Kumpi kone pitäisi olla tuossa veneessä, lyhyt vai pitkä? Vene vanha, varmaa 80-luvun puoliliukuva.
Terhi 440
9
2585
Vastaukset
- aaa
ei konetta lainkaan tollaseen ruuheen! Kaikki Terhit kaatopaikalle, sinne ne kuuluu.Ei muovista pidä tehdä kuin jääkaappien sisuksia!
- THT
Vene on varsin hyvä. Nyt on pitkä lone mutta en ole varma onko se oikea siihen. Tietääkö kukaan.
- Viki
Terhi 440 ei ole puoliliukuva, ei edes neljäsosaliukuva. Se on soutuvene, johon voi laittaa moottorin. Tasaisesta peräpeilistä huolimatta vene on teräväperäinen vesilinjastaan. Tämän vuoksi se on hyväsoutuinen, verkkoveneenä tai onkipaattina mainio. Suht matalalaitainen, joten ei sillä isommassa meriaallokossa ole kovin mukavaa, pärskyttelee helposti ja kastelee.
Lyhytrikinen, tietysti. Kilvestä näet että max koneteho 9,8 hp, mutta mikäli usein ajelet yksin niin yli 5 hp ei kannata laittaa. 3,5 hp riittää hyvin 5-6 kn vauhtiin, jos toinen on punttina keulassa niin lisäteholla saa pari solmua lisää vauhtia. Yksin uistellessa kannattaa laittaa 40 kg hiekkasäkki keulaan, muuten takatuhdolla istuen on hankalaa pitää keulaa vasta- tai sivutuulessa.- THT
Kiitos asiallisesta viestistä. Minulla on 5hp johnson pitkärikinen. Ajelin sil viime kesän ja kohtuu hyvin toimi. Tuntuu vaan et nostaa keulaa normaalii enemmän, voisko johtua tuosta liiasta pituudesta. Kannattaako nostaa konetta, miten vaikuttaa? Ostin ton pitkän ku todella halvalla sain melkein uuden koneen. Koneen nostohan on helppo toteuttaa!
- THT
THT kirjoitti:
Kiitos asiallisesta viestistä. Minulla on 5hp johnson pitkärikinen. Ajelin sil viime kesän ja kohtuu hyvin toimi. Tuntuu vaan et nostaa keulaa normaalii enemmän, voisko johtua tuosta liiasta pituudesta. Kannattaako nostaa konetta, miten vaikuttaa? Ostin ton pitkän ku todella halvalla sain melkein uuden koneen. Koneen nostohan on helppo toteuttaa!
Paljonko tuota konetta pitää nostaa? Paljon on lyhyen ja pitkän ero?
- heh
THT kirjoitti:
Paljonko tuota konetta pitää nostaa? Paljon on lyhyen ja pitkän ero?
Lyhyen ja pitkän ero on 5 tuumaa eli 12,6cm.
Ei taida pystyä noin paljon nostamaan ilman erikoistoimenpiteistä. Toisaalta enpä usko, että nostaminen ratkaisee perän painumista. Perän painuminen kun nyt vaan kuuluu kapeaperäisen veneen ominaisuuksiin. - THT
heh kirjoitti:
Lyhyen ja pitkän ero on 5 tuumaa eli 12,6cm.
Ei taida pystyä noin paljon nostamaan ilman erikoistoimenpiteistä. Toisaalta enpä usko, että nostaminen ratkaisee perän painumista. Perän painuminen kun nyt vaan kuuluu kapeaperäisen veneen ominaisuuksiin.Tuliha toi viime kesäkin ajettuu tol koneel. Kattelin et n.6cm pystyy nostaa ilma ihme vaivaa. Taidan nostaa sen ja olla siihe sit tyytyväinen. Iha passeli kalavene tähä Saimaalle. Ei tietenkään mitään pitkiä matkoja mut rannasta tollasia 10 km lenkkejä yhteen suuntaan tekee iha mukavasti. lähinnä uistelua ja välillä heittelyä. Paljoha tosta veneestä yleensä kannattaa maksaa ilma konetta. Kunto iha OK.
- Viki
THT kirjoitti:
Tuliha toi viime kesäkin ajettuu tol koneel. Kattelin et n.6cm pystyy nostaa ilma ihme vaivaa. Taidan nostaa sen ja olla siihe sit tyytyväinen. Iha passeli kalavene tähä Saimaalle. Ei tietenkään mitään pitkiä matkoja mut rannasta tollasia 10 km lenkkejä yhteen suuntaan tekee iha mukavasti. lähinnä uistelua ja välillä heittelyä. Paljoha tosta veneestä yleensä kannattaa maksaa ilma konetta. Kunto iha OK.
Käytetystä pitkärikisestä saat ihan hyvän hinnan kun myyt sen jollein H-veneen tms purkkarin omistajalle. Pitkärikisiä pikkukoneita ei juuri muuhun tarkoitukseen ole tehty kuin purkkareiden perämoottoreiksi. Lyhytrikisiä viisheppasia taas on maa pullollaan, joten veikkaan että sellaisen löydät helposti ja voittaisit tuossa kaupassa.
440 Terhi on aika kallis uutena (tehdään vieläkin), taitaa ovh olla lähempänä kahta kuin puoltatoista tonnia? Jos vene on virheettömässä kunnossa, niin arvo lie 700 /- 200 euroa.
Suurin haitta pitkärikisestä ko. tapauksessa on sen alttius pohjakosketuksille.
- Konstit on monet
Omistan Mökkiveneenä 440 8hv 2t koneen.
ostin (siivet) koneeseen.Niitä myy ihan veneliikkeet. Ne kiinnitin potkurin yläpuolelle kavitaatiolevyyn.
eipä enään keula nouse kohti taivaita ja rupesi vene kulkemaan.
Vielä jos siirtyy keskipenkille ajamaan ja ajaa jatkoohjausvarren kanssa,mennään hurjat 14 solmua.
vene nousee jo jonkinlaiseen liukuun ja on paljon kuivempi ajettava kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803