Onnistuisiko Uuden-Seelannin ihme Suomessa?

Anonyymi

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007802368.html

"Onnistuisiko ”Uuden-Seelannin ihme” Suomessa? Näin normaaliin elämään voitaisiin päästä myös täällä.
Uusi-Seelanti on voimakkaalla epidemian tukahduttamisella painanut tartuntaluvut lähelle nollaa – ravintoloissa juhlitaan normaalisti, ja maassa järjestetään jo kymmenientuhansien henkien yleisötilaisuuksiakin."

Olisi onnistunut, jolleivät päättäjät olisi sössineet ja maalaisjärkeä olisi käyetty.
Suurin virhe on ollut pitää rajat auki koko pandemian ajan, jolloin viruksia on tuotu rajan yli, eikä mitään testauksia ole ollut ja karanteeni vain ohjeistus, että jos viitsit olla karanteenissa, niin hyvä, mutta ei ole pakko olla.
Rajoitusia purettiin liian aikaisin ja ihmiset alkoivat kokoontua.
Ei ole koko aikana olleet juottolat kiinni, vaan juottoloissa on yli 100 ihmistä kokoontuneena bilettämässä ilman maskeja.

Ei onnistu, kun ihmisillä on asenne, pitää saada matkustaa ulkomaille.
Heille kuukaudenkin ulkomaan matkustus kielto tarkoittaa, kuin ei koskaan olisi, eikä pääsisi ulkomaille matkustamaan.
Samoin nämä bilettäjät, jotka eivät muutamaa kuukautta pysty olemaan, ettei pääse bilettämään ja ryyppäämään.
Nämä ovat niitä, jotka haluavat korona pandemian pitkittyvän mahdollisimman pitkäkestoiseksi ja sitten ihmettelevät, että miten jossakin Uudessa Seelannissa on pandemia jo ohi, no siellä olikin ihmisiä, jotka luopuivat omista mukavuuksistaan muutamaksi kuukaudeksi, kuten matkustelusta, kokoontumisista, ryyppäämisestä ja bilettämisestä.

Tympäisee, kuin näiden välinpitämättömien takia ei koronaa saatu tukahdutettua.
Olisivat eläneet, kuten meikäläinen. En ole ulkomailla koskaan käynyt ja nyt pandemia aikana en ole osallistunut yhteenkään kokoontumiseen, vältellyt sosiaalisia kontakteja ja suurimman osan ajasta ollut kotona pelaamassa tietokoneella ja netissä.
Kaupassa olen ainoastaan käynyt 1-2 kertaa viikossa ja FFP3 maskia käyttänyt kaupassa.
Jos olen ulkona käynyt, niin kaupassa pyörällä ja pyörälenkillä, eikä ketään ole juuri vastaan tullut.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ikinä onnistu suomessa sillä tuolla saa miewlettämät sakot ja linnaa jos liikut ilman lupaa kun oli lockdown siellä eikä sinne tultu edes testeillä ulkomailta ja oman maan kansalaiset ei saaneet poistua maasta.Luuletko jotta Marin siihen pystyisi kun ei edes maskipakkoa ole saanut aikaiseksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007746557.html

      "Korona­tartunnat pysäyttivät Uuden-Seelannin suurimman kaupungin, paljastuivat britti­muunnokseksi.
      Tartuntojen vuoksi pääministeri Jacinda Ardern määräsi Aucklandin kolmen päivän koronasulkuun, joka oli maan ensimmäinen laaja eristystoimi lähes kuuteen kuukauteen."

      Eipä ole enää Uusi Seelanti koronavapaa maan, vaan sinnekin korona pääsi livahtamana.
      Eikä Uuden Seelannin onnistunutta koronan torjuntaa selitä se, että sijainti on merellä, eikä ole muita maita 1000km lähempänä, kuten suomella, jolla on rajanaapureita.
      Rajojen ulkopuolelta ne tartunnat tulee lentokoneella ja laivoilla, ei korona itsekseen maarajan ylitse kävele, vaan sen tuo ihminen rajan yli, joka saapuu lentokoneella tai laivalla, ei kukaan rajan yli jalkaisin kävele maasta toiseen.

    • Anonyymi

      Ei tarvita ihmettä. Kuulemma 3 katajanmarjaa tehoaa viruksiin. Näin väitetään jollain luonnon kasvien palstalla 🤣 Mikä ihmelääke seuraavaksi? 😂

      • Anonyymi

        Hienoa. Ei tarvitse hankkia rokotetta. Olisiko kenelläkään katajanmarjoja pakkasessa? Ostan heti 15 eli koko perheelle.


    • Anonyymi

      Suomen epidemia on valhemedian keksintö, nytkin tulossa talvilomakausi niin ihmiset liikkuvat niin kuin ennenkin.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti mun mies ja tytär vain feikkasivat kun kuulemma elämänsä pahimman taudin sairastivat. Toisella vieläkin jälkioireita, vaikka covidin potemisesta on jo parisen kuukautta.


      • Anonyymi

        Eihän mikään epidemia eikä pandemiakaan estä ihmisten liikkumista jos he eivät itse halua olla liikkumatta. Vasta kun sairaus kaataa sänkyyn potemaan, ihminen ei ehkä lähde mihinkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe