Suomessa rikastuminen vaikeaa?

Anonyymi

Tämän hallituksen aikana ei olla leikattu mistään, mutta sitäkin enemmän veronkorotuksia. Polttoainevero pistää myös autoilijat (töihin menevät) ahtaalle, kun omavastuukin nousee verohyvityksissä. 1,60€/l litralla ei saa kun muutaman tilkan ja näiden hintojen myötä myös ruoan ja tavaroiden hinta nousee väkisin. Täytyyhän kuljetuksetkin maksaa.

Nyt uutena aivopieruna Marin esittää osinkoverojen korotusta. Toisaalta hyvä idea rikkaiden tuloihin nähden, mutta joukossa on myöskin niitä piensijoittajia, jotka yrittävät saada tavallisen pienen palkan lisäksi taloudellista tukea pääomallaan.

Milloin siis verot on nostettu niin tappiin, että ulkomaat houkuttelevat töihin? Keuruullakin on kohta asiakkaat kusessa, kun mitään ei jo pienillä tuloilla voi ostaa, kaupat häädetään pois ja sähköyhtiötkin siirtomaksuilla varmistavat sen, että köyhänä pysytään ja tehtaat ajetaan alas.

Ennen Suomi kyllä sai verotulojen lisäksi omilla omistuksillaan, mutta nyt kusessa ollessa mm. sähköverkkoja myydään ulkomaisille sijoittajille. Rahaa tyrkytetään italialaisten verojen maksamiseen. Kreikastakaan ei rahoja saada takaisin ja espanjalaisetkin saavat jättipotin. Suomella ei ole muita tuloja siis, kun rokottaa kansalaisia verottamalla veroja veron päälle. Tämä ei ole kestävää, sillä yhteiskunta alkaa voimaan pahoin.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa köyhtyminen ole vaikeaa!

      • Anonyymi

        Aloittajan aloitus täysin päätöntä jorinaa. Ei järjenhiventäkän. Porvarihallituksen aikana bensa maksoi jo yli 1,60 litrahinta. Ihan samanlainen oli verotus kaikessa muussakin, myös porvarihallituksen koheltajessaan vallanbunkkerissaan. Paitsi rikkaitten verotus kevennettiin, joka rahoitettiin palkansaajien Kikyllä. Silloin palkansaajien ja eläkeläisten tulot putos alaspäin.


    • Anonyymi

      Ainahan voi hoitaa mm. ateriansa luonnosta, poimia marjoja metsästä, kalastaa ja metsästää. Kasvattaa perunaa ja vihanneksia.
      Ei ole kallista, tämäkin oli ilmainen vinkki.

      Nim. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

      • Anonyymi

        Joo.. Hyvä neuvo, laskuihin ei pysty vaikuttamaan käyttämättä sähköä, jos siirtomaksut nousevat silti, on pakko maksaa. Ja vaikka vettäkään ei paljon käyttäisi, on pakko maksaa entistä enemmän. Vuokrat nousevat asunnoissa joka vuosi ja sekin on pakko maksaa. Tosiaan, ei ne suuret tulot, mutta pakko on maksaa aina entistä enemmän, vaikka et paljon kuluta. Talvellakin on hyvä marjastaa ja kasvattaa vihanneksia ja juureksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.. Hyvä neuvo, laskuihin ei pysty vaikuttamaan käyttämättä sähköä, jos siirtomaksut nousevat silti, on pakko maksaa. Ja vaikka vettäkään ei paljon käyttäisi, on pakko maksaa entistä enemmän. Vuokrat nousevat asunnoissa joka vuosi ja sekin on pakko maksaa. Tosiaan, ei ne suuret tulot, mutta pakko on maksaa aina entistä enemmän, vaikka et paljon kuluta. Talvellakin on hyvä marjastaa ja kasvattaa vihanneksia ja juureksia.

        Voi sinua hölmöläistä. Kesällä ja syksyllä tietenkin marjastetaan ja kalastetaan pakkaset ja kylmäkellarit talvea varten täyteen.
        Vettä voi säästää käymällä avannossa tai vaikka työpaikalla suihkussa, sähköä voi säästää pienentämällä lämmitystä ja polttamalla vastaavasti puita.
        Keinot löytyy kyllä, jos vain on halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua hölmöläistä. Kesällä ja syksyllä tietenkin marjastetaan ja kalastetaan pakkaset ja kylmäkellarit talvea varten täyteen.
        Vettä voi säästää käymällä avannossa tai vaikka työpaikalla suihkussa, sähköä voi säästää pienentämällä lämmitystä ja polttamalla vastaavasti puita.
        Keinot löytyy kyllä, jos vain on halua.

        Hyviä neuvoja, itse keräilen kaiket yöt risuja polttopuiksi ja lehti keräyksestä saa paska paperia. Mökki lämpenee välillä hengitys höyrylläkin. 14km vien lapset pyörällä ja kärryllä hoitoon talvellakin. Sanna Marin oi suuri Suomen punanuttuinen johtaja, vihreine pikku apureineen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua hölmöläistä. Kesällä ja syksyllä tietenkin marjastetaan ja kalastetaan pakkaset ja kylmäkellarit talvea varten täyteen.
        Vettä voi säästää käymällä avannossa tai vaikka työpaikalla suihkussa, sähköä voi säästää pienentämällä lämmitystä ja polttamalla vastaavasti puita.
        Keinot löytyy kyllä, jos vain on halua.

        Mulla ei vuokra-asunnossa puutakkaa tai uunia. Eikä pakastamiseen kylmäkellaria. Työpaikalla ei suihkumahdollisuutta. Sähköstä siis otetaan tuolla sähkönsiirrolla se raha väkisin, vaikka olisitkin asunnosta pitkän aikaa poissa muualla ja vaikka et muutenkaan sähköä käyttäisi.

        Ja joskus vain ei marjoja tule, eikä kalakaan kesällä syö, jos sää ei sitä salli.

        Hyvä yritys kääntää vastaukseni itseäni vastaan.. Höhlä.


      • Anonyymi

        Metsästys ei ole jokamiehen oikeus, vaikka pikkukylillä niin kuvitellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei vuokra-asunnossa puutakkaa tai uunia. Eikä pakastamiseen kylmäkellaria. Työpaikalla ei suihkumahdollisuutta. Sähköstä siis otetaan tuolla sähkönsiirrolla se raha väkisin, vaikka olisitkin asunnosta pitkän aikaa poissa muualla ja vaikka et muutenkaan sähköä käyttäisi.

        Ja joskus vain ei marjoja tule, eikä kalakaan kesällä syö, jos sää ei sitä salli.

        Hyvä yritys kääntää vastaukseni itseäni vastaan.. Höhlä.

        En tarkoittanut loukata sinua. Yritin vain auttaa antamalla hyviä vinkkejä. Anteeksi jos loukkasin.


    • Anonyymi

      Pelkästään valittamalla ja negatiivista etsimällä, et ole onnellinen. Nauti siitä mitä sinulla jo on. Ei raha tai varallisuus ole elämän tarkoitus.

      • Anonyymi

        Mutta se elämässä selviytyminen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se elämässä selviytyminen on.

        Ei elämästä selviä hengissä.


    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on jatkaa sukuaan. Sen minä osaan.

      • Anonyymi

        Keuruulla on rikastumisen mahdollisuus, käyttäkee hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keuruulla on rikastumisen mahdollisuus, käyttäkee hyväksi.

        On rikastumisen mahdollisuus siten, että tulee kaupunginjohtajaksi, pyytää palkankorotusta ja sen saatuaan ilmoittaa tyytymättömyyttä ja kuittaa erorahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On rikastumisen mahdollisuus siten, että tulee kaupunginjohtajaksi, pyytää palkankorotusta ja sen saatuaan ilmoittaa tyytymättömyyttä ja kuittaa erorahat.

        Viinan trokauksella olen rikastunet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinan trokauksella olen rikastunet.

        Keuruulla viina viedään käsistä.


    • Anonyymi

      Kyllä kauppias rikastuu .
      Mutta tuoko tavara onnea? Epäilen

      • Anonyymi

        Riippuu tavarasta, kyllä oikein hyvä tekee onnelliseksi. Ainakin hetkeksi ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu tavarasta, kyllä oikein hyvä tekee onnelliseksi. Ainakin hetkeksi ;)

        Minun miehelläni on tarjolla sellaista tavaraa, joka tekee onnelliseksi joka päivä. Ei tarvitse sureksia sitä, kuinka paljon saapi kerättyä käärinliinohinsa tai jätettäväksi perinnöksi. Meillä eletään elämä nauttien siitä ja toisistamme :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun miehelläni on tarjolla sellaista tavaraa, joka tekee onnelliseksi joka päivä. Ei tarvitse sureksia sitä, kuinka paljon saapi kerättyä käärinliinohinsa tai jätettäväksi perinnöksi. Meillä eletään elämä nauttien siitä ja toisistamme :)

        Ihanasti kirjoitettu <3


    • Anonyymi

      Olen onnellinen köyhä.
      Ei tarvitse esittää saa vain olla. Köyhä
      Työ paikalla vain haukutaan selän takana kaikkia vuoron perään

      • Anonyymi

        Olisiko kannattanut käydä koulut paremmin läpi, äidinkieli ei ainakan ole sinun vahvuus kirjoitusasusta päätellen. Työpaikka on esim. yhdyssana, ihan vaan pieni ystävällinen huomautus <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kannattanut käydä koulut paremmin läpi, äidinkieli ei ainakan ole sinun vahvuus kirjoitusasusta päätellen. Työpaikka on esim. yhdyssana, ihan vaan pieni ystävällinen huomautus <3

        Kommentoijan kannattaisi käydä myös sitä koulua missä opetetaan talouselämää. Jos ymmärtää Keuruun todellisen taloudellisen tilanteen ja tulevaisuuden näkymät, sekä valtakunnan hallituksen taloustunaroinnin, niin ei luulisi yhdyssanavirheiden kiinnostavan tällä palstan kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kannattanut käydä koulut paremmin läpi, äidinkieli ei ainakan ole sinun vahvuus kirjoitusasusta päätellen. Työpaikka on esim. yhdyssana, ihan vaan pieni ystävällinen huomautus <3

        Oi että tykkään kirjoitusvirheistä, ainakan


    • Anonyymi

      4500 euroa käteen ja 3500 euroa veroja tilistä, ei se ole mistään kotoisin. Eikä auta rikastumaan, eikä pistämään rahaa sivuun suurempia suunnitelmia varten. Enkä tarkoita mitään rojun ostamista vaan investointeja, yrittämistä, sijoittamista. Nyt joku kassa sanoo, että kyllä tuolla pärjää jne. Kyllä, mutta kun siitä ei ole kysymys.

      • Anonyymi

        Itsellä brutto vaan 3000€/kk, vaikka olen ollut työelämässä jo 8 vuotta. Silläkin pärjää ihan hyvin, kun vähän järkeilee. Joku ylempänä kirjoitti, että ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Mielestäni tosi hyvin ja osuvasti sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä brutto vaan 3000€/kk, vaikka olen ollut työelämässä jo 8 vuotta. Silläkin pärjää ihan hyvin, kun vähän järkeilee. Joku ylempänä kirjoitti, että ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Mielestäni tosi hyvin ja osuvasti sanottu.

        Olen (rikas) köyhä .onnellinen. täysin terve 60v .
        En ole ostanut 2vuoteen muuta kuin ruokaa.
        Vähällä pärjään kaiken käytän loppuun.
        Liikunta on iloni.


    • Anonyymi

      Itkuvirsiperinne on arvokas asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe