Millä tavoin opettajat on teitä nöyryyttäneet?

Anonyymi

Mulla riittäis vaikka miten paljon kerrottavaa näistä tapauksista, koska peruskoulussa jokanen mun opettaja oli ihan kauhea. Tässä nyt kuitenkin ehkä sellaset pahimmat tilanteet:

Seiskalla meidän luokan historian opettaja (miespuolinen) oli ihan hirveän pelottava. Tosi moni oikeasti pelkäsi sitä ja kuulemma pelkää edelleen, mitä oon kavereiden pikkusisaruksilta kuullut. Se mikä oli outoa, tää opettaja vaikutti mukavalta aluksi, koska hän puhui yleensä rauhallisella äänellä ja jutteli paljon oppilaiden kanssa. Mutta, kun joku oppilas ei esimerkiksi kuunnellut tai häiritsi tunnilla, tää miesopettaja sai ihan hirveän raivarin. Hän huusi ja raivosi aivan kurkku suorana sille oppilaalle. Jotkut oppilaat alkoivat itkeä tän opettajan käytöksestä ja siihen perään tää opettaja usein nauroi. Tottakai jokin kuri pitää olla, mutta mielestäni tällainen menee ihan yli. Muistan, kuinka tän opettajan käytös vaikutti monen oppilaan itsetuntoon, niin myös munkin. Ihmettelen, että tää opettaja on edelleen samaisessa koulussa opettajana, vaikka mun seiskaluokasta on yli 10 vuotta. Moni oppilas kuitenkim myös tykkäs tästä opettajasta hirveesti, koska niille oppilaille, joista hän sattu pitämään oli tosi kiva ja ystävällinen. Ehkä se on se syy, miks sen toimintaan ei sitten puututtu ja enemmän kuitenkin kuultiin siitä sitä positiivista palautetta.

Tässä samaisessa koulussa oli meidän äikän opettaja, joka oli kyllä itseasiassa mukava, mutta hän ei koskaan puuttunut kiusaamiseen, vaikka sitä olis tapahtunut luokassakin oppitunnilla.

Viiminen minkä kerron on tosin kevyempi tapaus, mutta silti samaan aikaan mun mielestä tosi väärin opettajalta sanoa tällä tavalla ekaluokkalaiselle. Tää tosiaan ei tapahtunut mulle, vaan mun kaverille, kun hän oli vasta jotain kolmatta päivää koulussa ja oli unohtanut tehdä läksyt jostakin aineesta. Hän meni kertomaan siitä opettajalle itse, mikä mun mielestä on jo niin nuorelta ihmiseltä fiksu ele, että hän omatoimisesti kertoi ja myönsi, ettei ollut tehnyt määrättyjä läksyjä. Tää opettaja vastasi tähän vitsillä, että: "Nyt meidän täytyy sitten hirttää sinut."
Tää mun kaveri oli sitten alkanut itkemään ihan hysteerisenä, mikä on täysin ymmärrettävää. Vaikka opettaja selvästi vitsaili, lapsi ei sitä välttämättä ymmärrä. Ton ikäset ottaa ton tapaset puheet tosissaan. Vähintään hän luuli, että jotain tosi pahaa läksyjen unohtamisesta seuraisi hänelle.

4

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Inhottavinta on se kun joutuu jonkun opettajan/opettajien silmätikuksi. Olen itse aina ollut se jostain syystä melkein kaikkien opettajien kohdalla, vaikka olen kiltti. Se vaikuttaa itsetuntooni hyvin negatiivisesti...Mietin päivittäin, että miksi juuri minä :(

    • Anonyymi

      Tuohan oli vakava uhkaus. Täysin mauton teko. Sopimaton livahtanut alalle. Ties mitä vahinkoa saanut aikaan sekopää.

    • Anonyymi

      Minulla taas vastakkainen kokemus opettajasta .hän oli miesopettaja ja jollain kumman syyllä kiusasivat pojat häntä aina mitä erlisemmilla tavoilla. Näin kerran että hänellä oli kyyneleet silmissä . Hän oli kiltti opettaja kaikin tavoin ja se kai ei junttien poikien mielestä ollut miesmäistä kun hän jaksoi aina rauhallisesti selittää asioita eikä koskaan suuttunut, monta kertaa ajattelin tätä opettajaa aikuisena että jaksoiko hän tehdä työtä eläke ikään asti . Oli hyvä opettaja.

    • Anonyymi

      Ei lapselle voi kroonisia vitsejä luetella , he eivät sellaista ymmärrä .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe