Synnyinosoitteen löytäminen, Karjala

Anonyymi

Hei sukututkijat!
Ukkini ja mummini olivat syntyneet 20- ja 30-luvuilla Viipurissa ja Ensossa. Haluaisin kovasti saada selville, missä osoitteissa he ovat syntyneet/asuneet ennen sotaa. Onko tällaista edes mahdollista selvittää jostain vanhoista kirkonkirjoista tms ja miten se onnistuu, vai pitääkö vain unohtaa koko asia?

11

173

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuolta ajalta kirkonkirjat ja henkikirjat ovat vielä salassapidettäviä. Viipurin kirkonkirjat ovat tuhoutuneet sodassa. Kansallisarkiston toimipisteissa (Hki ao. maakuntakaupungit) paikan päällä tutkittaviksi asiakirjoiksi voi kuitenkin hakea käyttölupaa - en tiedä, miten onnistuu.
      Kansalliskirjaston digitoiduissa sanomalehdissä on perheilmoituksia yms, nyt vuoteen 1939 asti: https://digi.kansalliskirjasto.fi/search

• Anonyymi

Kiitos vinkistä! t.Aloittaja

• Anonyymi

Sanomalehtiarkistossa tuohon hakukenttään laitetaan koko nimi lainausmerkkien sisään, esim, "Matti Makkonen", ettei tulokseksi tule tuhansia Matteja.

• Anonyymi

Okei kiitos. En ole ennen käyttänyt tuollaisia arkistoja niin vähän sekavalta tosissaan vaikuttaa, jospa tuo auttaisi. t. Aloittaja

• Anonyymi

Suomen sukututkimusseuralla on nyt ilmaisia etäkoulutuksia ja niiden tallenteita, oikein hyviä! Ei tarvitse olla jäsen. Tilaa ja katsele tallenteita omaan tahtiisi kotona.

• Anonyymi

Okei, kiitos! Pitää tutustua. t.Aloittaja

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kiitos! Olen tosi huono käyttämään tuollaisia, mutta ehdottomasti kokeilen. t.Aloittaja

• Anonyymi

Joku Veksu Karjalainen, (jos muistan nimen oikein) jelppasi minua kaverin kautta vastaavassa. Kaveri löysi 2-3 vuotta sitten netistä paikan jossa tarjottiin salaista tutkimusapua, jos ei halua sukutietoa koko maailmalla levitellä. Valitettavasti en enää muista mistä oli löytänyt ja tuo kaveri vastailee nyt muissa ulottuvuuksissa. Vasta sen jälkeen olen aloittanut tietokoneiden käytön. Olin kohta 80v enkä koskaan tietokoneisiin töissä törmännyt, vaikka opettajanakin välillä olin. Kuulemma siellä oli paljon kysymyksiä jonossa. Vastaus löytyi jostain arkistosta.

• Anonyymi

Voit tilata sukuselvityksen heistä. Se maksaa jonkin verran ja viipyy muutaman kuukauden.

• Anonyymi

Kiitos taas vastanneille! Pitää miettiä, miten tässä olisi järkevintä toimia. Kiva kuulla vinkkejä. t.Aloittaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      250
      4526
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      124
      2961
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2722
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1700
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1543
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      17
      1437
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      52
      1285
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      202
      1067
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1055
    Aihe