Mikä ostos!!

Anonyymi

Miksi ihmeessä kahvinkeittimessä tuollainen ominaisuus, että sammuttaa itse itsensä 40 minuutin päästä, eikä sitä voi näpsäyttää uudelleen päälle!

Kyseessä Wilfa-merkkinen keitin.
Tykkään juoda kahvia omaan tahtiin, mutta nyt näköjään keitin määrää juomatahdin!

11

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on näitä EU:n viskaalien "viisaita" direktiivejä. Samanlainen viisaus oli määrätä ettei autoissa saa olla päiväsaikaan takavalot päällä.

      Kyllä minun keittimessäni voi napsauttaa virrat uudestaan päälle, mutta se ei ole Wilfa-merkkinen.

      • Anonyymi

        Ja sieltähän se pakollinen asiaan liittymätön ”kaikki on EU:n vika” -kommentti tuli.

        Kahvinkeittimen aikakatkaisu on yksinomaan hyvä asia. Se parantaa paloturvallisuutta ja vähentää turhaa sähkönkulutusta, koska et voi kotoa lähtiessäsi unohtaa kahvinkeitintä 8 tunniksi päälle.
        Jos haluat, että kahvinkeittimesi pysyy päällä, napsauta virtanappia samalla kun haet kahvia. Mitään todellista ongelmaa ei siis ole.
        Tuo aloittajan mainitsema ongelma, että virtaa ei saa napsautettua päälle vaikka haluaisi, kuulostaa raivostuttavalta, mutta se on valmistajan moka. EU:lla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

        Auton valoista toki uutisoitiin perinteisen raflaavasti kun tuo direktiivi tuli voimaan, joten lukutaidottomilta saattoi jäädä jotain olennaista huomaamatta: auton valoissa täytyy olla vaihtoehto, että ajaa pelkillä etuvaloilla (näin siksi että joissain maissa idiooteilla oli tapana ajaa kokonaan pimeänä). Kuitenkin edelleen on täysin mahdollista, laillista ja suositeltavaa pitää myös takavalot päällä kun ajaa autolla. Jos et osaa käyttää autosi valoja, sinun ei ehkä pitäisi muutenkaan ajaa autoa.

        EU:hun liittyy aivan tarpeeksi todellisia ongelmia, joiden vuoksi sitä saa ja pitää arvostella, joten olisi mielestäni asiallista keskittyä noihin oikeisiin vikoihin, eikä näihin Johnsonin kynästä peräisin oleviin ”yhden koon kondomeita!” -direktiiveihin.


      • Anonyymi

        Olis tietty pitäny tarkastella keitintä nemmän ennen ostoa, mutta en kuuna päivänä olis osannu ajatellakkaan, että tuollaista laitetaan kahvinkeittimeen!

        Kun tajusin, että virta katkeaa, niin ajattelin, että lyön virran vain takaisin, mutta ei sitä voi edes tehdä. Todella typerää!!

        Minä olen kahvista nautiskeleva ihminen. Edellinen keitin Moccamaster piti kahvin kauan tuoreen makuisena. Olisi pitänyt pitäytyä tuossa hyvässä merkissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis tietty pitäny tarkastella keitintä nemmän ennen ostoa, mutta en kuuna päivänä olis osannu ajatellakkaan, että tuollaista laitetaan kahvinkeittimeen!

        Kun tajusin, että virta katkeaa, niin ajattelin, että lyön virran vain takaisin, mutta ei sitä voi edes tehdä. Todella typerää!!

        Minä olen kahvista nautiskeleva ihminen. Edellinen keitin Moccamaster piti kahvin kauan tuoreen makuisena. Olisi pitänyt pitäytyä tuossa hyvässä merkissä.

        Mikä siinä siis estää laittamasta uudelleen päälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä siis estää laittamasta uudelleen päälle?

        Ei se lyö sitä päälle, vaan se valo alkaa vain vilkkumaan.

        Taidan laittaa tuon pahan päivän varalle. Ostan Moccamasterin. Siinä mulle keitintä pitkäksi aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä siis estää laittamasta uudelleen päälle?

        Googlailemalla löysin sellaisen selityksen että vesisäiliössä on joku koho, joka estää päälle laittamisen jos säiliössä ei ole vettä. Eli siihen joku rautalankaviritys tms. jolla kohoa voi nostaa niin eiköhän se siitä. En tiiä kun en oo kyseistä rakkinetta nähnyt, lieneekö edes samasta mallista ollut kyse.


    • Anonyymi

      Yksi hyvä ratkaisu on käyttää kahvinkeitintä, joka on valmistettu ennen kuin EU oli olemassa. Oma keittimeni on vuodelta 1975, eikä se tiedä EU:n määräyksistä mitään! 😁

    • Anonyymi

      Se on vain sitä, että looginen ajattelu ontuu.
      Ennen vanhaan, kun tuota ajastinta ei ollut paloi monta pannua pilalle kansan unohtaessa sen päälle.

      • Anonyymi

        Jollekkin muistisairaalle tai muutoin vanhalle ihmiselle tuo on varmasti ihan hyvä.

        Itse, kun olen tarkka, niin ei ole pelkoa keittimen päälle jäänti.


      • Anonyymi

        Pikku vahinko se on, jos pannun pohja kärähtää mustaksi. Mitään tulipaloa siitä ei kuitenkaan tuskin koskaan ole aiheutunut. Jotenkin ylivarjeltua on se EU:n touhu.


    • Anonyymi

      Selaisin ja tein hintavertailua samalla.

      Näyttää olevan nykyään melkein kaikissa kahvinkeittimissä tuo aikakatkaisu!!
      En osta sellaista, en todellakaan.

      Täytyy etsiä keitin, jossa sitä ei ole. Merkistä viis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1708
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1049
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe