerran sadassa tuhannessa kilometrissä ja panee sinne Lemförderit niin siinäpä ne sitten remontit ovat ,ehkä valokatkaisin joissain malleissa ,nämä ovat kustannuksissa pikkupottuja verrattuna moniin muihin. 1 Esim. Eräällä tuttavallani oli vasta aikoin 4 veto Passatti ,osti sen 90000 ajettuna, ja kyllähän se meni todella jonkun katsastuksenkin läpi mutta kun tuli mittariin 146000 niin ei enää. 3 vieteriä poikki ja totesi vielä kuukauden sen jälkeen että vaihteisto ei enää toimi kunnolla ja nelivetokin oli jo hävinnyt. Hintatappiota tuli ehkäpä puolet uuden Sanderon hinnasta. Tällaiset katsastus hylkäykset ovat sulaa huolimattomuutta omistajalta jos ei enää siinä vaiheessa käytä autoaan huolloissa ja tai sellaista ei tutki etukäteen kun tuon tietää. Noita raidetangon päitä ja alapalloja alkaa menemään jo monessa muussa merkissäkin jo ennen 150000km. Omassani tutkin ennen katsastusta aina ja vaihdan tarvittaessa ,omani olen katsastanut jo kolmesti ilman hylkäyksiä !!

      • Anonyymi

        Dacia ei kestä niinkuin muut jos ei tuolla lailla itse sitä korjaile. Meneehän tuo auto terapian korvikkeena kun saa värkätä. Taitanee olla uusissakin Sanderoissa
        samaa vikaa jos hinnat pysyvät suht samoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia ei kestä niinkuin muut jos ei tuolla lailla itse sitä korjaile. Meneehän tuo auto terapian korvikkeena kun saa värkätä. Taitanee olla uusissakin Sanderoissa
        samaa vikaa jos hinnat pysyvät suht samoina.

        Dacia ei kestä niinkuin muut jos ei tuolla lailla itse sitä korjaile:: Ei kait sitä pakko ole itse korjata, niissä ei tarvitse koko tukivarsia laittaa joka kerta kun vaihtuu alapallo ja korjauskustannukset jäävät pienemmiksi. jos ehkä meinaa ajaa 150000km ja vaihtaa uuteen niin se ei kyllä rahapussia paljon kysy jos ne kerran vaihtaa. Citroenit ja Peugeotit ovat saman tarpeessa n. 150000km paikkeilla ja Skodassakin (Fabia ) alkaa jo näkyä jo etupään kulumisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia ei kestä niinkuin muut jos ei tuolla lailla itse sitä korjaile. Meneehän tuo auto terapian korvikkeena kun saa värkätä. Taitanee olla uusissakin Sanderoissa
        samaa vikaa jos hinnat pysyvät suht samoina.

        Voisitko kertoa,että millä km lukemilla sitä joutuu korjailemaan? Tämä on tärkeää, että ehdin tilata uuden Dacian ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko kertoa,että millä km lukemilla sitä joutuu korjailemaan? Tämä on tärkeää, että ehdin tilata uuden Dacian ajoissa.

        Minulla on 2010 , en rupea kertomaan asioita uusista autoista joista en tiedä yhtään mitään. Tällä palstalla on niin tuttua että kaikki maailman helppoheikit olettavat tietävänsä kaiken etukäteen mutta näin ei ole. Etupään kestävyys tiedetään vain näistä mitä meillä on tähän asti ollut liikenteessä ." Jos" entinen jatkuu niin tulevaisuudessa niin 5 vuoden takuu kattaa sen ensimmäisen kerran vaikka vuodessa ajais vähemmänkin. On se vain kummaa että tällaisia etupään kulumisia on aina ollut mutta välillä ihmiset pitää turpansa kiinni kun kyse on jostain kalliimmasta autosta ja kalliimmista kustannuksista. Hyvin on vielä muistissa Audit ja Passatit 90 luvulta johon piti joka pirun katsastukseen korjata etupäätä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 2010 , en rupea kertomaan asioita uusista autoista joista en tiedä yhtään mitään. Tällä palstalla on niin tuttua että kaikki maailman helppoheikit olettavat tietävänsä kaiken etukäteen mutta näin ei ole. Etupään kestävyys tiedetään vain näistä mitä meillä on tähän asti ollut liikenteessä ." Jos" entinen jatkuu niin tulevaisuudessa niin 5 vuoden takuu kattaa sen ensimmäisen kerran vaikka vuodessa ajais vähemmänkin. On se vain kummaa että tällaisia etupään kulumisia on aina ollut mutta välillä ihmiset pitää turpansa kiinni kun kyse on jostain kalliimmasta autosta ja kalliimmista kustannuksista. Hyvin on vielä muistissa Audit ja Passatit 90 luvulta johon piti joka pirun katsastukseen korjata etupäätä !!

        Tilastot puhuvat puolestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastot puhuvat puolestaan.

        Kyllä katsastustilastp kertoo laadun Dacian ja muiden merkkien osalta. Kärkipään autoissa ei ole ongelmia vielä 250 000 km ajettuna, Toyotassa alustan osia tarvitsee vaihdella vasta yli 350 000 km ajettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä katsastustilastp kertoo laadun Dacian ja muiden merkkien osalta. Kärkipään autoissa ei ole ongelmia vielä 250 000 km ajettuna, Toyotassa alustan osia tarvitsee vaihdella vasta yli 350 000 km ajettuna.

        En usko tuota. On minulla Toyotakin ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko tuota. On minulla Toyotakin ollut.

        Niin ne Tojo-miehet kertovat. Eivät muita merkkejä pidä edes autoina.


    • Anonyymi

      Dacian testimenestys ollut keskimäärin vaisua, mutta ei silti huonoa suhteessa hintaan. Dacia on edullinen auto nelivetonakin ja tätä edesauttaa perustekniikka ei siis viimeisintä tekniikkaa.
      Vaatimaton menestys oli sen sijaan Renaultilla, Mercedeksellä, BMW.llä ja Opelilla. Toyotan juhlaa jälleen täysin odotetusti.

      https://www.is.fi/autot/art-2000007794889.html

    • Anonyymi

      Dacia-kuskit ovat toistensa ”perän pitäjiä” Homppelit

      • Anonyymi

        On se kumma kun eivät saa noita heikkoja etupään juttuja vankemmiksi? Varmaan sama tässä uudessa Sanderossa. Pienellä rahalla ei saa hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kumma kun eivät saa noita heikkoja etupään juttuja vankemmiksi? Varmaan sama tässä uudessa Sanderossa. Pienellä rahalla ei saa hyvää.

        Onko sinulla paljonkin kokemusta tästä uudesta Sanderosta?


    • Anonyymi

      Meinasin ostaa datsian käytettynä, mutta kabiinissa haisi aivan järjetön ripulipieru. Jäi ostamatta.

      • Anonyymi

        Lienee normaalia, että sinulle ei mitään autoja edes myydä. Piere ulkona.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      83
      1708
    2. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1359
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

      Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      118
      1133
    4. Vanhemmalle naiselle

      Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      77
      1021
    5. Siltojen varjoissa

      Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      217
      1013
    6. Mitä meille oikein

      Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      902
    7. Mitä hellittelynimiä

      Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      885
    8. Pitsaa selliiä

      Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      880
    9. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      824
    10. Olet vain kiltimpi

      Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      799
    Aihe