Ilmankosteus?

Anonyymi

Se on nyt selvinnyt, että talvella pitäisi olla 20-40% ja kesällä 50-70%. Mutta mistä tiedän että kosteusmittari toimii? Minulla on näet talvellakin lähes 50% ilmankosteus ja vaikuttaa varsin paljolta, varsinkin kun ei ole ilmankostutinta.
Jossain tai jotenkin pitäisi kalibroida mokoma kapistus, jotta tietäisi, toimiiko se niin kuin pitäisi.

4

100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten voi olla noin vaikeaa, et sitten googlea käyttänyt?
      Kiedo mittari märkään pyyhkeeseen ja laita se muovikääreeseen.Tunnin kuluttua mittarin tulisi näyttää noin 95-98 %:n lukemaa. Säädä mittaria tarvittaessa takana olevasta aukosta ruuvitaltalla kääntämällä.

• Anonyymi

Aloituksessa sivutaan niin vaikeaa teknistä ongelmaa ettei mitenkään voi Googlella ratketa !!

• Anonyymi

No niinpäs löytyikin googlella tai itse käytän duckdukcia. Pitääkin vast'edes muistaa, ettei tänne ole tarvis tulla kyselemään, vaan etsiä vastaus itse internetistä.

Kysyisin kuitenkin vielä, että kun te noinkin veditte herneen nenäänne, jäinkö paljon velkaa teille? Voinko korvata aiheuttamani mielipahan jotenkin?

• Anonyymi

Kosteusmittari kannattaa kalibroida ruokasuolalla.

https://www.humidoriguide.com/humidor-preparation/calibrating-hygrometer

Itse olen käyttänyt muovipussia, johon pieni astia kostutettua suolaa ja mittari. Mittarin voi sitten joidenkin tuntien kuluttua säätää työntämällä pieni ruuvimeisseli pussin läpi mittarin säätöön, joka siis säädetään näyttämään tasan 75%.

InsinööriX

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      169
      10352
    2. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      55
      2823
    3. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      81
      2549
    4. 85
      2371
    5. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      147
      2104
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      243
      1952
    7. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      44
      1402
    8. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      13
      1395
    9. Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta

Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va
      Maailman menoa
      115
      1197
    10. Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!

Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei
      Tv-sarjat
      34
      873
    Aihe