Mitä on tapahtunut mersun maineelle.

Anonyymi

Se ei täällä näytä hyvälle.

54

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mersut oli viimeisenä iltasanomien tutkimuksessa tilastoissa eniten vikoja miksi enää mese kestä?

    • Anonyymi

      Hinta romahtanut, ja tullut tavallisen tallaajan ostettavaksi. Samoin on käynyt kestävyyden. Ei enää samaa tasoa, kuin ennen vanhaan. Kansan auto siis.

      • Anonyymi

        Omaa kokemusta ei ole, mutta naapuri, eläköitynyt taksimies, joka sanoo "kuluttaneensa" 11 mersua, sanoo, että jokaisessa uudessa mersussaan on ollut vikoja enemmän kuin edeltäjässään. Ehkä tuo kertoo jotakin "asiantuntijoille".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa kokemusta ei ole, mutta naapuri, eläköitynyt taksimies, joka sanoo "kuluttaneensa" 11 mersua, sanoo, että jokaisessa uudessa mersussaan on ollut vikoja enemmän kuin edeltäjässään. Ehkä tuo kertoo jotakin "asiantuntijoille".

        Mikä eläköityneellä taksarilla on ollut viimeisin malli millä on ajanut?


      • Anonyymi

        Se on todella hyvä että Mersu on kaikkien saatavilla. Laadukasta kyytiä sopivaan hintaan.
        Tämän takia Toyota on menettänyt Mersulle suomen halutuimman auton tittelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa kokemusta ei ole, mutta naapuri, eläköitynyt taksimies, joka sanoo "kuluttaneensa" 11 mersua, sanoo, että jokaisessa uudessa mersussaan on ollut vikoja enemmän kuin edeltäjässään. Ehkä tuo kertoo jotakin "asiantuntijoille".

        Autoissa on myös paljon enemmän kaikkea tekniikkaa ja se myös lisää vikakohteita.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tosiasiassa mersulla ei ajeta aina miljoonaa.

        Ne on harvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiassa mersulla ei ajeta aina miljoonaa.

        Ne on harvassa.

        Ne on harvat mersut ja puhutaan dieseleistä niin ei oo häävejä 500000 km kohdallakaan,omistajat eivät ole huoltaneet riittävän usein,laatikko,perä,syyäri, vahdettava tosi usein ja 1000e rikki harvase kuukausi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiassa mersulla ei ajeta aina miljoonaa.

        Ne on harvassa.

        Totta. Joskus voi jäädä Mersulla 800-900 tuhanteen kilometriin.
        Normi käyttäjä ei ehdi taksikäytön jälkeen niin paljon ajamaan.

        Normi Toyotalla 200-250 tonnia on tiukassa ennen kuin paali kutsuu.


      • Anonyymi

        Tämä yksi Itävallan esimerkki kaivetaan joka keskustelussa esiin , joka on ainoa Euroopassa jossa henkilöauto Toyotalla on päästy tuurilla miljoona km.

        Mersuja joilla miljoona ja kaksikin ajettuna löytyy Suomestakin useita kymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on harvat mersut ja puhutaan dieseleistä niin ei oo häävejä 500000 km kohdallakaan,omistajat eivät ole huoltaneet riittävän usein,laatikko,perä,syyäri, vahdettava tosi usein ja 1000e rikki harvase kuukausi.

        Autot pitää huoltaa niin ne kestää.
        Huolto-ohjelman mukaan huollettuna esim. E sarjan dieselille 500tkm ei ole vielä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autot pitää huoltaa niin ne kestää.
        Huolto-ohjelman mukaan huollettuna esim. E sarjan dieselille 500tkm ei ole vielä mitään.

        Se huolto nyt ei kestämiseen vaikuta yhtään mitään, auto on täynnä sellaista komponenttia johon huollossa ei koskaan kosketa, ne joko kestää tai sitten ne hajoaa. Esimerkkinä vaikka alustan osat, hallintalaitteet, sähköiset komponentit ....


      • Anonyymi

        Millä vaan ajetaan miljoona kilsaa kunhan autosta huolehditaan ja tarvittaessa korjataan. Toyotalla ei taas hermot tai selkä kestä ajaa paljon, mutta Mesellä se on jopa mukavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiassa mersulla ei ajeta aina miljoonaa.

        Ne on harvassa.

        Kuulemma kauheata kyytiä ollut tuo miljoona kilometriä Toyotalla. Itse olen viettänyt samaan aikaan miljoona mukavampaa yötä slummi yksiössäni valtion kustantamalla kerrostaloyksiölläni! 😁😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autot pitää huoltaa niin ne kestää.
        Huolto-ohjelman mukaan huollettuna esim. E sarjan dieselille 500tkm ei ole vielä mitään.

        Höpö höpö jamppa kun sä et tiedä edes mikä on kun auto edes kunnossa.

        Kaara ohjelmasta Antti Liinpää kertoi yuo tubella kun oli ostamassa taksiin sitä kuuluisaa mersua eli mersu in puolivälissä vasta taksi ajon jälkeen niin eihän se taas mennyt tosielämässä niin ,vaan 9 mersua samaa mallia sai hylyn,niitä ei voi ostaa jos huollot ei ole tarkkoja ja vehon leimalla.

        Yksi mersu oli huolettu hyvin,perä öljyt 10000km välein ja laatikko 30000km,älkää siis polkeko paskaan jos laatikon öljyjä ei ole vahdettu alvariin ,sellaiset mersut ei nää mitään miljoonaa,nämä tämän palstankääkät ei kykene vehoon viemään ,se on 1000e huollot ja ylikin kun se tehdään 30000km välein,eli nämä pölhöt ei kykene siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autot pitää huoltaa niin ne kestää.
        Huolto-ohjelman mukaan huollettuna esim. E sarjan dieselille 500tkm ei ole vielä mitään.

        Kyllä se on kuule nyky mersun dìesel ranskan saksan sekoitukselle paljon.Siis puolimiljoonaa.

        Sitä oli ostamassa kaara ohjelmasta tunnettu antti liinpää omaan ajoon taksiin,niin 9 mersua sai hylyn.

        Joten voitte olla varmoja suurin osa siellä että täyttä paskaa on kaikki 500000km saavuttavat,kun nämä ei huolla vehossa ja maksa harva se kuukausi 1000e-1500e nesteiden vaihtoon.

        Älkää kuvitelkokokkaan jos oikea automies ajaa autonne että se olisi erinomainen ja jos ei ole vehon leimoja js tunnettu huolto niin sellainen auto on arvoton,eikä tosiaan nää lähelläkään miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö jamppa kun sä et tiedä edes mikä on kun auto edes kunnossa.

        Kaara ohjelmasta Antti Liinpää kertoi yuo tubella kun oli ostamassa taksiin sitä kuuluisaa mersua eli mersu in puolivälissä vasta taksi ajon jälkeen niin eihän se taas mennyt tosielämässä niin ,vaan 9 mersua samaa mallia sai hylyn,niitä ei voi ostaa jos huollot ei ole tarkkoja ja vehon leimalla.

        Yksi mersu oli huolettu hyvin,perä öljyt 10000km välein ja laatikko 30000km,älkää siis polkeko paskaan jos laatikon öljyjä ei ole vahdettu alvariin ,sellaiset mersut ei nää mitään miljoonaa,nämä tämän palstankääkät ei kykene vehoon viemään ,se on 1000e huollot ja ylikin kun se tehdään 30000km välein,eli nämä pölhöt ei kykene siihen.

        Älä puhu höpöjä. Sä olet käsittäny tuon ihan väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on kuule nyky mersun dìesel ranskan saksan sekoitukselle paljon.Siis puolimiljoonaa.

        Sitä oli ostamassa kaara ohjelmasta tunnettu antti liinpää omaan ajoon taksiin,niin 9 mersua sai hylyn.

        Joten voitte olla varmoja suurin osa siellä että täyttä paskaa on kaikki 500000km saavuttavat,kun nämä ei huolla vehossa ja maksa harva se kuukausi 1000e-1500e nesteiden vaihtoon.

        Älkää kuvitelkokokkaan jos oikea automies ajaa autonne että se olisi erinomainen ja jos ei ole vehon leimoja js tunnettu huolto niin sellainen auto on arvoton,eikä tosiaan nää lähelläkään miljoonaa.

        Mersulla joka Antilla siinä ohjelmassa oli, w212 facelift 200cdi -15 bluetec huolto-ohjelma:

        Huollot 25tkm välein
        moottoriöljyt aina 25tkm välein, 50tkm välein suodattimet: polttoainesuodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin
        Automaattivaihteiston öljynvaihdot 120tkm välein

        Mitä ihmeellistä tässä on?
        Jos esim. Vantaan taksimersu ajaa vuodessa vaikka 300tkm, mikä ei ole ollenkaan tavatonta, niin silloin se on huollettava joka kuukausi. Tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö jamppa kun sä et tiedä edes mikä on kun auto edes kunnossa.

        Kaara ohjelmasta Antti Liinpää kertoi yuo tubella kun oli ostamassa taksiin sitä kuuluisaa mersua eli mersu in puolivälissä vasta taksi ajon jälkeen niin eihän se taas mennyt tosielämässä niin ,vaan 9 mersua samaa mallia sai hylyn,niitä ei voi ostaa jos huollot ei ole tarkkoja ja vehon leimalla.

        Yksi mersu oli huolettu hyvin,perä öljyt 10000km välein ja laatikko 30000km,älkää siis polkeko paskaan jos laatikon öljyjä ei ole vahdettu alvariin ,sellaiset mersut ei nää mitään miljoonaa,nämä tämän palstankääkät ei kykene vehoon viemään ,se on 1000e huollot ja ylikin kun se tehdään 30000km välein,eli nämä pölhöt ei kykene siihen.

        Ei pidä paikkaansa nämä tuulesta temmatut huoltovälit ja hinnat mitenkään.


    • Anonyymi

      Joo omakohtaista kokemusta on. Vikoja on ihan liikaa jo ihan tuoreessa 200 dieselissä.

      • Anonyymi

        Miten tuore ja mitä vikoja on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuore ja mitä vikoja on ollut.

        Kyllä kauhea kateus pursuaa täälläkin ketjussa.
        Aloittaja tehtailee näitä uusia ketjuja suutuspäissään kun niin monessa servattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuore ja mitä vikoja on ollut.

        Ei näillä kirjoittajilla mitään uusia tai uudehkoja Mersuja ole.
        Elävät yhä uudestaan ja uudestaan menneitä vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näillä kirjoittajilla mitään uusia tai uudehkoja Mersuja ole.
        Elävät yhä uudestaan ja uudestaan menneitä vuosikymmeniä.

        Silloin oli mersu vielä mersu. Nyt samaa tusina kuraa kuin muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuore ja mitä vikoja on ollut.

        32.000 km akku, myyjäliike/maahantuoja laittoi uuden, 38.000 km joku katalysaattorin happiventtiili, toinen niistä. Maahantuoja korvasi uuden ja työt, 41.500 km hajosi ahdin ja hajosi myös välijäähdytin ja hiukkaspönttö täyttyi ahtimesta päässeeltä öljymoskalta, kaikki uusiksi. Maahantuoja maksoi pääosan, myyjäliike osan ja itellekin jäi vielä osa.
        Et sellasta meltorautaa. Takuuaika oli just menny umpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        32.000 km akku, myyjäliike/maahantuoja laittoi uuden, 38.000 km joku katalysaattorin happiventtiili, toinen niistä. Maahantuoja korvasi uuden ja työt, 41.500 km hajosi ahdin ja hajosi myös välijäähdytin ja hiukkaspönttö täyttyi ahtimesta päässeeltä öljymoskalta, kaikki uusiksi. Maahantuoja maksoi pääosan, myyjäliike osan ja itellekin jäi vielä osa.
        Et sellasta meltorautaa. Takuuaika oli just menny umpeen.

        Mikä tarkka malli ja vuosimalli? mikä 200 dieselin iskutilavuus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tarkka malli ja vuosimalli? mikä 200 dieselin iskutilavuus?

        Huhtikuussa 2017 käyttöön otettu c 200 dieseli, tää 1,6, 138 heppanen, eli käsittääkseni tuo rellun kanssa yhteistyönä tehty kone. Ei kuulema ole yleinen vika tuo ahdin. Osat tuli saksasta aikas nopeaan ja korjaus tapahtu ihan ok ja asiallisesti. Auto vaan ajossa n. 10 km kotoa pudotti kierrokset ja sit hyyty kokonaan. 17 pakkasta. Hyytyminen kuulema johtu siitä kun tuo hiukkaspönttö täyttyi öljymoskalla. Öljy oli päässyt ahtimen väljentymisestä johtuen läpi ja sekaantunut matkalla kosteuden kanssa. Sitten pakokaasut ei päässyt enää läpi tukkiintuneesta hiukkaspöntöstä. Osat hiton kalliita varsinkin tuo hiukkaspönttö.
        Suomessa on ainaskin yksi paikka jossa pesevätkin noita jollain lailla puhtaaksi, mutta maahantuoja ei sitä suositellut, vaan toimitti kaikki osat uusiksi. Töillä ja osilla 2 v. takuu. Saa nähdä mikä hajoaa seuraavaksi. Hajonnut ahdin kiinnosti niin paljon, että se lähti tietämäni mukaan valmistajalle saksaan tutkittavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        32.000 km akku, myyjäliike/maahantuoja laittoi uuden, 38.000 km joku katalysaattorin happiventtiili, toinen niistä. Maahantuoja korvasi uuden ja työt, 41.500 km hajosi ahdin ja hajosi myös välijäähdytin ja hiukkaspönttö täyttyi ahtimesta päässeeltä öljymoskalta, kaikki uusiksi. Maahantuoja maksoi pääosan, myyjäliike osan ja itellekin jäi vielä osa.
        Et sellasta meltorautaa. Takuuaika oli just menny umpeen.

        Eemeli diesel vm 2008, 300 tkm tuli just täyteen, ei vikoja. Jarruosien vaihdolla ja perushuolloilla menty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eemeli diesel vm 2008, 300 tkm tuli just täyteen, ei vikoja. Jarruosien vaihdolla ja perushuolloilla menty.

        Noin se pitää menkin. Mulla vaan on ollut huonompi tuuri, tai sit maanantaipäivän mese. Hiton kiva ja vakaa ajettava silti, eikä melukaan liikaa vaivaa.


    • Anonyymi

      Vuoden 2020 trafin katsastus tilastossa Mersun B mallilla (v.2017)oli hylkäyksiä tasan 0 %. Eli ei nuo johtotähdet nyt ainakaan katsastuksen kannalta ole mitään kovin suuria vikapesiä.

      Mutta onhan noissa mersuissa ja kaikissa muissakin nykyautoissa kaikenlaista turhaa digihärpäkettä, joten varmaan kaikenlaista ohjelmisto ym. digivikaa esiintyy uusissakin autoissa. Autoharrastelijan ja tee-se-itsemiehen kannalta nämä "digiautot "ovat suoraan sanoen painajaisia. Ellei sitten ole it-nörtin vikaa ja kotoa löydy autoon yhteensopivaa vikakoodinlukijaa, ohjelmistoa, sopivia kaapeleita, läppäriä jne.. jolla voi tarvittessa koodata ja korjailla autoaan.

      • Anonyymi

        Hieno mesemiehen vuodatus.


    • Anonyymi

      Mun mielestä Mersulla on edelleen hyvä maine 😛

      • Anonyymi

        Se on vain sinun mielipide.......🤣


    • Anonyymi

      Siis nyt jotain rotia mersuille.

      Nämä nyky mersut c ja e ovat rellun komponenteista kasattu myös koneet.

      • Anonyymi

        Mitkähän koneet on Rellulta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkähän koneet on Rellulta?

        Uudet C ja E dieselit on ihan mersun kokonaan omia koneita, alusta asti suunniteltu ja valmistettu vain mersuun.
        Tämä on faktaa mitä ei täällä palstalla huutelijat voi millään kumota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkähän koneet on Rellulta?

        Niillä on mersun koneet.


    • Anonyymi

      Onneksi aloittajan kaltaisella köyhällä ei tule koskaan olemaan varaa ostaa uutta Mersua. Hänen ei tarvitse murehtia Mersun laadusta.

      • Anonyymi

        Juuri tällä tavalla onneksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan mersun laatu on kallista, ja samoilla kesärenkailla ajaa ikiusuuden no onhan se mersu.
        https://tyyppiviat.com/mercedes-benz-mersun-tyyppiviat/

        No tuossa listassa nyt on noita vikoja viime vuosituhannen puolelta ja tämän vuosituhannen alkuvuosilta, eli kaikki vanhoja loppuun ajettuja paskoja, joista sitten itketään ja valitetaan. Nuo nyt ei kerro mitään nykyautoista. Samoin joku yhteistyömallipakut vito ja mikälie sprinter. Eihän ne ole mitään henkilöautoja, vaan työkaluja, joita moni pitää miten sattuu.


    • Anonyymi

      No täällä kai ei mikään näytä hyvältä.

    • Anonyymi

      Vähemmistökansalaisetkin hylkivät mersua nykyään. Ei voi olla enää varma pääseekö töihin.

      • Anonyymi

        Suurin osa kaikista rekisteriin tulevista autoista nykyään Mersuja. Tämä fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa kaikista rekisteriin tulevista autoista nykyään Mersuja. Tämä fakta.

        Toyota alkaa putoamaan kaikissa ryhmissä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jopas on surkea tapaus.


      • Anonyymi

        Miljoona km on täysin puhetta useimissa mersuissa,puolimiljoonaakin on siihen liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopas on surkea tapaus.

        Huono yksittäistapaus kun kaikki menee pieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miljoona km on täysin puhetta useimissa mersuissa,puolimiljoonaakin on siihen liikaa.

        Tuskin kaikilla bensamersulla ajetaan puoli miljoonaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miljoona km on täysin puhetta useimissa mersuissa,puolimiljoonaakin on siihen liikaa.

        Kuka niitä niin kauan pitää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka niitä niin kauan pitää?

        Nykyään on ihan eri tilanne autojen saatavuudessa kun oli -80 ja -90 luvulla. Silloin ei ollut käytettyjen tuontia ja uudet Mersut olivat hyvin kalliita. Kannatti pitää autoa kauan ja kilometrejä kertyi.
        Nykyään saatavuus on aivan toista, huomattavasti parempi niin uusien, mutta varsinkin käytettyjen osalta. Ei ole enää tarpeen pitää yhtä autoa niin kauan, että päästäisiin isoihin kilometrimääriin. Ammattikäyttö toki poikkeus, mutta kun esim. taksien verovapauskin on poistunut, niin 3 vuoden käyttöaikaa ei enää välttämättä tarvitse.
        Autoja vaihdetaan tiuhempaan kuin menneinä vuosikymmeninä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään on ihan eri tilanne autojen saatavuudessa kun oli -80 ja -90 luvulla. Silloin ei ollut käytettyjen tuontia ja uudet Mersut olivat hyvin kalliita. Kannatti pitää autoa kauan ja kilometrejä kertyi.
        Nykyään saatavuus on aivan toista, huomattavasti parempi niin uusien, mutta varsinkin käytettyjen osalta. Ei ole enää tarpeen pitää yhtä autoa niin kauan, että päästäisiin isoihin kilometrimääriin. Ammattikäyttö toki poikkeus, mutta kun esim. taksien verovapauskin on poistunut, niin 3 vuoden käyttöaikaa ei enää välttämättä tarvitse.
        Autoja vaihdetaan tiuhempaan kuin menneinä vuosikymmeninä.

        Johtotähti ja kallis semmoinen kuten se saksa mites Räty osui oikeaan saksa on pask..........


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe