Ostin pari viikkoa sitten Mazda 6 vm. 2003 ja olen huomannut tässä käytön aikana notta valot sojottaa aikalailla alaspäin, pitkät ovat tosi huonot sillä eivät valaise eteenpäin vaan suoraan tiehen. Autossa ei ole mitään valojen säätö katkaisijaa, jota kyllä näyttää löytyvän marketilla. Onko autossani joku erikois homma vai onko se nypätty irti vai tarkoituksella puuttuu? Kojelaudassa kyllä on tilaa uusille katkaisijoille. Kyseessä 2.3Li GT malli. Onko kyseisessä mallissa tämä ominaisuus poistettu vai?
Mazda 6 ajovalojen säätö (???)
4
458
Vastaukset
- Anonyymi
Valojen säätökatkaisija tuli pakolliseksi joskus 1990-luvun alussa.
Katkaisija kyllä löytyy tästäkin autosta. Pyöritettävä rullakatkaisija löytyy muistaakseni ratin vasemmalta puolelta kojetaulun alaosasta. Siinä on kyllä olemassa jokin symboli valoista.
Mikäli rullaus ei vaikuta suuntaukseen, ovat molemmat umpiossa olevat säätömoottorit vialliset. Näitä vikoja on näissä malleissa jokin verran.
t. RMB54- Anonyymi
Muttakun tätä katkaisijaa ei ole olemassa siinä paikassa missä sen kuuluisi olla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muttakun tätä katkaisijaa ei ole olemassa siinä paikassa missä sen kuuluisi olla...
Onkohan edellinen omistaja poistanut säätimen kun moottorit ovat rikkoutuneet.
- Anonyymi
En osaa vastat itse kysymykseen (paitsi että usein niitä säätöjä löytyy siitä heti konepellin eturaunan alta), mutta jos valot sojottavat oikein kunnolla pieleen, polttimo voi olla huonosti paikoillaan. Itse ainakin olen saanut polttimon monasti vinoon ja silti rautalangat kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822