Synnyinosoitteen löytäminen, Karjala

Anonyymi

Hei sukututkijat!
Ukkini ja mummini olivat syntyneet 20- ja 30-luvuilla Viipurissa ja Ensossa. Haluaisin kovasti saada selville, missä osoitteissa he ovat syntyneet/asuneet ennen sotaa. Onko tällaista edes mahdollista selvittää jostain vanhoista kirkonkirjoista tms ja miten se onnistuu, vai pitääkö vain unohtaa koko asia?

11

206

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuolta ajalta kirkonkirjat ja henkikirjat ovat vielä salassapidettäviä. Viipurin kirkonkirjat ovat tuhoutuneet sodassa. Kansallisarkiston toimipisteissa (Hki ao. maakuntakaupungit) paikan päällä tutkittaviksi asiakirjoiksi voi kuitenkin hakea käyttölupaa - en tiedä, miten onnistuu.
      Kansalliskirjaston digitoiduissa sanomalehdissä on perheilmoituksia yms, nyt vuoteen 1939 asti: https://digi.kansalliskirjasto.fi/search

• Anonyymi

Kiitos vinkistä! t.Aloittaja

• Anonyymi

Sanomalehtiarkistossa tuohon hakukenttään laitetaan koko nimi lainausmerkkien sisään, esim, "Matti Makkonen", ettei tulokseksi tule tuhansia Matteja.

• Anonyymi

Okei kiitos. En ole ennen käyttänyt tuollaisia arkistoja niin vähän sekavalta tosissaan vaikuttaa, jospa tuo auttaisi. t. Aloittaja

• Anonyymi

Suomen sukututkimusseuralla on nyt ilmaisia etäkoulutuksia ja niiden tallenteita, oikein hyviä! Ei tarvitse olla jäsen. Tilaa ja katsele tallenteita omaan tahtiisi kotona.

• Anonyymi

Okei, kiitos! Pitää tutustua. t.Aloittaja

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kiitos! Olen tosi huono käyttämään tuollaisia, mutta ehdottomasti kokeilen. t.Aloittaja

• Anonyymi

Joku Veksu Karjalainen, (jos muistan nimen oikein) jelppasi minua kaverin kautta vastaavassa. Kaveri löysi 2-3 vuotta sitten netistä paikan jossa tarjottiin salaista tutkimusapua, jos ei halua sukutietoa koko maailmalla levitellä. Valitettavasti en enää muista mistä oli löytänyt ja tuo kaveri vastailee nyt muissa ulottuvuuksissa. Vasta sen jälkeen olen aloittanut tietokoneiden käytön. Olin kohta 80v enkä koskaan tietokoneisiin töissä törmännyt, vaikka opettajanakin välillä olin. Kuulemma siellä oli paljon kysymyksiä jonossa. Vastaus löytyi jostain arkistosta.

• Anonyymi

Voit tilata sukuselvityksen heistä. Se maksaa jonkin verran ja viipyy muutaman kuukauden.

• Anonyymi

Kiitos taas vastanneille! Pitää miettiä, miten tässä olisi järkevintä toimia. Kiva kuulla vinkkejä. t.Aloittaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe