Toyotassa ei koskaan ole mitään vikaa!

Anonyymi

Tässä korjaamoalalla vuosikymmeniä työskennelleenä, olen huomannut ettei Toyotassa koskaan ole vikaa, vain pelkkiä huoltoja.

Takuuajan jälkeen vuonna 1989 Carinasta hajosi moottori ja se korvattiin takuuna, koska huollot oli suoritettu ajallaan. Naapurini mielestä ei ollut vika kun meni takuuna. Ainoa muutos hänen käyttäytymiseen kyseisen tapahtuman jälkeen olisi, että alkoi vaihtamaan autoa ennen takuun päättymistä.

Myös toinen Tojotisti kärsi Carinan kanssa saman kohtalon, mutta kyseessä diesel.
Tämä ei mennyt takuuseen, mutta kun syyksi selvisi viallinen ruiskusuutin, niin ei Toyotan tuhoutuneessa moottorissa yllättäen ollutkaan vikaa, vain yksi suutin.

2001 Corolla oli vuotanut jäähdytin nesteet maantielle ja moottori leikkasi kiinni, ylikuumentumisen seurauksena, niin vika ei taaskaan ollut Toyotassa, vaan huollon laittamassa "väärässä " jäähdytin nesteessä. Autossa ei takuuta.

Useita bensa ja diesel malleja hajonnut, kierteiden petettyä alumiinilohkosta ja tähän on löydetty syy Saksalaisten valmistamasta kannentiivisteestä, ei siis Toyotan vika.

Repullinen hajonneita vaihdelaatikoita ja niiden syyksi särkymisen syyksi taas on löytynyt väärä tai huono öljylaatu, jopa huollon tekemä virhe, ei siis Toyotan vika.

Mitä uudempia malleja, sitä heikompia. Useissa Toyotissa mm jarrusatulat juuttuvat jo takuuaikana ja vika Saksalaisessa Boschin valmistamissa jarrusatuloissa, ei siis Toyotan vika. Ihmettelen vaan, mikseivät valmista itse, jos kerran osaavat tehdä parempia. Lukuisia vakavia vikoja, mutta vika löytyy aina muualta, kuin sylttytehtaalta.

Hitsannut myös olen Toyotia tuntikausia ja yleisin selitys on suolaus joka ruostuttaa autot pilalla ja se on ihan tosiasia. Ei auto ruostu pakkasessa, mutta suola kyllä sitä nakertaa vauhdilla. Suurin vika on kuitenkin tehtaan säästöt alustan suojauksessa, koska sen pitäisi kestää ankaria sääolosuhteita.

Uudemmat dieselit oli joko BMW:n tai PSA:n , kun Toyotan omat ko eet ei kestäneet.
Onko tähän nyt sitten selitys vaikka se, että kuuluvat jo uutena museoon?

Puhumattakaan lukuisista takaisinkutsuista, jotka taas ovat jonkun muun, kuin Toyotan aiheuttamia. Tuollaista jatkuvaa selittelyä ja muiden merkkien haukkumista, ei millään vitsisi kuunnella. Vuosien mittaan olen minäkin korjannut Toyotia valtavia määriä, mutta en ole kuitenkaan keksinyt selityksiä vioille, koska niitä vaan tulee välillä joka merkkiin.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laitoshoirokki töissä. . Et taida ees tukitöihin kelvata. . Laitoshoirokki töissä HIIH HIIIIH MASSAPOSTAUS MIELIKUVITUS VIKA SPAMMIT. . MILJOONA MILJOONA SPAMMII. . HIH HIIH

    • Anonyymi

      Tero ei lue tuollaisia, se ei ole totta!!! Tojotismi kieltää viosta avautumisen

    • Anonyymi

      Aivan, Toyotassa ei korjata vikoja, ne on vaan isoja huoltoja, kuten reikien paikkaaminenkin.

    • Anonyymi

      Koneet vaihdetaan 100 t huollossa, nii ei tarvi ollenkaa konetta korjata.

      • Anonyymi

        Siksi Tojo vaihdetaan jo parin vuoden päästä uuteen, ettei joudu maksamaan tuota 100 tkm moottorinvaihto huoltoa.


    • Anonyymi

      USA Markkinoilla jatkuvia oikeujuttuja miljardi maksu vastuut uhkaa Tohjotaa

      • Anonyymi

        Aha , oletko jotenkin siinä mukana ikäänkuin osapuolena tai mikä siinä niin huolettaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha , oletko jotenkin siinä mukana ikäänkuin osapuolena tai mikä siinä niin huolettaa ?

        Toivoisin johtavan koko konsernin loppuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha , oletko jotenkin siinä mukana ikäänkuin osapuolena tai mikä siinä niin huolettaa ?

        Mutta kertoo Toyotan laadusta.


    • Anonyymi

      Näyttää niitänenemmänkin hajoavan, kun asiasta ottaa vähän selvää. Erään autopurkamon mukaan, Toyotan osien kysyntä räjähti 2000-luvulle siirryttäessä. Ei seiso osat enää hyllyssä. Ostavatko sitten tallin nurkkaan koristeeksi, kun ei niissä mitään vikoja tunnu tosiaan olevan, ainakaan näiden Suomi 24 kirjoitusten mukaan.

      • Anonyymi

        Toyotaan ei tule koskaan mitään vikoja. Niihin tehdään erilaisia huoltoja. Jotkut ovat osan vaihto huoltoja. Hitsaus on tietysti korin huoltoa eikä korjausta. Dieseleissä isossa huollossa vaihdetaan moottori. Kuten huomaat Toyotiin ei tule koskaan vikoja. Tulee tarpeen tehdä erinäisiä huolto toimenpiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaan ei tule koskaan mitään vikoja. Niihin tehdään erilaisia huoltoja. Jotkut ovat osan vaihto huoltoja. Hitsaus on tietysti korin huoltoa eikä korjausta. Dieseleissä isossa huollossa vaihdetaan moottori. Kuten huomaat Toyotiin ei tule koskaan vikoja. Tulee tarpeen tehdä erinäisiä huolto toimenpiteitä.

        Hitsaus on Tojossa vain korihuoltoa


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Koko maailmasta löytynyt yksi ehjänä pysynyt Toyota. Tosi luotettava lähde 200 Toyotaa omistava yhtiö, ettei nyt vaan vähän taas kaunistelisi tilastoja. Suomesta löytyy kymmenittäin miljoonan ajettuja Mersuja, joten yhdellä toiselta puolen palloa löytyneellä yksilöllä ei paljon todisteta yhtään mitään. Näyttää täällä pakkasessa hyytyvän ihan uudetkin Toyotan hybridit relevikaan.


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa on vain kaksi muiden kuin aloittjan itsensä kirjoittamaa viestiä.

      • Anonyymi

        Kyllä. Aloittaja/ viestien kirjoittelija on luultavimmin elämässään täysin epäonnistunut, jopa mieleltään häiriintynyt henkilö. Harmittavaa mutta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Aloittaja/ viestien kirjoittelija on luultavimmin elämässään täysin epäonnistunut, jopa mieleltään häiriintynyt henkilö. Harmittavaa mutta totta.

        Häiriintyneitä on niin maan perkuleesti


    • Anonyymi

      Toyo levii ku korona Pidä tallis vaa

    • Anonyymi

      Tojot on täynnä pientä ja isompaa vikaa, kans joutunu pelaa niide kans iha liikaa

      • Anonyymi

        Omasta sylki nesteet kannen välistä, tein itse kansiremontin ja levisi heti uudestaan. Korjaamo vaihtoi uuden motin 10800, liekö koko katiska tuon arvoinen enää. Varaa ei ole vaihtaakkaan, ajan paskalla, jos pysyy vielä muuten kasassa.


    • Anonyymi

      Luin vasta tutkimuksen jossa Toyotan sanottiin kestävän eniten kovaa käyttöä.
      Ei siis mikään ihme että Toyota on eniten valmistettu ja myydyin auto.

      • Anonyymi

        Terojen omia tutkimuksia ja internetistä löytää kyllä uskomustaan vastaavia tutkimuksi läjäpäin. Taksitolpilla ja virkavallan käytössä, luulisi olevan vain Tojoja, jos juttuusi on uskominen, mutta minä en vaan näe niitä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotan kuski säästää vuodessa röykkiöittäin riihikuivaa setelirahaa Toyotan viattomuuden takia.

      • Anonyymi

        20 v. vanhan Toyotan kanssa tuo ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi

        Älä sitten huollata autoasi huolto-ohjelman mukaisesti. Määräaikaishuoltoihin on ujutettu ovelasti moottorin vaihdot ja paljon muutakin "pientå" remppaa. Valtavan kalliit huollot. Pyydä naapurin Teroa vaihtamaan vaan öljyt 2000-3000 km:n välein ja tulpat samalla joka kert asillain voi päästä 120 tkm ennen paaliin pistämistä.


    • Anonyymi

      Jo noiden perusteella vikaa on paljon.

    • Anonyymi

      Jollakin taholla on suuri huoli Toyotasta? Eikö kauppa käy ja kuoppa käy epätoivoisen mielessä. Eivät huolet näillä kirjoituksilla kuin pahene.

      • Anonyymi

        Huoli on vain eläkeläisistä, joiden pieni eläke lypsetään Toyota huollon toimesta


    • Anonyymi

      Teron mielenterveys järkkyy pahasti, kun pienessä mökissään päivät pitkät linkittelee tilastojaan, eikä saa kehuja aina palkaksi vaivannäöstä

    • Anonyymi

      Trafi kertoi juuri että Toyota paras ja viattomin auto. Hihii!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe