Nyt saatu selville merkkihuollon kautta eri mallien lämmityslaitteiden systeemit hybridimalleissa:
RAV4 hybrid: PTC-sähkövastukset lämpökanavissa, ei moottorin pakokaasu-lämmönvaihdinta
C-HR hybrid: PTC-sähkövastukset lämpökanavissa, ei moottorin pakokaasu-lämmönvaihdinta
Corolla 1.8 hybrid: PTC-sähkövastukset lämpökanavissa, ei moottorin pakokaasu-lämmönvaihdinta
Corolla 2.0 hybrid: ei PTC-sähkövastuksia, moottorin pakokaasu-lämmönvaihdin on
Camry hybrid: ei kumpaakaan!
Prius, uusin versio: molemmat on
Auris 1.8 hybrid (2013-2018): molemmat on, samoin puhaltimessa maksiminopeus suurempi kuin Corollassa
Kokemukseni mukaan PTC-sähkövastukset nopeuttavat merkittävästi sisätilan lämpenemistä ja ikkunoiden jään/huurteenpoistoa. Tehtaan politiikka mallien osalta on tässä erikoinen.
Toyotalla vaihtelua hybridien lämmityslaitteiden toteutuksissa
31
2840
Vastaukset
- Anonyymi
Kerrankin on meikäläisellä ollut tuuria. Minulla on Auris 1,8 Hybrid malli 2017. Siinä ajopelissähän näyttää olevan kaikki lämmitystä parantavat lisukkeet, joten sitä ei kannata vaihtaa uudempaan.
- Anonyymi
Onkos hitsaussaumat pitäneet? Ettei vaan jäähdytinnesteet ala vuotamaan pakoputkeen.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajat-penaavat-toyotalta-vastuuta-tuhansien-eurojen-korjausta-vaativasta-corollan-valmistusvirheesta-maahantuojan-tiedossa-joitain-tapauksia/
- Anonyymi
Kemppimies hitsaa laatikon tiiviiksi.
- Anonyymi
Voiko sitä dsg-lootaa muka hitsata? Mulla laittoivat siihen käyttäjän virheen takia moottorisilikoonia tuubin tai kaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko sitä dsg-lootaa muka hitsata? Mulla laittoivat siihen käyttäjän virheen takia moottorisilikoonia tuubin tai kaksi.
En tiedä, kun ei ole Volkkaria koskaan ollutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko sitä dsg-lootaa muka hitsata? Mulla laittoivat siihen käyttäjän virheen takia moottorisilikoonia tuubin tai kaksi.
Tero on tänään herkällä tuulella ja taitaa itkukin olla tulollaan?
Valitettavasti Toyotissa olkaa olla paljon ongelmia ja mitä uudempi, niin sitä enemmän.
- Anonyymi
Ennen vanhaa Toyota oli kuuluisa lämpimästä hytistään, mutta eipä ole enää.
Joku malli saattaa olla vielä lämmin, mutta iso osa ei. Kannattaa tutkia asia ennakkoon. Toisaalta näyttää, että nuo lämpimät mallit ovat myös riskialttiita vesivuotojen ym. johdosta.- Anonyymi
Corolla farkku 2-litran hybridinä oli hidas lämpiämään ja lämpö ei ohjaamossa riitä kunnolla -15 asteen pakkasessa tai kovemmassa. Ikkunat huurtui tuulilasia myöten, eikä siinä ollut koko lasin lämmitystä vaan ainoastaan alalaidassa. Nyt Peugeot vm. 2023 308 farkku 130 puretechilla ja lämpöä piisaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corolla farkku 2-litran hybridinä oli hidas lämpiämään ja lämpö ei ohjaamossa riitä kunnolla -15 asteen pakkasessa tai kovemmassa. Ikkunat huurtui tuulilasia myöten, eikä siinä ollut koko lasin lämmitystä vaan ainoastaan alalaidassa. Nyt Peugeot vm. 2023 308 farkku 130 puretechilla ja lämpöä piisaa.
2 litrainen Corolla voitti patonkimaan rapsakat resut aivan ylivoimaisesti TM talvitestissä joten se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 litrainen Corolla voitti patonkimaan rapsakat resut aivan ylivoimaisesti TM talvitestissä joten se siitä.
Voittihan se. Systeemi olikin sitten täysi susi jota takuuajan eikä relax korvaa.
- Anonyymi
Mistä tuon PTC vastuksen virta otetaan? 12 V akusta vai hybridiakusta? Toteutuksella olisi järkeä jos teho otetaan hybridiakusta, koska pakkasella polttomoottori käynnistyy kuitenkin, eikä siis hybridiakun tyhjeneminen nopeasti haittaa. 12 V akun käyttäminen aiheuttaisi varmaankin akun pahan vajaalatauksen.
- Anonyymi
Onko sillä seksuaalista merkitystä kun hybridi akku lataa 12V akkua kokoajan. Aivan sama kummasta ottaa. Sen sijaan käynnistäminen suoritetaan puhtaasti hybridiakulla, 12V akkua tarvitaan vain käynnistämään ecu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sillä seksuaalista merkitystä kun hybridi akku lataa 12V akkua kokoajan. Aivan sama kummasta ottaa. Sen sijaan käynnistäminen suoritetaan puhtaasti hybridiakulla, 12V akkua tarvitaan vain käynnistämään ecu.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ei se ajoakku lataa sitä 12v pikkuakkua juurikaan ja latausjännite liian alhainen. Siksi nykytojotat jättää tielle herkästi kun 12v akku kyykkää vaikkapa kesken kauppamatkan marketin pihassa. Talviaika pahin, ja ei ehdi latautua edes 10 km ajossa tarpeeksi! Akilleen kantapää koko merkissä, syö luotettavuusmainetta pahasti.
- Anonyymi
miksi vw skodat lämpenee vasta kesällä?
tekniset syyt? - Anonyymi
Hyvin menee Toyota luotettavuuden kanssa.
- Anonyymi
Mistäs keksit tuon että corolla 1.8 hybridissä on PTC? Google ei moisella palauta mitään hakutuloksia vaikka mitä hakusanaa kokeilee. Esim. corolla electric heater, corolla auxiliary heater, corolla PTC jne. ei tuloksia ja manuaalissa moista ei mainita.
- Anonyymi
Kyllä siinä on PTC-vastukset mutta ne toimivat ilmeisesti vain, kun polttomoottori on käynnissä, ei sähköajolla. Se kuuluisa 12 V akku toimii niiden virtalähteenä?
- Anonyymi
Merkkihuollon päällikkö selvitti asian. Itse en keksinyt mitään!
- Anonyymi
Lämmönvaihdin ongelmat siis taas koski suurempaa automäärää kuin mitä Toyota myönsi. Uskomatonta miten joka asiassa Toyota huijaa.
- Anonyymi
Onko Atkinson taloudellinen talvella,,kun lämpöä tarvittais?
- Anonyymi
On.
- Anonyymi
Kylmä se on yli 20 asteen pakkasilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylmä se on yli 20 asteen pakkasilla.
Webastolla ne dieselitki lämpenee.
kyllä se kulutusta nostaa kaikissa vehkeissä kun on kylmä keli.
Lämmitys vaatii energiaa. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. - Anonyymi
Rowan Atkinson on hauska
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylmä se on yli 20 asteen pakkasilla.
Prius+ oli erittäin lämmin viime talvena -25c kelissä. Sai jopa kääntää lämpöjä pienemmälle 20min jälkeen.
Mutta letku- ja sisälämmittimen asentelen ennen talvea niin saa kulutusta alas. Lyhyillä matkoilla käyttää moottoria enemmän tehdäkseen sisälle lämpöä. Pari litraa on kulutus pudonnut kesällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Prius oli erittäin lämmin viime talvena -25c kelissä. Sai jopa kääntää lämpöjä pienemmälle 20min jälkeen.
Mutta letku- ja sisälämmittimen asentelen ennen talvea niin saa kulutusta alas. Lyhyillä matkoilla käyttää moottoria enemmän tehdäkseen sisälle lämpöä. Pari litraa on kulutus pudonnut kesällä.Aina pitää muistaa sitten se lämpö tyhjästä synny.
- Anonyymi
Onneksi on muita parempia merkkejä myynnissä ja halvemmalla saakin jo parempaa.
- Anonyymi
Rasittaa ja lyhentää akun käyttö ikää, tuollainen talvi ajelu luultavasti?
- Anonyymi
Akku on kabiinissa takapenkin alla. Ei se kauaa kylmä ole ajossa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2103879Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii632465Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912306- 472233
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561257
- 721186
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136