Lintujen talviruokinta

Anonyymi

Ostin paikallisesta kaikkea tavaraa myyvästä halpiskaupasta 25kg säkin linnuille siemeniä, eli ne piti olla auringonkukan siemeniä, mutta nämä ovat mustia väriltään eikä vaaleita kuten normaalisti, ja ovat myös pienempiä mutta saman malisia. Maksoi vielä 24.90 se säkillinen. Nyt on ollut kuukauden ongelmana ettei ne kelpaa tiaisille tai millekkään linnulle?
Yritin antaa palautetta liikkeen sivujen kautta, mutta kuinka ollakkaan palautelomake ei ole käytössä. Meni nuokin rahat hukkaan, mutta eihän sitä ostaessa näe sen valkoisen säkin sisään minkä värisiä siemeniä siellä on.
Onko kellään samanlainen ongelma tullut noista siemenistä?
Täytynee viedä kaatopaikalle, mutta harmittaa kun loppui kesken talven ruokintahommat, ja uusia en osta kun ei noista säkeistä tiedä mitä niissä on.

22

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huomasin aikaisempina talvina, että auringokukan siemenet kelpasivat vain oraville. Tänä talvena olen ostanut maapähkinöitä ja ne kelpaavat tiaisille. Viikossa menee kahden kilon pussi. Tänä talvena olen ostanut pähkinöitä jo parikymmentä kiloa.

• Anonyymi

Ostin säkin auringonkukan siemeniä 25 kilon säkin kuten tavallisesti alkutalvesta ja tiaiset hävisi saman tien, käyvät vain tarkistamassa, onko muuta tarjolla, närhille näyttää kelpaavan.

• Anonyymi

Köyhän ei kannata ostaa halpaa T....in pashaa.

• Anonyymi

Kyllä ne on auringonkukan siemeniä. Syötä pois vaan kelle kelpaa. Ei niitä hukkaan kannata heittää. Oravatkin tarvitsevat ruokaa.

• Anonyymi

Eikö tule rotat maisemiin kun syötät lintuja.

• Anonyymi

Syö ne itse. Ei nykylinnuille mikä tahansa kelpaa.

• Anonyymi

Ei ole rotareita näkynyt tänätalvena, jokun hiirulainen majailee pihapiirissä.

• Anonyymi

Vapaamuuraritkin on nykyisin hiljaa, ovatko painuneet luoliinsa.

• Anonyymi

Minä hankin ebaysta täytettyjä tiaisiali tulaudalle ja ei ole edes närhi käynyt paikalla kun ei laudalla ole muuta kuin kossua.

" turhuuden markinat"

• Anonyymi

Ostin Tokmannista pulilaudan ja siihen pitää kuulemma laittaa Köff-olutta. Minkälaisia lintuja siihen tulee?

• Anonyymi

No pulitulkkuja tulee.

• Anonyymi

Eihän itse juot ne oluet. Joten turhaan yrität. Olet pulilaudalla itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän itse juot ne oluet. Joten turhaan yrität. Olet pulilaudalla itse.

Minä pyydystän pikkulintuja hiirenloukulla ja teen niistä lintukukkoa.

" epä eemeri:

• Anonyymi

Älä luule että ollaan samanlaisia kuin sinä.

• Anonyymi

Ei ole tervan tuoksuakaan tuntunut pitkään aikaa, onko aika puhdistanut ilmapiirin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tervan tuoksuakaan tuntunut pitkään aikaa, onko aika puhdistanut ilmapiirin.

Puliukoille voi laittaa leivänmuruihin sinolia ja tarjota niitä, syövät mielellään ja alkavat laulaa kun tarpeeksi saavat.

• Anonyymi

Ihme kommenttia. Itse laitan lintusille koktailin, auringonkukkaa ja pähkinärouhetta. Molemmat kelpaa mainiosti ja menekki on hurjaa.

Kuorittu aurinpähkinä on tietty lintusille parempaa, niillä ei mene energiaa siihen, että pitää se siemen nokkia auki. Ja niitä voi syödä itsekkin. Ostan isoissa säkeissä, ei paljon maksa ja linnulle iso ilo 🐤

• Anonyymi

Linnuille on ruokinta-apu tarpeen, tänäkin aamuna yli 30 pakkasastetta, siinnä herkästi varpaat hyytyy. Syksyllä kun ajoissa aloittaa ruokinnan, niin linnut on ilona läpi talven.

• Anonyymi

Ruokitaan lintuja, kenellä on mahdollisuus! Kivaa seurattavaa.
        Titityy!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruokitaan lintuja, kenellä on mahdollisuus! Kivaa seurattavaa.
        Titityy!

Rottarouvat pitää huolen ,ettei lintuja ruokita.

• Anonyymi

Pähkinärouhe on linnulle parasta, helposti syötävää ja energia pitoista.

• Anonyymi

Näin olen minäkin huomannut ja hyvin kelpaavat pähkinät eri linnuille. Auringonkukansiemenillä oli huono menekki ja lopetin niiden tarjoamisen kokonaan. Talipallot ja talitangot kelpaavat myös.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe