Gerbuille valjaita ?!

Joku taas

varmaan haukkuu minut, kun kysyn, mutta kysyn kuitenkin...
Kesä on tulossa ja mieleeni juolahti, että olisi kivaa käyttää gerbuja kesällä ulkona "jaloittelemassa"...Vaikeahan sitä on toteuttaa, mutta onko gerbuille olemassa pikkuisia valjaita, joilla ulkoilu onnistuisi ?:)
Toisaalta tulee mieleen sekin että, aika hankala niitä olisi kyllä saada niiden pikkuisten päälle, vikkeliä kun ovat...:)

19

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minätäällähei.

      olet oikeass: gerbiili on liian pieni valjailuun.
      sanoisin, että gerbiili pääsee vähemmällä, kun et vie sitä ulos. se saattaa syödä myrkyllisiä kasveja, päästä pakoon, tai stressaantua pihalla olemisesta. gerbiilit ovat luonnossa tietääkseni yöeläimiä, joten ne streessantuvat liiasta auringosta. jos taas viet niitä yöllä ulos on liian kylmä.

      älkää viekö gerbiilietä ulos. pärjäävät ilman paremmin. :)

      • Dirrty-diva

        Ei kantsi viedä gerbiiliä ulos koska: uloka on kylmää,siel on likaista se voi pistää jotain suuhun mitä on myrkylistä sille, ja paljon muuta esim se karkaa valjoista se on niin vikkelä....


      • i know

        btw, gerbiilit on PÄIVÄELÄIMIÄ..


      • i know better
        Dirrty-diva kirjoitti:

        Ei kantsi viedä gerbiiliä ulos koska: uloka on kylmää,siel on likaista se voi pistää jotain suuhun mitä on myrkylistä sille, ja paljon muuta esim se karkaa valjoista se on niin vikkelä....

        Gerbiilithän eivät ole selkeästi päivä- tai yöeläimiä, ne valvovat sekä päivällä että yöllä. Luonnossa gerbiilit aktiivisempia hämärään aikaan, päivällä eivät pahemmin tunneliverkostoistaan poistu.

        Alkuperäiseen aiheeseen: valjaat niin pienille eläimille kuin hamsterille saati gerbiilille ovat täysin turhia, eihän ne yksinkertaisesti pysy niissä kaupan valjaissa. Liian paksua materiaalia, mutta ohuemman söisivät vielä nopeammin poikki. Mielestäni vaarallisuutensa ja turhuutensa vuoksi valjaita ei tulisi ainakaan marsua pienemmille eläimille myydä missään tapauksessa!


      • i know better
        i know better kirjoitti:

        Gerbiilithän eivät ole selkeästi päivä- tai yöeläimiä, ne valvovat sekä päivällä että yöllä. Luonnossa gerbiilit aktiivisempia hämärään aikaan, päivällä eivät pahemmin tunneliverkostoistaan poistu.

        Alkuperäiseen aiheeseen: valjaat niin pienille eläimille kuin hamsterille saati gerbiilille ovat täysin turhia, eihän ne yksinkertaisesti pysy niissä kaupan valjaissa. Liian paksua materiaalia, mutta ohuemman söisivät vielä nopeammin poikki. Mielestäni vaarallisuutensa ja turhuutensa vuoksi valjaita ei tulisi ainakaan marsua pienemmille eläimille myydä missään tapauksessa!

        äskeisen viestini alku oli suunnattu siis nimimerkille "i know", tuli jostain syystä väärään paikkaan...


      • WeedHopeanuoli
        i know kirjoitti:

        btw, gerbiilit on PÄIVÄELÄIMIÄ..

        Gerbiilit eivät ole päivä eläimiä ne valvovat yöllä ja päivällä 2-4 tunnin jaksoissa


      • Ärkämäinen
        i know better kirjoitti:

        Gerbiilithän eivät ole selkeästi päivä- tai yöeläimiä, ne valvovat sekä päivällä että yöllä. Luonnossa gerbiilit aktiivisempia hämärään aikaan, päivällä eivät pahemmin tunneliverkostoistaan poistu.

        Alkuperäiseen aiheeseen: valjaat niin pienille eläimille kuin hamsterille saati gerbiilille ovat täysin turhia, eihän ne yksinkertaisesti pysy niissä kaupan valjaissa. Liian paksua materiaalia, mutta ohuemman söisivät vielä nopeammin poikki. Mielestäni vaarallisuutensa ja turhuutensa vuoksi valjaita ei tulisi ainakaan marsua pienemmille eläimille myydä missään tapauksessa!

        Joudun todistamaan liikaakin tota et gerbiilit on sekä päivä että yö eläjiä. Terraario ihan sängyn vieressä... -.-


      • Ärkämäinen
        i know kirjoitti:

        btw, gerbiilit on PÄIVÄELÄIMIÄ..

        btw, ne on myös YÖELÄIMIÄ... Todistan sitä liikaa...


    • kirppi

      Näin el.kaupassa eilen kun kävin, hamstereille valjaat! Kyllä siinä purskahti naurun hörähdys!x) Ajattelin ensin että kuinkas ne saa sille pienelle eläimelle (kyllähän ne sitten jotenkin saisi), ja voisihan se silti niistä karata!
      Hauskan näköiset kyllä olivat!:) Niin että, jos ei laiteta hamstereille/gerbiileille/yms pienille elukoille valjaita!x) Parempi kaikille!(vaikka hamsteri nyt onkin hieman isompi ja erirakenteinen)

    • tiku

      Gerbsut ovat niin kevytrakenteisia, et saattavat loukkaantua valjaiden kans=(

    • anzQ91

      en aijo haukkua, mutta mun vahva mielipide on että ei..! ;) jooh, todella vaikea saada gerbujen päälle --> kaverilla on gerbuvaljaat, muttei käytä niitä... eivätkä gerbut varmankaan viihdy niissä..?? jos gerbasi asuvat dunassa, voit irrottaa läpinäkyvän katto-osan ja laittaa nurmikolle.. ja VAHTIA gerrujasi, koska jos ne jättää pitkäksi aikaa yksinään, ne kaivavat ulos.. :)))

    • gerbbu hullu

      en oikein tiiä onko gerbut päivä vai yö eläimiä mutta haluaisin kysyä kun sain yhestä paikasta "Likit snaks" naksuja (sain ne yhestä kerhosta) niitten väitetään olevan kaikille eläimille sopivii mut en oo varma mut mun gerbut rakastaa niiit

    • Gebuhullu

      Pitäskö ostaa 2 gebua ?

    • efdcs

      Gerbiilit ovat laumaeläimiä. Osta kaksi tai useampi , mutta älä vain yhtä.

    • Gerbil love

      Voisitteko kertoa miten saisin luvan kolmeen gerbiiliin? Äidilläni on hiiri/rottakammo... :( Kiitos jos vastaatte ♥

      • haluangerbiilejä

        Etsi ensin kuvia gerbuista ja näytä äidillesi, että ne ovat ihan suloisia lemmikkejä ja niillä on karvaa myös hännässä. Lue paljon tietoa ja vakuuta että osaisit ja jaksaisit hoitaa niitä. Ehdota että maksaisit osan tarvikkeista itse. Älä hermostu jos et heti saisikaan gerbuja vaan kysy myöhemmin uudestaan. Selvitä mitä hankinta ja hoitaminen tulisi maksamaan (ota huomioon mahdolliset eläinlääkärikäynnit).

        Itsekin yritän mankua gerbiileitä ja nämä ohjeet näyttävät tehoavan minun äitiini.


    • I don't know...

      No en tiedä olisiko järkevää mutta on olemassa sellainen pieni koppi (ainakin minulla on) nii siellä voisi sitten viedä sitä..... Ehkä..

    • Saana15

      Me viedään gerbiilit häkin kanssa ulos haistelemaan raitista ilmaa. Gerbiilit ovat varjossa jotta ne ei saa lämpöhalvausta. Mun gerbiilit ovat ainakin tykänneet siitä. Gerbiilejä ei voi laittaa valjaisiin eikä niitä saisi muutenkaan päästää maa kosketuksiin.

    • 5 gerbuu

      Mä olen alle 18 vuotta, mulla on 5 gerbuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe