Ensikevari

Anonyymi

Kyselisin kokemuksia kevytmoottoripyöristä.
Mikä olisi hyvä ensikevariksi. 2t vai 4t ?
Kuulemma 4t parempi pitkiin matkoihin, joten 2t kuullostaa paremmalta. Olisko merkki ehdotuksia?

3

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä on komea peli
      https://www.nettimoto.com/husqvarna/svartpilen/2629578

      Tehdäänkö edes 2-tahti kevareita enää? 4-tahti on nykypäivää.
      Tuo Svartpilen 125 on niin houkutteleva että ostaisin sellaisien jos kevarin pitäisi hankkia. Karheat renkaat jotenkin kruunaa kokonaisuuden. Klassinen ja moderni tyyli yhdistetty samaan.

    • Anonyymi

      4T jos tarkoitus ajaa kadulla, 2T soveltuu soramonttuihin ja radalle missä keveys valttia ja pääsee kierrättämään kunnolla.

    • Anonyymi

      Honda Monkey ainakin mopona oli ihan parasta aikoinaan, joskin 2-tahdin kierrosherkkyys puuttui. Monkeyn jälkeen minulla oli 2t-piikki, jossa kyllä oli kokoa ja tehoa, mutta vaikka säädin tuorevoitelun ja sen pakoaukon säätimen prikulleen, niin yhdessä vaiheessa koko vehje leikkasi kiinni, ei hyvä. No nyt sitten ostin 30:n "kriisiin" Monkey 125:n, jota on parannettu huikeasti vanhaan Monkeyyn nähden: 8 -> 12" renkaat, levyjarrut edessä ja takana, ABS, ruiskukone (jossa todella paljon alavääntöä, mutta ylävääntö loppuu 4. vaihteella 7k rpm jälkeen paitsi jos virittelee) ja hyvä alusta myös. Vakiorenkaita monet ovat haukkuneet, mutta itse pyrin ajelemaan vain hyvillä keleillä, niin ei niin paljoa kiinnosta. Nopeus vakiona vaihtelee kummallisen paljon (ehkä koska valmistettu Thaimaassa), mutta luotettava arvio "oikeaa nopeutta" on n. 100-110 km/h suurimmassa osasta yksilöitä. N. 250 eurolla virityksiä tuon saa kulkemaan helposti 115 km/h (ilmanputsari, nokka-akseli, ECU) ja -500 eurolla (putki edellisten lisäksi ja tällöin viimeistään 120cc ruiskusuutin, tällöin se viri-ECU on pakollinen jos ei halua laihalla seoksella hitaasti tuhota moottoria) jotain 115-125 km/h. Enemmän jos haluaa, niin pitää jo "hankalasti" alkaa parantamaan kannen virtaavuutta, joka väistämättä johtaa jo vakiokoneen luonteen muutokseen ja varmaan myös radikaaliin alaväännön vähenemiseen. En ota huomioon isomman sylinterin vaihtamista, se on jo huijausta. Mutta siis mankin moottori on todella luotettava ja vakiona tarpeeksi hyvä 80-100 nopeuksiin ja pienellä virittelylläkin 100 vauhteihin (ja virittelemällä muuten oppii paljon uutta tietoakin). Penkki on todella mukava ja tilaa riittää vaihtaa eteen-taakse saadakseen parhaan mahdollisen ajoasennon. Joku 180 cm on suunnilleen ihan maksimipituus tuolla ajamiseen ja 105 kg on virallinen kuskin maksimipaino, etteivät takaiskarit kyykkää (lukee takalokarissa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      74
      4207
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      82
      3908
    3. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      57
      2448
    4. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      64
      2286
    5. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      37
      1988
    6. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1879
    7. 107
      1769
    8. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      55
      1653
    9. Miltä meidän

      Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1652
    10. Ikävä Jii.

      Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      61
      1521
    Aihe