Finnlines MOT

Anonyymi

Mielenkiintoinen ohjelma tänään. Kukakohan tämä finnlinesin hyppy kapteeni?

41

5855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tietoa. Muutama vuosi sitten matkustin tuon Naantali-Kapellskär -välin. Maakrapuna kiinnitti huomiota se, että laiva vaikutti huonokuntoiselta, opasteita puuttui, henkilökuntaa ja kuulutuksia vähän. Ero muihin Ruotsiin liikennöiviin yhtiöihin oli silmiinpistävä. No, ehkä rekkakuskit tyytyvät vähään, rahti on pääasia.

      • Anonyymi

        No Finnfellow oli vähän kulahtanut, mutta Finnswan oli ihan siisti kun pari vuotta sitten niillä kuljin. Paljon miellyttävämpi kokemus kuin Viikkari tai Silja, kun tavoitteena on päästä omalla autolla Ruotsiin ja takaisin eikä remuta jossain baarissa tai yökerhossa. Remuamiseen ei mitään laivaa edes tarvita kun ei remuajat kuitenkaan tiedä onko yö vai päivä ja ollaanko satamassa vai merellä, laivassa vai hotellissa. Naantali-Kapellskär linjalla on rauhallista, ihan hyvää ruokaa, riittävästi tax-freetä ja baarielämää. Hyteissä hiljaista ja hyvän yöunen jälkeen virkeänä auton rattiin.


    • Anonyymi

      Hataralle pohjalla tehty tämä ohjelma. Henkilökunta valittaa eikä konkreettista tietoa saatavilla. Kannattaa nauhoittaa aina kaikki puhelimeen tulevat puhelut niin niistäkin olisi nyt hyötyä, kun kertoivat, että esimies soittaa kotiin ja haukkuu. Ainoa ohjelmassa esiintynyt henkilö, joka tiesi jostain jotain oli ruotsin tulliviranomainen. Suomalainen virkamies oli ihan kädetön.
      Kaikkien varustamoiden laivoilla harrastetaan samaa työsyrintää mutta ei niin näkyvästi.

      • Anonyymi

        Aivan onneton ohjelma, paljon melua tyhjästä. Esim. se että miten joku kippari on kytännyt työntekijöitä, onko sellaisesta ylipäätään mitään näyttöä ja mitä ko. kyttäämisellä olisi haettu ja saavutettu? Jollekin oli kuulemma oikein haistateltu ja oliko nimiteltykin, oliko siinä se työsyrjintä sitten?
        Ja tuo suomalainen virkamies, oi onnetonta mitä tyhjänpäiväistä höpinää, hym hym ehkä joo kenties kyllä me aina reagoidaan, aina me reagoidaan, jep.
        Jos se mahdollinen veropetokseen johtava salakuljetus ja ylimyynti sitten, miten on mahdollista ettei tulli tiedä asiasta mitään, onko tosiasiassa tulli täysin mukana hommassa saaden silmien sulkemisesta omansa?
        Yle Areenassa on tai ainakin oli vielä vuosi- pari sitten nähtävissä ohjelma Ruotsinlaivojen toiminnan alkuaikoihin liittyen, siellä muistellaan miten tupakkaa ja viinaa "salakuljetettiin" tullin tieten ja sallimana, onko tässä kyse saman puuhan jatkumosta vain eri yhtiöllä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan onneton ohjelma, paljon melua tyhjästä. Esim. se että miten joku kippari on kytännyt työntekijöitä, onko sellaisesta ylipäätään mitään näyttöä ja mitä ko. kyttäämisellä olisi haettu ja saavutettu? Jollekin oli kuulemma oikein haistateltu ja oliko nimiteltykin, oliko siinä se työsyrjintä sitten?
        Ja tuo suomalainen virkamies, oi onnetonta mitä tyhjänpäiväistä höpinää, hym hym ehkä joo kenties kyllä me aina reagoidaan, aina me reagoidaan, jep.
        Jos se mahdollinen veropetokseen johtava salakuljetus ja ylimyynti sitten, miten on mahdollista ettei tulli tiedä asiasta mitään, onko tosiasiassa tulli täysin mukana hommassa saaden silmien sulkemisesta omansa?
        Yle Areenassa on tai ainakin oli vielä vuosi- pari sitten nähtävissä ohjelma Ruotsinlaivojen toiminnan alkuaikoihin liittyen, siellä muistellaan miten tupakkaa ja viinaa "salakuljetettiin" tullin tieten ja sallimana, onko tässä kyse saman puuhan jatkumosta vain eri yhtiöllä?

        Naurettava ohjelma. Suomalaisen virkamiehen epäpätevyys loisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan onneton ohjelma, paljon melua tyhjästä. Esim. se että miten joku kippari on kytännyt työntekijöitä, onko sellaisesta ylipäätään mitään näyttöä ja mitä ko. kyttäämisellä olisi haettu ja saavutettu? Jollekin oli kuulemma oikein haistateltu ja oliko nimiteltykin, oliko siinä se työsyrjintä sitten?
        Ja tuo suomalainen virkamies, oi onnetonta mitä tyhjänpäiväistä höpinää, hym hym ehkä joo kenties kyllä me aina reagoidaan, aina me reagoidaan, jep.
        Jos se mahdollinen veropetokseen johtava salakuljetus ja ylimyynti sitten, miten on mahdollista ettei tulli tiedä asiasta mitään, onko tosiasiassa tulli täysin mukana hommassa saaden silmien sulkemisesta omansa?
        Yle Areenassa on tai ainakin oli vielä vuosi- pari sitten nähtävissä ohjelma Ruotsinlaivojen toiminnan alkuaikoihin liittyen, siellä muistellaan miten tupakkaa ja viinaa "salakuljetettiin" tullin tieten ja sallimana, onko tässä kyse saman puuhan jatkumosta vain eri yhtiöllä?

        Kyllä sillä oli tosi vakava läheltä piti- tilanne muutama vuosi sitten Korppoosta Houtskariin liikennöivän lautan kanssa. Kohtaavat päivittäin. Että ei tämä nyt ihan tyhjästä ole tämä ohjelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sillä oli tosi vakava läheltä piti- tilanne muutama vuosi sitten Korppoosta Houtskariin liikennöivän lautan kanssa. Kohtaavat päivittäin. Että ei tämä nyt ihan tyhjästä ole tämä ohjelma.

        Ai millä "sillä"?
        Aloitat kommentointisi yhtä sekavasti kuin miten ko. ohjelma oli tehty!
        Siinä lautan henkilökunta varmaan sitten teki ilmoituksen niin kuin pitääkin, jookos? Milloin muuten jostain "läheltä piti tilanteesta" on lain mukaan tehtävä ilmoitus ja minne? Kuinka läheltä pitää silloin pitää?
        Erikoista tarinaa oli esim. jostain satamatyön vaarallisuudesta, kiinnitysköysien katkeamisista tai jotain sellaista, mitä sillä yritettiin sanoa? Ovatko tämän yhtiön alukset näiltä osin jotenkin muita vaarallisempia, ainahan noissa hommissa tekijöiden pitää olla tarkkana ja varuillaan ja niissä on omat riskinsä mutta mitä tässä yritettiin esittää? Katkeileeko juuri näiden kahden laivan kiinnitysköysiä kovinkin usein vai miten on? Vai onko katkennut koskaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai millä "sillä"?
        Aloitat kommentointisi yhtä sekavasti kuin miten ko. ohjelma oli tehty!
        Siinä lautan henkilökunta varmaan sitten teki ilmoituksen niin kuin pitääkin, jookos? Milloin muuten jostain "läheltä piti tilanteesta" on lain mukaan tehtävä ilmoitus ja minne? Kuinka läheltä pitää silloin pitää?
        Erikoista tarinaa oli esim. jostain satamatyön vaarallisuudesta, kiinnitysköysien katkeamisista tai jotain sellaista, mitä sillä yritettiin sanoa? Ovatko tämän yhtiön alukset näiltä osin jotenkin muita vaarallisempia, ainahan noissa hommissa tekijöiden pitää olla tarkkana ja varuillaan ja niissä on omat riskinsä mutta mitä tässä yritettiin esittää? Katkeileeko juuri näiden kahden laivan kiinnitysköysiä kovinkin usein vai miten on? Vai onko katkennut koskaan...

        Tässä faktaa:
        https://www.finferries.fi/ajankohtaista/lehdistotiedotteet/mergus-lautta-aluksella-lahelta-piti-tilanne-13.11.2019.html


    • Anonyymi

      olihan siinä kantavan ajatuksen tukena vino pino eri viranomaistahojen meneillään olevia tutkimuksia mahdollisia väärinkäytöksiä tms. koskien.
      niistä ei kai keskeneräisyyden vuoksi hirveästi oe kerrottavaksi.

      • Anonyymi

        No niin. Kauppalaivoissa toimin pitkään. En varsinkaan hyvänä yliperämiehenä ollut kaikkien mieleen. Ärähtelin ja sanoin tarpeen vaatiessa törkeästi, ettei tämä ole mikään lomakylä, vaan työpaikka. Tehkää työnne ja lomalla voitte rentoutua. Poosun kanssa sovittuani joitakin töitä matruusit etc jupisivat. Vastaukseni silloin oli, että ei tämä ole mikään äänestyskilpailu.

        Äläskelpoisena päällikkönä olin pari vuosikymmentä ja sanat hiukan loivenivat. Silti sanoin varmasti melko jyrkästi "velttouteen" tai laivan huonokuntoisuuteen viitaten asian miehistöllemme ja päällystökavereilleni. Vanhan pursimiehen mahtaillessa nuorelle yliperämiehelle, mainitsin poosulle tottelemisesta yliperämiehen määräyksistä. Molempia tosin pidin hyvinä miehinä. Poosun piti totella, mutta tärkeintä oli keskustella järkevistä toimintatavoista.

        En aina ollut suinkaan se maailman paras kippari tai aikaisemmin yliperämies laivaväen mielestä. Siis käyttäytymiseni takia, vaikka förstinä suuret linjat suunnittelin poosun ja timpan kanssa yhdessä. Olin pahasanainen kuitenkin, mitä tämä polvi ei ymmärrä. Jotkut mainitsivat, ettei tuollaista tapaani hyväksyttäisi maatöissä. Tosin en suuttunut saadessani pahaakin palautetta. Se selkeytti tilanteita, eikä varmaankaan ollut aiheetonta.

        On se vaan kummallista, että vanhaa, pitkään eläkkeellä ollutta paskaa muistavat aika monet miehistön ja päällystön edustajat, kipinät ja jopa monet konemestarit. Sähköposti pomppaa joskus, puhelin pirahtaa. Minusta se on tietenkin loistavaa.

        Mainioita muistoja, kivaa kunnioitusta kaikille vanhoille merenkulkijoille.
        Koittakoon nuori polvikin olla ymmärtäväinen kaikilla tasoilla, myös lauttalaivoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin. Kauppalaivoissa toimin pitkään. En varsinkaan hyvänä yliperämiehenä ollut kaikkien mieleen. Ärähtelin ja sanoin tarpeen vaatiessa törkeästi, ettei tämä ole mikään lomakylä, vaan työpaikka. Tehkää työnne ja lomalla voitte rentoutua. Poosun kanssa sovittuani joitakin töitä matruusit etc jupisivat. Vastaukseni silloin oli, että ei tämä ole mikään äänestyskilpailu.

        Äläskelpoisena päällikkönä olin pari vuosikymmentä ja sanat hiukan loivenivat. Silti sanoin varmasti melko jyrkästi "velttouteen" tai laivan huonokuntoisuuteen viitaten asian miehistöllemme ja päällystökavereilleni. Vanhan pursimiehen mahtaillessa nuorelle yliperämiehelle, mainitsin poosulle tottelemisesta yliperämiehen määräyksistä. Molempia tosin pidin hyvinä miehinä. Poosun piti totella, mutta tärkeintä oli keskustella järkevistä toimintatavoista.

        En aina ollut suinkaan se maailman paras kippari tai aikaisemmin yliperämies laivaväen mielestä. Siis käyttäytymiseni takia, vaikka förstinä suuret linjat suunnittelin poosun ja timpan kanssa yhdessä. Olin pahasanainen kuitenkin, mitä tämä polvi ei ymmärrä. Jotkut mainitsivat, ettei tuollaista tapaani hyväksyttäisi maatöissä. Tosin en suuttunut saadessani pahaakin palautetta. Se selkeytti tilanteita, eikä varmaankaan ollut aiheetonta.

        On se vaan kummallista, että vanhaa, pitkään eläkkeellä ollutta paskaa muistavat aika monet miehistön ja päällystön edustajat, kipinät ja jopa monet konemestarit. Sähköposti pomppaa joskus, puhelin pirahtaa. Minusta se on tietenkin loistavaa.

        Mainioita muistoja, kivaa kunnioitusta kaikille vanhoille merenkulkijoille.
        Koittakoon nuori polvikin olla ymmärtäväinen kaikilla tasoilla, myös lauttalaivoilla.

        Omassa genressään varmaan suht oikeaan osuvakin kommentti, sivun aiheeseen se vaan ei oikein istu. Työpaikoilla on niin maissa kuin laivoillakin ollut enemmän ja vähemmän pidettyjä esimiehiä. Oma kokemus on se, että usein vaativimmat ja ehkä lievästi v- mäisetkin esimiehet ovat samalla itse niitä ammattitaitoisimpia. Jos on vastuuntuntoinen, hommansa vimpan päälle opetellut ja tietojansa koko ajan myös päivittävä esimies ja alaisena on joku sinnepäin puljaava lähes oma- aloitteeton vetelys, syntyyhän siinä esimiehellekin hänestä väkisinkin jokin mielikuva ja paljon mahdollista se joskus sanallisestikin purkautuu.
        Osaa olla myös sellaisia äärimmäisen herkkähipiäisiä duunareita joiden mielestä miltei kaikki heidän tekemisiinsä puuttuminen, tai paremmin, heidän saamattomuuteensa ja velttoiluunsa puuttuminen, on vähintään vakavaa työsyrjintää.

        Mistä sitten todellisuudessa käsitellyn ohjelman parilla laivalla on ollut ja on kyse, mene ja tiedä, tämä ohjelma tyhjiä sanaillutta virkamiestä myöten olisi yhtä hyvin voinut jäädä tekemättä. Toivottavasti esim. ko. virkamies oli vain laitettu haastatteluun kiemurtelemaan ja ympäripuhumaan mahdollisimman pyöreitä, jos hän edustaa työnantajansa tarmokkuutta noin laajemminkin, oi ja voi...

        Yleensä se menee niinkin, että jos työturvallisuudesta sallitaan vähänkään tingittävän tai esim. työntekijöitä sallitaan esimiesten aina vain aidosti kiusata ja syrjiä tahi vaikka harjoittavan salakuljetusta, takana on koko yrityksen toimintakulttuuri.

        Otetaan vielä ko. ohjelman aneemisuudesta esiin vaikka se osio kun toimittaja lähtee auton kanssa laivalle mukaan muka paljastusmatkalle, mitä siinä selvisi? Jossain oli kasa kaljalaatikoita, siinä koko matkan anti!


    • Anonyymi

      vaikka minuakin häiritsi ohjelman korosteisen kärkevä lähestymistapa niin täytyy olla heikohko ymmärrykseltään jollei tuosta tajunnut että jokin yhtiön käytänteissä mättää.

      kyllähän tax free- myynnin yletön kasvu korona-ajan laskeneiden matkustajamäärien aikana antaa olettaa asian olevan ulkopuolisen selvityksen tarpeessa.

      • Anonyymi

        Selvitäpä ihan alkuun paljonko matkustajamäärät juuri näillä ko. kahdella aluksella ovat korona- aikana pudonneet? Muistathan että nämä laivat ottavat enimmilläänkin noin 500 matkustajaa kun varsinaiset autolautat ottavat enimmillään 2500- 3000 matkustajaa. Jos luku 3000 puolittuu, pois jää 1500 matkustajaa mutta jos luku 500 puolittuu, pois jää 250 matkustajaa, huomaatko ja hoksaatko mitään eroa? Jos ne pois jääneet 1500 matkustajaa olisivat kaikki aikuisia ja päättäisivät kaikki ostaa sallitun litran väkeviä suuntaansa, yhdellä edestakaisella matkalla myymättä jäisi 3000 litraa viinaa mutta jos 150 matkustajaa tekee saman oharin, myymättä jääkin vain 300 litraa viinaa.,..Jokin mättää kun ei osata edes loogista ajattelua.

        Eikö olisi tullin asia seurata, tarkastaa ja puuttua asiaan jos sekä matkustajat sekä laivan henkilökunta jatkuvasti kuljettavat viinaa, tupakkaa ja nuuskaa suuria määriä lakia rikkoen. Ei siihen mitään ulkopuolisia selvityksiä tarvita, tulli alkaa hoitaa hommiaan, salakuljetuksen estäminen kai on yksi heidän olennaisimmista tehtävistään??


    • Anonyymi

      Vähän haiskahti että ohjelmaan oli kuultu esim jotakin juoppoa puolikasta joka oli vetänyt muutaman vahdin pystyyn ja saanut kenkää tai sitten perämiehen tai kipparin ex matkamorsianta, jonka oli uusi morsian syrjäyttänyt.

      Autokannen ahtaisiin väleihin ei kukaan kuljettaja viitsi paria kaljakeissiä enempää kerralla laahata, ja pari limppua sauhuja siihen lisäksi. Autokannella voi hyvin varastoida palletized goods ilman mitään vaaraa, ei kai olut tai lonkero sentään ole tankeroa? En usko että tullin intresseissä on parin olutkeissin jahtaaminen, varsinkaan kun laivojen "tax-freehinnat" eivät edes ole halpoja, todellinen verovapaa olutkeissi lähtee vitosella maailmalla, ei 25€:lla

      Linjaluotsinpahveja ei helpolla saa junailtua vilpillisesti, ainakaan viranomaispuolta asiassa, toki kolleegojen nimikirjoituksen voi pakottaa paperiin mistä ilmenee reitin ajokerrat tai radion käyttökerrat radiopahvin säilyttämiseksi.

      Meriturvallisuuden arviointiin ei hyttisiivoojan tai messikallen pätevyydet riitä, eiköhän suomalaisissa laivoissa asiat ole melko hyvällä tolalla kuitenkin.

      Työelämäni merillä tehneenä voin sanoa että jos on huomauttamista alaisten työnteosta, asiat sanotaan suoraan eikä käytetä kaunopuheista verbaliikkaa, vähän niinkun Porin puolessa tavataan sanoa, "mennyjovittuhommiissääkisiit"

      Kateus vie kalatkin vedestä!

      • Anonyymi

        Turvallisuus edellä kuitenkin:
        https://www.finferries.fi/ajankohtaista/lehdistotiedotteet/mergus-lautta-aluksella-lahelta-piti-tilanne-13.11.2019.html


    • Anonyymi

      Tässä Turvallisuustutkinnan raportti: https://www.google.com/search?q=mergus finnswan läheltä piti tilanne&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk02N9DdWO3xN0c4bWAcXDh6VxJWHng:1614192629186&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwibsouSmIPvAhX0AxAIHRgKAUoQ_AUoAXoECAcQAw&biw=1366&bih=598#imgrc=IpsjDzt3OVMCsM

    • Anonyymi

      Mutta miksi ihmeessä tuosta yhdestä saaristolautan kanssa olleesta tilanteesta kehitetään Finswanista se syntipukki? Esim. OTKESin raportti antaa sille puhtaat paperit ja kritisoi juurikin lautan toimintaa, jopa sen ohjaamon puolisekavaa laitejärjestelyä. lautan päällikkö myöntää itsekin esim. että radionsa (radiopuhelimensa) oli niin hiljaisella ettei hän kuullut ja huomannut Finswanin yhteydenottoyritystä ja lisäksi hän hoiti samalla muuta puhelinliikennettä jne.
      Lukekaa nyt huutajat edes tuo raportti alusta loppuun...

    • Anonyymi

      MOT:n toimittajat ovat melkosia primadonnia. Oma alani oli muutamia vuosia sitten sangen perusteettomasti MOT:n hampaissa, eivätkä toimittajat edes vaivautuneet kuuntelemaan faktoja. Ohjelma tuli ulos asiavirheitä vilisten.

      • Anonyymi

        No ainakin varustamon tapauksessa useat eri viranomaiset, eivät suinkaan journalistit, tutkivat epäselvyyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin varustamon tapauksessa useat eri viranomaiset, eivät suinkaan journalistit, tutkivat epäselvyyksiä.

        ...useat eri viranomaiset...siinäpä meillä taas yksi täsmällinen väite!
        Esim. Otkes on selvityksensä tehnyt ja löytönsä ovat jopa Internetistä luettavissa, heillä ei ole ko. tapauksessa juuri MOT- ohjelmankin riekkuman aluksen toiminnasta huomautettavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...useat eri viranomaiset...siinäpä meillä taas yksi täsmällinen väite!
        Esim. Otkes on selvityksensä tehnyt ja löytönsä ovat jopa Internetistä luettavissa, heillä ei ole ko. tapauksessa juuri MOT- ohjelmankin riekkuman aluksen toiminnasta huomautettavaa!

        mm veroviranomaiset, tulli, avi tutkivat ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mm veroviranomaiset, tulli, avi tutkivat ...

        mm on millimetristä käytetty lyhenne...noinko tarkkaan tutkivat, millimetrin tarkkuudella? Jos taas tarkoitat että mm. nuo viranomaiset tutkivat, annat myös ymmärtää että on muitakin asiaa tutkivia viranomaisia, etkö siis tiedä keitä?
        Mitä muuten tulli tutkii, jos MOT- ohjelmassakin esitetyt väitteet kohtuullisen laajastakin salakuljetuksesta ovat oikeasti tapahtuneita, miten sellainen on ylipäätään ollut mahdollista, mitä tulli on tehnyt estääkseen salakuljetuksen? Tullin jos kenen on syytäkin tutkia, nimittäin tutkia omaa toimintaansa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mm on millimetristä käytetty lyhenne...noinko tarkkaan tutkivat, millimetrin tarkkuudella? Jos taas tarkoitat että mm. nuo viranomaiset tutkivat, annat myös ymmärtää että on muitakin asiaa tutkivia viranomaisia, etkö siis tiedä keitä?
        Mitä muuten tulli tutkii, jos MOT- ohjelmassakin esitetyt väitteet kohtuullisen laajastakin salakuljetuksesta ovat oikeasti tapahtuneita, miten sellainen on ylipäätään ollut mahdollista, mitä tulli on tehnyt estääkseen salakuljetuksen? Tullin jos kenen on syytäkin tutkia, nimittäin tutkia omaa toimintaansa...

        Blaa blaa blaah... Tyhjää nillitystä.
        Oletko persu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Blaa blaa blaah... Tyhjää nillitystä.
        Oletko persu?

        Ei, en ole, olen Kokoomuslainen, jo isäni ja hänen isänsä olivat kunnon Kokoomuslaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, en ole, olen Kokoomuslainen, jo isäni ja hänen isänsä olivat kunnon Kokoomuslaisia.

        Vaikea uskoa. Et ainakaan ole realist, puheistasi päätellen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea uskoa. Et ainakaan ole realist, puheistasi päätellen

        Oletko kuullut minun puhuvan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut minun puhuvan?

        Mot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mot

        Tom.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Blaa blaa blaah... Tyhjää nillitystä.
        Oletko persu?

        Asioilla ja asioilla on merkittävä ero: Millimetri ja sanonta "muun muassa" ovat jokseenkin eri asioita tarkoittavia.. Otetaan vaikka lause "eilen hän mm leipoi pullaa", siis "eilen hän millimetri leipoi pullaa"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asioilla ja asioilla on merkittävä ero: Millimetri ja sanonta "muun muassa" ovat jokseenkin eri asioita tarkoittavia.. Otetaan vaikka lause "eilen hän mm leipoi pullaa", siis "eilen hän millimetri leipoi pullaa"...

        Taidat olla tahaton red herring- tyypin argumentoida?
        Korostus termillä tahaton :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla tahaton red herring- tyypin argumentoida?
        Korostus termillä tahaton :-)

        Ihme nillitystä. mm = millimetri ja mm. = muun muassa tai muiden muassa. Missään en ole huomannut noita käytettävän ristiin siten, että olisi virheellisen tulkinnan vaaraa. Ristiin noita käytetään eikä normaalit ihmiset ota siitä ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme nillitystä. mm = millimetri ja mm. = muun muassa tai muiden muassa. Missään en ole huomannut noita käytettävän ristiin siten, että olisi virheellisen tulkinnan vaaraa. Ristiin noita käytetään eikä normaalit ihmiset ota siitä ongelmaa.

        Yritä selvitä tuohtumuksesi kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, en ole, olen Kokoomuslainen, jo isäni ja hänen isänsä olivat kunnon Kokoomuslaisia.

        Eli omia aivoja käytetty kertaakaan. Juu, jo isoisä sano et kokoomuslaisia ollaan ja niin on oltukin.


    • Anonyymi

      Paljo tuli smuglattua . Ja Ilmaria tuota Suomen edesmennyttä parasta redaria "siteeraten" Pitäähän poikien saada vähän lisäansioita ;)

    • Anonyymi

      Finnlines kuuluu Grimaldi groupiin jonka päämaja sijaitsee mafia alueella Italian Napolissa.
      Italian mafia käyttää rahanpesussa Suomen lipun alla kulkevia laivoja antoisan valtion tukipolitiikan ja alhaisen tonnisto veron takia.

      Finnlinesin laivat ovat alimiehitettyjä ja henkilöstöä kohdellaa ala-arvoisesti.

      • Anonyymi

        Tämä kommentti on loukkaus ihmisen järkeä kohtaan.


      • Anonyymi

        Niin paljon kirjoitusvirheitä jutussasi että uskottavuutesi menee jo senkin takia...


    • Anonyymi

      Finnlines finnstar Helsinki-Travemünde 30.5.2023-31.5.2023:Remonttia paukkeineen kesken matkan kun kokolattiamattoa vaihdettiin kannella 8 klo 20 asti kumpanakin päivänä.Ei siinä ollut viihtyvyydestä tietoakaan.Kunnon perseilyä ylemmältä taholta matkustajia kohtaan.

      • Anonyymi

        Mikä on "ylempi" taho matkustajien nähden?


    • Anonyymi

      Muistan ko. ohjelman yhä, oli se niin syvä rimanalitus tekijöiltään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7790
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1989
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1930
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      929
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe