Onko sydänvian merkkejä?

Anonyymi

Oon 51v mies ja nyt viime vuoden lopusta asti on ollut rinnassa outoja tuntemuksia kuten painon tunnetta ja välillä puristanut kun olen lenkillä ollut. Tänään kauppakeskuksessa olin ruokaostoksilla vaimon kanssa ja kun hän oli vessassa niin mua alkoi taas puristaa rinnasta ja henki ei hetkeen kulkenut. Alkoi kuitenkin kulkee ku istuin penkille ja vähän siinä olin. Näiden oireiden lisäksi tuntuu et jalat puutuu jo siitä et kävelen meidän asuntoon kolmos kerrokseen vaikka muutama kuukausi aiemmin kestin sen juoksulenkinkin päätteeksi ilman ongelmia. Olen myös kuulemma aiempaa hikisempi ja kalpeampi. Muljahduksia on esiintynyt jo aikaisemmin, mutta ne ei haittaa pahasti. Voisiko tässä olla kyse sydämestä vai normaalista vanhenemisesta?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllähän vanheneminen alkaa tuntua keski-iässä, etenkin jos kunto ja elämäntavat eivät ole kunnossa. Lenkkeilevällä ilmeisen hyväkuntoisella miehellä ei pitäisi äkillisen vanhuuden iskeä viisikymppisten jälkeen, vaan juoksujalan pitäisi nousta vielä jopa vuosikymmeniä. Joten lääkäriin, mars. Jotain terveydellistä ongelmaa on. Parempi tehdä tutkimuksen nyt heti kuin odottaa, että mahdollisesti saa pahemman sairauskohtauksen. Joku asia ei ole nyt kunnossa.

    • Anonyymi

      Kaiken huomioon ottaen vaikuttaa sydänperäiseltä. Kiireesti lääkäriin! Varaudu pallolaajennukseen.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti heti asiantuntevan kardiologin vastaanotolle. Minulla oli vielä vähäisemmät oireet, ekg puhdas, rasituskokeessa kaikki näytti hyvältä ja pääsin Tt- kuvauksen , niin pari suonta 90% tukossa ja kalkkia runsaasti suonissa. Hoikka, liikkuva ja terveellisesti syövä olen ikäni ollut, ei tupakkaa jne.
      Tehtiin pari pallojaajennusta. Suvussa paljon sepelvaltimotautia.
      Nyt neljä lääkettä nitrot varalla . Edelleen kävelen , välillä juoksen , teen lihaskuntojumppia, elikkä vietän hyvää elämää.

      • Anonyymi

        Sydänoireet ovat hyvin erilaisia. Joillakin ei ole juuri oireita, voi olla vain suorituskyvyn heikkeneminen. Sydänsairauden toteaminen ei ilmeiseti ole helppoa.
        Sydänfilmin tai verikokeiden tulkinta ei ole yksiselitteistä. Voi tulla vääriä päätelmiä.
        Sydäninfarktissa ei välttämättä tunne kipua. Tai voi tuntea äärimmäistä kipua ja voi mennä tajuttomaksi.
        Olen ollut ohitusleikkauksessa aiemmin ja kaksi kertaa pallolaajennukseesa. Viimeisin oli eilen, perjantaina. Ihan hyvin voin nyt.
        Oireina oli vain suorituskyvyn heikkeneminen. Ei jaksanut tehdä juuri mitään, kuitenkaan ei ollut kipuja.
        Taitaa nykyään olla tilanne sellainen, ettei julkisella puolella saa kovin helposti lähetettä kunnollisiin tutkimuksiin. Ilmeisesti tutkimukset ovat kohtalaisen kalliita.
        Terveyskeskuksissa otetaan labrakokeita ja lääkärit yrittävät tulkita niitä, mutta ei asia niin hoidu.
        Tähän pitäisi saada parannusta.


    • Anonyymi

      Sydänultra yksityisellä maksaa kaikkineen jotain 700-1000 euron välillä
      paikasta ja lääkäristä riippuen.

    • Anonyymi

      Mene vaan hetimmiten lekuriin,syyskuun puolivälissä
      pientä kirvelyää rinnassa ja veto poissa,poika pisti lääkäriin samana päivänä vielä keskussairaalassa pallolaajennus sen jälkeen ei ongelmia!Pallolaajennus oli kyl aika iisi jos vertaa vaik hammaslääkäriin!No leikki leikkinä onhan sydän aina sydän et vakavasti han näät pitää ottaa!!

    • Anonyymi

      Sinuna kävisin pikimmiten työterveyden kautta sydänfilmissä ja rasituskokeessa, jotka ei todennäköisesti paljasta mitään. Sit tilaisin aja kardiologille ja vaatisin päästä varjoainekuvaukseen, muuten ei suonien tila selviä. Onko sinulla suvussa sep valt tautia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe