Moi! Siis mä mietin et onko mulla syömishäiriötä. Oon laihtunu yhen viikonlopun aikana 2kg (kk sitten 50kg ja nyt 41kg) ja mietin tosi tarkkaan mitä syön(jos syön mitään). Mulla oli just terkkari ja jännitin tosi paljon et jos se huomaa jotain mut se vaan sano et oon vähän laihtunu ja et se on normaalia eikä onneks tajunnu selkärankaa kattoessa et miten se paistaa ulos. Kaverit sanoo et syön liian vähän mut mä tuun tosi pienestä määrästä (siis tyyliin 2 lihapullaa) ihan täyteen ja mun vatsa turpoo helposti kun en oo oikeen syöny paljoo. Mietin et pitäskö kertoo jolleki ja pyytää apua vai onks tää normaalii???
Syömishäiriö???
7
119
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole normaalia.Sulle on kehittymässä anoreksia.Ei ole normaalia että tulee kahdesta lihapullasta täyteen.Sä varmasti tiedät itsekin ettei tosta määrästä voi tulla terve ihminen täyteen.Jos sä haluat että sun elimistö menee pilalle ja hiukset ohentuu niin jatka toki.Mutta sun tilanne viittaa anoreksiaan.Ei millään pahalla.Sulle on sanottu jo sun laihuudesta niin kuuntele heitä.Anorektikko ei tajua itse olevansa sairas.Se on psyykkinen sairaus ja sä et ikinä hyväksy itteesi vaikka painasit miten vähän tahansa.Haluutko oikeesti elää elämää jossa elämänhalu katoaa ja mietit koko ajan vaan miten saisit painoa allemmas.
- Anonyymi
20 %:in painonpudotus voi olla jo hengenvaarallista. Merkittävänä painonpudotuksena (siis ilman laihdutusta) pidetään jo 5 %:ia painosta muutamassa kuukaudessa. Olet laihtunut moninkertaisesti ja nopeasti.
Jos ihan muutamassa päivässä lähtee useita kiloja, niin on menettänyt paljon nesteitä. Kuivuminen voi altistaa mm. sydänongelmille.
Terkkari ei ole ajan tasalla, jollei huomaa merkittävää laihtumista. Olet tosiasiassa hengenvaarassa. Mitä muita oireita sinulla on? On turha teeskennellä, että olisit terve ja hyvinvoiva.- Anonyymi
Kuukautiset ei on ollu pois nyt 2kk ja terkkari siitäkin sano että kun on ollut 6kk niin sit pitää vasta miettiä syytä. Oon ehkä ollu vähän väsyneenpi mut en mitenkää paljoo
- Anonyymi
Mikä tota terkkaria oikeen vaivaa😳
- Anonyymi
Anoreksia on kavala sairaus, mikä lopulta täyttää koko elämän, kun miettii vaan syömisiä. Koita etsiä muuta sisältöä elämään. Esimerkiksi mistä haaveilet tulevaisuudessa? Opiskeluun panostaminen kannattaa. Ja jotta jaksaa lukea niin aivot tarvii energiaa.
Esim. yks mun entinen tanssikaveri oli tosi anorektinen, mutta vuosien päästä en ollut tunnistaa sitä, kun se oli lihonut normaalipainoiseksi. Oli hakenut lääkikseen ja pääsi sinne. Vaikutti paljon onnellisemmalta kun toteutti unelmiaan!!! Ja lääkäreillä on hyvä palkka ja sillä voi sitten toteuttaa vaikka mitä muita unelmia. Maailma on täynnä kaikkea kivaa mitä tehdä, varsinkin jos on ensin tajunnut hankkia pätäkkää :D - Anonyymi
Riippuu vähän et miten pitkään on jatkunu
- Anonyymi
Ei kyllä riipu. Jos on noin nopeesti paino tippunut nii vaikka ois jatkunu vasta 1 viikko nii täytyy tehä asialle jotain. Ja tossahan luki et on jatkunu ainaki kuukauden.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768322Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372566
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262138
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 641670
- 181619