Eli onko muilla ollut samaa,kun nukkuu kyljellään tai yleensäkin jotenkin käden päällä,niin sormet on ihan puutuneet?
Itse herään öisin usein siihen,että sormet on puutuneet/käsi ja yritän nukkua selällään aina sen jälkeen.
Ennen ms-tautia tätä ei itselläni ollut.
Puutuuko kädet nukkuessa kyljellään
4
1345
Vastaukset
- Anonyymi
Itselläni ei ole neurologista diagnoosia. Kädet puutuivat helposti yöllä jo ollessani nuori, noin 25 v vuotta sitten. Ja yhä edelleen säännöllisesti herään siihen, että käsi on täysin puutunut. Nostan puutuneen käden toisella kädellä hyvään asentoon. Tunto palaa nopeasti.
Nuorena aloin käyttää nk. halaustyynyä, ja se auttoi asiaa. Pysyin sellaisessa asennossa, että käsi ei puutunut. Nykyään en ole enää käyttänyt. Itselläni on hypermobiliteettidiagnoosi, ja luulen, että sillä voi olla jotain vaikutusta asiaan. Eli niveleni ovat yliliikkuvat. Eli valun varmaan tavallista helpommin sellaiseen asentoon, että hermot puutuvat. En tiedä, vaikuttaako paino asiaan. Itselläni on niukasti ihon alaista rasvaa. - Anonyymi
Itselläni jompikumpi käsi puutuu melkein joka yö. Mutta kummallista on se, että se käsi puutuu, jonka päällä en makaa.
- Anonyymi
Itselläni epäillään tällä hetkellä ms-tautia, mutta siis kunnollinen diagnoosi puuttuu vielä. Minulla kädet ovat puutuneet ennen aina, jos olen nukkunut niiden päällä ja tämä lienee ihan normaalia, ihan kaikilla terveilläkin. Mutta, nyt minulla on alkanut puutumaan raajat ihan eri tavalla, esim. yksi sormi saattaa olla vain puutunut tai osa kädestä! Tuota ei voi enää selittää sillä, että olisin sen aiheuttanut omalla ruumiin painollani, koska niin yksittäisestä kohdasta on kyse!
- Anonyymi
Ajauduin tälle palstalle etsiessäni syitä omituisiin vaivoihini. Siis erityisesti kädet - joskus olkavarsi ja joskus kämmenet - puutuvat ilman mitään näkyvää syytä (nukkuminen käden päällä tms.) Yleensä makuuasennossa mutta voi myös tulla aivan istuessakin. Jaloissa on myös ollut omituista "lukkiutumista" esim jalkaterää ei saa suoristettua vaan se tuntuu jämähtävän ns "normaaliin" asentoon. Ympäri kehoa tuntuu myös epämääräistä kihelmöintiä muttei aivan puutumisen tasoista. Ollut jo kohta pari vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389