Edunvalvonta

Anonyymi

Torstaina oli WL 11.2.2021 Edunvalvontapäätös viipyi puoli vuotta.
Onko kokemuksia edunvalvonnasta?
Vain asialliset /todelliset kirjoitukset.

27

1441

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On. Isä hankeen. Koplausta kaupungin päättäjien kanssa. Sittem maksetaan laskut omaisella

• Anonyymi

Edunvalvojana yksityishenkilö parempi.
      Yksityishenkilö maksaa laskut ajallaan ja näin ollen saldo pysyy ajantasalla.
      Esim lääkkeiden maksu suoraan apteekkiin on edullisempaa, kuin yleinenedunvalvoja maksaa ne välikäsien kautta, siis ylimääräisiä kuluja tulee, mikä ei ole eduksi päämiehelle elikkä edunvalvottajalle.

• Anonyymi

Viimeiseen asti kannattaa hoitaa itse asiansa.Jossakin päin suomea ikkunan avaaminenkin maksaa vähintään 0,50€ /kerta, mutta kukahan sen ikkunan sitten sulkee ja millä hinnalla?Täytyy yrittää pitää kuntoa yllä viimeiseen asti, mikä on jokaiselle eduksi.

• Anonyymi

Yleiseltä. edunvalvojalta kun pyytää tiliotetta, niin jää epäselväksi tapahtuma.
      Esim.taxikyyti ja hinta, muttei mistä>mihin ja onko Kela-kyyti vai tavallinen'
      Hyvin puutteellista tietoa ylipäänsä.

• Anonyymi

Rehellisyyttä vaaditaan myös edunvalvojalta, se on A ja O.

• Anonyymi

EU elvytysrahsa ilmaston muutos. Lopetatte piereskelyn ja tupakoinnin, saatte fyffeä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EU elvytysrahsa ilmaston muutos. Lopetatte piereskelyn ja tupakoinnin, saatte fyffeä

Ilmastoteko. Hommata entisen tilalle ladattava akka. Ei yöllä mäkätä. Eikä kulu lompakko. Voi laittaa komeroon lataukseen. Aamulla pois ja ladattava akka imuroi, pesee pyykit tekee ruuuan sillä aikaa kun olet töissä, kalassa, palaverissa, oluella. Ladattava akka hymyilee, eikä ole yli lihava eikä juo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jopa on päämiehet sekaisin, kun suoltavat mitä sattuu.
        Noin sekavien täytyy hakeutua hoitoon ja heti.

• Anonyymi

Hakeuduin itse 2020 kesällä edunvalvontaan. Tarinani olisi pitkä, jos kertoisin syyn miksi olin päätynyt ko tilanteeseen. Oletukseni oli, että saan tukea edunvalvojalta esim. mahdollisiin tukien hakemisiin ja että yhdessä ev.n kanssa keskusteltaisiin mihin kaikkeen hänen tukeaan tarvitsen. Kyseistä keskustelua ei olla koskaan käyty ja yhden kerran tämän melkein vuoden aikana olemme keskustelleet puhelimessa. Pyysin henkkoht tapaamista, mutta hän vetosi korona pandemiaan, että ei voida tavata. Viime kesäkuussa tuli päätös, että heinäkuun alusta saan ev.n. Pankkitilini suljettiin ja avattiin minulle oma käyttötili, mutta ev unohti siirtää käyttötililleni rahaa ja jäi kesälomalle. Usean puhelun jälkeen sain tililleni käyttörahaa. Ev ilmoitti s.postin välityksellä elokuussa, että hän on laskenut, että pystyy antamaan minulle 280€\kk käyttörahaa, jolla minun on pitänyt kattaa työmatkani 60km\pv ruoka ym.henkkoht menot. (Ei ihmisarvoista elämää.) Kysyin myöhemmin häneltä mahdollisten asumis-tai toimeentulotukien hakemista, mutta hänen mielipiteensä oli, että ei mahdollisuutta saada. Voimaannuin sairaudestani ja hain marraskuulla itse Kelasta toimeentulotukea jota myös sain, mutta sain myös moitteet ev.lta kun sooloilen itse asioita jotka kuuluu hänen hoitaa. Joulukuulle hän sitten haki ja sai. Pyysin jouluksi lisä rahaa ja sainkin 100€ aaton aattona. Joulukuulla Kela maksoi myös ns. pandemia tukea, jota sitten tammikuulla pyysin itselleni vedoten, että ko tuki on tarkoitettu maskien ostoon. Vastaukseksi sain, että saithan sen 100€. Toki monen s.postin jälkeen sain sen rahan itselleni. Koin ja koen itseni niin nöyryytetyksi. Vielä haluan kertoa, kun jouduin hakeutumaan yksityislääkärille ja pyysin ev.lta rahaa sitä varten. Hän vastasi, että pyydä lähettämään lääkärikeskuksesta laskun hänelle, mutta käski minun ensin ottaa selvää, että hyväksyykö lääkäri sen. Tilatessani vastaan otto aikaa nöyränä sitten kysyin, että olen edunvalvojan alaisena, että voiko laskun lähettää hänelle. Kyllä voi laskutus lisän kera..... Tässä muutama kokemukseni edunvalvonnasta. Olen kuitenkin täysjärkinen töissä käyvä pian eläkkeelle pääsevä nainen. Minun kohdallani ei edunvalvonnan tuki ja minun toiveeni ole kohdanneet. Kaikesta huolimatta olen onnellinen kun olen saanut terveyteni takaisin

• Anonyymi

Mitäs paljaskallo tähän sanoo? Onko asiat kohdallaan kun paskiainen hakee sossusta niinpaljon kuin haluaa ja kaljaan vain, hä?

• Anonyymi

Onko edunvalvojasi ns yleinenedunvalvoja?
        Jotkut yleiset edunvalvojat eivät pidä päämiehensä puolta?
        Vähänaikaa sitten oli mediassa, kun Savonlinnan seudulla oli edunvalvoja lyönyt laimin työnsä ja törkeesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähänaikaa sitten oli mediassa, kun Savonlinnan seudulla oli edunvalvoja lyönyt laimin työnsä ja törkeesti.

Kyllä on yleinen edunvalvoja. Hänen toimintansa on ollut todella alentavaa minua kohtaan. Kertomani kokemukset ovat vain osa hänen toiminnastaan.

• Anonyymi

Taitallissee a olla vajakilta kaljat lopussa. Piti polokee lissee k-marketista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on yleinen edunvalvoja. Hänen toimintansa on ollut todella alentavaa minua kohtaan. Kertomani kokemukset ovat vain osa hänen toiminnastaan.

Yleisestäedunvalvojasta on vaikea päästä eroon, täytyy hakea Maistraatin kautta ja ruuhka on valtava.
        Maistraattiin saa jättää valituksen, jos joutuu väärinkohdelluksi yleisenedunvalvojan tiimoilta.
        Pitäkää puolenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs paljaskallo tähän sanoo? Onko asiat kohdallaan kun paskiainen hakee sossusta niinpaljon kuin haluaa ja kaljaan vain, hä?

Minulla tulot liian isot, en saa toimeentulotukea. Ja sinäkö omistat roskikset, pihallekko heitän mainokset ja vanhan sanomalehdet. Ei tarvitse juoda mitään alkoholia kuten itsestään epävarmat hermoheikot ihmiset

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Julkiseen edun valvontaan laittoi lähiomaiset henkilön. lähiomaiset määrsivät riitää henkilölle viikossa 70e, puhtaus.kai mikä siihen kuuluukin.. ravinto,tena vaipat,matka lipput, virike. Kotiin sai 1 palmia aterian plus,pienen mehu purkin päivää kohti 1 vai 2dl?Henkilö söi siis isona ihmisenä 1 palmia aterian. Osti ranskista ja lauantai makkaraa. Koska tupakoi siihen meni rahaa.Tupakoiva lähiomaneinen,joka haisi tupakalle sanoi: Lopeta tupakointi, riitää rahasi.!lupakoiva lähiomainen kun tupakasta keuhkoahtautuma tauti ,astmat ymm.Kehtasi sanoa vanhukselle,lopeta tupakointi. Kun julkisessa edunvalvonnassa,todella lähiomainen voi hallita viikko rahan. Ja 1 palmian ateria,kun muutenkin olet lihava riitää.Lähiomainen ei lopetanut tupakointia,koska pelkäisi lihoisi vanhanakin!Ei tarkastella lähiomaisen latvaa yhtään. Tai sitä maksaako vanhat kalavelta ilkeydellä avuttomalle puolisolle takas,kun laitaa viellä yksin asuu eri osoite,Kotihoidelle enemään sana valtaa asiakkaiden hyvin voinnin takia ! Lähiomainen esim.En jaksa sitä,syy ei käydä,ei saman katon alla asuta. Mutta kelpaa leskeneläke,ei erota siksi! Henkilöltä Pankki vei palvelumaksut tililtä,nostosta palvelu maksuja . Joten henkiö ei koskaan sanut 70e viikko rahaa.Pitkät sairaala ajat,ei käyttö rahaa,kantiini ostot ymm.Vaikka lähiomaisella oli pankki kortin pin ,numero,Onneksi on kuollut.On rauha nukuu iki- unta Malmin hautausmaa,ei puute!

• Anonyymi

Edunvalvonnassa on se hyvä puoli, että itse hankkimansa palkan saa täysimääräisenä pitää. Tuet kuuluu vaan edunvalvonnan piiriin.

• Anonyymi

Tämä minulle uutta tietoa...Kiitos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä minulle uutta tietoa...Kiitos

19.4Ravintolat auki sinne vaan klo 9ryyppäämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

19.4Ravintolat auki sinne vaan klo 9ryyppäämään.

Meiaakko paljakpaska oikkeasti mennä juomaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysy sinä poliisilta apuräkyttäjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysy sinä poliisilta apuräkyttäjä

Mitä pitäis kysyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja pyysi asiallistatietoa
        Häiriköt poistukaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja pyysi asiallistatietoa
        Häiriköt poistukaa!

No sinähä tiällä jjust häiriköit, mitä länkytät paljaskallo? Sinähä täällä terrorisoit tätä ryhmää jatkuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinähä tiällä jjust häiriköit, mitä länkytät paljaskallo? Sinähä täällä terrorisoit tätä ryhmää jatkuvasti.

Mene molopää. Muualle molottamaan moloinesi. Mättää molemmissa päissä ja pahasti

• Anonyymi

Pitkään käsittelyt jatkuvat.
      Jos olet tyytymätön yleiseenedunvalvojaan ,niin tee valitus.
      Vain valittamalla saa tietoisuuteen epäkohdat y-edunvalvojista, laki se on heillekin jota pitää noudattaa.

• Anonyymi

Paljonko saatte viikossa. Kaverini saa 100€'

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      306
      7708
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6019
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      171
      3560
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2037
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1886
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1669
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    10. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      55
      1422
    Aihe