Joensuun Kodit

Anonyymi

Ei voi muuta, kun ihmetellä miten Joensuun Kodit "hoitavat" asukkaidensa sisälämpötila asioita. Ulkona pakkasta ja sisällä kylmät patterit. Vetoisuus huokuu lattioista sekä seinistä sekä vanhat ikkunat joita ei koko 42 vuoden aikana olla edes remontin yhteydessä vaihdettu. Jokainen maksaa vuokrassa lämmöstä mutta kumma miten sitä ei riitä asukkaille asti. Vuokrat kyllä kelpaavat mutta asumisen ihanuus on kaukana syksystä kevääseen asti. Tässäkin talossa on monta yli 30 v samassa talossa asuneita joten rahaa on virrannut Joensuun Kodeille. Joensuun Kodit on mennyt alaspäin Ellin mukaan tullessa samaan kuvioon. Viesteihin ei aina vastata ja mikään ei tunnu toimivan. Siihen päälle huono huoltofirma L&T. Jos olisi vara niin kääntäisin selkäni koko Joensuun Kodeille. Jos joku kaipaa vuokra-asuntoa niin yrittäkää etsiä muualta ensin ja viimeisenä vaihtoehtona vasta Joensuun kodit.

109

4272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllähän ikkunat yleensä remontin yhteydessä vaihdetaan. Onhan se jo taloudellisestikin kestävämpää kehitystä, ettei huonokuntoisista ikkunoista valu sisälämpö harakoille.
      Ihmettelen tuota patterien kylmyyttä näinkin kovien pakkasten aikana. Kyllä se vaikuttaa sekä asukkaiden asumisviihtyvyyteen että terveyteen.
      Huonolla tolalla näyttää asioiden hoito olevan Joensuun Kodeilla :(

      • Anonyymi

        Säästösyistä ei ikkunoita vaihdettu. Parvekkeet ovet ainoastaan uusittiin ja ne ovat ala-arvoiset veto on aikamoinen. Ovien kahvat ovat jääkylmät siis ihan sisäoven kahva. Ovea on vuorailtu kaikenmaailman peitteillä jeesusteipeillä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästösyistä ei ikkunoita vaihdettu. Parvekkeet ovet ainoastaan uusittiin ja ne ovat ala-arvoiset veto on aikamoinen. Ovien kahvat ovat jääkylmät siis ihan sisäoven kahva. Ovea on vuorailtu kaikenmaailman peitteillä jeesusteipeillä kiinni.

        Kyllähän väärässä paikassa säästäminen kostautuu myöhemmin ja tulee kalliiksi.
        Nykytrendi rakentamisessakin on mahdollimman nopeasti ja huolimattomasti.
        Eipä ihme, että homeisia asuntoja alkaa löytymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän väärässä paikassa säästäminen kostautuu myöhemmin ja tulee kalliiksi.
        Nykytrendi rakentamisessakin on mahdollimman nopeasti ja huolimattomasti.
        Eipä ihme, että homeisia asuntoja alkaa löytymään.

        Aivan varmasti alkaa löytymään. Sanoin jo kertaaleen samasta asiasta niin kukaan ei kommentoinut mitenkään.


      • Anonyymi

        Ei ikä tee ikkunoista huonoja jos vain on kolme lasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ikä tee ikkunoista huonoja jos vain on kolme lasia.

        Tässä tehty remontti ennen muuttoa 2 015 ja mennyt täysin perseelleen . Vessassa ei lattialämmitystä , ei lämpöpatteria , eivoi käydä suihkussa tulee kylmä , hanat tyriä pikkutynkä lavuaariin , ikkunat talvella jäässä joka asunnossa . 2 kertaa käynyt suihkussa 8 vuoteen . Kyllä vuokran korotukset toimii säännöllisesti , nytkin vuokra 814 e 60 neliötä .


    • Anonyymi

      Onkos se kaupungin firma vai? Joensuu mainostanut takavuosina "Ilo elää Joensuussa". Totako se ilo on, että hampaat kalisee. Nyt meni pojot! Mitäs ne asteet sisällä näyttää?

      • Anonyymi

        Sellaista 19-21 on asunnoissa mitattu lämpöjä. Ilmanvaihto toimii varmaan suurimmalla teholla ja veto käy myös rappukäytävästä. Huoneistot eivät pääse lämpiämään kylmyyden takia. Lämmöt eivät pysy pattereissa ja monet asukkaat ovat sanoneet ettei kaikissa pattereissa pysy lämpö yhtäaikaa. Istuessa jalat kylmävät ja suihkusta tultaesssa hiukset ovat märät pitkään jopa yöllä ovat joutuneet pitämään hattuja päässä.


      • Anonyymi

        Juu kaupungin firma. Iloa täällä ei ole näkynyt aikoihin. Tekopyhää toimintaa sekin. Sillä yritetän vaan saada näkyvyyttä ja turisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista 19-21 on asunnoissa mitattu lämpöjä. Ilmanvaihto toimii varmaan suurimmalla teholla ja veto käy myös rappukäytävästä. Huoneistot eivät pääse lämpiämään kylmyyden takia. Lämmöt eivät pysy pattereissa ja monet asukkaat ovat sanoneet ettei kaikissa pattereissa pysy lämpö yhtäaikaa. Istuessa jalat kylmävät ja suihkusta tultaesssa hiukset ovat märät pitkään jopa yöllä ovat joutuneet pitämään hattuja päässä.

        On ainakin takuuvarma flunssa tässä asunnossa kun kylmää puhaltaa .


    • Anonyymi

      Tietääkseni ei ole mikään pakko asua joensuunkotien asunnoissa, joten nostat vaan kytkintä!

      • Anonyymi

        Kyllä nostaisin jos tällä hetkellä se olisi mahdollista kuten jo mainitsin asiasta aiemmin. Olen tässä samassa kämpässä asunut kohta 33v niin senkin takia olisi aika vaihtaa asuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nostaisin jos tällä hetkellä se olisi mahdollista kuten jo mainitsin asiasta aiemmin. Olen tässä samassa kämpässä asunut kohta 33v niin senkin takia olisi aika vaihtaa asuntoa.

        Rahat tiskiin ja ostat mieluisen asunnon. Piruako täällä ruikutat!


      • Anonyymi

        Jos asuisin yksin en oliskaan tässä asunnossa ja jos olis nähnyt asunnon ennen muuttoa en olisi hyväksynyt . Vuokra piti maksaa viikossa vaikka ei nähnyt asuntoa . Kaikille jakoivat avaimet kerhohuoneella. Ei mitenkään rehellistä touhua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asuisin yksin en oliskaan tässä asunnossa ja jos olis nähnyt asunnon ennen muuttoa en olisi hyväksynyt . Vuokra piti maksaa viikossa vaikka ei nähnyt asuntoa . Kaikille jakoivat avaimet kerhohuoneella. Ei mitenkään rehellistä touhua .

        Eikös näyttöä voi vaatia? Ainakin ennen sai katsoa asunnon ennen valintaa.


    • Anonyymi

      Jäkätitjäkäti asutte miltei ilmaiseksi yhteiskunnan maksamissa asunnoissa, luulisi kelpaavan. Ostakaa omat niin kuin normaalit ihmiset. Ainiin 90% joensuun kotien asukkaista on sossun asiakkaita.

      • Anonyymi

        Kyllä näin on pahimmat itkijät ovat juurikin näitä kelapummeja


      • Anonyymi

        Eläpäs huutele siellä sossun asiakkaista. Itse en kuulu sossun asiakkaisiin joten jäkätä vain yksinäsi. Mitä ilmaiseen asumiseen tulee niin et tunnu tietävän asioista mitään tai sitten itse kuulut edellä mainittuun ryhmään.


      • Anonyymi

        Et taida oikein tietää asukasjakaumaa Joensuun Kodeissa. Eli turha on aukoa päätä.
        Toivottavasti karma is the pitch sinullekin.
        Jos oma asunto on normaaliuden mitta, niin aika heikonlaisesti näkyy sinulla menevän.
        Tainnut jäädä koulutus vajaaksi, kun et edes alkeellisempia oikeinkirjoitussääntöjä taida!


      • Anonyymi

        :D :D Näitä peräkammarin poikia riittää.... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida oikein tietää asukasjakaumaa Joensuun Kodeissa. Eli turha on aukoa päätä.
        Toivottavasti karma is the pitch sinullekin.
        Jos oma asunto on normaaliuden mitta, niin aika heikonlaisesti näkyy sinulla menevän.
        Tainnut jäädä koulutus vajaaksi, kun et edes alkeellisempia oikeinkirjoitussääntöjä taida!

        Bahahhahaha mitä se sossun asiakas siellä itkee? Ei oo mun kirjotuksessa mitään vikaa. Koulut on kyllä käyty ja asun omistusasunnossa, kuten jokainen normaali ihminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bahahhahaha mitä se sossun asiakas siellä itkee? Ei oo mun kirjotuksessa mitään vikaa. Koulut on kyllä käyty ja asun omistusasunnossa, kuten jokainen normaali ihminen!

        Öllölän korvessa pikkumökissä, joo...


      • Anonyymi

        mikä idiootti. Joensuun typerämmästä päästä olet😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bahahhahaha mitä se sossun asiakas siellä itkee? Ei oo mun kirjotuksessa mitään vikaa. Koulut on kyllä käyty ja asun omistusasunnossa, kuten jokainen normaali ihminen!

        Normaalista kaukana😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :D :D Näitä peräkammarin poikia riittää.... :D

        No, no.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näin on pahimmat itkijät ovat juurikin näitä kelapummeja

        Tei pidä paikkaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öllölän korvessa pikkumökissä, joo...

        Normaalista olet kaukana. Sivistynyt ihminen ei moiti vuokralla olevia.


    • Anonyymi

      Ei ole pakko asua turha valittaa.

      • Anonyymi

        Et tunnu tietävän, että tästä samasta asiasta on aika paljon ollut juttua myös sanomalehdessä oli jokunen aika sitten artikkeli. Oletko väsynyt itseesi, kun ei saisi "valittaa" mistään? Ei ole pakko lukea jos siltä alkaa tuntumaan. Kuulutko siihen ryhmään, että nielet kaiken mitä eteesi sattuu ja olet hiljaa ja näin ollen muutkaan eivät saisi sanoa mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tunnu tietävän, että tästä samasta asiasta on aika paljon ollut juttua myös sanomalehdessä oli jokunen aika sitten artikkeli. Oletko väsynyt itseesi, kun ei saisi "valittaa" mistään? Ei ole pakko lukea jos siltä alkaa tuntumaan. Kuulutko siihen ryhmään, että nielet kaiken mitä eteesi sattuu ja olet hiljaa ja näin ollen muutkaan eivät saisi sanoa mitään?

        Valitettavasti nykyään on lukutiedottomia, jotka eivät sisäistä lukemaansa.
        Paha tietysti kauhalla ammentaa, jos lusikalla on annettu.


    • Anonyymi

      Isännöitsijät on kyl hyvii äijiä.

    • Anonyymi

      Ostakaa oma-asunto köyhät niin ei tarvitse valittaa, kunnan/valtion ilmaisesta majoituksesta. Tunarit.

      • Anonyymi

        Menehän kouluun ja opettele kirjoittamaan oikein.


      • Anonyymi

        Kuukauden vuokrahinnalla saa hyvän teltan tokmannilta, käyt semmosen maksusitoomuksellla ja muutat erkinpellon torille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukauden vuokrahinnalla saa hyvän teltan tokmannilta, käyt semmosen maksusitoomuksellla ja muutat erkinpellon torille

        No niin !! Poijjaat.Olisiko syytä vähän jarrutella noita asetelmia eli kysymys ei ole tuloeroista vaan siitä ettei Joensuun kodit hoida velvoitteittaan ,asui siellä kuka hyvänsä! Jos itse asuisin, niin valittaisin epäkohdista.Turhaan täällä kiukkua puratte koska se ei auta.Porukan pitää järjestäytyä..Soitatte ja valitatte niin pitkään kun jotain tapahtuu!! Tai käytte paikan päällä juttelemassa.Turha jäädä poteroihin ,se ei auta..Menette porukalla toimistolle ja kerrotte asian niinkuin se on.Täällä suoli 24 kukaan ei auta ,vaan kerätkää naapureista pari kaveria mukaan asialliseen dialogiin.Ja turha omistusasuntojen asukkaiden on pullistella moisen takia.Alennutte dissaamaan ihmisiä jotka ei ole syntyneet hopealusikka suussa kuten jotkut.Ei se tee ihmisestä huonoa jos ei ole miljonääri..myötähäpeä teidän henkisestä tasosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin !! Poijjaat.Olisiko syytä vähän jarrutella noita asetelmia eli kysymys ei ole tuloeroista vaan siitä ettei Joensuun kodit hoida velvoitteittaan ,asui siellä kuka hyvänsä! Jos itse asuisin, niin valittaisin epäkohdista.Turhaan täällä kiukkua puratte koska se ei auta.Porukan pitää järjestäytyä..Soitatte ja valitatte niin pitkään kun jotain tapahtuu!! Tai käytte paikan päällä juttelemassa.Turha jäädä poteroihin ,se ei auta..Menette porukalla toimistolle ja kerrotte asian niinkuin se on.Täällä suoli 24 kukaan ei auta ,vaan kerätkää naapureista pari kaveria mukaan asialliseen dialogiin.Ja turha omistusasuntojen asukkaiden on pullistella moisen takia.Alennutte dissaamaan ihmisiä jotka ei ole syntyneet hopealusikka suussa kuten jotkut.Ei se tee ihmisestä huonoa jos ei ole miljonääri..myötähäpeä teidän henkisestä tasosta.

        Suoli24? Lukihäiriö vai joku muu fantasiako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin !! Poijjaat.Olisiko syytä vähän jarrutella noita asetelmia eli kysymys ei ole tuloeroista vaan siitä ettei Joensuun kodit hoida velvoitteittaan ,asui siellä kuka hyvänsä! Jos itse asuisin, niin valittaisin epäkohdista.Turhaan täällä kiukkua puratte koska se ei auta.Porukan pitää järjestäytyä..Soitatte ja valitatte niin pitkään kun jotain tapahtuu!! Tai käytte paikan päällä juttelemassa.Turha jäädä poteroihin ,se ei auta..Menette porukalla toimistolle ja kerrotte asian niinkuin se on.Täällä suoli 24 kukaan ei auta ,vaan kerätkää naapureista pari kaveria mukaan asialliseen dialogiin.Ja turha omistusasuntojen asukkaiden on pullistella moisen takia.Alennutte dissaamaan ihmisiä jotka ei ole syntyneet hopealusikka suussa kuten jotkut.Ei se tee ihmisestä huonoa jos ei ole miljonääri..myötähäpeä teidän henkisestä tasosta.

        Tarvitseeko työntekoon ja asunnon ostoon syntyä hopelusikka suussa? Se vaan on niin että nämä useimmat sossun vakio asiakkaat kasvattaa äpäristään samanlaisia pummeja, mutta onneksi kaikki eivät jää kierteeseen ja menevät töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitseeko työntekoon ja asunnon ostoon syntyä hopelusikka suussa? Se vaan on niin että nämä useimmat sossun vakio asiakkaat kasvattaa äpäristään samanlaisia pummeja, mutta onneksi kaikki eivät jää kierteeseen ja menevät töihin

        Mites omalla kohdallasi? Kävit koulut ja valmistuttuasi ostit ensimmäisestä tilistä oman asunnon? Ei se tuo oma asunto ole se tavoite kaikille. Eivät kaikki halua kitkeä, aurata pihamaata, nuohouttaa piippujaan, maksaa kiinteistöveroja ja puuhastella talon ja pihapiirin kimpussa. Joillekin vuokra-asuminen sopii paremmin. Ei se tee heistä yhtään huonompaa eläjää.
        Mittaatko itse ihmisarvon omaisuudella ja asunnon arvolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites omalla kohdallasi? Kävit koulut ja valmistuttuasi ostit ensimmäisestä tilistä oman asunnon? Ei se tuo oma asunto ole se tavoite kaikille. Eivät kaikki halua kitkeä, aurata pihamaata, nuohouttaa piippujaan, maksaa kiinteistöveroja ja puuhastella talon ja pihapiirin kimpussa. Joillekin vuokra-asuminen sopii paremmin. Ei se tee heistä yhtään huonompaa eläjää.
        Mittaatko itse ihmisarvon omaisuudella ja asunnon arvolla?

        Onhan se tietysti tietyn ihmisryhmän tavoite olla tekemättä mitään ja elää yhteiskunnan varoilla!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se tietysti tietyn ihmisryhmän tavoite olla tekemättä mitään ja elää yhteiskunnan varoilla!!

        Elää yhteiskunnan varoilla? Suppeapa on ajatusmaailmasi. Etkö ole koskaan kuullut vuokrasta? Se on se maksu, jota useammat kuitenkin maksavat asumispalveluistaan.
        Eivät kaikki halua omistaa tai ostella lumilapioita, ruohonleikkureita, haravoita, tuhkasankoja, polttopuita, rappuralleja, ylläpitää samalla rautakauppoja ja olla talonmies-Pikkaraisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se tietysti tietyn ihmisryhmän tavoite olla tekemättä mitään ja elää yhteiskunnan varoilla!!

        Entäpä itse ja omat äpäräsi, jos sinulle sellaisia on siunaantunut?
        Et varmaan ole mitään tukea yhteiskunnalta saanut.
        Mitä täällä länkytät, jos tietty ihmisryhmä korpeaa. Aloittaja kirjoitti Joensuun Kodeista ja sinä yhteiskunnan varoilla elämisestä!!! Ei taida sinulla ainakaan koulutusta liiemmalti olla,
        Veikkaan että Usassa et pärjäisi viikkoakaan, missä todella pitää hankkia oma elantonsa.
        Sairasvakuutukset on oltava, että edes saa hoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä itse ja omat äpäräsi, jos sinulle sellaisia on siunaantunut?
        Et varmaan ole mitään tukea yhteiskunnalta saanut.
        Mitä täällä länkytät, jos tietty ihmisryhmä korpeaa. Aloittaja kirjoitti Joensuun Kodeista ja sinä yhteiskunnan varoilla elämisestä!!! Ei taida sinulla ainakaan koulutusta liiemmalti olla,
        Veikkaan että Usassa et pärjäisi viikkoakaan, missä todella pitää hankkia oma elantonsa.
        Sairasvakuutukset on oltava, että edes saa hoitoa.

        Löytyy sairasvakuutus vaikka ihan suomessa ollaan ja suurin osa joensuun kotien asukkaista on juuri näitä kenen vuokran maksaa kela


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyy sairasvakuutus vaikka ihan suomessa ollaan ja suurin osa joensuun kotien asukkaista on juuri näitä kenen vuokran maksaa kela

        Samanlainen järjestelmä pitäisi suomeenkin ottaa käyttöön, jos ei ole vara itse maksaa ei saa hoitoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen järjestelmä pitäisi suomeenkin ottaa käyttöön, jos ei ole vara itse maksaa ei saa hoitoa

        Kyllähän sitä kohti ollaan jo menossakin. Jos haluaa hoitoa nopeasti niin työterveyshuolto tai yksityinen on ainut tapa. Köyhät jonottaa siunsotkussa.

        Mitä tulee tuohon väitteeseen Kotien asukkaiden Kela- tuki taustasta, niin onko siitä faktaa olemassa? Minusta on aika idioottimaista olettaa kuinka joku vuokransa maksaa kun se on kuitenkin vain arvausta eikä tietoa. Kannattaisi pitää huolto omista asioistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se tietysti tietyn ihmisryhmän tavoite olla tekemättä mitään ja elää yhteiskunnan varoilla!!

        Entäs be joilla hlökoht ongelma ja sit tulee konkka mut ei jätää lasten nimellä pisbekset pyörii jälleen

        Toki 20 tonnia enää tarttee maksaa jos tulee konkka valtio maksaa loput velat


      • Anonyymi

        Miten niin ilmaisesta majoituksesta? Ja mahdatko itse omistaa asuntosi, ettei vaan ole pankin? Itse olen normaali työssä käyvä ja asun vuokralla ja maksan siis vuokrani ihan itse, kuten kaikki muutkin omani ja lasteni kulut, joten ei kannata yleistää. Sitä paitsi muualla Euroopassa vuokralla asuminen on hyvinkin yleistä. On myös nähty, että kun oikein leveilee "pankin" omistamalla asunnolla, velaksi tehdyillä ulkomaan matkoilla ja hienoilla autoilla niin mitenkäs käy jos jää työttömäksi tai sairastuu, tippuu kovaa ja korkealta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ilmaisesta majoituksesta? Ja mahdatko itse omistaa asuntosi, ettei vaan ole pankin? Itse olen normaali työssä käyvä ja asun vuokralla ja maksan siis vuokrani ihan itse, kuten kaikki muutkin omani ja lasteni kulut, joten ei kannata yleistää. Sitä paitsi muualla Euroopassa vuokralla asuminen on hyvinkin yleistä. On myös nähty, että kun oikein leveilee "pankin" omistamalla asunnolla, velaksi tehdyillä ulkomaan matkoilla ja hienoilla autoilla niin mitenkäs käy jos jää työttömäksi tai sairastuu, tippuu kovaa ja korkealta....

        Huvittavaa, että aina nämä vuokralla asujat tulee haukkumaan omistusasujia. Kyllä se vaan on järkevämpää ostaa oma. Ihan samalla tavalla voi tulla maksuvaikeuksia myös vuokralla asuvalle ja siksi ainakin itse säästän, jos sellaiseen tilanteeseen joudun. Ja ainahan asunnon voi myydä, että näin en vain keksi yhtäkään syytä miksi asua vuokralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa, että aina nämä vuokralla asujat tulee haukkumaan omistusasujia. Kyllä se vaan on järkevämpää ostaa oma. Ihan samalla tavalla voi tulla maksuvaikeuksia myös vuokralla asuvalle ja siksi ainakin itse säästän, jos sellaiseen tilanteeseen joudun. Ja ainahan asunnon voi myydä, että näin en vain keksi yhtäkään syytä miksi asua vuokralla.

        Huvittavaa myös että nämä omistusasujat tulee haukkumaan vuokralla asujia. Vuokralla asumisessa on myös hyvät puolensa. Jos esim. haluaa vaihtaa paikkakuntaa töiden perässä niin on helppo lähteä vuokra-asunnosta, mutta mites helppoa on myydä omistusasunto? Useimmiten ei, tämäkin on nähty. Mites sitten käy? Ja hyvä jos sinä säästät, mutta uskon ettei monellakaan ole niitä säästöjä. Joten jokainen asuu niin kuin haluaa, eikö`? Pääasiassa on että maksaa itse omat lainansa, vuokransa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin !! Poijjaat.Olisiko syytä vähän jarrutella noita asetelmia eli kysymys ei ole tuloeroista vaan siitä ettei Joensuun kodit hoida velvoitteittaan ,asui siellä kuka hyvänsä! Jos itse asuisin, niin valittaisin epäkohdista.Turhaan täällä kiukkua puratte koska se ei auta.Porukan pitää järjestäytyä..Soitatte ja valitatte niin pitkään kun jotain tapahtuu!! Tai käytte paikan päällä juttelemassa.Turha jäädä poteroihin ,se ei auta..Menette porukalla toimistolle ja kerrotte asian niinkuin se on.Täällä suoli 24 kukaan ei auta ,vaan kerätkää naapureista pari kaveria mukaan asialliseen dialogiin.Ja turha omistusasuntojen asukkaiden on pullistella moisen takia.Alennutte dissaamaan ihmisiä jotka ei ole syntyneet hopealusikka suussa kuten jotkut.Ei se tee ihmisestä huonoa jos ei ole miljonääri..myötähäpeä teidän henkisestä tasosta.

        Paskapuhetta. Kyllä on korjattu Joensuun kotien puolesta epäkohtia kun on vain asiasta ilmoittanut. Näitä tyhjän valittajia vain riittää silti. Kannattaisi mennä ja ostaa kovan rahan asunto niin sitten olisi varmaan hyvä! Kaupungin asunnoissa on aina ollut hyvä ja aika kauan olen niissä asunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa myös että nämä omistusasujat tulee haukkumaan vuokralla asujia. Vuokralla asumisessa on myös hyvät puolensa. Jos esim. haluaa vaihtaa paikkakuntaa töiden perässä niin on helppo lähteä vuokra-asunnosta, mutta mites helppoa on myydä omistusasunto? Useimmiten ei, tämäkin on nähty. Mites sitten käy? Ja hyvä jos sinä säästät, mutta uskon ettei monellakaan ole niitä säästöjä. Joten jokainen asuu niin kuin haluaa, eikö`? Pääasiassa on että maksaa itse omat lainansa, vuokransa jne.

        Aijaa järkevä ihminen laittaa kyllä tuossa tilanteessa oman kämppänsä vuokralle ja saa siitä vuokratuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se tietysti tietyn ihmisryhmän tavoite olla tekemättä mitään ja elää yhteiskunnan varoilla!!

        Taidat olla kateellinen. Heheh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se tietysti tietyn ihmisryhmän tavoite olla tekemättä mitään ja elää yhteiskunnan varoilla!!

        Vuokralla asuvatkin käyvät töissä, typerys


    • Anonyymi

      Jep. Täällä lattian lämpötila päivittäin 10-17 astetta riippuen mittauspaikasta. Kyllä kylmä on..

      Suosittelen kaikkia asukkaita tekemään oma-aloitteista mittaamista vaikkapa Excel muodossa 1-3 viikon ajan ja lähettämään suoraan huoltoon jotta asia alkaisi korjaantua. Ei ne muuten usko että kylmä on.

      • Anonyymi

        Ja viimekädessä yhteys terveystarkastajaan ja kuluttajasuojaan jos asia ei ratkea. Sisälämpötilan johon kuuluu myös lattia tulisi olla vähintään 18-astetta lämmityskaudella.


      • Anonyymi

        Mihin huoltoon, Eikös kyse ollut joensuunkodeista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin huoltoon, Eikös kyse ollut joensuunkodeista?

        Niin eiköhän se isännöintiin pitäisi olla yhteydessä, ei varmaan huoltoja kiinnosta kenenkään exel taulukot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viimekädessä yhteys terveystarkastajaan ja kuluttajasuojaan jos asia ei ratkea. Sisälämpötilan johon kuuluu myös lattia tulisi olla vähintään 18-astetta lämmityskaudella.

        Samaa veljeskuntaa eivät ole puolueettomia vasta kun itse toimitin omakustanteiden näytteiden vastaukset videoin ja kuvasin ongelmat asunnosta sekä muista yleisistä tiloista ja toimitin useaan paikkaan pyörsi teta puheensa asumiskelpoisuudesta. 2x kävi ennen sitä toteamassa isännöitsijän kanssa ettei ole vikaa vaikka näki homeet seinillä ja vedon.

        Vieläkin nokat usean vuoden jälkeen tukossa ja ongelmat jatkuu perheellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa veljeskuntaa eivät ole puolueettomia vasta kun itse toimitin omakustanteiden näytteiden vastaukset videoin ja kuvasin ongelmat asunnosta sekä muista yleisistä tiloista ja toimitin useaan paikkaan pyörsi teta puheensa asumiskelpoisuudesta. 2x kävi ennen sitä toteamassa isännöitsijän kanssa ettei ole vikaa vaikka näki homeet seinillä ja vedon.

        Vieläkin nokat usean vuoden jälkeen tukossa ja ongelmat jatkuu perheellä.

        Miksi et ole pyyhkinyt homeita seiniltä pois? Vai viljeletkö niitä?
        Vai huoltoako odotat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eiköhän se isännöintiin pitäisi olla yhteydessä, ei varmaan huoltoja kiinnosta kenenkään exel taulukot

        Excel-taulukot voi tulostaa ja laittaa Pekkalan sillalta jokeen. Kaupungin edustajat ovat ylisoutajan sillalla haaveinen vastassa ja keräävät sieltä annetut palautteet. Sillalla on myös ohjelmaa. Siun Soten sosiaalityö kertoo palveluistaan ja Kela jakaa esitäytettyjä toimeentulotukihakemuksia. Vapaa pääsy. Makkaratarjoilu ja hanurimusiikkia.


    • Anonyymi

      Joillekin se vaan tuntuu olevan elintärkeää päästä retostelemaan omistusasunnollaan ja samalla nälviä vuokra-asujia. Miksiköhän? Onko itsetunto matossa vai muutenko pitää päästä pätemään?

      • Anonyymi

        Saako arvata? Näillä samoilla kehahtelijoilla on hirmuisen iso palkka, hirmuisen pitkät kesälomat hirmuisen mukavaan aikaan, hirmuisen helppo ja samalla toki vaativa työ, hirmuisen hyvät autot ja pörpöttimet hirmuisessa tallissa, eukkona hirmuisen lih...mukava ja kuuluisa super-model-angela...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako arvata? Näillä samoilla kehahtelijoilla on hirmuisen iso palkka, hirmuisen pitkät kesälomat hirmuisen mukavaan aikaan, hirmuisen helppo ja samalla toki vaativa työ, hirmuisen hyvät autot ja pörpöttimet hirmuisessa tallissa, eukkona hirmuisen lih...mukava ja kuuluisa super-model-angela...

        Hyvin sanottu. Ja jos oikein käyttää aivojaan niin voi ajatella että onko siellä haudassa väliä onko sinulla ollut omistusasunto vai oletko asunut vuokralla. Eikös elämisin tarkoitus ole että elää niin kuin parhaaksi näkee, nautitaan elämästä töitä tehden (jos niitä on).


    • Anonyymi

      Kyllä se vielä Joensuun Kotien asukeille koittaa joskus kovat ajat, kun yhteiskunnalta loppuu raha ja pummit joutuvat töihin.

    • Anonyymi

      Pummit, teidän kaltaista työttömien alkoholisoituneita spurguja veneenalle päätynyttä seuraa löytää yleensä Pmikko tai Takataskun räkälästä. Menkää duunii/tai tehkää asialle jotain, että ei tarvitse kaupungin sossu asuntoja 😂

      • Anonyymi

        Kävisit sinäkin koulusi loppuun, jotta osaisit edes oikeikirjoituksen.


      • Anonyymi

        Sinähän ropelikorva sen tiedätkin 😂 Ihan alan miehiä siis, kun em. räkälät tunnet.
        En ole käynyt ko. paikoissa, joten paha mennä sanomaan.
        Taitaa " etäopetus " käydä kovasti luonnolle.
        Kannattaisi nyt kuitenkin edes vähän sivistää itseänsä, että alkaisi edes suomen kieli luistaa. Edes auttavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävisit sinäkin koulusi loppuun, jotta osaisit edes oikeikirjoituksen.

        Hyvin näyttää tuo ”oikeikirjoitus” sinulta sujuvan. Se on vaan sillä tavalla, että 90% Jns kotien asukeista nostaa sossuntukia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin näyttää tuo ”oikeikirjoitus” sinulta sujuvan. Se on vaan sillä tavalla, että 90% Jns kotien asukeista nostaa sossuntukia.

        Nielasit sitten täkyn oikein kunnolla. Osaathan sinä, kun vain yrität.
        Tuo asennepuoli on sitten vaikeampi juttu. Siihen tarvitset ammattiauttajaa.


    • Anonyymi

      Saisiko sossun työnteijöiltä sellaista palvelua, että kantaisivat lämmintä ilmaa säkeissä asuntoon? Kun päivät vain pötköttelee ja olutta nauttii, niin tulee vähän kylmä.

      • Anonyymi

        Ei.


      • Anonyymi

        Saa kun lankkaat naamas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa kun lankkaat naamas

        Sullako lankkaus toimi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullako lankkaus toimi?

        Jep, hyvin toimi. Talohuolto käy ruuankin tuomassa joka päivä


    • Anonyymi

      Nyt ainakin tarkenee.

      • Anonyymi

        Kaljatkin lämpenee liikaa jo tällä kelillä, eikä huolto tuo edes toista jääkaaappia!! Juuri soitin talotaikureille, ettei vieraille maistu lämmin olut että tarvis heti toisen jääkaapin kun on niin paljon vieraita ettei mahdu yhteen kaappiin juomat


    • Anonyymi

      Joensuun kodit ei hoida asioita eikä kiinnosta. Asuntojen kunto on ihan paska, ja vuokraa vaa nostetaan.

      • Anonyymi

        Mene töihin sieltä huutelemasta. Ihme porukkaa nämä. Kaikki on valmista ja eteen tarjoiltu ja ei kuin vain ulistaan. Osta oma talo. Mikä pakko se on joensuun kodeilla asua jos ei asunnot kelpaa. Ai niin sosdu ei niitä kustannakaan.


    • Anonyymi

      Kauppakatu 13 ja tervetuloa viileisiin huoneisiin. Puheenjohtajalle kun ei mene nuppiin, että kesä ei ole vielä ja se sementtiseinä huokuu kylmää.Huoneissa 18 ja yöt kylmiä. Patterit kylmät maaliskuusta lähtien😂

      • Anonyymi

        Kyllä saisi Joinsuun koteihin kustantaa kaupunti hyppynarut kun on nuin kylmä.


      • Anonyymi

        Hanki kumppani niin lämmittää enemmän kuin tuo kitinäsi.


    • Anonyymi

      Joensuun Kodit ei välitä muusta kuin vuokrien korotuksista, aiheettomista loppusiivouslaskuistaan ja halvimpien talohuoltomiesten palkkaamisesta.
      Jos vahingossa teet huoltoilmoitusta esim. homeen ja kosteusvaurion haperoittamasta suihkun seinästä asunnossa johon olet vasta muuttanut niin antavat vaihtoehdoiksi joko muuttaa pois tai sietää. Lähtökohtaisesti tarjotut asunnot ovat paskan ja pölyn kuorruttamia, mutta itse saisit vastata siivouksesta mikäli mielit muuttaa kyseiseen loukkoon.
      Isännöitsijää saa harvoin kiinni ja sitten lupailee kuut ja tähtöset taivaalta mutta todellisuudessa mitään ei tapahdu.
      Asuntojen sijainti ja kunto eivät vastaa vuokran määrää lähellekään. Suosittelen asustelemaan mieluummin vaikka sillan alla kuin kotiloitten murjuissa.

      • Anonyymi

        Hahaaaa. En ymmärrä miksi pitää siellä asua, jos on noin surkeaa. Sossun pitäisi majoittaa vissiin hotellisviittiin näitä niin sitten ois hyvä. Tässä ilmainen vinkki. Mene töihin, saa rahaa ja osta mieluinen asunto. Ei ole tämän vaikeampaa. Mutta tässä skenaariossa pitää nostaa perseensä sohvalta ja lopettaa sossun tuilla eläminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaaaa. En ymmärrä miksi pitää siellä asua, jos on noin surkeaa. Sossun pitäisi majoittaa vissiin hotellisviittiin näitä niin sitten ois hyvä. Tässä ilmainen vinkki. Mene töihin, saa rahaa ja osta mieluinen asunto. Ei ole tämän vaikeampaa. Mutta tässä skenaariossa pitää nostaa perseensä sohvalta ja lopettaa sossun tuilla eläminen.

        Ei hän enää asukkaan. Tuntuu olevan nykyisin sillan alla.
        Joskun se pirkämielinen vuokranantajakin irtisanoo vuokrasopimuksen.


    • Anonyymi

      Vieläkö kylmää kotiloisten asukkaita?

      • Anonyymi

        Nyt on varmaan liian kuuma, eikä sossu maksa edes ilmastointikoneita. On se mennyt malliinsa. No kilju käy paremmin näin lämpimällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on varmaan liian kuuma, eikä sossu maksa edes ilmastointikoneita. On se mennyt malliinsa. No kilju käy paremmin näin lämpimällä.

        Minäkin haluan känppääni ilmastonmuutoskoneen. Kuka maksaa? Kysyn vaan.


    • Anonyymi

      Ny rillataa. Kesämökillä tosin.

    • Anonyymi

      Miten on mahdollista että minulla on salakuvaus asunnossa? Eikä kukaan ole kertonut. Taloyhtiön olin yhteydessä, ei kuulemma ole mitään

      • Anonyymi

        Joo , ne kuvaa vessan pöntön kautta. Kannattaa siinä istuksiissa välillä nousta kahtomaan onko kameran linssi näkyvissä. JOs näkyy niin vessapaperi päälle niin eipä kuvat onnistu ja sehän meitä naurattaa.


    • Anonyymi

      Noljakassa asuntojen lämpöpatterit lämpiää vasta kun ulkolämpö on nollassa tai pakkasen puolella, sitä ennen ei taloihin lämmintä tipu. Ikävä juttu siis keväällä ja syksyllä, nytkin on kämpässä lämmintä 22 ja ainakin eka kerroksessa lattiat tosi kylmät. Mut eeipä siinä, kesällä kun oli kämpässä 31 niin tätähän sitä toivoi :D

      Ei auta kuin laittaa enemmän vaatetta villasukista lähtien, helpompi se on siis näin päin kuin että olsi kuten kesällä 31 !!

      • Anonyymi

        HAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAA.

        Ihmiset Joensuussa on suoraan sanottuna melko vittumaisia toisilleen kun lukee viestiketjuja..Ilkeys ekana mielessä ja naapureiden häirintä.Mistä nämä on saaneet huonot eväät elämäänsä kun psyyke on rantarosvon luokkaa..Säälittäviä raunioita keksimässä kaikkea pahaa, usein hyville ihmisille.


      • Anonyymi

        22 on aivan normaali huonelämpötila... En ymmärrä mistä valitat. Itsekin Noljakassa asuneena niin olivathan ne asunnot viileitä tiettyinä vuodenaikoina, mut en valittaisi vielä jos yli 20astetta. Kämpät kuitenkin siistejä, samoin kuin taloyhtiön yleiset tilat.
        Kyllä mä noiden kaksiosta 600 maksaisin ihan tyytyväisenä.
        L&T onkin huono, mut Joensuun kodeilla on muitakin huoltoyhtiöitä, ja ne ovat selvästi parempia. Kehotan vaihtamaan kohdetta jos noin harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset Joensuussa on suoraan sanottuna melko vittumaisia toisilleen kun lukee viestiketjuja..Ilkeys ekana mielessä ja naapureiden häirintä.Mistä nämä on saaneet huonot eväät elämäänsä kun psyyke on rantarosvon luokkaa..Säälittäviä raunioita keksimässä kaikkea pahaa, usein hyville ihmisille.

        Totta. Savolaisuus nousee geeneistä pintaan niin herkästi, eihän se tosin syvällä joensuulaisissa olekaan... Joensuulaisissa ilmenee hyvin tuo perisavolaisuus; Lupsakkuuteen verhottu vittumaisuus.


    • Anonyymi

      Voi voi kun on kylmä . Ei ole pakko asua ehtii pareman asunon.

    • Anonyymi

      Rupeshan niitä kylmästä itkijöitä jo löytymään ja eei taaas aikaakaan kun rupeevat liian kuumasta vinkumaan

    • Anonyymi

      20C on ihan sopiva sisälämpö. Neulo villasukat.

      • Anonyymi

        Eihän moisessa kylmyydessä halua riisua ollenkaan edes seksihommia varten!


      • Anonyymi

        No ei tasan ole, siinä lämpötilassa paleltaa. 23 olisi sopiva ja mukava lämpötila asunnossa.
        Meillekin toivat asuntoon sellaiset kaukoluettavat lämpötilantarkkailijat, pieni rasia seinässä.
        Sen jälkeen talvella pattereista ei enää saanut irti kuin 19 sisälämpötilan asuntoon. Kyllä muuten oli kolkkoa kun vielä talotuuletin veti kuin tornado kylmää korvausilmaa kämppään.
        Yksi talvi kärvisteltiin ja keväällä muutettiin pois. Nyt on lämmintä ja mukavaa. Terveisiä vaan sinne erkinpellontien palelijoille.


    • Anonyymi

      Normaalia menoa...muka-säästöt jotka valuvat johtajien ja sijoittajien taskuun. Maassamme aina kylmä joten pitäisi sitä lämpöä saada tarpeeksi. Asuin aikoinaan Rantakylässä Pursitie 9:ssä (osaketalo) ja lämpö 20-21 eli paleli. Huoltomies vuosien jälkeen ohitti termarit pattereissa ja jopas tuli 24 lämmintä, oli mahtava mukavuus. Tuo 21-22 on liian vähän ja kaikkialla nyt sama käytäntö, joku besserwisser määrittänyt maanlaajuisesti muka-terveellisen asumislämpötilan.

      • Anonyymi

        Mene töihin ja OSTA OMA TALO. Siellä saat OMALLA RAHALLA lämmitää niin paljon kuin haluat.


      • Anonyymi

        Elä puhu paskaaaa🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Ei taaskaan lämpöjä joka syksyinen ongelma , vaatteet kosteat .

      • Anonyymi

        Ei tarvitse mitään lämpöjä tähänaikaan vuodesta muutenkin asuno liian kuumia.


      • Anonyymi

        Ei ole pakko asua onko männy housuun kun on märkänä.


    • Anonyymi

      Riihisärkänkatu 4 asuin aikoinaan alimmaisessa asunnossa ja aika viileä se oli.
      Mikä lie nykytilanne?

    • Anonyymi

      Totta kai vuokraaja haluaa maksimi tuoton, ei tämä mitään hyväntekeväisyyttä ole.

    • Anonyymi

      Joensuun kodit joka siis on julkisen asuntokannan tuottaja
      Perii vuokrassa veden hintaa
      6kk välein veloittaa lisää vedestä ja sen lämmittämisestä
      Joensuun kodit ostaa veden Joensuun vedeltä kylmänä hintaan x.Joensuun kodit voi vapaasti hinnoitella paljonko veloittaa vedestä ja sen lämmittämisestä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Kohta vilenee.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe