Kyselisin kokemuksia kevytmoottoripyöristä.
Mikä olisi hyvä ensikevariksi. 2t vai 4t ?
Kuulemma 4t parempi pitkiin matkoihin, joten 2t kuullostaa paremmalta. Olisko merkki ehdotuksia?
Ensikevari
3
76
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä on komea peli
https://www.nettimoto.com/husqvarna/svartpilen/2629578
Tehdäänkö edes 2-tahti kevareita enää? 4-tahti on nykypäivää.
Tuo Svartpilen 125 on niin houkutteleva että ostaisin sellaisien jos kevarin pitäisi hankkia. Karheat renkaat jotenkin kruunaa kokonaisuuden. Klassinen ja moderni tyyli yhdistetty samaan. - Anonyymi
4T jos tarkoitus ajaa kadulla, 2T soveltuu soramonttuihin ja radalle missä keveys valttia ja pääsee kierrättämään kunnolla.
- Anonyymi
Honda Monkey ainakin mopona oli ihan parasta aikoinaan, joskin 2-tahdin kierrosherkkyys puuttui. Monkeyn jälkeen minulla oli 2t-piikki, jossa kyllä oli kokoa ja tehoa, mutta vaikka säädin tuorevoitelun ja sen pakoaukon säätimen prikulleen, niin yhdessä vaiheessa koko vehje leikkasi kiinni, ei hyvä. No nyt sitten ostin 30:n "kriisiin" Monkey 125:n, jota on parannettu huikeasti vanhaan Monkeyyn nähden: 8 -> 12" renkaat, levyjarrut edessä ja takana, ABS, ruiskukone (jossa todella paljon alavääntöä, mutta ylävääntö loppuu 4. vaihteella 7k rpm jälkeen paitsi jos virittelee) ja hyvä alusta myös. Vakiorenkaita monet ovat haukkuneet, mutta itse pyrin ajelemaan vain hyvillä keleillä, niin ei niin paljoa kiinnosta. Nopeus vakiona vaihtelee kummallisen paljon (ehkä koska valmistettu Thaimaassa), mutta luotettava arvio "oikeaa nopeutta" on n. 100-110 km/h suurimmassa osasta yksilöitä. N. 250 eurolla virityksiä tuon saa kulkemaan helposti 115 km/h (ilmanputsari, nokka-akseli, ECU) ja -500 eurolla (putki edellisten lisäksi ja tällöin viimeistään 120cc ruiskusuutin, tällöin se viri-ECU on pakollinen jos ei halua laihalla seoksella hitaasti tuhota moottoria) jotain 115-125 km/h. Enemmän jos haluaa, niin pitää jo "hankalasti" alkaa parantamaan kannen virtaavuutta, joka väistämättä johtaa jo vakiokoneen luonteen muutokseen ja varmaan myös radikaaliin alaväännön vähenemiseen. En ota huomioon isomman sylinterin vaihtamista, se on jo huijausta. Mutta siis mankin moottori on todella luotettava ja vakiona tarpeeksi hyvä 80-100 nopeuksiin ja pienellä virittelylläkin 100 vauhteihin (ja virittelemällä muuten oppii paljon uutta tietoakin). Penkki on todella mukava ja tilaa riittää vaihtaa eteen-taakse saadakseen parhaan mahdollisen ajoasennon. Joku 180 cm on suunnilleen ihan maksimipituus tuolla ajamiseen ja 105 kg on virallinen kuskin maksimipaino, etteivät takaiskarit kyykkää (lukee takalokarissa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057