Renault kangoo,ongelmia?

Tiina

Hei olen menossa lauantaina katsomaan/ostamaan Renault Kangoa vm 2000 ajettu 64000. Onko teillä kokemuksia ko autosta ja sen vioista? Onko tuo vuosimallinen yhtään paremmin ruostesuojattu? Ja mitä olette pitäneet autosta? Kiitos etukäteen.

21

7036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti

      Minulla oli Kangoo vuodesta 1998 vuoteen 2003, kilometrejä tuli yli 130000 ja takimmainen äänenvaimennin, vauhtipyöräanturi, etupyörän laakeri ja jarrupalat menivät vaihtoon, ei muuta. Vm:n 2000 ruostesuojauksesta en osaa sanoa, mutta ainakin omassani etenkin alustan takaosan suojaus oli lähinnä liikuttava, eli siis suojasin uudelleen.

      • kango

        1998 1,9 dsl ajettu noin 250 000. Keskuslukitus pyrkii reistailemaan. Pyöranlaakerit eteen. Kannentiiviste 230 000 km kohdalla. Pieniä sähköhäiriöitä. Mahtavat tilat. Ei niin paha ajettavaksi kun luulisi. Vaatii että ego on kunnossa kun ajaa kangolla =) Yllättänyt positiivisesti !


      • Tiina
        kango kirjoitti:

        1998 1,9 dsl ajettu noin 250 000. Keskuslukitus pyrkii reistailemaan. Pyöranlaakerit eteen. Kannentiiviste 230 000 km kohdalla. Pieniä sähköhäiriöitä. Mahtavat tilat. Ei niin paha ajettavaksi kun luulisi. Vaatii että ego on kunnossa kun ajaa kangolla =) Yllättänyt positiivisesti !

        Kiitos kovasti viesteistä, muutos tuli menen huomenna ostamaan Kangoa vm 2002. Löytyi viel lemppari värini keltainen siis. Jos jotain tulee mieleen niin tekstatkaa. Olen aina tykännyt Kangosta ja nyt HAAVE toteutuu, viel kun sais sen karjapuskurin ja vetokoukun siihen.


      • Sasse75
        kango kirjoitti:

        1998 1,9 dsl ajettu noin 250 000. Keskuslukitus pyrkii reistailemaan. Pyöranlaakerit eteen. Kannentiiviste 230 000 km kohdalla. Pieniä sähköhäiriöitä. Mahtavat tilat. Ei niin paha ajettavaksi kun luulisi. Vaatii että ego on kunnossa kun ajaa kangolla =) Yllättänyt positiivisesti !

        ja keskuslukitus reistailee meilläkin.

        Muuten ollaan supertyytyväisiä autoon. Tilava ja edullinen käyttää.


      • hans3

        Hei minulla 1,9 disel ajaessa kuuluu jumputusta edessä oliskohohan pyörien laakerit rikki. Pitääkö vaihtaa molemmat pyörien laakerit. mistä löytäisin korjaus opaan tähän vikaan . osaatko sinä nevoa asiast. Tiedoista kiitolline Hans


      • Huono vetoauto
        Tiina kirjoitti:

        Kiitos kovasti viesteistä, muutos tuli menen huomenna ostamaan Kangoa vm 2002. Löytyi viel lemppari värini keltainen siis. Jos jotain tulee mieleen niin tekstatkaa. Olen aina tykännyt Kangosta ja nyt HAAVE toteutuu, viel kun sais sen karjapuskurin ja vetokoukun siihen.

        Mielestäni etuvetoinen Kangoo ei sovellu vetoautoksi, koska jää sutimaan jo märälle ruohikolle, pääsemättä raukka mihinkään, jos tähän viellä kärryn kytkee niin sehän on auton rääkkäämistä, johon auton suojelutoimikunnan tulisi puuttua.


      • haansille tiedoksi
        hans3 kirjoitti:

        Hei minulla 1,9 disel ajaessa kuuluu jumputusta edessä oliskohohan pyörien laakerit rikki. Pitääkö vaihtaa molemmat pyörien laakerit. mistä löytäisin korjaus opaan tähän vikaan . osaatko sinä nevoa asiast. Tiedoista kiitolline Hans

        Etupyörien laakerit on asentajalle helppo vaihtaa. Laakerit maksaa noin 30-40 € kpl.


    • Ranskatar

      Hei Tiina,

      minulla on jo toinen Renault Kangoo käytössä. Edellinen oli vm 1998 ja nykyinen vm 2002. Sitä ennen oli Renault 19 Txe vm 1989.

      Renault on mahtava ajaa ja sen verran "egoakin" pitää olla että voi Kangoolla pörhältää paikalle, on se sen verran söpö ankanpoikanen.

      Kangoon käyttäjä haluaa monikäyttöisen auton ja sitä Kangoo on. Sillä kuljettaa vaikka yksiön tavarat Ruotsista Suomeen jos sikseen tulee (kokeiltu on!!). Sisämelu uudessa Kangoossa on huomattavasti pienempi kuin vanhassa.

      Koiraperheeseen tämä auto sopii erinomaisesti. Koiralle on hyvät tilat sekä hyppykorkeus on sopiva.

      Vioista on tähän mennessä näiden kahden auton kanssa ilmennyt: kuskinpuoleisen sivuovi ei avaudu pakkasella (vaikka on korjattu), puolat ovat herkkiä ja vaurioituvia jos moottoripesu suoritetaan ilman riittävää suojausta. Ainakin 1.6 moottorin tehot riittävät hienosti normaaliin maantieliikenteeseen. Ohitukset sujuvat ilman ongelmia.

      Peilit olivat vanhassa Kangoossa ehdottomasti paremmat kuin tässä uudessa. Mitä ihmettä ovat menneet tekemään. Tämä suuntaus pienentää ja huonontaa peilejä on toki monessa muussakin automerkissä (naisenlogiikalla ajateltuna vaikuttaa järjenköyhyydeltä).

      Onnea auton ostoon!
      Suosittelen.

      • Tiina

        Heippa!on oltu 2 pv onnellisia Kangoon omistajia. Rengasmelu tuntui hieman kovalta niin ostimme pehmeää äänieristyslevyä,itseliimautuvaa ja laitoimme taakse takapyörien koteloihin ja tosi paljon pienensi rengasmelua.Kävin tilaamassa alumiinivanteet ja nykyisiin renkaisiin ne eivät käyneet niin piti ostaa renkaat ja vanteet,hyvittivät tosi hyvin ns vanhoista kesärenkaista(koko autolla on ajettu 33tonnia) ens viikolla saa ne paikalleen. Onko yhtään muistikuvaa mitä 40000 huolto voisi maksaa? Perjantaina vaihdettiin eteen jarrulevyt ja palat. Meillä ei ole aiemmin ollut Renaultia niin ei ole mitään hajua merkkihuollon hinnoista. Kyllä toi keltainen kangoo on maanteiden piristysruiske!!!!


      • Sari
        Tiina kirjoitti:

        Heippa!on oltu 2 pv onnellisia Kangoon omistajia. Rengasmelu tuntui hieman kovalta niin ostimme pehmeää äänieristyslevyä,itseliimautuvaa ja laitoimme taakse takapyörien koteloihin ja tosi paljon pienensi rengasmelua.Kävin tilaamassa alumiinivanteet ja nykyisiin renkaisiin ne eivät käyneet niin piti ostaa renkaat ja vanteet,hyvittivät tosi hyvin ns vanhoista kesärenkaista(koko autolla on ajettu 33tonnia) ens viikolla saa ne paikalleen. Onko yhtään muistikuvaa mitä 40000 huolto voisi maksaa? Perjantaina vaihdettiin eteen jarrulevyt ja palat. Meillä ei ole aiemmin ollut Renaultia niin ei ole mitään hajua merkkihuollon hinnoista. Kyllä toi keltainen kangoo on maanteiden piristysruiske!!!!

        Pakko ottaa osaa keskusteluun, sillä Kangoo on aivan ihana auto ;)
        Mulla oli vm. 99 noin vuoden verran, mutta kun tuli mies perheeseen, niin piti vaihtaa "egolle" sopiva auto. Koiratreeneissä ja kisojenjärkkäilyssä kaikki tavarat ja koirat sopi. Myös IKEA:n ostokset mahtuivat hyvin.

        Nyt olen onnellinen toisen Kangoon omistaja (1kk) vm. 99 jälleen. (mies ei ole vaihtunut, sain oman auton)

        Autoliikkeessä siihen vaihdettiin pakoputki ja liikkeen toimesta etupyörän laakeri.
        Nyt on 15 tuumaset kesärenkaat alumiinivanteilla tilauksessa ja toivottavasti vaikuttaisi edes vähäsen ajovakauteen.

        Mekin ollaan ostettu äänieristyslevyä, mukava tietää että se auttaa, ei olla vielä saatu laitettua kiinni.
        Harmittaa kun 2000 on takaosassa ylhäällä pienet kaapit, ne olisi ollu todella kivat. Onko joku laitellu muuten Kangootaan?
        Terkkuja kaikille Kangoon omistajille,
        Sari


      • Tampereen_plikka
        Sari kirjoitti:

        Pakko ottaa osaa keskusteluun, sillä Kangoo on aivan ihana auto ;)
        Mulla oli vm. 99 noin vuoden verran, mutta kun tuli mies perheeseen, niin piti vaihtaa "egolle" sopiva auto. Koiratreeneissä ja kisojenjärkkäilyssä kaikki tavarat ja koirat sopi. Myös IKEA:n ostokset mahtuivat hyvin.

        Nyt olen onnellinen toisen Kangoon omistaja (1kk) vm. 99 jälleen. (mies ei ole vaihtunut, sain oman auton)

        Autoliikkeessä siihen vaihdettiin pakoputki ja liikkeen toimesta etupyörän laakeri.
        Nyt on 15 tuumaset kesärenkaat alumiinivanteilla tilauksessa ja toivottavasti vaikuttaisi edes vähäsen ajovakauteen.

        Mekin ollaan ostettu äänieristyslevyä, mukava tietää että se auttaa, ei olla vielä saatu laitettua kiinni.
        Harmittaa kun 2000 on takaosassa ylhäällä pienet kaapit, ne olisi ollu todella kivat. Onko joku laitellu muuten Kangootaan?
        Terkkuja kaikille Kangoon omistajille,
        Sari

        ...Kangoon omistajia. Kangoosta mäkin haavelen, ja toivottavasti joskus myös saisin haaveen toteutettua :-)

        Onnea Tiina Kangoosi kanssa!!!


      • Tiina
        Sari kirjoitti:

        Pakko ottaa osaa keskusteluun, sillä Kangoo on aivan ihana auto ;)
        Mulla oli vm. 99 noin vuoden verran, mutta kun tuli mies perheeseen, niin piti vaihtaa "egolle" sopiva auto. Koiratreeneissä ja kisojenjärkkäilyssä kaikki tavarat ja koirat sopi. Myös IKEA:n ostokset mahtuivat hyvin.

        Nyt olen onnellinen toisen Kangoon omistaja (1kk) vm. 99 jälleen. (mies ei ole vaihtunut, sain oman auton)

        Autoliikkeessä siihen vaihdettiin pakoputki ja liikkeen toimesta etupyörän laakeri.
        Nyt on 15 tuumaset kesärenkaat alumiinivanteilla tilauksessa ja toivottavasti vaikuttaisi edes vähäsen ajovakauteen.

        Mekin ollaan ostettu äänieristyslevyä, mukava tietää että se auttaa, ei olla vielä saatu laitettua kiinni.
        Harmittaa kun 2000 on takaosassa ylhäällä pienet kaapit, ne olisi ollu todella kivat. Onko joku laitellu muuten Kangootaan?
        Terkkuja kaikille Kangoon omistajille,
        Sari

        Heippa! Kävin eilen Renaultin liikkeessä ja sanoivat Kangooni väriksi sitruuna,tilasin varmuuden vuoksi pikku purkin maalia kun aina valitettavasti tulee kiven iskuja yms. Sain myös tietää et huolto väli on 30 tonnia tai yksi vuosi ed omistajalla tuli tosi vähän kilometrejä ja nyt on yli vuosi ed huollosta joten huoltoon kuun lopussa. Jakopäänhihna täytyy kans vaihdattaa kun 100 tonnia täys tai 4 vuotta ja vuoden lopus auto on 4v, nyt ajettu 33 tonnia ja ehkä siihen vuoden loppuun mennessä tulee 10tonni lisää joten sit kalliimpi juttu tulos, mutta vain paras on kyllin hyvää kangoolleni, ei no leikki leikkinä kyl noita rahareikiä löytyy kun on iso perhe. Noi pariovet takana on tosi kätevät ja tykkään liukuovista kun ei tarvi pelätä et lapset kolhii ovia toisiin autoihin. Oho kylläpä tekstiä tulikin, jos mieleenne tulee edullisia huoltopaikkoja Kangoota ajatellen niin tekstatkaa ja lisävarustelua ois kiva tehdä sit kun budjettti sallii, huomen asennetaan uudet kesärenkaat ja aluvanteet, eka auto johon meil alut laitetaan ehkä siks et olen ihastunut valitsemaani autoon.


      • Täältä saisi
        Tampereen_plikka kirjoitti:

        ...Kangoon omistajia. Kangoosta mäkin haavelen, ja toivottavasti joskus myös saisin haaveen toteutettua :-)

        Onnea Tiina Kangoosi kanssa!!!

        Minulta saisi muutamalla satasella, lähes ilmaiseksi Kangoon 1998, siinä on peltivaurio ja lukkoja pitäisi taas korjata ynm, on ollut erittäin huono "auto" Moottori kuitenkin toimii, että liikkeelle pääsee, korjaamalla voisi saada Kangoon siitä.


      • tenhis
        Täältä saisi kirjoitti:

        Minulta saisi muutamalla satasella, lähes ilmaiseksi Kangoon 1998, siinä on peltivaurio ja lukkoja pitäisi taas korjata ynm, on ollut erittäin huono "auto" Moottori kuitenkin toimii, että liikkeelle pääsee, korjaamalla voisi saada Kangoon siitä.

        Joko luovuit Kangoosta? Onko bensa vai diesel?


      • Bensa kangoo
        tenhis kirjoitti:

        Joko luovuit Kangoosta? Onko bensa vai diesel?

        on vielä, jos täysin kuntoon laittaisi menisi rahaa varmasti kohtuuttoman paljon, esim lukkoja on korjattu , uusittu jo muutaman kerran ja taas kolmen oven lukot rikki ynm. Laturin hihnaa ei saa vaihdettua, kiristysruuvia ei saa auki, peltivaurio, alkuperäinen bensakorkki rikki, ynm vikoja,mm. pitkät-lyhyet valot eivät toimi kovalla pakkasella kylmänä, suunittelu virhe, Varaosia olisi kangoossa, jos jolla kulla on samanmoinen niin silloin kannattaisi ostaa, tosin aika järjetöntä on luovuttaa auto, johon itse on syytänyt yli10.000 euroa muutamalla satasella, mutta ei sinä mielestäni enempää arvoa ole, siksi on jäänyt myymättäkin, eikä kukaan ole kysellyt, kuten aiemman autoni perään, joka vietiin "lähes väkisin" ja ostajia ilmaantui, vaikka ei edes itse ilmoitellut missään.


    • Lagunisti

      Töissä joudun ajamaan kangoota päivittäin kilometrejä tulee vuosittain 35000.Auto ollut ajossa 3.5 vuotta.Tähän asti remmppaa on riittänyt.
      - Auton liukuovet eivät toimi kunnolla talvella
      - polttonesteen tankin korkki avaimella aukeava ,lukkopesä jäässä usein,avain ei kierry pesässä vaikka hölväätlukkoöljyä kuinka paljon hyvänsä
      - 100000 km etupyörän laakerit sököt
      - 100000 km etupyörän jarrulevyt määrättiin vaihtoon
      - ajovaloja saa vaihtaa 2 viikon välein ,varsinkin oikean puoleista ajovaloa (huolto ei tiedä syytä)
      - häikäisysuoja repsotti jo 2 viikon ajon jälkeen
      - sähkötoimiset ikkunan nostimet eivät toimi kunnolla varsinkin vasemmanpuoleista kytkintä saa rassata
      - vetoakseli vaihtoon 120000 km jälkeen (paukkuu)
      - turvavyön kiinnitys rikki
      - istuin lämmittimen vastukset rikki
      - kuskin selkänojan saatö nupikka rikki 2 kertaa vaihettu uuteen.
      Tämä lista on tosi ,huomioitava ,että autoa ajaa useampi eri henkilö ,joten voi joku revittää...

      • Tiina

        Kiitos ns vika listasta meillä kilometrejä tulee n 20000vuodessa ja ainoa joka autoa ajaa on mieheni joka on aurinkoakin tarkempi auton pidossa hän kun on yhdistelmäajoneuvon kuljettaja. Ostimme auton kun se oli ajettu 33tuhatta,alkuperäinen omistaja vanhempi mies henkilö joka vaihtaa aina uuteen autoon kun 30 tonnia menee rikki. Ens perjantina vien merkkihuoltoon saavat vaihtaa öljyt ja ratsata auton. Tänään asennettiin kaukovalot comet ff 300 ja sumarit comet ff 100 kun mieheni ajelee öisin. Kiinnostaisi kovasti lisäpenkit taakse eli et 7 hlö voisi matkustaa mutta verhoomot on liian kalliita mun kukkarolle.


      • kristoforos

        miulla on toinen kangoo meneillään. Ensimmäisellä ajoin huolettomasti 121 tkm kilometriin, jolloin vaihdoin samanlaiseen, mutta milemmilla sivuovilla ja ilmastoinnilla varustettuun. Ihmetyttää, kun saman kokoisessa koneessa keskikulutus on 1.5-2 litraa suurempi kuin vanhalla. Ilmastointia ein ole käyttänyt kuin hyvin satunnaisesti ja harvoin. Ideoita kulutuksen mystiseen kasvuun.


    • kampoo

      Kangoo nyt taitaa olla menneen talven lumia monelle mutta ostin semmoisen n. vuosi sitten. Työautoksi ettei tarvi joka viikonloppu tehdä oikeaan autoon suursiivousta. Vuosi mennyt mukavasti, työkalut kulkee mukana, jopa polkupyörä ja suzuki pv mahtuu hyvin mukaan. Kiva näppärä ajella ja satasta kulkee ihan hyvin. Ei tää ole edes ruosteessa. Taitaa olla sinkitystä tai jotain. Ja sivuovihan näissä on kaikissa nää ei ole mitään partnereita. Pikku vinkkinä nettiautossa on ollut jonkin aikaa myynnissä 2 3 pakumalli tonnilla. Siis ihan viiden hengen pakettiauto jossa on. maahantuojan tekemät ns. ohuet penkit. Melkein paremmat kuin alkuperäiset. Itsellä on juuri tällainen. Ns. dieselvero vajaa 56 euroa/ vuosi, koko vero 235e. Juuri maksoin. Veroltaan edullisimpien 2 3 pakujen tekohan taisi loppua 1999. Ainoo toi ajonesto, mitenköhän sen saisi eliminoitua, joo turha viisatella, ei ole edes varkausvakuutusta, turha laite, olen kuullut ongelmista toivottavasti ei ala kiukutella.

      • Naapurinkangoo

        Lienet jo ajoneston ongelmiin törmännyt, kun vuosia on mennyt. Se on Kangoon murheenkryyni. Olen jo kolmasti antanut hinausapua naapurille, kun sen Kangoo ei suostunut käynnistymään. Monenlaisia antureita on vaihdettu. Välillä pelaa, välillä ei. Lopulta virta-avain piti uusia, maksoi 300 euroa! Nyt sitten petti automaattivaihteisto, kun ei sitä ole huollettu kertaakaan. Kas kun sitä ei ole huolto-ohjeissa huomioitu ollenkaan, että vaihteiston öljy pitää vaihtaa. Vanha Kangoo lähtee nyt romuttamoon!


    • Onmuutenkaameakatiska

      Hyvä hyvä.Pitäkää raadot edelleen hengissä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe