Uusi sim-kortti.

Anonyymi

Ajattelin ostaa yhden sim-kortin varalle, koska pelkään, että vanha vahingoittuu, siksi että joudun vaihtelemaan samaa korttia kahdessa puhelimessa.
Mutta kuinka laitan oman puhelinnumeroni siihen uuteen sim-korttiin?

28

1992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et mitenkään koska sama numero ei voi olla käytössä yhtäaikaa kahdessa kortissa.

      • Anonyymi

        No. Miten saan numeroni laitetuksi puhelimen muistiiN? Varmaan minun täytyy se sinne naputtaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No. Miten saan numeroni laitetuksi puhelimen muistiiN? Varmaan minun täytyy se sinne naputtaa!

        Numero on sim-kortissa ei laitteen muistissa. Muut numerot menevät Google tilille jos kyseessä Android puhelin eli niitä ei nykypäivänä tarvitse korteille siirtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No. Miten saan numeroni laitetuksi puhelimen muistiiN? Varmaan minun täytyy se sinne naputtaa!

        SIM-kortin mukana toimitetaan sen puhelinnumero. Kortillahan se oma numero on, ei puhelimen muistissa, joskin olen itsekin lisännyt puhelimeni yhteystietoihin myös oman puhelinnumeroni, kun ei sitä aina jaksa muistaa jonkun kysyessä yhteystietojani.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        SIM-kortin mukana toimitetaan sen puhelinnumero. Kortillahan se oma numero on, ei puhelimen muistissa, joskin olen itsekin lisännyt puhelimeni yhteystietoihin myös oman puhelinnumeroni, kun ei sitä aina jaksa muistaa jonkun kysyessä yhteystietojani.

        Minäkin olen epävarma. Minulla on nyt toinen sim-kortti, mutta jos vain laitan sen puhelimeeni, tapahtuuko jotain älytöntä, vai onko puhelimeni sama, kuin ennenkin?
        Huomaat varmasti, että olen aika osaamaton ja siksi tarvitseisin apua. Kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen epävarma. Minulla on nyt toinen sim-kortti, mutta jos vain laitan sen puhelimeeni, tapahtuuko jotain älytöntä, vai onko puhelimeni sama, kuin ennenkin?
        Huomaat varmasti, että olen aika osaamaton ja siksi tarvitseisin apua. Kiitos.

        Puhelimesi ei muutu mitenkään muutoin kuin jos olet tallentanut yhteystiedot vain SIM -kortille. Ne luonnollisesti poistuvat vanhan kortin mukana, joten tee kaiken varalta varmuuskopio ennen vaihtoa.

        Monissa puhelimissa on myös kaksi SIM -kortin paikkaa, usein käyttäjän edes asiasta tietämättä. Tällöin voi vanhan SIM -kortin siirtää kakkospaikkaan ja uuden ykköseksi, jos uuttaa haluaa jatkossa etupäässä käyttää. Tällöin toimivat myös vanhat yhteystiedot.

        Joka tapauksessa SIM -kortille tallennetut kannattaa aina varmuuskopioida puhelimeen ja päinvastoin sekä lisäksi tallentaa johonkin muualle, kuten pilveen tai omalle tietokoneelle.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Puhelimesi ei muutu mitenkään muutoin kuin jos olet tallentanut yhteystiedot vain SIM -kortille. Ne luonnollisesti poistuvat vanhan kortin mukana, joten tee kaiken varalta varmuuskopio ennen vaihtoa.

        Monissa puhelimissa on myös kaksi SIM -kortin paikkaa, usein käyttäjän edes asiasta tietämättä. Tällöin voi vanhan SIM -kortin siirtää kakkospaikkaan ja uuden ykköseksi, jos uuttaa haluaa jatkossa etupäässä käyttää. Tällöin toimivat myös vanhat yhteystiedot.

        Joka tapauksessa SIM -kortille tallennetut kannattaa aina varmuuskopioida puhelimeen ja päinvastoin sekä lisäksi tallentaa johonkin muualle, kuten pilveen tai omalle tietokoneelle.

        Kiitos. Jospa minäkin onnistun.
        Joku ihmetteli, miksi tarvitsen kaksi sim-korttia. No. Minulla on kaksi kännykkää. En tiedä onko sekään viisasta.
        Kiitos kaikille hyvistä neuvoistA.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Puhelimesi ei muutu mitenkään muutoin kuin jos olet tallentanut yhteystiedot vain SIM -kortille. Ne luonnollisesti poistuvat vanhan kortin mukana, joten tee kaiken varalta varmuuskopio ennen vaihtoa.

        Monissa puhelimissa on myös kaksi SIM -kortin paikkaa, usein käyttäjän edes asiasta tietämättä. Tällöin voi vanhan SIM -kortin siirtää kakkospaikkaan ja uuden ykköseksi, jos uuttaa haluaa jatkossa etupäässä käyttää. Tällöin toimivat myös vanhat yhteystiedot.

        Joka tapauksessa SIM -kortille tallennetut kannattaa aina varmuuskopioida puhelimeen ja päinvastoin sekä lisäksi tallentaa johonkin muualle, kuten pilveen tai omalle tietokoneelle.

        Muuttuupas..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Jospa minäkin onnistun.
        Joku ihmetteli, miksi tarvitsen kaksi sim-korttia. No. Minulla on kaksi kännykkää. En tiedä onko sekään viisasta.
        Kiitos kaikille hyvistä neuvoistA.

        Kahden ja useammankin simmin käyttö on erittäin yleistä suurissa kehitysmaissa, kuten Brasilia, Indonesia, Kiina ja Intia, joissa on raaka operaattorikilpailu erikoistarjouksineen, jolloin hintatietoiset käyttäjät tekstailevat ja soittelevat aina kunkin operaattorin "Päivän Hintaan!"

        Lähinnä tähän tarkoitukseen monissa puhelimissa nykyään onkin kaksi SIM -korttipaikkaa. Täkäläisissä olosuhteissahan tätä voisi käyttää esimerkiksi työ- ja kotipuhelimen liittymien yhdistämiseen yhteen laitteeseen.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        SIM-kortin mukana toimitetaan sen puhelinnumero. Kortillahan se oma numero on, ei puhelimen muistissa, joskin olen itsekin lisännyt puhelimeni yhteystietoihin myös oman puhelinnumeroni, kun ei sitä aina jaksa muistaa jonkun kysyessä yhteystietojani.

        Mutta se uudella kortilla oleva pin-koodi ei toimi.
        Se vain ilmoitti, että pin-koodi on väärä. Onneksi uusi sim-kortti ei ole kallis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen epävarma. Minulla on nyt toinen sim-kortti, mutta jos vain laitan sen puhelimeeni, tapahtuuko jotain älytöntä, vai onko puhelimeni sama, kuin ennenkin?
        Huomaat varmasti, että olen aika osaamaton ja siksi tarvitseisin apua. Kiitos.

        Et näe vanhan puhelimesi tietoja koska SIM kortissa on uusi puhelin numero


    • Anonyymi

      Hanki multi SIM

    • Anonyymi

      Ei saa enäänb kun yritykset multi simmejä.Itseltä lähti pois jo vuosi sitten kun lopetti yksityuisten multisimmit

    • Anonyymi

      Näyttäähän tuota multi simmiä ainakin telia vielä tyrkyttävän, ja elisakin mutta elisalla vissiin vain apple watchiin sopiva rinnakkaisliittymä. DNA näkyi kyllä lupailevan mutta ei ole tainnut saada vielä mitään aikaan. Vai lieneekö ollut vanhentuneita sivuja mitä google pukkasi tarjolle.

      Itse sitä ei pysty virittelemään puhelimeen eikä simmille. Operaattorin tarjoama tuote siihen pitää olla.

    • Anonyymi

      Tilaamalla uuden simmin operaattorilta, tosin jompi kumpi voi olla käytössä kerrallaan, hallintasivulla rekistöröitään sim käyttöön. Itselläkin kaksi simia samalle numerolle mutta vain toinen käytössä. Niissä on joku sarjanumero.

    • Anonyymi

      Ei ole järkevää ostaa toista koska ennemmin puhelin hajoaa kuin kortti.

      • Anonyymi

        Itse joutuin tilamaan uuden koska entinen oli mallia micro ja uusi halusi nanon eikä vanhassa ollut lohkomis mahdollisuutta enkä kehannut rupea saksimaan.


      • Anonyymi

        Tämä oli erittäin hyvä esimerkki siitä miten kapeasti voivat ihmiset nähdä laajemman asian
        , kuin pelkkänä puhelimen rikkoutumisena.

        Sim-kortilla on sisältöä ja eräs tärkein on liittymän numero joka on yhteys erinäisiin virallisiin yhteyksiin tallennettu tieto! Vara-sim on helpoin ratkaisu, varsinkin jos on vielä toimiva vanha puhelin jolloin yhteys on nopeasti jälleen käytössä.


        Olemme melkoisen haavoittuvia yhden sim-kortin varassa eli kun puhelin katoaa on "virallinen" puhelinnumerosi myös kadonnut käytöstäsi vaikka omistaisit 10 puhelinta ja jopa pankkiasionti loppuu samantien, sekä tärkeät yhteydenotot eivät välity sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli erittäin hyvä esimerkki siitä miten kapeasti voivat ihmiset nähdä laajemman asian
        , kuin pelkkänä puhelimen rikkoutumisena.

        Sim-kortilla on sisältöä ja eräs tärkein on liittymän numero joka on yhteys erinäisiin virallisiin yhteyksiin tallennettu tieto! Vara-sim on helpoin ratkaisu, varsinkin jos on vielä toimiva vanha puhelin jolloin yhteys on nopeasti jälleen käytössä.


        Olemme melkoisen haavoittuvia yhden sim-kortin varassa eli kun puhelin katoaa on "virallinen" puhelinnumerosi myös kadonnut käytöstäsi vaikka omistaisit 10 puhelinta ja jopa pankkiasionti loppuu samantien, sekä tärkeät yhteydenotot eivät välity sinulle.

        Pankkiasiat hoituu edelleen samalla tavalla ja yhteydenpito ei lopu sillä onhan näitä muitakin viesti/soittopalveluita kuten Whatsapp joka kohta toimii samalla numerolla useassa eri puhelimessa.


    • Anonyymi

      Tähän löytyy ohjeita haulla:

      sim card cloning

      ja kaukoidän kaupoista voi tilata tarvittavia kortteja sekä adaptereita.

    • Tuntuu, että sinulla on joku fundamentalinen väärinkäsitys. SIM-kortti on se liittymä. SIM-kortteja ei osteta. Ne ovat aina operaattorin omaisuutta. Liittymän voi hankkia tekemällä sopimuksen tai ostamalla prepaidin. Jos hankit toisen liittymän, on siinä toinen puhelinnumero. Toki on hyvä olla toinen liittymä, jotta voi soittaa vaikka surkeakseen kadonneen SIM-kortin.

      En ymmärrä miksi vaihdat SIM-korttia puhelinten välillä.

      • Anonyymi

        Ajattelen, että on hyvin todennäköistä, että sim-kortti, -tai se pieni adapteri rikkoutuu juuri siinä vaihdossa. Adapteri on jo poikki. On tosi vaikeaa ujuttaa sellaista paikolleen.
        Niin minulla on kaksi puhelinta ja haluan käyttää molempia.
        Voi olla, että minulla on väärinkäsitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen, että on hyvin todennäköistä, että sim-kortti, -tai se pieni adapteri rikkoutuu juuri siinä vaihdossa. Adapteri on jo poikki. On tosi vaikeaa ujuttaa sellaista paikolleen.
        Niin minulla on kaksi puhelinta ja haluan käyttää molempia.
        Voi olla, että minulla on väärinkäsitys.

        Se puhelin rikkoutuu enemmin kuin kortti. Korttihan on yleensä vuosia sen sisällä. Harva irroittaa sitä päivittäin/viikottain tai edes kuukausittain. Itse irroitan vain silloin kun liittymä vaihtuu taikka puhelin uuteen/korjaukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen, että on hyvin todennäköistä, että sim-kortti, -tai se pieni adapteri rikkoutuu juuri siinä vaihdossa. Adapteri on jo poikki. On tosi vaikeaa ujuttaa sellaista paikolleen.
        Niin minulla on kaksi puhelinta ja haluan käyttää molempia.
        Voi olla, että minulla on väärinkäsitys.

        Mikä ihmeen adapteri? Minusta toimintasi on yksinkertaisesti outoa. Hanki toiseen puhelimeen eri liittymä ja sillä siisti.


    • Anonyymi

      Joku kommentoi noin.
      "Mutta se uudella kortilla oleva pin-koodi ei toimi.
      Se vain ilmoitti, että pin-koodi on väärä. Onneksi uusi sim-kortti ei ole kallis."
      Minäkin huomasin sen, ettei uuden sim-kortin vaihtaminan onnistu vain niin, että vaihtaa sen ja naputtelee kortin mukana tulevan pin-koodin.
      Ei onnistunutkaan niin helposti. Mitenkähän se sitten onnistuu?

      • Anonyymi

        Operaattorin sivuilta joutuu yleensä aktivoimaan kortin.


    • Anonyymi

      SIM kortin saa omalta operaattorilta jos se tarvii uusia. Ei sitä varalle kannata ottaa tai saa.

      Ainakin Telialla uuden kortin saa auki koodilla ja samalla aiempi kortti kuoleutuu!

      Tokihan kortit aikaa myöden vanhenee ja ne pitää uusia. Uusiminen maksaa jonkin euron.

    • Anonyymi

      Pöytä SIM kortti vaihdot,joissa vaihdetaan,väärä kortti IT liikessä ja sitten myös kotitoimitus on väärää SIM kortti hulluus jako koulutus jatkuva valittaminen jos valitetaan ylenee vaan töissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe