Mitä sinulla on elämässäsi hyvin?

Anonyymi

Näkökulman vaihto ainaisesti itsesäälivikinästä positiivisemmaksi
Kertokaapas niitä hyviä ja kauniitakin asioita joskus


(itse en keksi nyt mitään, tuun lukemaan vastaukset illalla kun oon hakenut viinisammion viikonlopuksi)

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tunnen, mulla on sydän, rakastan häntä, pää on täynnä kauniita ajatuksia, kaipaan, en kestä ilman kosketustaan. Nämä samat asiat ovat myös ne jotka elämässä on ihan huonosti.

    • Anonyymi

      * en ole kuollut
      * sairauksista huolimatta pystyn hyvin liikkumaan
      * toimiva nettiyhteys
      * maailmassa on useita maita, joissa en pysyisi elossa ongelmieni kanssa, täällä pysyn
      * minulla on varaa ostaa ruokaa

      • Anonyymi

        Tuo nettiyhteys. Operaattorin mokan tai jonkin muun takia sen voi äkisti menettää. Ollaan vissiin rakennettu systeemit melko haavoittuvaisiksi. Pitäisi käyttää nettiä vähemmän... Paljon vähemmän.


    • Anonyymi

      Oma voima Jes!

    • Anonyymi

      Olen sisukas oman tieni kulkija joka ottaa kanssakulkijatkin aina kuitenkin huomioon.

      • Anonyymi

        Niin pitääkin.


    • Anonyymi

      Liikuntakyky on. Pikkupakkasessa ja auringonpaisteessa oli tänäänkin kiva kävellä. Oma, lämmin koti on. Rahaa sen verran, ettei tarvi nähdä nälkää . Kivoja ystäviä kourallinen, mutta ei niitä sen enempää tarvikkaan. Lapsilla menee hyvin, vaikka koetellaankin. Vilkas mielikuvitus, niin ettei aika käy pitkäksi. Tunteet löytyy, romahtelen, mutta nousen aina. Usko Jumalaan, joka auttaa siihen kiitollisuuteen. Se on se tärkein asia, peruspilari. Ja jos nyt aloittaisin miettimään, mitä multa puuttuu.. Äh, en viitsi.

    • Anonyymi

      Vaikea keksiä itsestään jotain (mitään) kehuttavaa. Olen kyllä kiitollinen, että saan olla terve ja tehdä töitä. Olen kiitollinen, että olen hetero. Olen kiitollinen, että olen saanut rakastua naiseen, joka luultavasti ei tiedä tästä, en tiedä. Tykkään kaikesta liikunnasta ja laulamisesta. Olen mieleltäni ikuisesti nuori. Mulla on aikuinen lapsi. m>n

    • Anonyymi

      Itse olen kyllä sellainen ihminen, että ajattelen automaattisesti asioita eri näkökulmasta. Silloinkin, kun olen todella surullinen, kuten nyt, tiedän kyllä ne asiat jotka minulla on hyvin. Mutta en pelkää asioita, kuten nyt surua ja jätä asioita käsittelemättä ja mene väkisin eteenpäin. Mielestäni ihmiset tekevät liian usein niin ja sillä on omat seuraukset. Jokainen toki saa tehdä tavallaan. Minä kuitenkin kohtaan suruni, kuten kaikki muutkin tunteeni, vaikka siihen menisi ikuisuus ja huolimatta siitä, mitä se vaatii. En pidä hyvänä sitä, ettei ihminen kohtaa asioita. En tosiaan tarkoita, että ihminen tappaisi itsensä suruun tai muuhun tunteeseen. Sillä niin tiedän, että niinkin voi käydä.

      • Anonyymi

        Olisin voinut kirjoittaa samoin. Tunnetaidot 👍🏻


      • Anonyymi

        Mutta myös tunteita voi katsoa eri näkökulmasta. Se, mitä suree ja mitä on menettänyt. Ja miksi? Jos toinen esim. kuolee, suru on kovin lopullista, mutta ihminen joka on nukkunut pois, ei ole itse sitä surua toiselle aiheuttanut. Kun taas joku vie toiselta jonkin tärkeän asian pois tahallisesti, ja vaikkapa pitkän ajan kuluessa, on syytä kohdata joskus asioiden julmempikin puoli. Että se toinen ei välittänyt samasta asiasta, asia ei ollut sille toiselle merkityksellinen. Tai se toinen korvasi sen asian itselleen muiden kanssa. Tai että toinen saattoi haluta sinulle tahallisesti pahaa. Tai ymmärtämättömyyttään tai itsekkyyttään vei sinulta tärkeän asian. Ehkä asian, jota et voi enää saada. Sen ymmärtäminen, ettei toinen voi sinulle koskaan korvata sitä asiaa, on kipeää. Kuten sekin, miten ehkä halveksii toista toisen tekojen tähden. Ja pitää kohdata oma anteeksiantamattomuus. Onko toinen edes ansainnut anteeksiantoa? Ei välttämättä ole, eikä kaikki asiat ole anteeksiannettavissa. Toinen voi jopa vähätellä tuntemaasi surua, toisen vähättely voi olla toiselle tavanomaista tai helppoa, koska asialla (sillä jonka menetit) ei hänelle ole samanlaista merkitystä. Ja itselle sillä taas voi olla todella suuri merkitys. Ja joskus suruun liittyy vahvasti sen toisen välinpitämättömyys ja tunteettomuus sitä asiaa kohtaan, jonka menetit.

        Tai toisen tahallinen satuttaminen tai sydämen särkeminen. Tämäkin asia on mielestäni julmaa, koska mielestäni k-e-t-ä-ä-n toista ihmistä ei saa tahallisesti satuttaa, tai ainakin toisen satuttamisen voi tehdä parhaalla mahdollisella tavalla (sillä joskus on tilanteita, että jotain vain tulee sattumaan) Ja jos syynä on itsekkyys ja omahyväisyys on teko vielä pahempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta myös tunteita voi katsoa eri näkökulmasta. Se, mitä suree ja mitä on menettänyt. Ja miksi? Jos toinen esim. kuolee, suru on kovin lopullista, mutta ihminen joka on nukkunut pois, ei ole itse sitä surua toiselle aiheuttanut. Kun taas joku vie toiselta jonkin tärkeän asian pois tahallisesti, ja vaikkapa pitkän ajan kuluessa, on syytä kohdata joskus asioiden julmempikin puoli. Että se toinen ei välittänyt samasta asiasta, asia ei ollut sille toiselle merkityksellinen. Tai se toinen korvasi sen asian itselleen muiden kanssa. Tai että toinen saattoi haluta sinulle tahallisesti pahaa. Tai ymmärtämättömyyttään tai itsekkyyttään vei sinulta tärkeän asian. Ehkä asian, jota et voi enää saada. Sen ymmärtäminen, ettei toinen voi sinulle koskaan korvata sitä asiaa, on kipeää. Kuten sekin, miten ehkä halveksii toista toisen tekojen tähden. Ja pitää kohdata oma anteeksiantamattomuus. Onko toinen edes ansainnut anteeksiantoa? Ei välttämättä ole, eikä kaikki asiat ole anteeksiannettavissa. Toinen voi jopa vähätellä tuntemaasi surua, toisen vähättely voi olla toiselle tavanomaista tai helppoa, koska asialla (sillä jonka menetit) ei hänelle ole samanlaista merkitystä. Ja itselle sillä taas voi olla todella suuri merkitys. Ja joskus suruun liittyy vahvasti sen toisen välinpitämättömyys ja tunteettomuus sitä asiaa kohtaan, jonka menetit.

        Tai toisen tahallinen satuttaminen tai sydämen särkeminen. Tämäkin asia on mielestäni julmaa, koska mielestäni k-e-t-ä-ä-n toista ihmistä ei saa tahallisesti satuttaa, tai ainakin toisen satuttamisen voi tehdä parhaalla mahdollisella tavalla (sillä joskus on tilanteita, että jotain vain tulee sattumaan) Ja jos syynä on itsekkyys ja omahyväisyys on teko vielä pahempi.

        Ja kai sitten voi surra ihan puhtaasti vain sitäkin, kuinka tärkeä, kaunis ja rakas tuo haave oli itselle, juuri hänen kanssaan toteutettuna. Koska siinä oli se syvä tunne, rakkaus . . .

        😢😭😢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kai sitten voi surra ihan puhtaasti vain sitäkin, kuinka tärkeä, kaunis ja rakas tuo haave oli itselle, juuri hänen kanssaan toteutettuna. Koska siinä oli se syvä tunne, rakkaus . . .

        😢😭😢

        😓😓😓


    • Anonyymi

      Mulla on ikävä Riikkaa. Ei ole nyt hyvin. Kaiken maailman heterot hyppäyttää.

    • Anonyymi

      Olen terve, minulla on koti, sukulaiset ja ystävät, ruokaa ym. mitä tarvitsen.

    • Anonyymi

      Mulla on elämässä kaikki mitä tarvitsen. Rakkautta, rahaa ja hyvä työ.

    • Anonyymi

      Terveys, läheiset, työpaikka, lemmikit, nautin elämän pienistä iloista, talvi ❤
      Elämä ei ihan hirveästi ole potkinut päähän, ikävistä asioista päässyt hyvin yli.

    • Anonyymi

      Terveys, katto pään päällä, ihmisiä ympärillä.

    • Anonyymi

      Olen terve, minulla on muutama iloa tuottava asia elämässä eikä juurikaan menetettävää, joten tiedän siis selviäväni melkein mistä tahansa.

    • Anonyymi

      No miksi toisten pitäis olla positiivisia, kun ite et keksi mitään ilon aihetta ja kännäämällä aiot taas elämääs parannella.

    • Anonyymi

      Ap. n vuoro kertoa.

      • Anonyymi

        Juu :)
        Pitää hetki miettiä, täyttää ensin lasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu :)
        Pitää hetki miettiä, täyttää ensin lasi

        Sullahan on siis viinaa. Se nyt ainakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullahan on siis viinaa. Se nyt ainakin?

        Juu se on positiivista. Melkein viimeisillä rahoillani ostin . ap


    • Anonyymi

      Ihan kaikki oikeastaan. Ja koska itsekin olen sen veran vanhoillisesta suvusta peräisin, tiedän etä mikään ei tule soppakauhalla, vaikka aika paljon on tullutkin.
      Terveys ja läheisten hyvinvointi on tärkein, pientä stressiä tuo ukin tämän hetkinen tilanne. Aivohalvaus vie minä aikana tahansa.

    • Anonyymi

      Puuttuu ainoastaan se tietty nainen, ei ole siis vaimoni ja meidän yhteiset lapsukaiset. Mutta näyttää sille että ei välttämättä ehdittäisi kauaa olla, mutta minulle riittäisi kun saisin häntä pitää kädestä. Muuten asiat on toistaiseksi hyvin ja olen kaikesta Jumalalle kiitollinen.

    • Anonyymi

      Mulla on työpaikka, perhe, ystäviä, oma koti, terveys kunnossa. Saan elää vapaata elämää. Kaikki on mitä tarvitsen

    • Anonyymi

      Mitä vittuu lässytät, ketään ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Ei yhtään mitään tuulen huuhtoma perseenreiän ja köyteen.

    • Anonyymi

      -työt
      -talous
      -asuminen
      -raha-asiat
      -ystävät
      -terveys
      -perus elämänlaatu
      -harrastukset

    • mul on ehkä se et mä en halua jäädä tuleen makaamaan

    • Anonyymi

      Ap paikalla, pari viinilasia tyhjentäneenä. Tai no tunnustetaan rehellisesti, että melkein pullo mennyt. Kirjoitustaito tallella kumminkin

      Kauniit asiat voivat olla pieniä hetkiä arjessa.
      Sellaisia tietyllä oudolla tavalla taianomaisia tuokioita, joista saa voimaa ja jaksaa taas kaiken tylsyyden ja ankeuden.

      Luonnosta tykkään myös, rakastan pohjoisen luontoa, lunta ja pakkasta. Metsien hiljaisuutta. Meillä on kaunis kotimaa, ei tarvitse matkata maailman ääriin nähdäkseen kaunista ja puhdasta luontoa tai kuullakseen linnunlaulua.

      Rahaa on parikymppiä tilipäivään, joka viikon päästä. Jääkaappi täynnä. Pakastinkin ja lemmikille ruokaa löytyy . Kaikki hyvin :)

    • Anonyymi

      Mun elämässä on kaikki hyvin. Ikävä on, koska ihastuin täysillä, mutta sekin kuuluu elämään ja vain parantaa elämää.

      • Anonyymi

        ap myös ihan totaalisen hullaantunut erääseen. Pitää koittaa rauhoittua , ettei tilanne karkaa käsistä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe