Tämä liike ei enää kauaa pystyssä pysy. Uusimmassa Päivämiehessä taas korostetaan, kuinka tässä liikkeessä kannattaa pysyä kiinni, eikä takertua 70-luvun tapahtumiin. On myös puhetta uskon tunnustamisesta ja siitä, kuinka porukka oikeasti kunnioittaa meitä vaikka olihan yksi saanut turpaankin sen vuoksi, kun oli lesta.
Alkaa jotenkin tuntuu siltä, että Päivämieskään ei enää onnistu tätä liikettä pysymään kasassa. Ihan hullua esimerkiksi se, että ulkomaalaiset, jotka uskovaisia ovat, voivat ja saavat kannattaa esimerkiksi samaa sukupuolta olevia liittoja. Jopa monilta suomalaisilta tämä jo sallitaan, tai sitten SRK ei ole tietoinen asiasta.
Uskovaisten joukko alkaa olemaan niin sekalainen seurakunta, että yksimielisyys alkaa olla vain näennäistä. Sokea Reettakin näkee jo lävitse, ettei liike ole enää yhtenäinen. Milläs sitä yhteistä oppia perustellaan, kun FB:n kauttakin voi nähdä sen, että vanhoillislestadiolainen porukka alkaa olemaan harvinaisen sekava seurakunta?
Useimmat näkevät jo, ettei tämä liike rakennu juurikaan rehellisyyden päälle. Porukka äänestää jo jaloillaan ja Päivämies ei tätä kehitystä enää pysty pysäyttämään.... Minä vielä roikun liikkeessä mukana, mutta itsekään en henkilökohtaisesti jaksa enää uskoa, että tämä olisi joku oikea ja erehtymätön poppoo, jossa vain yksittäiset tekevät virheitä! Olisi rehellistä tunnustaa, että me kaikki olemme yhtä virheellisiä ja jokaisen henkilökohtainen usko eroaa toisista. Yksimielisyyden harhasta pitäisi jo päästä eroon. Ja kun päästään, niin tälle liikkeelle ei ole enää tarvetta. Liikehän perustuu nimenomaan yksimielisyyden harhan ympärille.
Rauhanyhdistykset voitaisiin luovuttaa yleiskirkolliseen käyttöön ja annettais kaikkien oppien ja näkemysten kukoistaa aivan, kuin kansankirkossammekin!
Vanhoillislestadiolainen korttitalo romahduksen partaalla!
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä näkee, että porukka ei seiso enää saman opetuksen takana?
Helppo nakki. Teet pientä taustatyötä. Tutkit jokaisen Päivämiehessä olleen henkilön taustat. Saatat yllättyä siitä, että porukka ei olekaan samassa veneessä. Siinä missä moni ihan avoimesti tykkää kaikenmaailman pop-musiikeista ja elokuvista, toinen taas tykkää kaikenmaailman muunuskoisista seurakunnista, jopa islamin uskosta tai mormonismista ja kolmas kannattaa aito avioliitto-yhdistystä, kun toinen taas kaikenmaailman sateenkaariyhteisöjä, kuten Setaa, Hesetaa, LGBTI-yhteisöjä jne jne.... Poliittiset näkemyksetkin alkavat erota toisistaan. Siinä missä toinen laita vanhoillislestadiolaisuudessa on kallistunut öyhötysleiriin jossa kannatetaan persujen lisäksi Sinimustaa, Suomen Sisua, MV-lehteä, Patriootteja jne, niin toisella laidalla kannatetaan Avointa puoluetta, Kannabista lailliseksi, Vihreää liittoa jne... Välillä on sitten Keskustan, SDP:n, Kokoomuksen ja KD:n kannattajat. Ennenhän oli suotavaa äänestää vain Keskustaa ja Kokoomusta. Nythän meikäläiset ovat poliittisellakin kentällä hajaantuneet aivan samalla tavalla kuin muutkin ihmiset. Osa uskovaisista kiroilee avoimesti, kun toiset taas kieltäisivät raadot ja rutotkin. Osa vaatii kirkosta eroa, koska se on luopunut Raamatun opetuksista ja osa taas vaatii eroa ihan vain siksi, että kirkko ei vieläkään ole riittävän vapaamielinen.
Kysymys kuuluu: Kuinka näin monenkirjava joukko voi jatkossa enää pysyäkään yhtenäisenä. Ei ihme, että porukkaa lähtee kovaa kyytiä pois. Liike on perustunut pitkälti vain toisten taloudelliselle hyväksikäytölle, josta eliitti on vain hyötynyt. - Anonyymi
Ennen kuin lestatiolaiset kärähti hyväksikäytöistä,suviksellakin saarnamiehet toivat esiin tavisperheiden surullisia kohtaloita ja kuinka kaaosmaista arkea viettivät. Jälkeenpäin ajateltuna taisikin saarnaajat puhua omasta uskonliikkeestään.
Jeesus sanoo näin, alkutekstin mukaan Matt.7
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herrani, herrani', astu sisään taivasten valtakuntaan, vaan joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herrani, herrani, emmekö me sinun nimessäsi profetoineet, ja sinun nimessäsi ajaneet pois riivaajia, ja sinun nimessäsi tehneet monia voimallisia tekoja?'
23. Ja silloin minä julistan heille, että: 'Aikojen alusta lähtien, minä en ole teitä tuntenut. Menkää pois minun luotani, te vääryyden palvojat!'
24. Sen tähden jokainen, joka kuulee nämä minun sanani, ja toteuttaa niitä, on viisaan miehen kaltainen, joka rakensi talonsa kallion päälle.
25. Ja sade laskeutui, ja tulvat tulivat, ja tuuli puhalsi, ja ne horjuttivat sitä taloa, eikä se sortunut, sillä sen perustukset oli asetettu kallion päälle.
26. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani, eikä niitä toteuta, on tyhmän miehen kaltainen, joka rakensi talonsa hiekan päälle.
27. Ja sade laskeutui, ja tulvat tulivat, ja tuuli puhalsi ja ne horjuttivat sitä taloa, ja se lankesi, ja sen sortuminen oli suuri.- Anonyymi
Kuuntelepa uskon perusoppitunti tästä
https://www.youtube.com/watch?v=h9PGcijjQ58
ja muista, että hyvällä omallatunnolla kukaan ei ole koskaan lähtenyt Jumalan valtakunnasta.- Anonyymi
Jokane o syntine, mut eri asia joutuu syntii, ku elää siin. Jos esim liputat lgbt:tä ja soitat poppia ja saman aikaan julistat sanaa, ni et elä niin ku opetat! Synnissä elävä eli synnin hyväksyvä teeskentelee uskos, tai o vähintää kuollu kala.
- Anonyymi
Ei Jumalan valtakunnast, mutta älä sotke Pyhää ihmiskuotiseen srk-valtakuntaan josta on tehty epäjumala-
- Anonyymi
Näissä pitkissä "sepustuksissa" tulee ilmi, etteivät tuonkaltaiset ihmiset ole kylläkään enää VL-porukkaa, elämällään ovat jo kieltäneet uskonsa ! Ovat, siis "tavan" kansalaisia, niitä ns. "fiksuja", jotka ovat tietävinään kaiken elämästä ja uskoista !
Ei nyt muuta kommenttia tarvita !- Anonyymi
Eppäilysten kasvaesa sitä vaan kasvaa liikkeestä ulos. Liikkeen nykytilanne ei ennää lissää uskottavuutta. Samoin lähimenneisyyvesä tehyt virheet ovat heikentämeet uskoa tämän joukon olevan ainut pelastuva joukko. 70-luvun taistelut, 2010-luvun pf-skandaalin hoito jne. Myös oppi yximielisyyest o kokenu kolauxen, ku on huomannut, ettei porukka tosiaankaa oo ikinä ollu ratkaisevisa asioisa homogeeninen. Erittäin pluralistinen tää liike ollu aina. Somen aikana sitä ei oo voinu ennää pimittää. Esim eliitillä eri säännöt, mitä riviväestöllä jne. Osa kirroilee ja muilta se on ehottoman kielletty jne. Se siitä yximielisyyvestä!
- Anonyymi
Joo, ei ne korttitalon pysy pystyssä, kun niiden isännöinnistä vastaa ahne vellu.
Korttitalon katon, ovet, akkunat, keittiökaapit ja vimeärit on pakkomyynyt ja asentanut ahne vellu.
Ei pysy pystyssä moinen höskä.Hyvä oivallus :-)
Koronarokote saattaa estää viime tipassa vl-korttitalon pikaisen romahduksen. Mutta se jää nähtäväksi moniko palaa rykylle talkoo-orjaksi vielä.- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Hyvä oivallus :-)
Koronarokote saattaa estää viime tipassa vl-korttitalon pikaisen romahduksen. Mutta se jää nähtäväksi moniko palaa rykylle talkoo-orjaksi vielä.Voi olla, ettei talakoolaisia ennää löyvy entiseen malliin. Moni nuori ei ennää ees kaipaa seuroihin. Oon kuullu nuorilta, että he ei kaipaa seuroja ennää, sillä on ollu enemmän aikaa tehä viikolloppusin kaikkia muuta.
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, ettei talakoolaisia ennää löyvy entiseen malliin. Moni nuori ei ennää ees kaipaa seuroihin. Oon kuullu nuorilta, että he ei kaipaa seuroja ennää, sillä on ollu enemmän aikaa tehä viikolloppusin kaikkia muuta.
Työn tekeminen ja teettäminen on velluilla nostettu ylijumalan asemaan. Sillä vl-johto haluaa kaiken muun ohella osoittaa kuinka paljon parempia ihmisiä vellut ovat. Narsismia puhtaimmillaan.
- Anonyymi
Siihen ei kummoista ropottia tarvita jolle voi syöttää kolme neljä jo kuultua saarnaa, ja ei kun töpseli seinään !
vai joko ne on käytössä olleetkin miten kauan hmm. - Anonyymi
Yhdistysten isot velat kauhean kokoisiin rakennuksiin alkavat olla melko ongelma. Maksakoon ne jotka ottivat velkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1812588Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2301437Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus841300- 791184
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e391179Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1331075Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin111012Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116900Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen
Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.27861Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät78800