Olen 76 v ukkeli ja kävin tuossa kuuloliikkeessä ilmaistestissä. Olihan se kuulo huonontunut ihan selvästi, joten nyt vaan julkiselta pulelta kojetta hankkimaan.
Monella on varmaan kokemuksia erilaisista kuulolaitteista. Olis mukava hieman etukäteen tietää , millaisia niillä on tarjolla.
Käytän älylaitteita, käyn jumpparyhmissä, matkustelen junissa ja olen jonkin verran yhdistystoimissa mukana ( kaikki nämä taas, kun koronakausi on ohi)
Saako sieltä sellaisia kojeita esim , joissa olisi Bluetooth toiminto jne jne.
Tiedän ,että kyllä ne siellä sitten kertoo, mutta hyvä olisi kuulla kokemuksia.
Huonontunut kuulo.
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hei, minulla on vanhanaikainen nappi korvakäytävässä.
Hankin sen omilla rahoilla, kun kunnallisesti ei niitäkään aikoinaan saanut,
enkä tottunut mötikkään korvan takana.
Lehdissä olen huomannut mainoksia uuden teknologian (?) kuulokojeista,
mutta en tiedä mitä kunnallisesti saa.
Googlaa ihmeessä: kuulokoje
Saat etukäteistietoa mitä on olemassa.
Tulee varmaan paljon hakutuloksia.
Kun jonot ovat kunnallisessa pitkät,
joskus ostetaan kuulolaite ja sen sovitus yksityiseltä,
siellä on valkoimat ja jos "palvelusetelin" summa ei riitä,
sellaiseen kun haluaa, otaksuisin, että voi maksaa itse ylimenevän summan.
Paremmat kojeet on sikakalliita.
Minä en käytä mitään laitteita, niin en osaa neuvoa,
mutta vastaan sinulle jotain, kun ei muita huonokuuloisia täällä
ilmeisesti ole.- Anonyymi
Mulla on siis "nappi"-kuulokoje, mikä laitetaan korvakäytävään.
En käytä bluetoothia.
Kunnallisesti laitteen saa käyttöön maksutta.
Jos haluaa itse panostaa korkeatasoisempaan ja itse maksaa, laitteet ovat "sikakalliita".
Minun mielestäni.
- Anonyymi
Täh ???
- Anonyymi
Musta tuntuu mitä kaikkea laitteita tässä joutuu hankkimaan, ennen koronaa kerkisin uudet silmälasi hankkia, maksoivat vaille 800 €, oston yhteydessä silmälääkäri totesi sulla edessä piakkoin kaihin leikkaus, yleislääkäri suositteli kuulolaitetta, hammaskaluston täysremontti vajaa pari tonnia kun korona helittää.
Ensikuussa kun teen lääkeostot on lääkekatto täynnä tältä vuodelta.
Kyllä tässä pärjäillään kun apulaitteita joka puolella kehoa, onneksi pystyy omin jaloin kulkemaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833278
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342625- 612248
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.732229Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512171Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191917- 621894
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191783- 861622