Olen tuntenut pitkäaikaisesti muutaman miespuolisen henkilön, jotka omaavat vahvoja narsistisia piirteitä. Eivät ole sukua keskenään, mutta olen pistänyt merkille, että kummatkin tulevat hyvin toimeen kylmässä vähässä vaatetuksessa. Eritoten tämä korostuu tilanteissa, joissa tekemisen keskiössä ovat heidän omat projektinsa. Esimerkiksi kotitaloa, mökkiä tai autoa rempataan syyskylmillä t-paidassa, yms.
Jos joutuvat jelppamaan toista, niin usein ollaan pian valittamassa kylmästä säästä.
Ehkä tämä toleranssi kylmälle on näiden kahden henkilön kohdalla vain sattumaa, eikä sinällään liity narsismiin. Toisaalta voisiko tällä olla jokin merkitys evoluutiossa? Esimerkiksi itsekästä tavoitetta täyttäessään, olisi eduksi olla huomioimatta ulkoisia häiriötekijöitä, kuten juuri kylmyyttä. Tämä ajatus tietenkin täysin omaa mutua.
Narsistisilla piirteillä ja kylmyyden sietokyvyllä jotakin yhteyttä?
4
50
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös jokainen ihminen keskity ja aherra täysillä mieluummin omiensa kuin muiden asioiden parissa? Innostuneena unohtuu pienet haitat kuten kylmyys. Vastenmielinen homma puolestaan saa hampaat kalisemaan vilusta helteelläkin. Ei kai tällä ominaisuudella ole mitään tekemistä narsististen piirteiden kanssa, joita niitäkin on jokaisella enemmän tai vähemmän.
- Anonyymi
Mua kiusanneet on kaikki olleet laihoja. Ketterinä kuin hillerit ne huitoo, pomppii ja puokkoilee, kyyläten josko jostain voisi vielä hyötyä. Näkyiskö vielä jotain jota vois kiusata (ensin aina tosi ystävällinen) ja tulla nähdyksi. Huomiohakuinen narsisti voi kokea narsistista raivoa jos ei saa kaikkien täyttä huomiota. Kaikki ei ole huomiohakuisia. Mutta kaikki kaapinovet pitää avata, yleinen rajattomuus. Kaivoi takintaskut ja laukut.
Ei narsisti istu paikallaan kuulostelemassa sisintään, kun ei ole mitä kuunnella. Ei vaan sen pitää säätää jotain kokoajan ja perusaineenvaihdunta on nopea. Sanotaan että psykopaatilla ei pulssi nouse kuin muilla, tarvii enemmän stimulaatiota. Tuttuni on juoneet rankasti, heiluneet kännissä. Narsisti tykkää ryypätä, koska silloin sikaillessa voi laittaa kaiken kännin piikkiin. Aivan kaiken.
Kylmänsieto on joku mihin voi totutella, ja voi narsisti olla lihavakin. Voi myös olla tosi laiska ja saa muut tekemään puolestaan muttei silloinkaan ole juonimatta. Tässä vain joitakin havaintoja. - Anonyymi
Minulla samantapaisia havaintoja on parista ihmisestä. Toinen ei pysty olemaan paikallaan ja on jotenkin tunnoton myös fyysisesti. Kiirettä pitää aina enkä koskaan ole nähnyt sairaana, vaikka usein väittänyt olleensa silloin kun on jotain apua tarvitttu. Toinen taas oli pomomies, jolle päälliköiminen oli se oma juttu. En muista, että koskaan olisi ollut sairaslomalla, vaikka oltiin kymmenen vuotta samassa työpaikassa. Ei onneksi minua pahemmin kiusannut.
- Anonyymi
Tunteiden puuttuessa se on kuin robotti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768