Miksi ei ole Lidliä Kiteellä?

Anonyymi

Tuolla puskaradiossa oli eräs henkilö kysellyt Lidlin tulohaluja Kiteelle. Ja saanut vastauksenkin.

Se toi mieleeni työpaikkallani vuosia sitten käydyn kahvipöytä keskustelun. Tokaisi kahvipöytä kaverini (kunnallispoliitikko ja luottamusmies) tuohon Lidlin tuloon, että sellaista ei voi tehdä (eräälle kauppiaalle) koska hän tukee niin paljon pesäpalloa!

Tuohon aikaan oli tikanpellolle suunniteilla kauppakeskus, Lidlikin olisi ollut mahdollisesti tulossa. Muunmuassa tokmannikin oli kiinnostunut, sitten kaupunkimme päättäjät torppasivat nuo hankkeet vitkastelemalla, ja tokmannille hyvittämällä antamalla lisää rakennusoikeutta nykyiselle paikalle laajennusta varten.

Eikä tämä ole ollut ainut kerta jos joku merkittävämpi taho tai kunnallispäätäjistä olisi vaarassa saada kilpailijoita, se estetään.

53

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska k-kauppias omistaa kiteen

    • Anonyymi

      Kiteeläiset on niin köyhiä, ettei edes lidliä kannta sinne tuoda.

      • Anonyymi

        Ois se ludl tyllu mutta kun ei tonttia muka löytynä.jarmea virhe kiteen kannalta


      • Anonyymi

        Ovat tulleet köyhiksi Kupiaisen hinnoilla!


    • Anonyymi

      Köyhiä ja työväenluokkaa suututtaa kun tajuavat, että rikkaat pyörittävät tätä maailmaa 🤣🤣
      Valittamisen sijaan voisi jokainen ihan itse ottaa lainaa ja rakennuttaa Tikanpellolle mitä lystää. Kyllä mielipiteitä löytyy jokaiselta useaan lähtöön, muttei itse asian eteen tehdä kuitenkaan mitään 💩💩

    • Anonyymi

      Kiteellä ei ole tarpeeksi ostovoimaa. Ei sinne Liideli tule.

      • Anonyymi

        Ei tule ei!
        Itseasiassa myös Lidl on tehnyt arvioita eli laskelmia kannattavuudesta, mutta luopunut ajatuksesta koska Kiteellä ei yksinkertaisesti ole riittävästi ostovoimaa.
        Tämä asian luin joskus vuosia sitten ihan virallisesta lähteestä, mutta mistäpä arvasin sitä tallettaa, niin olisi ollut jotain millä todistaa asia.
        Itse käyn säännöllisesti, eli viikottain jopa kolme kertaa Joensuussa muilla asioilla, joten minulle ei tästä ole ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule ei!
        Itseasiassa myös Lidl on tehnyt arvioita eli laskelmia kannattavuudesta, mutta luopunut ajatuksesta koska Kiteellä ei yksinkertaisesti ole riittävästi ostovoimaa.
        Tämä asian luin joskus vuosia sitten ihan virallisesta lähteestä, mutta mistäpä arvasin sitä tallettaa, niin olisi ollut jotain millä todistaa asia.
        Itse käyn säännöllisesti, eli viikottain jopa kolme kertaa Joensuussa muilla asioilla, joten minulle ei tästä ole ongelmia.

        Eipä tuolla Lieksassakaan varmaan paljoa sen enempää ole ostovoimaa ja Lidl on.


    • Anonyymi

      Ei tarvita Lidliä. Kupiaisessa ja S-marketissa hyllyt notkuu tavaraa ja valikoimaa on hirmuisesti. Montaako eri juustolajia siellä on esimerkiksi? Varmaan parikymmentä. Varsinkin Kupiaisen valikoimat on suorastaan ylenpalttisia, vaikea päättää mitä ostaa.
      Tokmannikin tavallaan tämän maakunnan kauppa, kannatti sitä tukea.

      Onhan se Lidl halpa, mutta on meillä varaa ostaa muualtakin.

      • Anonyymi

        Jostain kumman syystä S-marketissa on nykyisin paljon enemmän asiakkaita kuin Kuppaisessa. Mistähän kummasta johtuisi 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain kumman syystä S-marketissa on nykyisin paljon enemmän asiakkaita kuin Kuppaisessa. Mistähän kummasta johtuisi 🤣

        Ainakin meidän perheen ruokaostokset tulee s-marketissa merkittävästi halvemmaksi kuin kilpailijalla. Meidän on pakko vähän säästää kuluissa joten 100-200€ kuukaudessa pienempi ruokalasku on selkeä valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin meidän perheen ruokaostokset tulee s-marketissa merkittävästi halvemmaksi kuin kilpailijalla. Meidän on pakko vähän säästää kuluissa joten 100-200€ kuukaudessa pienempi ruokalasku on selkeä valinta.

        Se lie osuustoiminnan idea ollut alunperinkin, että halvempaa kuin pelkkää voittoa tavoittelevilla yksityisillä yrityksillä?

        Lidlin sapluunassa on osin mm. eu-raaka-aineita lähituotannon sijaan, kapeampi valikoima, minimoitu tila ja esiinasettelu sekä hlöstö jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se lie osuustoiminnan idea ollut alunperinkin, että halvempaa kuin pelkkää voittoa tavoittelevilla yksityisillä yrityksillä?

        Lidlin sapluunassa on osin mm. eu-raaka-aineita lähituotannon sijaan, kapeampi valikoima, minimoitu tila ja esiinasettelu sekä hlöstö jne.

        S market on paras kauppa sinne mennään. Ei kupiaiseen mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S market on paras kauppa sinne mennään. Ei kupiaiseen mennä.

        Kävin tänään molemmissa. Ai kamala kun Kupetsussa oli kallista, ei normaalit K-kauppojen hinnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain kumman syystä S-marketissa on nykyisin paljon enemmän asiakkaita kuin Kuppaisessa. Mistähän kummasta johtuisi 🤣

        Minunkin yksineläjän ostoksilla tulee kuukaudessa 50-100 euroa säästöä laskematta mukaan bonuksia! Mielestäni nykypäivänä on naurettavaa etsiä tarjoushintoja lehdistä että saisi ruokansa edullisemmin K-ketjusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin yksineläjän ostoksilla tulee kuukaudessa 50-100 euroa säästöä laskematta mukaan bonuksia! Mielestäni nykypäivänä on naurettavaa etsiä tarjoushintoja lehdistä että saisi ruokansa edullisemmin K-ketjusta.

        K-ketju on enemmistönä eräissä maakunnissa, hinnat ihan kohdillaan ja siitäkin syystä paikalliset K:ta suosii. Koko ryhmää ei pidä tuomita yhden kauppiaan hintatason mukaan.


      • Anonyymi

        Vuosia sitten Kupiaisen valikoimaa voi sanoa ylenpalttiseksi paikkakunnan kokoon nähden. Ei enää, monet hyllyt tyhjinä ja vain pirkka tuotteita monessa tuoteryhmässä. Joissakin tuoteryhmissä valikoima suppeampi kuin s-marketissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin meidän perheen ruokaostokset tulee s-marketissa merkittävästi halvemmaksi kuin kilpailijalla. Meidän on pakko vähän säästää kuluissa joten 100-200€ kuukaudessa pienempi ruokalasku on selkeä valinta.

        en tykkää s-marketeista, kylmänkosteita varastokauppoja, ei hyvä.
        korvienvälissä edullisuus, tietysti punalipputuotteet, mut ei kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin tänään molemmissa. Ai kamala kun Kupetsussa oli kallista, ei normaalit K-kauppojen hinnat.

        Pyydä parempaa palkkaa, mut Kupiainen on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tykkää s-marketeista, kylmänkosteita varastokauppoja, ei hyvä.
        korvienvälissä edullisuus, tietysti punalipputuotteet, mut ei kiitos.

        Kupiainen kesähelteellä hautovan lämmin, s-marketti mukavan viileä, heillä kun oma aurinkosähkö viilentämiseen. S- marketissa myös uudenaikaiset ovelliset kylmäkaapit jossa tavarat säilyvät varmasti oikeassa lämpötilassa, sähköä säästävätkin ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä parempaa palkkaa, mut Kupiainen on hyvä.

        Entä jos on eläkkeellä, miten pyydät palkkaa lisää? Tai työttömyys tai sairaspäivärahalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin tänään molemmissa. Ai kamala kun Kupetsussa oli kallista, ei normaalit K-kauppojen hinnat.

        Niin tai nimenomaan on normaalit K-kauppojen kalliit hinnat! Joensuussakin molemmat Citymarketit ovat selvästi kalliimpia kuin S-ryhmän kaupat. Toki poikkeustuotteita löytyy, kuten Pirkka-tuotteista osa ja Plussa-tarjoukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin yksineläjän ostoksilla tulee kuukaudessa 50-100 euroa säästöä laskematta mukaan bonuksia! Mielestäni nykypäivänä on naurettavaa etsiä tarjoushintoja lehdistä että saisi ruokansa edullisemmin K-ketjusta.

        Ja varsinkin kun nuo Kuppiisen tarjoukset harvoin pittää paikkaansa. Joka kerta saap tarkastaa kuitin jos on ostana jottain mikä piti tarjouksessa olla, ja joka kerta on jostain aletuotteesta otettu normaali hinta.


    • Anonyymi

      Kyllä lidlisää on huikean hyvä paistopiste ja etenkin grillattavat tuotteet on hyviä ja valikoima laaja. Peruselintarvikkeet löytuu ja hinta kphtuullinen. Monesti tullu käytyä eripuolilla kun on kohalle sattunu

    • Anonyymi

      Ei tarvita sitä puljua tänne. Joensuussa asuin vuosikymmenet ja en moista ulkomaalaispuljua käyttänyt, enkä ikinä ainakaan ääneen sanoisi siellä käyneeni. Uudempaa Joensuun toimipaikoista en vieläkään ole käynyt edes katsomassa.

      Kiteellä jotkut hulttiot käyvät kuulemma jopa venäjän bensaa, joten ei ihme, että ulkomaalaisille työnnetään verorahoja. Sama roskasakki varmaan Lidliäkin käyttäisi.

      • Anonyymi

        No minä kävin ja aion käydä bensaa jatkossakin Venäjältä. Samalla saa perheenisä hoidettua muutkin tarpeensa, kun kotona ei enää olla kovin innokkaita antamaan eikä enää toisaalta enää pidä vaimo huoltakaan enää itsestään entiseen tapaan...


      • Anonyymi

        Jos yksi uuno ei sitä käytä, ei se tarkoita sitä, että järkevät eivät sitä käyttäisi.


      • Anonyymi

        Tule jo ihmisten ilmoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule jo ihmisten ilmoille.

        Ihan samaa kotimaista kalaa ym lidl myy kun k ja s kaupat.jopa enemmän on suomalaista tuotetta.vanhakantanen käsitys lidl ulkomaiset tuotteet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule jo ihmisten ilmoille.

        Ihan samaa kotimaista kalaa ym lidl myy kun k ja s kaupat.jopa enemmän on suomalaista tuotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä kävin ja aion käydä bensaa jatkossakin Venäjältä. Samalla saa perheenisä hoidettua muutkin tarpeensa, kun kotona ei enää olla kovin innokkaita antamaan eikä enää toisaalta enää pidä vaimo huoltakaan enää itsestään entiseen tapaan...

        Ei taida Vennään reissut onnistua ellet ole venäläinen tai kaksoiskansalainen. Oletko kuullut koronasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida Vennään reissut onnistua ellet ole venäläinen tai kaksoiskansalainen. Oletko kuullut koronasta?

        Onneksi he tulevat itse tänne Kiteelle tarpeitani lievittämään, niin pysyy ukko tyytyväisenä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi he tulevat itse tänne Kiteelle tarpeitani lievittämään, niin pysyy ukko tyytyväisenä!

        Itse asiassa sanoit käyväsi itse Venäjällä eli jompi kumpi viesteistäsi oli valhetta ja luultavimmin molemmat vai tuodaanko sulle bensaakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa sanoit käyväsi itse Venäjällä eli jompi kumpi viesteistäsi oli valhetta ja luultavimmin molemmat vai tuodaanko sulle bensaakin?

        Korona ajasta kävi puhe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä kävin ja aion käydä bensaa jatkossakin Venäjältä. Samalla saa perheenisä hoidettua muutkin tarpeensa, kun kotona ei enää olla kovin innokkaita antamaan eikä enää toisaalta enää pidä vaimo huoltakaan enää itsestään entiseen tapaan...

        Sinulla mitään vaimoa ole, nyrkkikyllikki vain on, kuuntelet isojen poikien juttuja ja näet unta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samaa kotimaista kalaa ym lidl myy kun k ja s kaupat.jopa enemmän on suomalaista tuotetta.vanhakantanen käsitys lidl ulkomaiset tuotteet

        Paistetut irtotuotteet tais olla Saksasta? Makkaroissa ja lihoissa EU-alkuperää, vaikka nimi ja valmistaja Suomessa? Lähiruokaa siellä en ole nähnyt, onkohan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paistetut irtotuotteet tais olla Saksasta? Makkaroissa ja lihoissa EU-alkuperää, vaikka nimi ja valmistaja Suomessa? Lähiruokaa siellä en ole nähnyt, onkohan?

        Miksi pitäisi olla lähi ja kotimaista, kepu kannattaa ulkomaista työvoimaa, kaikessa ei vain marjanpoiminnassa, itse olen siirtynyt ostamaan mahdollisimman ulkomaista jotta nuo tekijät eivät tulisi Suomeen. Parhaimmillaan olen päässyt vain 15% kotimaisuusasteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla mitään vaimoa ole, nyrkkikyllikki vain on, kuuntelet isojen poikien juttuja ja näet unta.

        Kyllä sellainen löytyy ja pari muksuakin maailmaan tehty. Totta se vaan on, nainen rupsahtaa lapsien jälkeen kun ei tarvitse enää itseensä panostaa, valitettavasti. Onneksi Joensuusta löytyy seuraa.


    • Anonyymi

      Onko Kiteen Tokmannilla elintarvike puolta?

      • Anonyymi

        Säilykkeitä ja kuivatuotteita ka kananmunia.

        Tuoretuotteita, lihaa, makkaroita, leikkeleitä ja meijerituotteita ei ole.


      • Anonyymi

        Miksi pitäs olla tokmannilla, kun S market on mistä saa kaikkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäs olla tokmannilla, kun S market on mistä saa kaikkee.

        Oletko kuullut koskaan kilpailusta, markkinataloudesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säilykkeitä ja kuivatuotteita ka kananmunia.

        Tuoretuotteita, lihaa, makkaroita, leikkeleitä ja meijerituotteita ei ole.

        Kiteen Tokmannille ei ainakaan ruokaostosten tähden kannata mennä!
        Joensuussa on sitten ihan toista, mutta en kyllä tosiaankaan pitäisi nykyistä Tokmannia mitenkään halpaliikkeenä, mitä nyt joskus sattumalta myyvät halvalla vihanneksia ja hedelmiä pois märäntymästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut koskaan kilpailusta, markkinataloudesta?

        Luuletko, että laatikkokauppa ja rihkamapuoti Tokmanni rupee kilpailemaan säilykkeiden hinnassa? Kun kaiken saa S marketista jo edullisesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että laatikkokauppa ja rihkamapuoti Tokmanni rupee kilpailemaan säilykkeiden hinnassa? Kun kaiken saa S marketista jo edullisesti!

        En käy K kaupoissa ovat tunkkaisia ja kalliita. Paras S Market ja Prismat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käy K kaupoissa ovat tunkkaisia ja kalliita. Paras S Market ja Prismat.

        Muutin perheen kaikki ostot S Ryhmän kauppoihin vähän ennen joulua. Olen yllättynyt täysin, kuinka paljon edullisempaa on ja bonus tulee viellä päälle, polttoaineet ostetaan myös Abc asemilta. En käytä kyllä enää K kauppoja enkä nesteen asemia. Tämä on sitten tosi kokemus!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutin perheen kaikki ostot S Ryhmän kauppoihin vähän ennen joulua. Olen yllättynyt täysin, kuinka paljon edullisempaa on ja bonus tulee viellä päälle, polttoaineet ostetaan myös Abc asemilta. En käytä kyllä enää K kauppoja enkä nesteen asemia. Tämä on sitten tosi kokemus!!

        Moni on jo vuosia sitten todennut saman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käy K kaupoissa ovat tunkkaisia ja kalliita. Paras S Market ja Prismat.

        Täällä S-ryhmä on polkenut alleen kaiken ja siksi esim. K-kaupat ovat jääneet marginaaliksi cittareita lukuunottamatta.
        Muutamissa maakunnissa K on paremmassa hapessa ja hinta&laatu erinomaista. Onneksi S ei ole ihan kaikkialla hallitsija ja sanelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä S-ryhmä on polkenut alleen kaiken ja siksi esim. K-kaupat ovat jääneet marginaaliksi cittareita lukuunottamatta.
        Muutamissa maakunnissa K on paremmassa hapessa ja hinta&laatu erinomaista. Onneksi S ei ole ihan kaikkialla hallitsija ja sanelija.

        S ryhmä on mahtava! Pitääkin lähtee sinne ostoksille .


    • Anonyymi

      Olisi kiva jos Kiteen kebab pizzeriassa saisi S-bonuspisteitä. Tulisi varmasti lisää käviöitä kun on muutenkin Kiteen parhaat pizzat ja kebabit siellä. Myös salaattipöytä tuore! Suosittelen 👍

      • Anonyymi

        S-rymällä on katos omat ravintolaketjut, kuten rosso, amarillo ja buffa. Buffassa muuten saa syödä samaan rahaan niin paljon ku jaksaa ja haluaa. Ei tuu bonuksia sun paikkaas. Helppo on noin pieni salaattipöytä pitää tuoreena mikäli tuoreus tarkoittaa sitä että lisätään uutta kun vanha vähenee se sekoitetaan vähän.


    • Anonyymi

      Ei nämä elämiskustannukset kummoisia ole. Yleensä en katso hintaa mitä kärryyni mätän . Aivan sama mitä maksaa, kunhan rahalla saa. Ei toinna vinkua. Lähtisin heti Thaimaahan muttei nyt voi kun koronan takia ei lennetä.

    • Anonyymi

      Poliitikot ei päästä LIDL:ä Kiteelle, koska K-kauppa joutuisi lopettamaan pian, jos se tulisi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      130
      1295
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      146
      783
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      726
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      713
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      688
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      541
    Aihe