Naiset on sinkkuina hoikkia

Anonyymi

10 vuoden avioliiton jälkeen bmi samalla eukolla 27-30. Mistä tämä rupsahdus johtuu?

56

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin makaa kuin petaa 👍

    • Anonyymi

      Aletaan syömään ukon kanssa samaa ruokaa, yhtä tiheästi, istutaan sohvalla käsikkäin, aletaan synnyttään ja puputetaan karkkia.

      Ei liikuta yksin lenkkeillen, kun aina pitää kaksin liikkua ja kaksin ei voi usein liikkua, kun ukko töissä.

      • Anonyymi

        Ja sitten kun mukeloja, niin ei voi liikkua, kun se on niin vaivanloista pukea ne kiukuttelevat lapsoset ja työnnellä niitä lumihanges rattaissa ja sitten vahtia niitä ja olla vaivaantunu kun muut ihmiset ärsyyntyy kakrun karjuntaan ja katsoo paheksuvan kärsivänä ajatellen hei pliis, vie kakaras pois huutamasta. Mun pikkulapsi ajat on ohi enkä haluu uusintaa. Oon liian vanha kuunteleen


      • Anonyymi

        Toi syöminen ja liikkumattomuus on oikeesti totta.

        Sinkkuna syön 4 päivässä joista vain yksi lämminateria ja muut välipaloja. Liikun paljon.

        Parisuhteessa kun avoliitossa. Mies söi paljon enemmän. Oikeestaan tuntu et sillä oli jatkuvasti nälkä ja aina kun just oli itse vielä ähky niin toinen halus taas syödä.

        Tuli helposti 8-9 aikaan aamupala
        Klo 12 tuhti lounas
        Klo 14 välipala jossa jotain leivonnaista
        Klo 16-17 tuhti illallinen
        Klo 19 pikaruokaa hakeen
        Ja ehkä vielä kello 21-22 iltapala
        ja karkkia telkkaria katellessa


        Ex mieheni liikkui paljon. Hän siis kulutti mitä söi mutta mä taasen en liikkunu joten kaikki mitä söin yli kulutukseni kertyi kiloiksi. Ei istumalla ja sohvalta keittiöön ja keittiöstä makkariin siirtyminen paljoa kuluta

        Autolla mies heitti töihin ja kauppaan niin ei edes hyötyliikunnalla syömisiään kuluttanu

        Sinkkuna ruokailuni on

        Klo 5-7 aamupala
        Klo 14 pikainen välipala tai ateria töissä
        Klo 22 iltapala

        Siinä se


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi syöminen ja liikkumattomuus on oikeesti totta.

        Sinkkuna syön 4 päivässä joista vain yksi lämminateria ja muut välipaloja. Liikun paljon.

        Parisuhteessa kun avoliitossa. Mies söi paljon enemmän. Oikeestaan tuntu et sillä oli jatkuvasti nälkä ja aina kun just oli itse vielä ähky niin toinen halus taas syödä.

        Tuli helposti 8-9 aikaan aamupala
        Klo 12 tuhti lounas
        Klo 14 välipala jossa jotain leivonnaista
        Klo 16-17 tuhti illallinen
        Klo 19 pikaruokaa hakeen
        Ja ehkä vielä kello 21-22 iltapala
        ja karkkia telkkaria katellessa


        Ex mieheni liikkui paljon. Hän siis kulutti mitä söi mutta mä taasen en liikkunu joten kaikki mitä söin yli kulutukseni kertyi kiloiksi. Ei istumalla ja sohvalta keittiöön ja keittiöstä makkariin siirtyminen paljoa kuluta

        Autolla mies heitti töihin ja kauppaan niin ei edes hyötyliikunnalla syömisiään kuluttanu

        Sinkkuna ruokailuni on

        Klo 5-7 aamupala
        Klo 14 pikainen välipala tai ateria töissä
        Klo 22 iltapala

        Siinä se

        Klo 18-19 aamiainen
        20-21 lounas
        jne.


    • Anonyymi

      Vanhemmiten aineenvaihdunta hidastuu ja samalla pitäisi kokoajan vähentää syömisen määrää. Voi olla elämän ruuhkavuodet ja kotityöt ja lapset jää usein naisten vastuulle. Sitä ei jää aikaa panostaa itseensä.

      • Anonyymi

        Ruuhkavuosina minä olin laihimmillani. Ei ollut aikaa syödä. Töistä suoraan hevostallille ja lasten kanssa harrastuksiin, millon minnekki ja välillä niin nälkä, että huippas. Illalla pakolliset kotityöt ja lapsille ruoka seuraavaks iltapäiväks. Banaania meni aika paljo tuohon aikaan :)


    • Anonyymi

      Kannattaa kokeilla jotain ikuisuusrakastumista niin ei bmi:t pääse nousemaan yli 20 kun tunnehuuruissa häviää myös ruokahalu.

    • Anonyymi

      Varmaan sillä on niin vastenmielinen ukko. Että mieluummin syö kun panee sen kanssa.

      • Anonyymi

        Tätä minäkin veikkaan.


    • Anonyymi

      Koska feministit ovat saaneet naisten päät sekaisin ja nämä kuvittelevat läskistymisensä olevan suhteen kannalta merkityksetöntä. Feminismi on verrattavissa terminaalivaiheen aivosyöpään. parantumaton tila, joka aivan varmasti tuhoaa ihmisen.

      • Anonyymi

        Feminismi on rumille naisille tarkoitettu aate, joten ei siinä käytännössä kukaan järkevä mies mitään menetä jos ruma nainen rupeaa vielä lihoamaankin.


      • Anonyymi

        Niinpä. Kehopositiivisuus on hengenvaarallinen trendi kun ylipaino on aina riski, ihan aina. Haitallisen uskomuksen levittäjät rikosoikeuteen terveyden pilaamisesta!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Kehopositiivisuus on hengenvaarallinen trendi kun ylipaino on aina riski, ihan aina. Haitallisen uskomuksen levittäjät rikosoikeuteen terveyden pilaamisesta!!!!!

        Käsite kehopositiivisuus ei tarkoita ylipainon ihailua tms.vaan ajatuksena on päästä omaan kehonkuvaan liittyvästä häpeästä. Kun omasta vartalosta alkaa tykkäämään, siitä pitää myös paremmin huolta.
        Ihmiset puhuvat itselleen-ja muille- kauhean rumasti omasta vartalostaan. Mitä se itsensä haukkuminen ja häpeäminen ketään auttaa?
        Kroppa on sitä varten että pääsee liikkumaan ja tekemään asioita, nykyaikana tosin vain himon, vihan tai arvostelun kohde.


      • Anonyymi

        Ilman feminismiä lihavat ja muuten rumat naiset eivät pääsisi telkkariin.


    • Anonyymi

      Ja nykyään valloilla oleva "Kehopositiivisuus" - buumi. Vähän kaksipiippuinen juttu mielestäni, hyvä että ihmiset viihtyvät kehossaan, mutta mitään positiivista ei ole liikalihavuudessa. Vähän sama kuin hehkutettaisiin alkoholismia..

    • Anonyymi

      Ajan kuluminen, vuodessa 2 kiloa tekee 10 vuodessa 20 kiloa. Ja kahden kilon lihomiseen ei paljon tarvita ylimääräistä mussutettavaa. Sopeutuminen toisen syöntitapoihin, ruokamääriin syömisen sosiaalisen aspektin vuoksi.

    • Anonyymi

      Samat asiat koskee miehiäkin, älä ainoastaan naisia moiti.

    • Anonyymi

      Väsymys, stressi, ei ole aikaa itselle ja omassa rytmissä elämiseen. Miehet ei tajua että naisen aivot on tehokkaammat joten nainen tarvitsee enemmän lepoa. Keskimäärin tunnin enemmän unta. Kun ei saa levätä niin energia haetaan sokerista.

    • Anonyymi

      Ei kaikki naiset tai miehet ole sinkkuina hoikkia mutta samapa tuo mitä kukin on.

      • Anonyymi

        Jep. Laiskurit jotka eivät osaa ruokailla ja omaa liikunnallista elämäntapaa ja keskity myös opiskeluun, ovat jo alle 20-vuotiaina löysiä mätipalloja.


      • Anonyymi

        Terveet täyspäiset ihmiset kustantavat veroillaan laiskojen sairastelukierteet ja niiden hoidot!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveet täyspäiset ihmiset kustantavat veroillaan laiskojen sairastelukierteet ja niiden hoidot!!!!

        Sairaudet eivät ole ihmisten vika syöpä, leikkaukset yms.
        Tyhmää varmaan sairastua todella laiskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaudet eivät ole ihmisten vika syöpä, leikkaukset yms.
        Tyhmää varmaan sairastua todella laiskaa.

        Tupakka, alkoholi, perunalastut, limsat ja kuntoilu olematonta jne. Kaikki nämä ovat eineksiä mitkä ovat vain huonon elämäntavan ihmisille. He aiheuttavat sairasteluaan itse.


    • Anonyymi

      Seitsemältä aamulla palstalla miettimässä varattujen eukkojen painoa. Ei ole elämä kaikilla ihan hallinnassa kyllä, enkä puhu nyt painosta!

      • Anonyymi

        Keskiyöllä kirjoittamassa passiivis-aggressiivisesti, no jaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskiyöllä kirjoittamassa passiivis-aggressiivisesti, no jaa.

        Ei tuossa 00.17 viestissä ole passiivis-agressiivista sävyä. At. Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa 00.17 viestissä ole passiivis-agressiivista sävyä. At. Sivusta

        Tuossa nuin: "Ei ole elämä kaikilla ihan hallinnassa kyllä, enkä puhu nyt painosta!"


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei kaikenmaalaiset naiset rupsahda ja ala lihoa pian täysi-ikäistyttyään.

      • Anonyymi

        Sun kaikenmaa taitaa olla Suomesta itään....


      • Anonyymi

        Kaikki vanhenevat myös sinä laskeppa kurttus.
        Vanhuus tule vain ei haittaa.


    • Jaa-a, olen ollut joikka ja normaalivartaloinen aina tuonne 33 ikään asti, sen jälkeen on paino jojoillut enemmän. Lasten saamisen myötä on käynyt 90 paremmalla puolellakin, muttei koskaan sentään 100 kg asti olla päästy. :)

      Helposti jää paino 75-85 kg kantamiin vuosiksi. Tosin mä en ole ihan lihaksetonkaan, ettei tuo kaikki ole rasvaa koskaan. Olen aika miehekäs hoikkana, kun lihakset tekee semmosen vaikutuksen pötkövartalossa. Pulleampana naisellisempi ihan sen rasvan ansiosta.

      Miksi sitten lihoo, niin laiskistuu ja perheellisenä ei ole mahdollisuukksia ravata oman kropan liikkumisentarpeen mukaan. Pikkulapsia ei voi sysästä keskenään kotiin ja lähteä menemään harrasteiden perässä. Eikä mulla ole sellaista tukiverkkoa jonka voi jatkuvasti hälyyttää hoitamaan mun lapsia, kun mun tekee mieli huuhailla jossain.

      • Sinkkuna mä taas olin jatkuvasti harrastamassa liikuntaa jossain muodossa. Pyöräilin työpäivän päätteeksi ainakin vähintään 15 km päivittäin. Sen lisäksi tanssin tunteja vapaalla. Tanssiessa tulee hiki, kun se ei ole mitään kevyttä heilumista.

        Ja ruokavalio oli järkevämpi, kun ihan itselleen vaan kokkasi. Ei ollut 4 suuta ruokittavana kuten nyt on. Ja kaikilla erilainen maku ruoan suhteen.

        Sinkkuna voi pyhittää kaiken ajan itselleen töiden jälkeen. Perheellisenä minä en pysty enkä raaskikkaan, perhe lähtee vetämään jos keskistyn vaan itseeni ja oman kehoni ympärillä pyörimiseen.


    • Anonyymi

      Just tuollaisesta idioottimaisesta käytöksestä kun kokoajan arvoatellaan ulkomuodin perusteella. Ootko itse katsellut peiliin viineaikoina. Mites se kaljamaha ja buffalokyhmy on kasvaneet?

    • Anonyymi

      Kun ukko kohtiutuu harrastuksistaan 21-22 aikoihin niin eei pienten lastrn äiti enää siihen aikaan jaksa lenkille enää lähteä saati muihin liikuntaharrastuksiin.

      • Anonyymi

        Painonhallinta on 90%:a sitä mitä suuhunsa pistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painonhallinta on 90%:a sitä mitä suuhunsa pistää.

        Niin on, mutta jos ei saa koskaan omaa aikaa liikuntaan eikä omaan palautumisen (jos mies ei kanna omaa osaansa kodista ja perheestä), tulee helposti tunnesyötyä saadakseen mielihyvää edes jostain. Sekään ei riitä, että tulee kotiin omista harrastuksista/töistä ennen 21-22, jos ei ole lapsille läsnä eikä ota osaa kodin huoltoon.


    • Anonyymi

      Kyl se on jotenkin miehen vika. Mies ei oo kohdellu naista kuin kukkaa kämmenellä. Ei oo huomioinu mitenkään!

      • Anonyymi

        Siinä mielessä kyllä, kun mies teettää naisellaan kaiken, ei nainen ehdi enää huolehtimaan itsestään. Lastenhoito kokonaan, kotityöt, pihatyöt, ruuanlaitto, kaupassakäynnit, autonpesut, pikkuremontit ynnä muut kaikki naisen vastuulla palkkatyön päälle. Saattaapi olla, ettei jaksa enää itseään treenauttaa, toki hoikkana pysyy, kun hommaa niin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä mielessä kyllä, kun mies teettää naisellaan kaiken, ei nainen ehdi enää huolehtimaan itsestään. Lastenhoito kokonaan, kotityöt, pihatyöt, ruuanlaitto, kaupassakäynnit, autonpesut, pikkuremontit ynnä muut kaikki naisen vastuulla palkkatyön päälle. Saattaapi olla, ettei jaksa enää itseään treenauttaa, toki hoikkana pysyy, kun hommaa niin paljon.

        Kyl pihatyöt vois mies tehä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl pihatyöt vois mies tehä.

        Pihatyöthän on just hyvää hyötyliikuntaa, nainen pihalle ja mies pyykinpesuhommiin!


    • Anonyymi

      Ei kannata satsata ulkonäköön kun ukko on jo hommattu .

      • Anonyymi

        Täytyy satsata että saa sen pidettyä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy satsata että saa sen pidettyä..

        Kuka kaljottelijaa vitsii pittää. Lähtis jo matkoihinsa ja sais ELÄÄ YKSIN!!


    • Anonyymi

      Nääh ei pidä paikkaansa. Olin aiemmissa suhteissa laiha. Nykyään muodokas/normaali kuitenkin. Johtuu siitä kun ensimmäistä kertaa minua rakastetaan sellaisena omana itsenäni ku olen. AIDOSTI. Olen kyllä pudottanut painoa mutta ilman kenenkään kuspään painostusta. Katsos. Olette miehet joskus kovin pinnallisia.

    • Anonyymi

      a) mies on niin tiukasti verkoissa kiinni ettei sen takia ainakaan tarvitse yrittää pysyä hoikkana.

      b) naisella on paljon stressiä, kortisolihormoni koholla ja epäsäännölliset elämäntavat. Tulee naposteltua ja voi olla mielialasyömistäkin.

      c) ei liiku mihinkään, on vaan kotona tai sitten istuu autossa jos liikkuu johonkin suuntaan. Kattoo hömppäohjelmia tv:stä sipsipussi sylissä.

      d) syö valmisruokia, pikaruokia, prosessoitua moskaa ja herkkuja.

    • Anonyymi

      Kyllä se kuules huonosta ukosta johtuu. Ukko hilluu vieraissa kaiket illat ja vaimo kotona hoitaa lapsia ja huushollia. Mitään muuta iloa ei elämässä ole kuin syöminen!

    • Anonyymi

      Eikö tätä lihomisasiaa olisi helpompi kysyä miehiltä, kun lihominen on miehillä suurempi ongelma, kuin naisilla. Lihavia miehiä on enemmän, kuin naisia.

      • Anonyymi

        Kysyjä sai varmasti monta rehellistä ja selventävää vastausta kysymykseensä. Juuri näin se meillä monella lihominen ja muukin ulkomuodon muutos tapahtuu. Ei enää keskitytä vain itseensä, vaan on pakko keskittyä huolehtimaan lapsista ja perheestä. Ajat on muuttuneet, mutta yhä vieläkin perheissä pääasiassa äidit vastaa perheen hyvinvoinnista. Vaikka on niitäkin äitejä, jotka eivät suostu luopumaan sinkkuelämänsä tavoista ja pitävät omaa tyytyväisyyttään täŕkeämpänä kuin lastensa ja koko perheen. Elävät enimmäkseen itselleen ja jättävät kotihommat ja lastenhoidon muiden hommiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyjä sai varmasti monta rehellistä ja selventävää vastausta kysymykseensä. Juuri näin se meillä monella lihominen ja muukin ulkomuodon muutos tapahtuu. Ei enää keskitytä vain itseensä, vaan on pakko keskittyä huolehtimaan lapsista ja perheestä. Ajat on muuttuneet, mutta yhä vieläkin perheissä pääasiassa äidit vastaa perheen hyvinvoinnista. Vaikka on niitäkin äitejä, jotka eivät suostu luopumaan sinkkuelämänsä tavoista ja pitävät omaa tyytyväisyyttään täŕkeämpänä kuin lastensa ja koko perheen. Elävät enimmäkseen itselleen ja jättävät kotihommat ja lastenhoidon muiden hommiksi.

        Ai että jos äiti pysyy hoikkana ja huoliteltuna se ei hoida lapsiaan? Just...jännä miten mä olen onnistunut pysymään jopa paremmassa kunnossa kuin ennen lapsia, vaikka oon pääasiallinen huoltaja yhteishuoltajuudessa...


    • Anonyymi

      Laihtunut 10 kiloa 10 vuoden parisuhteen aikana joten älä yleistä. Yleensä arki, lapset, vastuu, stressi ja ikä. Ihmisten ulkonäkö muuttuu mutta luonne ei. Ja tuo bmi ei ole edes paljoa.

    • Anonyymi

      Paino nousee kun ei enää vanhemmiten ole peruskulutus sama kuin nuorempana.
      Itse olen painanut 20 vuotiaasta 70kg, Nyt 64 vuotiaana kroppa on vaan paljon menettänyt lihaksia , tilalle löysää, selluliittia ja suonikohjuja ja kurttu leuan alla.
      Kävelen vähintään 10000 askelta päivittäin, jumppaan joka aamu, lisäksi illemmalla
      käyn pyöräilemässä. Terveydentila onneksi hyvä , en joudu syömään lääkkeitä.
      Nykypäivänä on paljon nuorilla ihmisillä ylipainoa, kuinkahan paljon sitä heillä on 40 vuoden päästä ja kuinka onneton terveydentila, Monella varmaan diabetes, rasvamaksa ja sydänongelmat kun eivät viitsi eivätkä jaksa liikkua.

    • Anonyymi

      Ei kukaan voi rupsahtaa jos hieman pyöristyy.
      Hän laittaa sinulle hyvä ruokaa ja syö samalla itsekin herkkuja?

    • Anonyymi

      Asiaa on monta puolta. Ensikoinen saadaan Suomessa > 28v keskimäärin. Naimisiin mennään siis, ainakin kuvittelisin 25-35v. Tästä 10v on 35-45v sekä miehillä, että naisilla. Harva mies on enää nuorekas 45v vaan lähempänä keskivartalolihavaa ukkoa, samoin naisilla ikä näkyy vääjäämättä. Ja miksi ei saisi näkyä? Miksi 45v ei saisi olla 45v vaan pitää näyttää 25v? Harvalla se onnistuu edes hoikkana. Ikää myöten aineenvaihdunta hidastuu.

      Tilastojen valossa miehillä on sama ongelma paljon haastavampi kuin naisilla. Oletko ap itse säilynyt 10-vuotta vanhenematta?

      Ruuhkavuodet on useimmille haastavia henkisesti ja fyysisesti. Kaikilla puolisoa ei ole tai jos hän ei tee osaansa. Normaalilla arvomaailmalla varustettu ihminen tajuaa, että lapsista huolehtiminen menee oman jumpan/lenkin/puntin edelle. Valitettavasti normaali epäitsekäs arvomaailma on yleisempi naisilla kuin miehillä. Ennen epätasapainoa voitiin perustella koti-äitiydellä, mutta nykyisin nainen kantaa usein osansa myös taloudellista puolesta. Itse olen aina tienannut saman tai enemmän kuin avo- tai aviopuoliso.

      Kun ihminen ei saa omaa aikaa kaupassa käyntiä enempään 5 vuoteen kuin 2-3 kertaa vuodessa, varsinkin jos miestä ei kiinnosta läheisyys tai seksi, liikkumaan ei pääse eikä jaksa 8h 4-6h työn tekemisen jälkeen, eikä ystävienkään kanssa pysty pitää yhteyttä kuten haluaisi, on syöminen ainoita iloja elämässä lasten ilon lisäksi monta vuotta, ja ruokakin on tehtävä osittain lasten ehdoilla eikä energia riitä kahden eri menun tekemiseen. Sinkkujen on hyvä huudella mikset liiku, mikset syö erilailla. Ei se vaan ole niin helppoa silloin kun perheessä on monta pientä lasta ja yksi vastuuta ottava aikuinen.

    • Anonyymi

      Siitähän se johtuu, että aineenvaihdunta hidastuu vuosi vuodelta. Mikä on tietty yksilöllistä, mutta kai sen tyhmempikin tietää. Miellä on Suomessa lihavat geenit. Ota maahanmuuttaja, niillä kai erilaiset geenit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe