Hifi harrastuksen tarvitse paljon raha.

Anonyymi

Kyllä hifi harrastuksen tarvitse paljon raha sittä ei kaikki pysty harrastaman kun ei kovin monella ole tarpeeksi raha että pysty harrastaman hifiä ilman kompromisseja miksi näin eikö ne vois alentaa nittä hintoja että köyhät pääsisivät harrastaman hifiä ilman kompromisseja.

48

2741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sen niin tarvitte mennä. Täytyy olla aika kultakorva, jos erottaa kymppitonnin ja kahden tonnin laitteet toisistaan.

      • Anonyymi

        Kaiuttimissa erot on suuria, muissa komponenteissa ei juuri mitään. Jos nyt kuitenkin ihan suht asiallisissa vehkeissä pysytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiuttimissa erot on suuria, muissa komponenteissa ei juuri mitään. Jos nyt kuitenkin ihan suht asiallisissa vehkeissä pysytään.

        Tämä jumalan tosi. Itselläni on systeemin hinnasta 80% kaiuttimissa (PMC studiomonitorit ja iso Genelecin subbari). Elektroniikka on halpaa, nykyään myös aivan loistavan laatuiset ja tehokkaat D-luokan vahvistimet ovat melkein ilmaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä jumalan tosi. Itselläni on systeemin hinnasta 80% kaiuttimissa (PMC studiomonitorit ja iso Genelecin subbari). Elektroniikka on halpaa, nykyään myös aivan loistavan laatuiset ja tehokkaat D-luokan vahvistimet ovat melkein ilmaisia.

        Ei kai toi Genelec ole ikinä ollut halpa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä jumalan tosi. Itselläni on systeemin hinnasta 80% kaiuttimissa (PMC studiomonitorit ja iso Genelecin subbari). Elektroniikka on halpaa, nykyään myös aivan loistavan laatuiset ja tehokkaat D-luokan vahvistimet ovat melkein ilmaisia.

        Mihin sinä tarvitset d luokkan vahvistimet jos sinulla on aktivi kaiuttimet :(


    • Anonyymi

      Hifistit "kuulee" johdotkin millä liitännät tehty...

      Hifivälineet eivät vanhene samoin kuin auto, vaan on aina hifi vaikka ikää välineille kertyy. Sama optiikassa eli jos todella hyvälaatuinen optinen väline niin se on aina hyvänlaatuinen jos ei itse töpeksi hajalle!

      Vuosien aikana hinta onkin lopulta edullinen päivää kohden laskettuna!

      Tosin hifistelijän budjetti karkaa uuden perheauton tai asunnon hintaluokkaan jolloin järjellä ei enään osuutta asiaan...

      Hyvään "hifistelyyn" pääsee kun on laatu vahvisti ja soitin, sekä kunnolliset hifi-kuulokkeet. Kaiuttimet sitten aikanaan kun huone ensin modattu kunteluun.
      Älä kiemurtele, koska elämä on nyt ja rahaa se vain on ja menee yleensä turhempaan!!!

      Onneksi ei itse tarvitse moisia asioita pohtia, koska kelpaa perusvälineet. Musiikki on itselle vain sivuosassa ja harvoin edes ostan musiikkia, nuorempana kyllä LP tai kaksi piti joka kuukausi hankkia. Nyt ei korvatkaan kuule kaikkia ääniä eli nämä nykyiset välineet on riittävät...ne on 90-luvulta pääosiltaan :D

      • Anonyymi

        Hyviä käytettyjä löyty tori ja find it ja netti markkina ja huuto net ja fb osto ja myynti ryhmä :) 100 100 100


    • Anonyymi

      Ei köyhien tarvitse pystyä ostamaan kunnollisia äänentoistolaitteita. Siitähän köyhyydessä ja varakkuudessa on kysymys; rikkaammat saavat enemmän ja parempaa, aivan niinkuin pitääkin. Se on maailman järjestys. Köyhän pitää hakea elämyksensä ilmaisista tai huokeista harrastuksista, kirjallisuus, musiikki, ihmissuhteet, luontokokemukset tulevat nyt ensimmäisinä mieleen.

      Terv: "50000€ äänentoistossa oma kuunteluhuone".

      • Anonyymi

        Mikä ihme trolli näyttä minulle se 50000 laitteisto ja kuuntelu huone.


      • Anonyymi

        Muuten en usko ja pidän sinut trollina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten en usko ja pidän sinut trollina.

        Jos köyhällä pitä olla huokea harrastus esim musiikki niin hän tarvitse kunnolisia äänen toisto laitetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos köyhällä pitä olla huokea harrastus esim musiikki niin hän tarvitse kunnolisia äänen toisto laitetta.

        Me eletään jo nyt vuotta 2021 ja kehitys mene eteenpäin ja elin taso nouse eli kyllä nykyän kaikilla ihmisillä pitä olla kunnoliset äänen toisto laiteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me eletään jo nyt vuotta 2021 ja kehitys mene eteenpäin ja elin taso nouse eli kyllä nykyän kaikilla ihmisillä pitä olla kunnoliset äänen toisto laiteet.

        Itsekäs provo trolli eikä hänellä edes ole se 50000€ laitteisto tai kuuntelu huone halua vain provoila älkä ruokiko häntä :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos köyhällä pitä olla huokea harrastus esim musiikki niin hän tarvitse kunnolisia äänen toisto laitetta.

        Eikä tarvitse, kun laulaa itse tai soittelee nokkahuilulla tai halvalla sähköpianolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tarvitse, kun laulaa itse tai soittelee nokkahuilulla tai halvalla sähköpianolla.

        Laula sinä vain itse :) 100 100 100

        Kytät vie sinun 50000€ äänentoisto laitteet ja ulkomitta sinun talo missä on kuuntelu huone rikos hyötynä kun sinä olet 23 vuotta elänyt toimen tulo tuella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laula sinä vain itse :) 100 100 100

        Kytät vie sinun 50000€ äänentoisto laitteet ja ulkomitta sinun talo missä on kuuntelu huone rikos hyötynä kun sinä olet 23 vuotta elänyt toimen tulo tuella.

        Sitten aasut yksiössä Haraldin naapurina missä ei ole parveketta ja sinä olet naapurin kanssa sopinut tarkat ajat koska saat soitta sähköpianoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laula sinä vain itse :) 100 100 100

        Kytät vie sinun 50000€ äänentoisto laitteet ja ulkomitta sinun talo missä on kuuntelu huone rikos hyötynä kun sinä olet 23 vuotta elänyt toimen tulo tuella.

        Siis mikä rikos? Saa kait sitä 150000€ vuosituloilla stereoita ostella ja kuuntelustudioita rakennella ilman muita seuraamuksia kuin loisten kateus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mikä rikos? Saa kait sitä 150000€ vuosituloilla stereoita ostella ja kuuntelustudioita rakennella ilman muita seuraamuksia kuin loisten kateus.

        Joo mutta kun sinulla ei ole mitän stereoista eikä mitän studiota sinä olet pelkkä provo trolli nillä jolla oikeasti on 150.000.00€ vuosi tulot ja nillä jolla oikeasti on 50.000.00€ stereot ja kuuntelu huone ne ei provo trolla ne ei alistu sellaisen alkelisen käytöksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta kun sinulla ei ole mitän stereoista eikä mitän studiota sinä olet pelkkä provo trolli nillä jolla oikeasti on 150.000.00€ vuosi tulot ja nillä jolla oikeasti on 50.000.00€ stereot ja kuuntelu huone ne ei provo trolla ne ei alistu sellaisen alkelisen käytöksen.

        No enhän minä provotrollaa, kerron vain miten asiat ovat. Minulla on erillinen kuunteluhuone ja äänentoistoon on sijoitettu noin 50 k€.

        Joillain on rahaa, joillain ei. Niin se pakkaa menemään.

        Jos joku tästä pahastuu niin tervetuloa tosimaailmaan kurkistamaan kuinka se parempi puolisko elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enhän minä provotrollaa, kerron vain miten asiat ovat. Minulla on erillinen kuunteluhuone ja äänentoistoon on sijoitettu noin 50 k€.

        Joillain on rahaa, joillain ei. Niin se pakkaa menemään.

        Jos joku tästä pahastuu niin tervetuloa tosimaailmaan kurkistamaan kuinka se parempi puolisko elää.

        Kyllä sinä provotrollat kun sanot että köyhät ei tarvitse kunnon äänentoisto vehket haluat eli sinun tarkoitus on hasta ritta ja olet itsekäs eli ajattelet että pää asia että sinulla itsellä on mutta muilla ei saa olla eli olet itsekäs provotrolli :(

        Katso http://tori.fi/ kuinka paljon siellä on 50k€ vehket myytävänä uskallan väittää että todennäköisyys että sinulla on oma kuuntelu huone ja 50k€ vehket on tyylin olematon kuuten jos sattuisi saman lotto voitto :) 100 100 100

        Toki perun puhet jos voit todista että sinulla on ne 50k€ vehket.

        Se on niin hyvä tilaisuus että tuollaista tilaisuutta sinä et voi menettää :) 100 100 100


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enhän minä provotrollaa, kerron vain miten asiat ovat. Minulla on erillinen kuunteluhuone ja äänentoistoon on sijoitettu noin 50 k€.

        Joillain on rahaa, joillain ei. Niin se pakkaa menemään.

        Jos joku tästä pahastuu niin tervetuloa tosimaailmaan kurkistamaan kuinka se parempi puolisko elää.

        Miksi sinä provotrollat jos olet rikas?

        Huono itsetuntoko :(?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enhän minä provotrollaa, kerron vain miten asiat ovat. Minulla on erillinen kuunteluhuone ja äänentoistoon on sijoitettu noin 50 k€.

        Joillain on rahaa, joillain ei. Niin se pakkaa menemään.

        Jos joku tästä pahastuu niin tervetuloa tosimaailmaan kurkistamaan kuinka se parempi puolisko elää.

        Kyllä sinä provotrollat sanot että itsellä on ja muilla ei ole näin se kuulu ollakin se on maailman järjestys.

        Mutta maailman järjestykselle kukan ei voi mitän koska jos kaikilla kiinalaisilla oli jääkaappi niin metallit ei riittäisi.

        Ja illmuinatit ovat sittä mielttä että maapallon väestö pitä vähentää 95 %.

        Eli ylimääräiset pitä tappaa psykke lääkeillä millä tule 30 kilon ylipaino ja saa diabetes ja sydänkohtaus ja koronalla.

        Ja kuka maksa korvaukset kaikille psyyke lääkkeiden uhreille.

        Eli sinä olet sittä mielttä että se nykyinen ns maailman järjestys on hyvä asia vittat uuteen maailman järjestyksen eli new world order.

        Eil ainut oikea mielipide on se että se nykyinen maailman järjestys on päin p.

        Rikkat tappajat pitäisi sulkea laitoksiin asian muukaisella lääkityksellä :) 100 100 100

        Yes nyt puhuttiin vähän mutta asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä provotrollat kun sanot että köyhät ei tarvitse kunnon äänentoisto vehket haluat eli sinun tarkoitus on hasta ritta ja olet itsekäs eli ajattelet että pää asia että sinulla itsellä on mutta muilla ei saa olla eli olet itsekäs provotrolli :(

        Katso http://tori.fi/ kuinka paljon siellä on 50k€ vehket myytävänä uskallan väittää että todennäköisyys että sinulla on oma kuuntelu huone ja 50k€ vehket on tyylin olematon kuuten jos sattuisi saman lotto voitto :) 100 100 100

        Toki perun puhet jos voit todista että sinulla on ne 50k€ vehket.

        Se on niin hyvä tilaisuus että tuollaista tilaisuutta sinä et voi menettää :) 100 100 100

        Mitä tekemistä tori.fi sivustolla ja minun kuunteluhuoneellani on keskenään?

        Kyllä jokainen saa ostaa itselleen 50 k€ äänenetoistovehkeet, en minä ole sitä kieltämässä keneltäkään. Toisaalta kyllä tiedämme, että kaikilla ei ole siihen varaa, ja monella jolla on varaa ei ole tarvetta tai halua käyttää rahojaan äänentoistoon.

        Jos joku olisi myymässä 50 k€ stereoitaan, niin kyllä parempia paikkoja löytyy kuin tori.fi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä tori.fi sivustolla ja minun kuunteluhuoneellani on keskenään?

        Kyllä jokainen saa ostaa itselleen 50 k€ äänenetoistovehkeet, en minä ole sitä kieltämässä keneltäkään. Toisaalta kyllä tiedämme, että kaikilla ei ole siihen varaa, ja monella jolla on varaa ei ole tarvetta tai halua käyttää rahojaan äänentoistoon.

        Jos joku olisi myymässä 50 k€ stereoitaan, niin kyllä parempia paikkoja löytyy kuin tori.fi.

        Totta kai saa sinäkin saat osta jos pystyt mutta ei sinulle ole 150.000,00 vuositulot ellet ole Cheek kaltainen katso tästä

        https://www.seiska.fi/Uutiset/Cheekin-uran-loppuminen-nakyy-Jare-Tiihosen-tienestit-putosivat-silti-yha-aivan-kammottavat

        Hän ja joku harva pysty ostamaan 50.000,00 musiikki vehket mutta todennäköisyys että sinä tienat 150.000,00 vuodessa on tyylin olematon tyylin että tule päävoitto lotossa.

        Mutta kyllä Suomessa on muutama lotto voittaja eli kyllä tällä varman on muutama jolla on 50.000,00 kuuntelu vehket mutta todennäköisyys että sinä kuulut niihin on tyylin olematon.

        Mutta ei minä muallakan ole nähnyt paljon plus 50.000,00 vehkettä myytävänä mutta kyllä http://tori.fi/ varman nittäkin lyöty pari kpl myytävänä.


      • Anonyymi

        Mulla on kotona etukajarit jalustamallia ja todella hyvä subbari elokuvia ja pelailua varten. Maksoivat yhteensä vain n. 1000e. Eka mietin soundbarin ostoa . Itse en hifistä niin tiedä mutta kysyin neuvoja kunnon hifisteiltä ja sanoin budjetin niin he sanoivat että osta nämä mitkä ostin. Tämä 2.1 vie 6-0 kuulemma kaikkia soundbareja. Ja ovat muutenkin parhaat mitä saa yhtensä siihen 1000e pintaan ja alle. Ehkä joskus teen 5.1 tai 7.1 tms. Mutta vielä ei ole tarvetta. En ole mikään kultakorva niin tuskin kuulisin eroa kymppitonnien 2.1 settiin. Nykyiset ovat oikein loistavat enkä olisi osannut ostaa nykyisiå ilman tietävien hifisti kultakorvien apua.t: köyhä Kelan tuilla elävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on kotona etukajarit jalustamallia ja todella hyvä subbari elokuvia ja pelailua varten. Maksoivat yhteensä vain n. 1000e. Eka mietin soundbarin ostoa . Itse en hifistä niin tiedä mutta kysyin neuvoja kunnon hifisteiltä ja sanoin budjetin niin he sanoivat että osta nämä mitkä ostin. Tämä 2.1 vie 6-0 kuulemma kaikkia soundbareja. Ja ovat muutenkin parhaat mitä saa yhtensä siihen 1000e pintaan ja alle. Ehkä joskus teen 5.1 tai 7.1 tms. Mutta vielä ei ole tarvetta. En ole mikään kultakorva niin tuskin kuulisin eroa kymppitonnien 2.1 settiin. Nykyiset ovat oikein loistavat enkä olisi osannut ostaa nykyisiå ilman tietävien hifisti kultakorvien apua.t: köyhä Kelan tuilla elävä.

        Sekä mulla on todella hyvä tv sekä ps5 eli mulla on kaikki mitä olen halunnutkin hankkia t: köyhä Kelan tuilla elävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä mulla on todella hyvä tv sekä ps5 eli mulla on kaikki mitä olen halunnutkin hankkia t: köyhä Kelan tuilla elävä.

        Musiikkia en tosiaan kuuntele. Vain leffoja ja pelailua ja ovat äärimmäisen nautinnollista kuunneltavaa näillä vehkeillä:) t: köyhä Kelan tuilla elävä.


    • Anonyymi

      " harrastaman hifiä ilman kompromisseja"

      Kannattaa miettiä tuon lauseen käyttämistä?

      • Anonyymi

        "HIFISTIT ovat miehiä, jotka eivät tee kompromisseja äänentoistossa. Miehiä, jotka ennen täydellisen kuuntelukokemuksen tavoittelua sumuttavat spraypullosta kuunteluhuoneen ilmaan ionisoivaa nestettä. Ja jotka rasvaavat ranteenvahvuiset amorfisesta kuparista valmistetut kaiutinkaapelit erikoisvaseliinilla häiriöiden poistamiseksi ja kytkevät ne omakotitalon hintaiseen kaiuttimeen."

        Menin sanattomaksi, jatkan kun toivun tästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "HIFISTIT ovat miehiä, jotka eivät tee kompromisseja äänentoistossa. Miehiä, jotka ennen täydellisen kuuntelukokemuksen tavoittelua sumuttavat spraypullosta kuunteluhuoneen ilmaan ionisoivaa nestettä. Ja jotka rasvaavat ranteenvahvuiset amorfisesta kuparista valmistetut kaiutinkaapelit erikoisvaseliinilla häiriöiden poistamiseksi ja kytkevät ne omakotitalon hintaiseen kaiuttimeen."

        Menin sanattomaksi, jatkan kun toivun tästä?

        Tuosta ei voi enää toipua? https://www.is.fi/digitoday/art-2000005375773.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "HIFISTIT ovat miehiä, jotka eivät tee kompromisseja äänentoistossa. Miehiä, jotka ennen täydellisen kuuntelukokemuksen tavoittelua sumuttavat spraypullosta kuunteluhuoneen ilmaan ionisoivaa nestettä. Ja jotka rasvaavat ranteenvahvuiset amorfisesta kuparista valmistetut kaiutinkaapelit erikoisvaseliinilla häiriöiden poistamiseksi ja kytkevät ne omakotitalon hintaiseen kaiuttimeen."

        Menin sanattomaksi, jatkan kun toivun tästä?

        Saa valita kaiuttimien ja omakoti talon välillä :) 100 100 100


      • Anonyymi

        Ei välttämättä vasta sitten kun sano:

        Harrastaman high end ilman kompromisseja :) 100 100 100

        Hifi sana tarkoitta stereot eli harrasta muusikkin kuuntelua.

        NYKYNUORISO kuuntelee musiikkinsa äänentoistomielessä liki kelvottomassa MP3-formaatissa tai erilaisten suoratoistopalveluiden kautta muutaman euron hintaisista minikaiuttimista. Alkuperäinen Hifi-lehtikin lakkautetiin 30 vuoden ikään ehtineenä 2006. Onko hifi kuoleva harrastus?

        – Ainakin hifiharrastus ukkoutuu, Matti Hermunen sanoo.

        Hyvälle äänentoistolle tuntuu silti löytyvän vielä ostajia.

        – Meillä on Suomessa merkittävää äänentoiston osaamista erityisesti kaiutinpuolella. Amphion, Genelec, Gradient, Aurelia ja Penaudio ovat maailmanluokan tuotteita, Hermunen kehaisee.

        Harrastuksen jatkumisen puolesta puhuu se, että äänentoiston harrastajien muuhun käyttöön menettämän hifistelyn tilalle on noussut uusi sana high end. Se tarkoittaa äänentoiston harrastajaa, joka ei tee kompromisseja.

        Kuulostaa jotenkin... hifistelyltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa valita kaiuttimien ja omakoti talon välillä :) 100 100 100

        Miksi? Yleensä niillä joilla on varaa maksaa halvan omakotitalon verran äänentoistolaitteesta on jo yksi tai useampi isompi talo tai huvila. Tai


    • Anonyymi

      Hifistely on raskasta touhua. Eri laitteilla ja erilaisilla kytkennöillä saa samoista kaiuttimista erilaista ääntä ja äänenlaatua.
      Joskus sitä hermostuu, kun ei ole varma, onko audioviritykset optimaalisessa tilassa.

      • Anonyymi

        Tarkoitat siis sittä että käyttäkö yksi pääte vahvistin tai käyttäkö kaksois johdotus ja eri päätet basoille ja diskantti/keskiäänet :) 100 100 100

        Vai onko herkät kaiuttimet ja muutaman wattin putki vahvistin.

        Vai vahvistimelle vaativat kaiuttimet missä on ilkeä impedanssi käyrä mitä ajetaan exslusivisella elektronikkalla :) 100 100 100


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat siis sittä että käyttäkö yksi pääte vahvistin tai käyttäkö kaksois johdotus ja eri päätet basoille ja diskantti/keskiäänet :) 100 100 100

        Vai onko herkät kaiuttimet ja muutaman wattin putki vahvistin.

        Vai vahvistimelle vaativat kaiuttimet missä on ilkeä impedanssi käyrä mitä ajetaan exslusivisella elektronikkalla :) 100 100 100

        Vahvistin Arcam AVR400 ja kaiuttimet Gradient Evidence MK III.
        Siihen ympärille on sitten rakennettu erilaisia äänilähteitä, mm useampi USB-DAC, Audio Chromecast (Tidal), TV, IPad, BR, CD, yms.

        Kymmeniä kytkentämahdollisuuksia ja 100 metriä erilaista johtoa.


    • Anonyymi

      Äänen laadusta kiinnostunut satsaa huippukaiuttimiin. Riittävän hyviä vahvistimia ja levynpyörittimiä saa melko edullisesti. Kaiuttimet ovat hintavia, mutta hyvät kuulokkeet ovat kaiuttimia edullisempia ja kelpo vaihtoehto. Musiikki menee pitkälti hukkaan ilman kunnollisia laitteita.

      • Anonyymi

        Kannattaa jättää hintalaput niihin laitteisiin paikoilleen. Ääni kuulostaa sen jälkeen paljon paremmalta kun on katsonut sitä hintalappua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa jättää hintalaput niihin laitteisiin paikoilleen. Ääni kuulostaa sen jälkeen paljon paremmalta kun on katsonut sitä hintalappua.

        Kyllä tästäkin on tehty tieteellinen koe: testihenkilöt kerättiin kuuntelemaan eri stereoita ja pyydettiin arvio äänen laadusta, mutta todellisuudessa testattiin sitä, miten vaikuttaa testihuoneen eteiseen jätettyjen pakkauslaatikoiden logot kuunteluelämykseen.

        Koko ajan toistolaitteet olivat samat.

        Tulos: kun tampuurissa oli pinossa kalliitten hifi -merkkien laatikoita, niin ääni kuulosti paremmalta.

        Heh... Tämän nyt oli itsestään selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tästäkin on tehty tieteellinen koe: testihenkilöt kerättiin kuuntelemaan eri stereoita ja pyydettiin arvio äänen laadusta, mutta todellisuudessa testattiin sitä, miten vaikuttaa testihuoneen eteiseen jätettyjen pakkauslaatikoiden logot kuunteluelämykseen.

        Koko ajan toistolaitteet olivat samat.

        Tulos: kun tampuurissa oli pinossa kalliitten hifi -merkkien laatikoita, niin ääni kuulosti paremmalta.

        Heh... Tämän nyt oli itsestään selvää.

        Noin sanova ei ole ikinä kuullut huippukaiuttimia. On tosi, että hyvää laatua saa kohtuuhintaan, mutta vasta moninkertaiseen hintaan saa huippuäänentoistoa. Jos haluat kuulla studiotason toistoa, sinun on hankittava studiotason laitteet. Sokkotestissä on liian monta muuttujaa kertomaan mistään mitään, mutta media tekee niillä tiliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sanova ei ole ikinä kuullut huippukaiuttimia. On tosi, että hyvää laatua saa kohtuuhintaan, mutta vasta moninkertaiseen hintaan saa huippuäänentoistoa. Jos haluat kuulla studiotason toistoa, sinun on hankittava studiotason laitteet. Sokkotestissä on liian monta muuttujaa kertomaan mistään mitään, mutta media tekee niillä tiliä.

        1 laadukas äänilähde (ei spotify. ei edes hifitason, jos suoratoisto niin joku muu. )
        2 laadukas vahvistin, yllättävän edullisiakin on vielä jos tinkii tehoista.
        3 laadukkaat kaiuttimet ja johdotus. Näidenkään ei tarvi olla suurimmasta tai edes kalleimmasta päästä mikäli asut vaikka kontin kokoisessa yksiössä.
        4 jos asut kaikuvassa betoniboxissa niin on aivan sama minkalaiset genelecit laitat, aina kuulostaa potpaskalta. Vaimennus kuntoon.

        Näillä 4 asialla pärjää erittäin pitkälle.


    • Anonyymi

      Jee minä aasun nykyän puutalossa :) 100 100 100

    • Anonyymi

      Kunnon hifisti kuuntelee laitteitten säröjä ja huojuntoja, me muut mielimusiikkiamme.

      • Anonyymi

        Tästä oli taannoin jossain lehdessä ihan hilpeä kirjoituskin. Kysyttiin yhden varmaan 100 000 laitteistoonsa upottaneen levykokoelmasta. Ninno, ei hän ehtynyt levyjä ostamaan eikä kuuntelemaan, kun kaikki aika ja raha meni laitteiston säätöön. Taisi olla tasan 1 levy, mitä koko ajan hinkattiin ja jonka avulla analysoitiin, että pitäisikö kaapelien alle laittaa yhden sijaan 2 legopalikkaa särön vähentämiseksi.

        Oikeampi termi olisi siis laite ja kaapeliharrastajat.


    • Anonyymi

      Se on näin cerwin vegat maksaa melkein 3000€ pari. Vahvistimen saa jo 600€ ja etunen n 800€ hmm subbari 18" n1500€ , alta 7000€ pääsee jo nautiskelmaan.
      Halvemallakin pääsee mutta se ei ole enää nautinnollista eli ei. Genelkkeihin ei ihan heti ole mahiksia koska ne pienet ei ole mitään muuta kuin oikein hyvää ääntä mutta auktoriteetti puuttuu TÄYSIN eli se musiikin tunteminen kunnolla. Genut saa alle 100000€ joten en laittais edes jos olisi niin paljon rahaa käytössä.

    • Anonyymi

      Harrastus ukkoutu ei hifi harrastus ole kallis kun ei korvat kuiteskan sittä eroa huoma.

      Miten niin ei kelpa spotify ennen vanhan kunnelttin fm lähetystä missä on lähetys komperssiotta.

      Ja sittä sitten äänitettin kasetille ja se äänen lastu kelpasi.

      On spotify kuiteskin parempi kun toi eikä korvat huoma eroa spotify hifi tai tidal hifi välillä tiedän tuon minulla on aiemmin ollut tidal hifi.

      Niin kun ei korvat huoma laiteiden eroa paitsi kaiuttimet mutta ei huoma 2000€ ja 10.000€ kaiuttimien erot.

      Ja jos on betoni huone niin on ihan sama mitkä kaiuttimet ovat....

    • Anonyymi

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/03/25/hifisti-etsii-taydellista-aanta

      Raha ei ratkaise ja ihmissuhteetkin jäävät toiseksi, kun tosiharrastaja satsaa korkeatasoisiin äänentoistolaitteisiin.

      Kari Kuismanen myöntää auliisti, että harrastus maksoi hänelle ensimmäisen avioliittonsa.

      — Mä ostin näitä pikkusen salaa ja vaihtelin ohi perheen budjetin. Tän kuunteluhuoneen tekeminen oli se, missä meidän avioliitto sitten loppui, hän kertoo.

      Onneksi pankista on saanut lainaa ja töitä on piisannut tehtäväksi kahdessa vuorossa.

      Suomessa hifistipiirit ovat pienet, mutta vaikkapa Saksassa "kunnon laitteet kuuluvat hyvään kodinsisustukseen".

      Maallikon silmin laitepatteristo ja niiden asettelu saattaa tuoda mieleen jotakin alttarimaista.

      Mutta harvapa meistä voi havahtua päivätorkuilta ja luulla nukahtaneensa Elviksen konsertissa.

      Teksti: Petra Himberg

    • Anonyymi

      Kun osta käytettynä niin saa asialliset laaiteet kohtu hinalla mutta pitä olla itse aktivinen ja selata sittä http://tori.fi/

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4723
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4562
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      617
      4168
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3117
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2671
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2203
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      220
      2152
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1765
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe