Lukulasit ja ihotaudit

Anonyymi

Ongelma on se että lukulasit rikkoivat molempien korvien taustan ihon ”liitoskohdasra” ja aiheuttivat rajun ihottuman. Kuin vaarallisen kemikaalin tai allergian seurauksena ja ihan parissa päivässä.

Sangat titaania ja ei haitallisia aineita valmistajan mukaan.

Aisapäät muovia ja kokeiltiin vaihtaa ilman parannusta vaivaan.

Nyt suorat päät mutta iholle ei uskalla päästää.

Mitä ratkaisuja on virittää jotain nauhoja tai muuten?

Varmaan myös ihotautilääkäriä olisi hyvä kuulla.

Muut käyneet lääkärissä?

Voiko jokin tauti kuten ruusu tai atopia yms selittää?

7

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne aisapäät kun ovat muovia, niin voisikohan siinä muovissa olla jotain ainetta, jolle olet mahdollisesti allerginen.
      Tuo tuli ensimmäisenä mieleeni.

    • Anonyymi

      Auttaisikohan aisanpään muovin päälle vedettävä silikoniletku, yleensähä silikonille ei olla allergisia.

      Kyseessä voi olla myös paineen aiheuttama ihon kipeytyminen. Esimerkiksi itselläni ei ole ongelmia silmälasien käytössä, mutta nyt kun joutuu käyttämään maskia niin korvan taakse menevä kuminauha (löysäkin) aiheuttaa kipua kun maskia käyttää useamman tunnin.

    • Anonyymi

      Itse sain kaulalle pari vuotta sitten pari kertaa peräkkäin pirullisen ihottuman. Punainen, turvonnut, kutina kuin pahimmasta h....tistä. Ensimmäinen ihottuma oli todennäköisesti nikkelistä. Toinen maalin tai lakan hartsista. Eli koruista molemmat. Vaikea nikkeliallergia oli tiedossa jo ennestään, mutta nykyään rihkamakoruissa on harvemmin nikkeliä. Silmälasinkehykset olen sietänyt. Mieluiten ostan muoviset (itse asiassa ne ovat asetaania).

      Jos en onnistu löytämään itsellesi sopivia silmälasin sankoja, niin pyydä lähete allergiatesteihin. Tosin kokeilusi tulevat kalliiksi, ainakin jos joudut joka kerta ostamaan uudet lasit optikolta. Sikäli kinkkinen tilanne.

      Pienellä googlettamisella en saanut selville, miten allerginen voi ostaa turvalliset silmälasit. Sen sen sijaan sain selville, että optikkoliikkeet myyvät asiaa kertomatta nikkeliä vapauttavia sankoja.

      On olemassa testejä, joilla voi testata, vapautuuko metalliesineestä nikkeliä. Viimeinen linkki on esimerkki sellaisesta. Ehkä jostain löytyy halvempiakin.

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/03/24/saako-silmalasiliike-salata-allergiaa-aiheuttavat-aineet

      https://tukes.fi/-/tukes-testautti-silmalasikehyksia-lahes-puolesta-vapautui-liikaa-terveydelle-vaarallista-nikkelia#9cc34005

      https://www.nissen.fi/tiedote032020

      https://www.oloapteekki.fi/chemo-nickel-test-8-ml-nikkelitestiliuos

    • Anonyymi

      Oli samoja ongelmia, mutta kela kilpailuttaisi molemmat korvat............

    • Anonyymi

      Yleisin allergian aiheuttaja kehyksissä on nikkeli. Titaani kehyksessä ainoa allergisoiva komponentti voi olla väriaineet. Herkimmin allergioita aiheuttaa sininen väri.

      • Anonyymi

        Muovisanka saattaa myös hiostaa jolloin iho menee rikki. Ongelma korjaantuu kun ripottelee korvan taakse talkkia.


    • Anonyymi

      Käytä pince-nez lukulaseja, samanlaisia kuin Hercule Poirotilla. Ne mahtuvat pieneen tilaan ja pysyvät nenänvarressa tiukasti kiinni ilman sankoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe