Ozempiciä painonhallintaan

Anonyymi

Tällä googlaamalla löytyy: 'Uusi suolisto­hormonia matkiva laihdutus­lääke sai professorin innostumaan'.

Hintaa sitten tulee laihdutukselle kun tuo kustantaa ainakin 130 € per kk laihdutuslääkkeenä.

12

1028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuolla diabetes-palstalla on pitkä ja paraikaakin aktiivinen ketju Ozempicista.

Lääkkeestä ei saa Kela-korvausta, jollei sitä ole määrätty diabetekseen. Vuosittainen lääkekulukattokaan ei koske Kela-korvaamattomia lääkkeitä.

Semaglutidista saa 1.3.2021 alkaen korvauksen toisen linjan hoidossa. Peruskorvauksen saa korvausoikeudella 346 ja erityiskorvauksen korvausoikeudella 285.

• Mielenkiintoista nähdä mikä on lääkkeen hinta. Annos on isompi mutta hinta ei voi olla mahdottoman suuri tai käyttäjiä ei juurikaan ole. En tiedä mikä on kipukynnys ja kuinka valmistaja estää sen, että diabeetikot eivät käytä tuota diabetes lääkkeen asemasta.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Mielenkiintoista nähdä mikä on lääkkeen hinta. Annos on isompi mutta hinta ei voi olla mahdottoman suuri tai käyttäjiä ei juurikaan ole. En tiedä mikä on kipukynnys ja kuinka valmistaja estää sen, että diabeetikot eivät käytä tuota diabetes lääkkeen asemasta.

Yliopiston apteekin nettisivulla on mainio Kela-lääkekorvauslaskuri, joka ottaa huomioon myös henkilön annetun Kela-lääkekorvauskoodin sekä lääkkeen lasketun toimitusmaksun. Linkki on https://www.yliopistonapteekki.fi/kela/compensation/index/ , ja se löytyy myös apteekin nettisivun alaosasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yliopiston apteekin nettisivulla on mainio Kela-lääkekorvauslaskuri, joka ottaa huomioon myös henkilön annetun Kela-lääkekorvauskoodin sekä lääkkeen lasketun toimitusmaksun. Linkki on https://www.yliopistonapteekki.fi/kela/compensation/index/ , ja se löytyy myös apteekin nettisivun alaosasta.

Yliopiston apteekki tottelee myös ya.fi-domainia, josta on uudelleenohjaus pitempään yllä esitettyyn osoitteeseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Laihdutuslääkkeenä ei saa kelakorvausta ja annos oli muistaakseni 2.4 mg kerran viikossa kun se on diabeetikoilla 1 mg. 1 mg maksaa ilman kelakorvausta 135 € per kk eli periaatteessa tuon laihdutusversión hinta pitäisi olla 340 € per kk.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Mielenkiintoista nähdä mikä on lääkkeen hinta. Annos on isompi mutta hinta ei voi olla mahdottoman suuri tai käyttäjiä ei juurikaan ole. En tiedä mikä on kipukynnys ja kuinka valmistaja estää sen, että diabeetikot eivät käytä tuota diabetes lääkkeen asemasta.

En oikein ymmärrä kommenttiasi, kun tarkemmin ajattelen.

Sinä olet diabetes-palstalla sanonut käyttäväsi jo semaglutidia. Etkö tiedä paljonko lääke maksaa? Semaglutidi on siis sama kuin Ozempic. Tuliko oikosulku vai mikä :)

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Laihdutuslääkkeenä ei saa kelakorvausta ja annos oli muistaakseni 2.4 mg kerran viikossa kun se on diabeetikoilla 1 mg. 1 mg maksaa ilman kelakorvausta 135 € per kk eli periaatteessa tuon laihdutusversión hinta pitäisi olla 340 € per kk.

Ahaa nyt ymmärrän. En nähnyt klo 14.26 kirjoittamaasi viestiä, kun kirjoitin ”oikosulustasi”

Mutta noilla vanhoilla jo olemassa olevilla annostuksilla (0,25–1,0) ei ole juuri hintaeroja.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Ahaa nyt ymmärrän. En nähnyt klo 14.26 kirjoittamaasi viestiä, kun kirjoitin ”oikosulustasi”

Mutta noilla vanhoilla jo olemassa olevilla annostuksilla (0,25–1,0) ei ole juuri hintaeroja.

Ei ole lääkemäärässäkään. Kaikissa ruiskuissa on 4 mg mutta 0.25 mg annoksella ruiskuun jää 3 mg ja 0.5 mg annoksella 2 mg.

Minulle maksaa sitten 45 € per kk. Säästyy takaisin pelkästään syömisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilta-Sanomissa on siis artikkeli tuosta osoitteessa https://www.is.fi/terveys/art-2000007803314.html . En ollut lukenut tuota juttua kommenttejani kirjoittaessani, enkä tiennyt että annostus olisi oleva noinkin paljon diabetes-hoidosta poikkeava.

Onko niin, että Ozempic ei laske verensokeria liikaa, vaikka sitä käyttäisi isojakin annoksia?

Itsellä alkoi lääke kuukausi sitten, joten kannattaisiko minun vaatia lääkäriltä maksimiannostusta 1,0 mg (nykyinen sallittu maksimi), vaikka verensokeri olisi jo nyt 0,5-annoksella riittävällä tasolla?

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Ei ole lääkemäärässäkään. Kaikissa ruiskuissa on 4 mg mutta 0.25 mg annoksella ruiskuun jää 3 mg ja 0.5 mg annoksella 2 mg.

Minulle maksaa sitten 45 € per kk. Säästyy takaisin pelkästään syömisissä.

”Minulle maksaa sitten 45 € per kk. Säästyy takaisin pelkästään syömisissä.”

Sama juttu minulla. Säästän sen ruokakuluissa.

Kun lokakuussa 2017 minulta lopetettiin Byetta (joka on samantapainen kerran viikossa annosteltava ruokahalua vähentävä diabeteslääke), ruokahaluni ja -kuluni räjähtivät.

• hvp27
        Anonyymi kirjoitti:

Onko niin, että Ozempic ei laske verensokeria liikaa, vaikka sitä käyttäisi isojakin annoksia?

Itsellä alkoi lääke kuukausi sitten, joten kannattaisiko minun vaatia lääkäriltä maksimiannostusta 1,0 mg (nykyinen sallittu maksimi), vaikka verensokeri olisi jo nyt 0,5-annoksella riittävällä tasolla?

Jos on ylipainoa niin vaatisin kyllä maksimia nosta jollei tule hankalia sivuoireita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82