Välinpitämättömyys

Anonyymi

Mieheni (40v) haluaa eron vuoden seurustelun jälkeen. Emme asu yhdessä. Hän oli suhteemme alussa aivan ihana ihminen, huomioonottava, ymmärtäväinen, keskusteleva. Ihania viestejä ja puheluita, ihanaa yhdessä oloa. Kertoi kuinka on hyvä olla yhdessä ja ettei kenenkään kanssa ole ollut samaa yhteyttä aikaisemmin. Nyt ajateltuna lähes liian hyvä ollakseen totta. Yhtäkkiä hän haluaa eron. Mitään tunteita ei kuulemma ole ikinä ollutkaan.
Hänellä masennus ja ahdistuneisuustaustaa johon ssri-lääkitys. Pari kk sitten aloitti lisäksi Voxran. Tämän jälkeen olen huomannut että energiaa riittää urheiluun ja harrastukseen perehtymiseen käyttää suurimman osan ajasta mitä töiltä jää - käy ihan normaalissa 8h työssä.
Kuulostaako kaksisuuntaiselta? (ei ole ikinä maininnut että hänellä se olisi, en usko että osaa itse edes epäillä).
En tunne tätä ihmistä enää. Se kylmyys ja välinpitämättömyys on kuin tilalla olisi eri ihminen. Erosta ei käyty mitään keskustelua etukäteen tai jälkikäteen, hän vain ilmoitti sen viestillä. Jotain viestejä olen lähettänyt, mutta hän ignooraa ja vastaa viiveellä todella kylmäkiskoisesti tai kirjoittaa esim jotain kaupassa käyntiin liittyvää vaikka itse pohtisin viestissä jotain syvällisempää.
Tuntuu että jotenkin sekaisin on. Ihminen kehen tutustuin ei ollut tällainen.
Historiasta tiedän, että irtisanoutunut useasta työpaikoista hetken mielijohteesta (masennus?) ja traumataustaa nuoruudesta (rankka kiusaaminen).

19

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meinaatko saada miehen takasin itsellesi,jos kerta käyttäytyy noin sua kohtaan?

    • Anonyymi

      miehille seksi on oleellista

      jos hän oli alkuun tyytyväinen että oli jotakin seksiä ja on nyt turruttanut itsensä huonolla seksillä ja menetti mielenkiinnon asiaan

      • Anonyymi

        niin lisäys vielä

        monet miehet näyttelee onnellista parisuhdetta saadaseen sitä seksiä, siinä ei tietenkään voi olla tulevaisuutta ja sitten kun se "suhde" loppuu niin tottakai se tulee naiselle yllätyksenä kun hänet on hämätty täysin


    • Anonyymi

      Olen miettinyt sitä vaihtoehtoa myös (seksin takia oleminen), mutta jotenkin se ei istu tähän kuvioon.
      Ja en, en halua miestä takaisin. Jos pystyy tuollaiseen tunnekylmyyteen niin tyytyväinen olen että emme ole yhdessä.

    • Anonyymi

      Ei hän ole miehesi! Ei ole koskaan ollutkaan. Onpahan joku mies vain. Ainakaan sinä et ollut hänen vaimonsa. Unohda koko juttu! Tällaista vain sattuu.

    • Anonyymi

      Välillä ne seurustelusuhteet kaatuu.Oliko mies maailman viimeinen kun noin roikut hänessä eronkin jälkeen?

      • Anonyymi

        Häntä kiinnostaa se, että miten ihminen voi muuttua täysin erilaiseksi. Ei tuo minusta roikkumiselta näytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häntä kiinnostaa se, että miten ihminen voi muuttua täysin erilaiseksi. Ei tuo minusta roikkumiselta näytä.

        Kiitos viimeisen viestin kirjoittaja. Olin juuri menossa lukemaan onko täällä kaikki ketjut samanlaista kuraa 😁
        Tiedän, että hän on kipuillut koko aikuisiän asioiden kanssa, mm. masennus, ahdistus. Kyllä tällä aloituksella oli myös tarkoitus, että jos joku osaisi sanoa onko kaksisuuntaiseen viittaavaa niin voisin ehkä joskus asiasta hänelle vinkata jos tulee siihen mahdollisuus. Hyvällä tarkoittaen.
        Olen ymmärtänyt, että tuo kaksisuuntainen ei ole mitenkään helppo diagnosoida.
        -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos viimeisen viestin kirjoittaja. Olin juuri menossa lukemaan onko täällä kaikki ketjut samanlaista kuraa 😁
        Tiedän, että hän on kipuillut koko aikuisiän asioiden kanssa, mm. masennus, ahdistus. Kyllä tällä aloituksella oli myös tarkoitus, että jos joku osaisi sanoa onko kaksisuuntaiseen viittaavaa niin voisin ehkä joskus asiasta hänelle vinkata jos tulee siihen mahdollisuus. Hyvällä tarkoittaen.
        Olen ymmärtänyt, että tuo kaksisuuntainen ei ole mitenkään helppo diagnosoida.
        -ap

        Kokemuksesta voin kertoa että tuollaiset "vinkkaukset" ei välttämättä johda kovinkaan hyvään lopputulokseen.

        Itse olen huomannut että useimmiten asianomainen suuttuu ja on sitä mieltä että hänessä ei ole mitään vikaa ja alkaa kaivamaan diagnoosia siitä joka tuon meni ääneen sanomaan.

        Eli haaskaat energiaa turhaan nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos viimeisen viestin kirjoittaja. Olin juuri menossa lukemaan onko täällä kaikki ketjut samanlaista kuraa 😁
        Tiedän, että hän on kipuillut koko aikuisiän asioiden kanssa, mm. masennus, ahdistus. Kyllä tällä aloituksella oli myös tarkoitus, että jos joku osaisi sanoa onko kaksisuuntaiseen viittaavaa niin voisin ehkä joskus asiasta hänelle vinkata jos tulee siihen mahdollisuus. Hyvällä tarkoittaen.
        Olen ymmärtänyt, että tuo kaksisuuntainen ei ole mitenkään helppo diagnosoida.
        -ap

        Älä sinä hyvä ihminen kipuile sellaisen miehen kipuja, joka ei sinusta välitä! Unohda se tai liitä ohimenneiden ihastustesi sarjaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksesta voin kertoa että tuollaiset "vinkkaukset" ei välttämättä johda kovinkaan hyvään lopputulokseen.

        Itse olen huomannut että useimmiten asianomainen suuttuu ja on sitä mieltä että hänessä ei ole mitään vikaa ja alkaa kaivamaan diagnoosia siitä joka tuon meni ääneen sanomaan.

        Eli haaskaat energiaa turhaan nyt.

        Asioistahan voi vinkata ilman, että kohdistaa asian suoraan kuulijaan liittyväksi ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asioistahan voi vinkata ilman, että kohdistaa asian suoraan kuulijaan liittyväksi ;)

        Kokemukseni perusteella.... tuollaiset vinkkaukset "olen muuten kuullut..." ei nekään johda mihinkään.

        Kun "potilas" ei ymmärrä omaa tilaansa niin miten hän osaisi puolihuomaamattoman vihjauksen yhdistää mihinkään.


    • Anonyymi

      Ihan turha miettiä diagnoosia miehelle. Oleellinen asia on, että hän ei halua jatkaa seurustelua. Helpottaako sinua jotenkin, jos eron syynä on mielisairaus? Suomessa ei voi pakottaa toista ihmistä seurustelemaan kanssaan. Yksipuoleinen ero onnistuu vallan mainiosti.

      Ihmisen mieli on monimutkainen ja ihmissuhteet vielä monimutkaisempia. Yksi hyvistä varoitusmerkeistä on mielestäni nimenomaan tuo tunne, että "tämä on liian hyvää ollakseen totta". Mikä ei vaikuta todelta, ei sitä myöskään ole. Toinen, minkä olen itse kokenut hyväksi tai huonoksi merkiksi, on se, miten ihminen puhuu toisista ihmisistä. Eli kannattaa karttaa sellaisia, joille on sattunut paljon ikäviä kokemuksia ihmisten kanssa, ja jotka sitten syyttelevät ja haukkuvat näitä selän takana. Nimittäin itse päätyy eron jälkeen samaan haukuttujen kategoriaan.

      Jos haluaa vakaan suhteen, kannattaa valita vähän tylsän puoleinen kumppani, joka ei ole liian kaunis tai komea. Sellainen, jolla on säntilliset elintavat, mutta joka ei siltikään ole orjallisen kaavamainen. Joka kohtelee toisia ihmisiä nätisti, eikä puhu näistä pahaa selän takana. Joka on realisti. Joka hoitaa asiansa, mutta pysyy maan pinnalla. Jonka tavoitteet ovat realistia. Tietysti jos itse rakastaa vaihtelua ja glitteriä, niin vakaan kumppanin kanssa eläminen käy liian tylsäksi onnistuakseen. Parisuhde on kahden kauppaa.

    • Anonyymi

      Voxra aiheuttaa tunteettomuutta.

    • Anonyymi

      Hei!
      Olen kokenut saman kuin sinäkin. Sinun kirjoittamasi teksti voisi olla minun kirjoittamani. .alkuun liian hyvää ollakseen totta ja lopussa täydellinen kylmyys ilman mitään selityksiä. Minä tiesin heti alusta lähtien, että miehellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö-dg, kertoi asian itse ja oli ns. hoidon piirissä. Hänellä myös työpaikat vaihtuneet ja vaihtuivat myös yhdessä olomme aikana. Olimme yhdessä lähes neljä vuotta, ja tänä aikana monia aallonpohjia, mutta välillä myös pieniä hyviä hetkiä..ensimmäisen vuoden huuma oli enää muisto vain. Jatka omaa elämääsi, tuo suhde ei tee sinua onnelliseksi koskaan.

    • Anonyymi

      Urheiletko itse? Voi olla, että miehelläsi on muuttunut elämän arvot ja haluaa pitää kunnostaan huolta. Sinä jos et mukaan lähde tai ole yhtä innostunut niin voi olla, että hän ei koe teillä olevan mitään yhteistä.

    • Anonyymi

      Mä en ainakaan olis miehen kanssa joka kohtelee mua huonosti,mutta sä rakasta siitä huolimatta sitä miestä vaikka se kohtelee sua huonosti.Eli jotenkin sä nautit siitä että sua kohdellaan huonosti.

    • Anonyymi

      SSRI pillerit tekee pillerin käytön ajaksi kaksisuuntaisen mieliala häiriön, eli maniaa silloin kun kemian tehtaan serotoniinia tulee enemmän elimistöön kuin mitä elimistö pystyy tasapainon säilyttämiseksi pumppaamaan virtsaan elimistön omaa luomu serotoniinia, nimenomaan se tanskalainen køtzhe vai mikä se oli kertoi juuri tästä että elimistö ei pysty riittävän nopeasti pumppaamaan ulos virtsaan omaa serotoniinia jos elimistöön pannaan kemian tehtaan serotoniinia ja silloin tulee pillereillä tehty mania
      , (koska serotoniinia on liikaa) mutta se poistuu lopettamalla kemian tehtaan SSRI pillerit ja silloin tulee masennus, koska vie aikansa kunnes elimistön oma normaali luomu serotoniini alkaa pysyä elimistössä ja tulee luonnon oma kemiallinen tasapaino noin 6 kk sisällä lopetuksesta.

      • Anonyymi

        Aku Kopakkala kirjoittanut ainakin sen kirjan: Suuri serotoniinihuijaus. Siitä löytyy myös MOT-ohjelma, missä hän ja muut puhuvat kuinka lääkkeiden lopettamisen jälkeen tulee vieroitusoireet ja ne tulkitaan virheellisesti uusiutuvaksi masennukseksi ja sitten onkin jo pillerit taas käytössä.
        Toki Kopakkala sai ohjelman jälkeen potkut, joten ehkäpä lääketeollisuus ei pitänyt hänen ajatuksistaan.
        Surullista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe