Lukunurkka

Tänne voi laittaa kommentit ja mielipiteet jo alkaneeseen kirja/kokemus keskusteluun edellisen EoEt tunne/haaveilu ketjun sijaan.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olipa mukavaa aloittaa ketju ja saada heti molemmat viestini poistetuksi.. Mikä niissä oli vikana?

      • Nyt ihmettelen 😳luulin sinua ensin spämmiksi, mutta totta tosiaan tästä on hävinnyt kaksi viestiä. Aikaisemmin en nähnyt viestejä, nyt näen ne kännykän viestit osion kaikki viestit kohdassa, mutta en saa auki ja luettua, kuin alun... outoa...jos viitsit laita ne samat viestit uudelleen. Tekniikassa vikaa!


      • TiuhtinWau kirjoitti:

        Nyt ihmettelen 😳luulin sinua ensin spämmiksi, mutta totta tosiaan tästä on hävinnyt kaksi viestiä. Aikaisemmin en nähnyt viestejä, nyt näen ne kännykän viestit osion kaikki viestit kohdassa, mutta en saa auki ja luettua, kuin alun... outoa...jos viitsit laita ne samat viestit uudelleen. Tekniikassa vikaa!

        ..tässä oli kaksi viestiä Linda Osonilta ja jostain haaveilusta... harmi että hävisi johonkin! Minä en ole poistanut. Näkyykö ne otsikot muille, vai vain mulle?


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        ..tässä oli kaksi viestiä Linda Osonilta ja jostain haaveilusta... harmi että hävisi johonkin! Minä en ole poistanut. Näkyykö ne otsikot muille, vai vain mulle?

        Eipä nuo otsikot minulle näy, kun anonyyminä kirjoittelin. Eipä noissa mitään kummempaa ollut, jatketaan tällä linjalla :)


    • Hyvä idea ja hyvä aloitus! Asiaan liittyen, olenkin pitkään toivonut löytäväni lukupiirin, johon liittyä. Ideana siis, että valitaan viikon kirja, jonka halukkaat lukevat ja sitten voidaan vaihtaa siitä ajatuksia. Kiinnostaako ketään? Haluaisiko aloittaja kenties ehdottaa ensimmäistä kirjaa? Ehkä jotain sellaista, jossa olisi naisten välistä rakkautta 😌 Tai sitten vaan joku lukulistaltasi.

      • Anonyymi

        Mainio idea, voin osallistua ☺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainio idea, voin osallistua ☺

        Jatkan vielä, että noista Tiuhtin mainitsemista kirjailijoista Reenkolat ovat minulla esimerkiksi vielä lukematta, sillä en ole osannut päättää millä aloittaa.. Olisi kiva tosiaan reflektoida kirjoja porukalla, kun en mihinkään "porukoihin" live-elämässä tällä hetkellä kuulu.. Minulla on Nextory sovelluksena :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä, että noista Tiuhtin mainitsemista kirjailijoista Reenkolat ovat minulla esimerkiksi vielä lukematta, sillä en ole osannut päättää millä aloittaa.. Olisi kiva tosiaan reflektoida kirjoja porukalla, kun en mihinkään "porukoihin" live-elämässä tällä hetkellä kuulu.. Minulla on Nextory sovelluksena :)

        Minultakin ääni Reenkolalle. Mun puolesta voidaan hypätä suoraan syvään päähän i.e. Nainen ja häpeä.
        Tiuhti saa päättää.


      • Amicitia_Pura kirjoitti:

        Minultakin ääni Reenkolalle. Mun puolesta voidaan hypätä suoraan syvään päähän i.e. Nainen ja häpeä.
        Tiuhti saa päättää.

        Tutustuin vasta tänään Reenkolaan.
        Pistin kirjatilauksen vetämään.
        Nainen ja häpeä


      • Naakkatar kirjoitti:

        Tutustuin vasta tänään Reenkolaan.
        Pistin kirjatilauksen vetämään.
        Nainen ja häpeä

        Sitten mentiin! Vielä ehtii muutkin mukaan :-)


      • Amicitia_Pura kirjoitti:

        Sitten mentiin! Vielä ehtii muutkin mukaan :-)

        Kiva juttu tämä lukupiiri ja kiva, että moni innostui! Paljastan, että mua ei olis just ny huvittanu Reenkola, kun elämässä just tapahtuu niin paljon energiaa vieviä ja ajatustyötä vaativia asioita. Tiedän kuitenkin, että kirja vie mennessään ja yhdessä pureskeltuna se kevenee, joten olen ihan mukana ja mielenkiinnolla odotan ajatusten vaihtoa. :)


      • TiuhtinWau kirjoitti:

        Kiva juttu tämä lukupiiri ja kiva, että moni innostui! Paljastan, että mua ei olis just ny huvittanu Reenkola, kun elämässä just tapahtuu niin paljon energiaa vieviä ja ajatustyötä vaativia asioita. Tiedän kuitenkin, että kirja vie mennessään ja yhdessä pureskeltuna se kevenee, joten olen ihan mukana ja mielenkiinnolla odotan ajatusten vaihtoa. :)

        En malttanut odottaa, joten latasin book beatin ja nyt lukenut puolet.
        Vahvoja kaikuja omasta häpeästä ja sen synnystä noussut pintaan.
        Itkenyt oivalluksia.


      • Naakkatar kirjoitti:

        En malttanut odottaa, joten latasin book beatin ja nyt lukenut puolet.
        Vahvoja kaikuja omasta häpeästä ja sen synnystä noussut pintaan.
        Itkenyt oivalluksia.

        Voih, sitten kirja valinta oli oikea. Hienoa, että olet saanut oivalluksia!


      • Anonyymi
        Naakkatar kirjoitti:

        En malttanut odottaa, joten latasin book beatin ja nyt lukenut puolet.
        Vahvoja kaikuja omasta häpeästä ja sen synnystä noussut pintaan.
        Itkenyt oivalluksia.

        Vau, olettepa te nopeita, minä olen vasta sisällysluetteloon tutustunut. Todella mielenkiintoiselta vaikuttaa kyllä, noista prinsessasaduista reaalimaailmaan. Tiuhtin lailla toivoin tuossa ylempänä lempeämpää tekstiä rankempaan elämäntilanteeseen, mutta teosta hieman selatessani tuntui, että juuri tälläista maadoittavaa kaipaan tähän hetkeen. Yöunien jälkeiseen aikaan jää kyllä tähän teokseen keskittyminen minulla :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vau, olettepa te nopeita, minä olen vasta sisällysluetteloon tutustunut. Todella mielenkiintoiselta vaikuttaa kyllä, noista prinsessasaduista reaalimaailmaan. Tiuhtin lailla toivoin tuossa ylempänä lempeämpää tekstiä rankempaan elämäntilanteeseen, mutta teosta hieman selatessani tuntui, että juuri tälläista maadoittavaa kaipaan tähän hetkeen. Yöunien jälkeiseen aikaan jää kyllä tähän teokseen keskittyminen minulla :)

        Enpä tiennyt, mitä äänestin.. Tästä kun selvitään, niin otetaan jotain kevyempää sitten.


    • Mun ehdoton lempikirja, on Riikka Pelon jokapäiväinen elämämme. Jos ei ole tullut vielä luettua, niin suosittelen suuresti.

      • Kiitos vinkistä. Kirjailija ei ole tuttu, enkä ole juuri lukenut historiallisia romaaneja muutenkaan, paitsi Sofi Oksasen tuotantoa. Täytyypä sivistää itseään sitten, kun on sen aika.


      • Hui mitä järkäleitä nämä Riikka Pelon kirjat.. Katsoin hänen muutaman lyhyen haastattelun. Erikoisella mielenkiintoa herättävällä tavalla hän kehui omaa kirjaa, niin että itsekin ihmetteli miten hienon teoksen on tehnyt. Kiitos vinkistä!


    • Anonyymi

      Tuuve Aron Kalasatama just meneillään, tai juuri aloitettu. Alku ei ainakaan ole lupaava mutta katotaan nyt kun pääsee kirjassa vähän pidemmälle.

      Muita kirjaa lukevia/lukeneita?

    • Mulla on aika huonot lukulahjat ja tykkään lukea semmosta (vähintään) helpohkoa tekstiä. Lempikirjailijoita ovat mm. Eppu Nuotio, E. Hietamies ja A-L Härkönen. Aikoinaan muhun teki ison vaikutuksen Nicholas Sparksin kirja "Kuuntele vain muistojasi". Itkin tätä teosta lukiessani moneen kertaan.
      Lukupiiriin en ole (ominaisuuksieni vuoksi) kelvollinen 😅 mutta hyvä idea ja toivottavasti saatte pohdintaa yms. aikaiseksi 👍

    • Mitenkäs meillä menee Reenkolan kanssa? Luulin että aihe olisi itselleni kovinkin läheinen, mutta emmä tiiä. En oikein saa tarttumapintaa oikealla tavalla. Ehkä mä olen niin kaikissa liemissä keitetty ja paatunut sielu. Jatkan kuitenkin.

      • Nyt mentiin niin syvään päähän, että hiljaiseksi meni lukunurkka hetkeksi 😅. Luin kirjan viime syksynä ja kertasin nyt, ajatus ei ihan pysynyt mukana. Häpeä aiheena tuli käsiteltyä vuosia sitten Anna-Liisa Valtavaaran Kiltteydestä kipeät kirjan kanssa, joten tämä tuntui nyt itselle jokseenkin riittävästi jauhetulta aiheelta. Sen sijaan sain joululahjaksi hyvältä psykologi ystävältä Reenkolan Nainen ja viha, agressio voimavarana kirjan, joka vielä lukematta. Olen eron myötä sellaisessa elämäntilanteessa, jossa nyt jos koskaan tarvitsen agression voimaa pitääkseni puoliani ja saadakseni asiat hoidetuksi, niin etten luovu (kiltteydestä tai väsymyksestä) liikaa omasta edusta. Aloittelen tätä viha kirjaa itsekseni, mutta mielelläni otan toisen kirjan rinnalle kevennykseksi. Kevyemmästä kirjasta olisi ehkä helpompi jakaa ajatuksia yleisellä tasolla. Saa ehdottaa!


      • Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

        Nyt mentiin niin syvään päähän, että hiljaiseksi meni lukunurkka hetkeksi 😅. Luin kirjan viime syksynä ja kertasin nyt, ajatus ei ihan pysynyt mukana. Häpeä aiheena tuli käsiteltyä vuosia sitten Anna-Liisa Valtavaaran Kiltteydestä kipeät kirjan kanssa, joten tämä tuntui nyt itselle jokseenkin riittävästi jauhetulta aiheelta. Sen sijaan sain joululahjaksi hyvältä psykologi ystävältä Reenkolan Nainen ja viha, agressio voimavarana kirjan, joka vielä lukematta. Olen eron myötä sellaisessa elämäntilanteessa, jossa nyt jos koskaan tarvitsen agression voimaa pitääkseni puoliani ja saadakseni asiat hoidetuksi, niin etten luovu (kiltteydestä tai väsymyksestä) liikaa omasta edusta. Aloittelen tätä viha kirjaa itsekseni, mutta mielelläni otan toisen kirjan rinnalle kevennykseksi. Kevyemmästä kirjasta olisi ehkä helpompi jakaa ajatuksia yleisellä tasolla. Saa ehdottaa!

        hitaasti Reenkolaa lueskellen mietiskelen. On ollut vaikeaa lukea ja keskittyä tuohon häpeä-teokseen kännykän ruudulla, joten en ole kovasti edennyt. Nyt sitten muistutit tuosta aggressiosta voimavaraksi-kirjasta, ja ryhdyin etsimään sitä paperisena versioina.. Kirjan kansi näytti jotenkin tutulta, niin päätin kurkata kirjahyllyyni, ja sieltähän se löytyi. Lienen löytänyt sen kirjaston vaihtokirjahyllystä joskus ja hieman lukenut sitä aiemmin. Nyt on myös elämässäni tarvetta rajoille, voimalle ja omalle tahdolle, sillä samalla tavoin avioeroa tekemässä olen. Paperiset teokset ovat kyllä paljon helpommin lähestyttäviä, kuuntelukirjat sitten erikseen. Kevyempää voisin ajatella myös rinnalle. Ideoita ei minulla kyllä lainkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hitaasti Reenkolaa lueskellen mietiskelen. On ollut vaikeaa lukea ja keskittyä tuohon häpeä-teokseen kännykän ruudulla, joten en ole kovasti edennyt. Nyt sitten muistutit tuosta aggressiosta voimavaraksi-kirjasta, ja ryhdyin etsimään sitä paperisena versioina.. Kirjan kansi näytti jotenkin tutulta, niin päätin kurkata kirjahyllyyni, ja sieltähän se löytyi. Lienen löytänyt sen kirjaston vaihtokirjahyllystä joskus ja hieman lukenut sitä aiemmin. Nyt on myös elämässäni tarvetta rajoille, voimalle ja omalle tahdolle, sillä samalla tavoin avioeroa tekemässä olen. Paperiset teokset ovat kyllä paljon helpommin lähestyttäviä, kuuntelukirjat sitten erikseen. Kevyempää voisin ajatella myös rinnalle. Ideoita ei minulla kyllä lainkaan ole.

        Tiesitkös, että perinteiset kirjat sisältävät paljon paitsi pölyä niin likaa, bakteereja, viruksia, ruokaa , räkää, käytettyjä kondomeja ja mitä ikinä tahansa tulee mieleenkään plus niitä hipelöidään likaisin sormin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkös, että perinteiset kirjat sisältävät paljon paitsi pölyä niin likaa, bakteereja, viruksia, ruokaa , räkää, käytettyjä kondomeja ja mitä ikinä tahansa tulee mieleenkään plus niitä hipelöidään likaisin sormin..

        Sama vanha kirjaston kirja kiertää kymmenien tai satojen tuhansien likaisten sormien kautta, yök.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hitaasti Reenkolaa lueskellen mietiskelen. On ollut vaikeaa lukea ja keskittyä tuohon häpeä-teokseen kännykän ruudulla, joten en ole kovasti edennyt. Nyt sitten muistutit tuosta aggressiosta voimavaraksi-kirjasta, ja ryhdyin etsimään sitä paperisena versioina.. Kirjan kansi näytti jotenkin tutulta, niin päätin kurkata kirjahyllyyni, ja sieltähän se löytyi. Lienen löytänyt sen kirjaston vaihtokirjahyllystä joskus ja hieman lukenut sitä aiemmin. Nyt on myös elämässäni tarvetta rajoille, voimalle ja omalle tahdolle, sillä samalla tavoin avioeroa tekemässä olen. Paperiset teokset ovat kyllä paljon helpommin lähestyttäviä, kuuntelukirjat sitten erikseen. Kevyempää voisin ajatella myös rinnalle. Ideoita ei minulla kyllä lainkaan ole.

        En ole bakteerikammoinen, vaikka yleensä pesenkin käsiäni ennen ruokailua yms ja huolehdin hygieniastani sekä noudatan korona-ajan ohjeita. Yleensä pöpöt kyllä taintuvat kuivassa, enkä kirjoja syö, vaikka joskus näin leikillisesti saatan kirjojen sisältämien asioiden sisäistämistä esittääkin ;D Tämä kirja ei itseasiassa ollut kirjaston kappale, vaan vaihtohyllystä jonkun tuoma käytetty, selkeästi luettu, mutta siisti kappale ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole bakteerikammoinen, vaikka yleensä pesenkin käsiäni ennen ruokailua yms ja huolehdin hygieniastani sekä noudatan korona-ajan ohjeita. Yleensä pöpöt kyllä taintuvat kuivassa, enkä kirjoja syö, vaikka joskus näin leikillisesti saatan kirjojen sisältämien asioiden sisäistämistä esittääkin ;D Tämä kirja ei itseasiassa ollut kirjaston kappale, vaan vaihtohyllystä jonkun tuoma käytetty, selkeästi luettu, mutta siisti kappale ;)

        Vaihtohyllyssä olevat kirjat ovat myös kirjaston kappaleita ja kirjaston tiloissa kirjaston omaisuutta siis vaikkakin asiakkaan vapaasti otettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama vanha kirjaston kirja kiertää kymmenien tai satojen tuhansien likaisten sormien kautta, yök.

        Sisältö ratkaisee! Ihan sama, vaikka kannet olisi tehty koiranpaskasta.

        Lue = Pysytään aiheessa! Voit halutessasi tehdä oman kirjastonhoitaja ketjun. Tämä on lukunurkka, eikä mikään siivouskomero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        hitaasti Reenkolaa lueskellen mietiskelen. On ollut vaikeaa lukea ja keskittyä tuohon häpeä-teokseen kännykän ruudulla, joten en ole kovasti edennyt. Nyt sitten muistutit tuosta aggressiosta voimavaraksi-kirjasta, ja ryhdyin etsimään sitä paperisena versioina.. Kirjan kansi näytti jotenkin tutulta, niin päätin kurkata kirjahyllyyni, ja sieltähän se löytyi. Lienen löytänyt sen kirjaston vaihtokirjahyllystä joskus ja hieman lukenut sitä aiemmin. Nyt on myös elämässäni tarvetta rajoille, voimalle ja omalle tahdolle, sillä samalla tavoin avioeroa tekemässä olen. Paperiset teokset ovat kyllä paljon helpommin lähestyttäviä, kuuntelukirjat sitten erikseen. Kevyempää voisin ajatella myös rinnalle. Ideoita ei minulla kyllä lainkaan ole.

        Reenkola on osoittautunut liian deepiksi minulle tähän elämänvaiheeseen. Kuulisin silti mielelläni Naakkataren oivalluksia, jos eivät mene liian henkilökohtaisiksi. Ei tässä nyt kenenkään sisintä ole kuitenkaan tarkoitus lähteä repostelemaan.

        Fiktio sopisi tähän väliin loistavasti. Minulla tarttui kirjastosta mukaan (keräilen sieltä bakteerien ohella toisinaan myös kirjoja) Tove Janssonin Kunniallinen petkuttaja. Mitä teillä muilla on meneillään?


      • Upea teos.
        Omalta kohdaltani olen häpeäni jo käsitellyt ja haitallisesta "koiran roolista",( joksi syvää itse häpeä tilaani kutsuin,) tasavertaiseksi kasvattanut ja oppinut armollisesti menneisyyttäni analysoimaan .
        Kirja haastoi ajattelemaan ja tuntemaan.
        Perään lukaisin Reenkolan Äiti ja voima.
        Nyt luku listalla on Marja Veitola, kaipasin jotain kepeää.


    • Lähden mukaan tuohon Kunnialliseen Petkuttajaan! En tunne sitä entuudestaan.

      Kiva, että Naakkatar jaksat nähdä vaivaa Reenkolan kanssa. Mulla se etenee nyt niin hitaasti, että ehtii tulla kesä ennen loppua.

      Kirjan herättämiä ajatuksia on kiva kuulla kaikilta, lukevat samaa tai eri kirjoja. Mitenkäs se Kalasatama, paraniko edetessä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      414
      4252
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2851
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1978
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1312
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1278
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1041
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe