RAV4 Hybrid ei edes hengästynyt

Anonyymi

22

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Talvitestissä Ravi hengästyi oikein kunnolla kun ei pysynyt edes tiellä kun eteen sattui mutka ja ei kun penkkaan ja öljyt pihalle.

    • Anonyymi

      RAV on kiinni tuossa videolla koko ajan vaikkei ole edes lunta. Tässäkin meno tyssää heti kun etupyörät lähtevät sutimaan. Takapyöristä ei ole mitään apua.

      https://youtu.be/WDXLczT_iaY?t=402

      • Anonyymi

        Miten niistä voisi apua olla kun etuvetoinen. Yksi suurimpia huijauksia koko alalla.


    • Anonyymi

      Ei pärjännyt talvitestissä Toyota. Hävis jopa etuvetoiselle Skodalle pahasti.

    • Anonyymi

      Toyota täyshybridi tai täysplugari on ylivoimaisen paras ostos tuossa hintaluokassa.

      • Anonyymi

        Tuossa hintaluokassa = 60.000€

        On aivan törkeän ylihintainen ja samalla rahalla saa erittäin hyviä oikeita autoja, ei riisiritsaa.


      • Anonyymi

        Jos paljon rummutettu Toyotan paras hybrid on noin onneton, että saa talvitestissä arvosanan 7 ja Skoda 8 ja Renault 9, niin eipä Toyotalta saa rahalle oikein vastinetta, todella surkea esitys kaikkiaan.


    • Anonyymi

      Tänä päivänä vaatimukset SUVien nelivedon toimivuudesta on saanut kovin oudot mittasuhteet. Täytyy selvitä ristiriipunnasta jyrkkään ylämäkeen, laitteissa ei kuitenkaan oli mitään mekaanisia lukkoja akseleilla. Tästä testistä ei selviä moni vanhempi keskitasauspyörästöllinen maastoauto, sillä kaikissa ei ole lukkoa akseleilla. Voi siis vain kuvitella, millaiselle rasitukselle auton jarrujärjestelmä, luistonestojärjestelmä ja vaihteisto joutuvat autoissa, joita ei ole tämmöiseen käyttöön suunniteltu. Typerää toimintaa.

      • Anonyymi

        Jarruihin tai voimansiirtoon kohdistuu normaalissa maantiekiihdytyksessä/jarrutuksessa paljon isompia voimia kuin tuollaisessa mäkitestissä missä lähes kävelynopeudella hieman jarrutetaan luistavaa pyörää.

        Tuolla tekniikalla on kuitenkin luistonesto ollut perusautoissa toteutettuna jo parikymmentä vuotta. Mitään muuta ongelmaa noissa ei ole kuin että jarrut saa kulumaan hieman nopeammin jos tapana on jatkuvasti kiihdyttää luistonestoon "nojaten".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarruihin tai voimansiirtoon kohdistuu normaalissa maantiekiihdytyksessä/jarrutuksessa paljon isompia voimia kuin tuollaisessa mäkitestissä missä lähes kävelynopeudella hieman jarrutetaan luistavaa pyörää.

        Tuolla tekniikalla on kuitenkin luistonesto ollut perusautoissa toteutettuna jo parikymmentä vuotta. Mitään muuta ongelmaa noissa ei ole kuin että jarrut saa kulumaan hieman nopeammin jos tapana on jatkuvasti kiihdyttää luistonestoon "nojaten".

        Itseäni ei oikein kiinnosta tuommoset RAV 4:t tai Kiat yms.
        Semmoiset autot kuin Alfa Stelvio neliveto, Fiat 500X 2.0 multijet 4X4 Cross AT9 tai Jeep Rebegade Trailhawk alkaa jo kiinnostamaan. Laatukin näissä korkeaa tasoa ja kunnon talviautoja.
        Kiehtovin maasturi on kyllä Fiat Panda 4X4 Cross. Melkoinen menijä masstossa/lumessa ja lisäksi vakaa maanteillä vaikka pieni onkin. Todella persoonallinen, pirteä ulkomuoto.. Neliveto Pandoja on tehty jo vanhasta 80-luvun ensimmäisestä korimallista lähtien.Pieni faceliftikin Pandaan on kyllä juuri tullut mutta tämä video on 3 vuoden takaa ja Pandan kanssa maastossa myös Suzuki Ignis:

        https://youtu.be/3ElA1t3OPLw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarruihin tai voimansiirtoon kohdistuu normaalissa maantiekiihdytyksessä/jarrutuksessa paljon isompia voimia kuin tuollaisessa mäkitestissä missä lähes kävelynopeudella hieman jarrutetaan luistavaa pyörää.

        Tuolla tekniikalla on kuitenkin luistonesto ollut perusautoissa toteutettuna jo parikymmentä vuotta. Mitään muuta ongelmaa noissa ei ole kuin että jarrut saa kulumaan hieman nopeammin jos tapana on jatkuvasti kiihdyttää luistonestoon "nojaten".

        Jos näin olisi, niin maastoajossa ilmeneviä ongelmia esiintyisi myös normaalissa maantieajossa. Iso puute SUV autoissa on alennusvaihteiston puute. Manuaalissa joutuu luistattamaan kytkintä jatkuvasti, jotta auton saa menemään tarpeeksi hitaasti hankalissa paikoissa tai lähtemään liikkeelle varoen. Nykyisin tämän hoitaa automaattilaatikko, mutta hyvin monessa niistä puuttuu momentinmuunnin. Esim. kaksoiskytkinvaihteisto joutuu luistattamaan koko ajan, mitä se ei pidemmän päälle kestä. Lisäksi pitkässä ja raskaassa kuormituksessa esim. märässä lumessa ja pehmeällä hiekalla joutuu monilevykytkin ja jarrut tekemään työtä koko ajan, jotta kaikki renkaat pyörisivät. Syntyvän lämmön johdosta kaikki SUV monilevykytkimelliset nelivedot heittävät takapyörät pois pelistä, Foresterit ja Tiquanit mukaan lukien. TM testasi tämän. Lisäksi jarrut kuumenenvat niin, että savu ja käry nousee. 15-20min yhtäjaksoista vedätystä riittää kaikille, osalle vähempi. Keskitasauspyörästön omaavassa nelivedossa täytyy hammaspeikko iskeä, jotta veto takapyöriltä häviää. Silloin puhutaan maastoautosta ja ollaan täysin eri hintaluokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näin olisi, niin maastoajossa ilmeneviä ongelmia esiintyisi myös normaalissa maantieajossa. Iso puute SUV autoissa on alennusvaihteiston puute. Manuaalissa joutuu luistattamaan kytkintä jatkuvasti, jotta auton saa menemään tarpeeksi hitaasti hankalissa paikoissa tai lähtemään liikkeelle varoen. Nykyisin tämän hoitaa automaattilaatikko, mutta hyvin monessa niistä puuttuu momentinmuunnin. Esim. kaksoiskytkinvaihteisto joutuu luistattamaan koko ajan, mitä se ei pidemmän päälle kestä. Lisäksi pitkässä ja raskaassa kuormituksessa esim. märässä lumessa ja pehmeällä hiekalla joutuu monilevykytkin ja jarrut tekemään työtä koko ajan, jotta kaikki renkaat pyörisivät. Syntyvän lämmön johdosta kaikki SUV monilevykytkimelliset nelivedot heittävät takapyörät pois pelistä, Foresterit ja Tiquanit mukaan lukien. TM testasi tämän. Lisäksi jarrut kuumenenvat niin, että savu ja käry nousee. 15-20min yhtäjaksoista vedätystä riittää kaikille, osalle vähempi. Keskitasauspyörästön omaavassa nelivedossa täytyy hammaspeikko iskeä, jotta veto takapyöriltä häviää. Silloin puhutaan maastoautosta ja ollaan täysin eri hintaluokassa.

        "15-20min yhtäjaksoista vedätystä riittää kaikille, osalle vähempi. Keskitasauspyörästön omaavassa nelivedossa täytyy hammaspeikko iskeä, jotta veto takapyöriltä häviää. Silloin puhutaan maastoautosta ja ollaan täysin eri hintaluokassa."

        Niin. SUV ja maastoauto ovat kaksi täysin eri asiaa. SUVilla liikutaan tiellä ja nelivedon tarkoitus on auttaa liukkaissa olosuhteissa tiellä ajaessa, ei mahdollistaa maastoajoa.

        Tässä SUV-kategoriassakin RAVin neliveto on vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "15-20min yhtäjaksoista vedätystä riittää kaikille, osalle vähempi. Keskitasauspyörästön omaavassa nelivedossa täytyy hammaspeikko iskeä, jotta veto takapyöriltä häviää. Silloin puhutaan maastoautosta ja ollaan täysin eri hintaluokassa."

        Niin. SUV ja maastoauto ovat kaksi täysin eri asiaa. SUVilla liikutaan tiellä ja nelivedon tarkoitus on auttaa liukkaissa olosuhteissa tiellä ajaessa, ei mahdollistaa maastoajoa.

        Tässä SUV-kategoriassakin RAVin neliveto on vitsi.

        "Niin. SUV ja maastoauto ovat kaksi täysin eri asiaa. SUVilla liikutaan tiellä ja nelivedon tarkoitus on auttaa liukkaissa olosuhteissa tiellä ajaessa, ei mahdollistaa maastoajoa."

        Tätä ei tunnuta täällä nettipalstallakaan ymmärrettävän. SUV auton paikka ei ole ristiriipunnassa jurkkään ylämäkeen, tai testi liukkaalla vain yksi pyörä pitävällä pinnalla ja sekin ylämäkeen. Kuten todettu, siitä ei selviä vanhempaa tekniikkaa oleva oikea maastoautokaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin. SUV ja maastoauto ovat kaksi täysin eri asiaa. SUVilla liikutaan tiellä ja nelivedon tarkoitus on auttaa liukkaissa olosuhteissa tiellä ajaessa, ei mahdollistaa maastoajoa."

        Tätä ei tunnuta täällä nettipalstallakaan ymmärrettävän. SUV auton paikka ei ole ristiriipunnassa jurkkään ylämäkeen, tai testi liukkaalla vain yksi pyörä pitävällä pinnalla ja sekin ylämäkeen. Kuten todettu, siitä ei selviä vanhempaa tekniikkaa oleva oikea maastoautokaan.

        Hyvin suunniteltu ja toteutettu SUV selviää noista ristiriipunta -tyyppisistä tilanteista. Siinä nimenomaan kun on kyse nelivedon (hetkellisestä) auttavasta roolista liukkaissa olosuhteisssa, esimerkiksi liikkeellelähdössä ylämäkeen.

        Sitten varsinaiseen maastoajoon ja jatkuvaan pitkään nelivedon kuormitukseen on oikeat maasturit kiinteine lukkoineen.


    • Anonyymi

      Taitaa olla riittävän suuri haaste Raville jo vähänkin jyrkempi parkkihallin ramppi jos siellä on vähänkin lunta ja jäätä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Rullatestit on hyviä. Siinä se sirkustemppu vaaditaan maastossa, että yksi rengas pitää ja kaikki muut on ilmassa. Me kaikki ajetaan joka päivä vastaavissa olosuhteissa!

        Onneksi CR-V:llä pääsee
        https://youtu.be/1OxZvPhpZUk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rullatestit on hyviä. Siinä se sirkustemppu vaaditaan maastossa, että yksi rengas pitää ja kaikki muut on ilmassa. Me kaikki ajetaan joka päivä vastaavissa olosuhteissa!

        Onneksi CR-V:llä pääsee
        https://youtu.be/1OxZvPhpZUk

        Lukottomat nelivedot ovat feikkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukottomat nelivedot ovat feikkejä.

        Eli kaikki perus SUVit!!!


    • Anonyymi

      PHEV on vielä vähän parempi koska ohjelmointi on erilainen. PHEV antaa enemmän vääntöä taakse ja tietysti edessä on rajumpi sähkömoottori.

      Ajopaikka taitaa olla sama kuin aloittjan linkissä.
      https://www.youtube.com/watch?v=VbxsEKbP7J8

      • Anonyymi

        ja tuossa siis mennään pelkällä sähköllä.


    • Anonyymi

      "PHEV on vielä vähän parempi "

      Tässä kohtaa huutonaurua. Perus RAVia huonompaa ei voi olla. Jos on vähän parempi kuin se niin sillä ei vielä pitkälle pötkitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe