Mitä automerkkejä merkkejä joutuu hitsaamaan ?

Anonyymi

Yleiskorjaamossa pienipalkkaisena duunarina työskentelevänä, joudun jopa hitsaamaan autoja. Näyttää olevan kova kilpailu täällä palstalla Toyotan ja Vag:n välillä ykkös sijasta. Tässä ei siis käsitetellä pintaruostetta, vaan hitsausta vaativia korjauksia.

Itse annan ykkös sijan 2003-2008 Mazda 6:lle, ylivoimaisesti nopeiten ruostuvana. Pohjapelti, helmapellit, takalokasuojat ja apurunko, mitä ei saa korjata hitsaamalla.
Laatu parantunut hieman 2006 ja uudemmassa korimallissa 2008 jälkeen ongelmaa ei enää esiinny.

Kakkos sijalle pääsee 2002-2007 Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jmper, jotka ovat käytännössä samoja autoja, vain eri merkkeinä myytyinä.
Helmojen sisäosat ja etulokasuojat iskunvaimentajan takapuolelta puhkeavat.

Hyvänä kolmosena kaksi Toyotan mallia Yaris 2006 uudemmat ja näistä puhkeaa takaa akseliston kiinnityspisteet.
Avensis 2003-2008 etualatukivarret katkeavat ruostumisen johdosta, vika vaarallinen. Pohjapelti ja helmat yleensä hyvässä kunnossa vieläkin.
Avensis 2009 uudemmat pohjan takaosa erittäin herkkä korroosiolle ja joissain yksilöissä helmapellit muovien alta. Taka apurunko on myös usein ohduttomassa kunnossa. Takapään korjauksen yhteydessä hyvä vaihtaa polttoaineen täyttöputki, ettei polttoainejärjestelmään pääse epäpuhtauksia ja vettä.
Myös Corolla 2002-2007 helmapeltien takaosat ruostuvat sisältäpäin ja vaativat usein hitsaamista.

Nelos sijan saa WV Golf VI 2003-2009 helmapelleissä koko matkalla ja erityisesti kumitulppien ympärillä ruostevaurioita, usein koko helmapellit uusitaan. Tämä vika ei näy parkkipaikalla auton ulkopuolelle, vaan vaati altapäin katsomisen.

Kaikki nämä edellä mainitut täytyy tietenkin suhteuttaa autojen lukumäärään, eikä koske läheskään kaikkia yksilöitä. Ruostesuojaus uutena tai uudehkona ehkäisee vaurioiden syntymisen, lähes poikkeuksetta.
Kaikki automalleja, mitä vielä liikkuu teillämme paljon.

92

1340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota on lopettanut kokonaan tehtaalla tehdyt suojaukset ja maalipintakin on ehkä ohuin kaikista. Taitaa olla niin, että muut ovat parantaneet ja Toyota heikentänyt?

      • Anonyymi

        Tolloloota ei ole heikentynyt, vaan jäänyt polkemaan paikoilleen. Kuten moottoritekniikassakin.

        80/90-lukujen vaihteessa useimmat autot ruostuivat hurjaa kyytiä. Ensimmäisenä taisi homman laittaa kuntoon ranskalaiset reilumman sinkityksen avulla. Sakasalaisilla/Fordilla taasen oli oma ongelmakautensa etenkin vesiliukoisiin maaleihin siirryttäessä ovien kittiongelmat.

        Japsin eivät olleet pahimpia ruostumaan 30 vuotta sitten ja dementikoila ajatukset pyörii edelleen näissä vuosissa. Vaikka muut ovat menneet ohi aikoja sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolloloota ei ole heikentynyt, vaan jäänyt polkemaan paikoilleen. Kuten moottoritekniikassakin.

        80/90-lukujen vaihteessa useimmat autot ruostuivat hurjaa kyytiä. Ensimmäisenä taisi homman laittaa kuntoon ranskalaiset reilumman sinkityksen avulla. Sakasalaisilla/Fordilla taasen oli oma ongelmakautensa etenkin vesiliukoisiin maaleihin siirryttäessä ovien kittiongelmat.

        Japsin eivät olleet pahimpia ruostumaan 30 vuotta sitten ja dementikoila ajatukset pyörii edelleen näissä vuosissa. Vaikka muut ovat menneet ohi aikoja sitten.

        "Tolloloota ei ole heikentynyt, vaan jäänyt polkemaan paikoilleen. Kuten moottoritekniikassakin."

        mikä on tolloloota?

        "80/90-lukujen vaihteessa useimmat autot ruostuivat hurjaa kyytiä."

        olet ilmeisesti sen verran lapsi, eikun nuori vielä, ettet tiedä miten autot ruostuivat 1970-luvulla. 10 vuotta vanha auto saattoi olla täysin "mätä"

        "Ensimmäisenä taisi homman laittaa kuntoon ranskalaiset reilumman sinkityksen avulla."

        Peugeot aloitti sinkitsemisen jo vuonna 1982.

        "Japsin eivät olleet pahimpia ruostumaan 30 vuotta sitten ja dementikoila ajatukset pyörii edelleen näissä vuosissa. Vaikka muut ovat menneet ohi aikoja sitten."

        No mikä sitten oli pahin ruostumaan vuonna 1991?

        Tsemiä dementiasi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tolloloota ei ole heikentynyt, vaan jäänyt polkemaan paikoilleen. Kuten moottoritekniikassakin."

        mikä on tolloloota?

        "80/90-lukujen vaihteessa useimmat autot ruostuivat hurjaa kyytiä."

        olet ilmeisesti sen verran lapsi, eikun nuori vielä, ettet tiedä miten autot ruostuivat 1970-luvulla. 10 vuotta vanha auto saattoi olla täysin "mätä"

        "Ensimmäisenä taisi homman laittaa kuntoon ranskalaiset reilumman sinkityksen avulla."

        Peugeot aloitti sinkitsemisen jo vuonna 1982.

        "Japsin eivät olleet pahimpia ruostumaan 30 vuotta sitten ja dementikoila ajatukset pyörii edelleen näissä vuosissa. Vaikka muut ovat menneet ohi aikoja sitten."

        No mikä sitten oli pahin ruostumaan vuonna 1991?

        Tsemiä dementiasi kanssa.

        Toyota Corolla ja Nissan Sunny, mutta jäljelle jääneet yksilöt ovat jo museossa, joten niitä on turha muistella.


      • Anonyymi

        Vanhan Toyotan omistajana en ole välttynyt hitsaamiselta


      • Anonyymi

        Taitaa Tojotistien vaikeneminen olla myöntymisen merkki. Tojon ruostuminen on arka asia, eikä siitä saa julkisesti puhua tai kirjoitella ja sama koskee myös kaikkia vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan Toyotan omistajana en ole välttynyt hitsaamiselta

        Minäkin Jeesuksen vanhan Taunuksen omistajana olen joutunut opettelemaan hitsausta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa Tojotistien vaikeneminen olla myöntymisen merkki. Tojon ruostuminen on arka asia, eikä siitä saa julkisesti puhua tai kirjoitella ja sama koskee myös kaikkia vikoja.

        Tero hitsaa itse Auristaan omassa tallissa ettei naapurit vaan saa tietää Tojon ruostevioista. Paksu kerros tiikerimassaa kauttaaltaan ruosteisen pohjan päälle katsastajan erehdyttämiseksi. Tero on epärehellinen mies luonteeltaan, onneksi luottomyyjä tietää Tojon ruosteherkkyyden ja huomioi sen hyvityshinnasa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tolloloota ei ole heikentynyt, vaan jäänyt polkemaan paikoilleen. Kuten moottoritekniikassakin."

        mikä on tolloloota?

        "80/90-lukujen vaihteessa useimmat autot ruostuivat hurjaa kyytiä."

        olet ilmeisesti sen verran lapsi, eikun nuori vielä, ettet tiedä miten autot ruostuivat 1970-luvulla. 10 vuotta vanha auto saattoi olla täysin "mätä"

        "Ensimmäisenä taisi homman laittaa kuntoon ranskalaiset reilumman sinkityksen avulla."

        Peugeot aloitti sinkitsemisen jo vuonna 1982.

        "Japsin eivät olleet pahimpia ruostumaan 30 vuotta sitten ja dementikoila ajatukset pyörii edelleen näissä vuosissa. Vaikka muut ovat menneet ohi aikoja sitten."

        No mikä sitten oli pahin ruostumaan vuonna 1991?

        Tsemiä dementiasi kanssa.

        > olet ilmeisesti sen verran lapsi, eikun nuori vielä, ettet tiedä miten autot ruostuivat 1970-luvulla. 10 vuotta vanha auto saattoi olla täysin "mätä"

        Taisi japsien myynti olla tuolloin aika vähäistä. 80-luvulla jo kova juttu... ja kyllä silloinkin ruosteen kanssa painittiin. Esim 80-luvun lopun kadeteissa läpireikää helmakoteloissa/lokasuojissa takarenkaan tienoilla jo 6-7 vuotiaana. Eikä kyllä rajoittunut noihin. Hyvin mäti myös -82 tojo. Ensimmäinen hylsy ruosteesta alta 10 vuotiaana ja siitä eteenpäin paikkapalaa parin vuoden välein. Korjauskelvoton 13 vuotiaana.

        Mieleen jäi myös yhden naapurin Ritmo. Aina kun auto oli ajossa, parkkipaikkaa koristi auton muotoinen ja kokoinen ruosteläikkä. Tämä olikin pahin ikinä vastaan tullut ruostepommi.

        > No mikä sitten oli pahin ruostumaan vuonna 1991?

        Abosluuttisesti pahinta en tiedä, mutta ainakin Opel pahoissa ongelmissa vielä 90-luvun alussa. Vaikka kuinka mainostivat "ruostuu kuin kala". Voi olla jokin eksoottisempi merkki, esim. Alfa...

        Japsit ei ihan noin pahoja. Tosin japseihin taidettiin jossain välissä tehdä kevyttä ruostesuojausta jo maahantuojan toimesta. Ns. sisäpiirin tieto kertoi, että Opeleita ruiskittiin vähin äänin määräaikaishuolloissa...

        Vuosituhannen vaihteessa vielä kittivika etenkin Fordilla. Ovia vaihtoon 5-6 vuoden ikäisistä autoista.

        Mutta se japsien kehitys... -92 Primera alkoi mätimään pohjastaan 10 vuoden ja 100 tkm aikana. Eikä 2002 Almera sen paremmalta vaikuttanut. Päältäpäin japsi voi olla suht ok, mutta pohja sitten eri juttu. Heikomman mallin kanssa voi elinikä edelleen olla 13 vuoden luokkaa. Siis jos ei autoa ruostesuojata heti uutena. Vaan miksi suojata, kun ei se hyvityshinnassa tunnu? Olisi pelkkä lahjoitus auton 2. tai 3. omistajalle.


      • Anonyymi

        Maalataan pelti molemmilta puolin ja vedetään pelti välistä pois. Hitsaaminen lähes mahdotonta, parempi apu kartonki, sakset ja paperiliima.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > olet ilmeisesti sen verran lapsi, eikun nuori vielä, ettet tiedä miten autot ruostuivat 1970-luvulla. 10 vuotta vanha auto saattoi olla täysin "mätä"

        Taisi japsien myynti olla tuolloin aika vähäistä. 80-luvulla jo kova juttu... ja kyllä silloinkin ruosteen kanssa painittiin. Esim 80-luvun lopun kadeteissa läpireikää helmakoteloissa/lokasuojissa takarenkaan tienoilla jo 6-7 vuotiaana. Eikä kyllä rajoittunut noihin. Hyvin mäti myös -82 tojo. Ensimmäinen hylsy ruosteesta alta 10 vuotiaana ja siitä eteenpäin paikkapalaa parin vuoden välein. Korjauskelvoton 13 vuotiaana.

        Mieleen jäi myös yhden naapurin Ritmo. Aina kun auto oli ajossa, parkkipaikkaa koristi auton muotoinen ja kokoinen ruosteläikkä. Tämä olikin pahin ikinä vastaan tullut ruostepommi.

        > No mikä sitten oli pahin ruostumaan vuonna 1991?

        Abosluuttisesti pahinta en tiedä, mutta ainakin Opel pahoissa ongelmissa vielä 90-luvun alussa. Vaikka kuinka mainostivat "ruostuu kuin kala". Voi olla jokin eksoottisempi merkki, esim. Alfa...

        Japsit ei ihan noin pahoja. Tosin japseihin taidettiin jossain välissä tehdä kevyttä ruostesuojausta jo maahantuojan toimesta. Ns. sisäpiirin tieto kertoi, että Opeleita ruiskittiin vähin äänin määräaikaishuolloissa...

        Vuosituhannen vaihteessa vielä kittivika etenkin Fordilla. Ovia vaihtoon 5-6 vuoden ikäisistä autoista.

        Mutta se japsien kehitys... -92 Primera alkoi mätimään pohjastaan 10 vuoden ja 100 tkm aikana. Eikä 2002 Almera sen paremmalta vaikuttanut. Päältäpäin japsi voi olla suht ok, mutta pohja sitten eri juttu. Heikomman mallin kanssa voi elinikä edelleen olla 13 vuoden luokkaa. Siis jos ei autoa ruostesuojata heti uutena. Vaan miksi suojata, kun ei se hyvityshinnassa tunnu? Olisi pelkkä lahjoitus auton 2. tai 3. omistajalle.

        "Taisi japsien myynti olla tuolloin aika vähäistä. 80-luvulla jo kova juttu..."

        70-luvulla myydyin auto oli Datsun 100A, sen ohella Ladaa myytiin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taisi japsien myynti olla tuolloin aika vähäistä. 80-luvulla jo kova juttu..."

        70-luvulla myydyin auto oli Datsun 100A, sen ohella Ladaa myytiin paljon.

        Niin, tohjoa sun muita ei vielä juuri myyty.

        Eteviä ruostumaan olivat nuo sata-ampeerisetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tohjoa sun muita ei vielä juuri myyty.

        Eteviä ruostumaan olivat nuo sata-ampeerisetkin.

        Kyllä Corollaa oli tosi paljon jo 70-luvulla.
        Sen aikainen corolla oli usein joko kakkkeöberin ruskea# sinapinkeltainen tai joskus kirkkaankeltainen. Tiettävästi muitakin värejä sai, mutta nämä olivat tosi suosittuja.
        Siihen aikaan toyo oli vähän ohutpeltisen maineessa mutta ruostekunkut tulivat kyllä välimereellisistä maista. Ranskalaiset sitten ryhdistäytyivät vuosi vuodelta paremmin, ja saksalaisia ruvettiin laatumerkeistä alkaen sinkittämään. Nykyään taitaa japanin autot olla pahimpia ruostumaan.


      • Anonyymi

        Sen näkee pohjasta jo ensimmäisessä katsastuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa Tojotistien vaikeneminen olla myöntymisen merkki. Tojon ruostuminen on arka asia, eikä siitä saa julkisesti puhua tai kirjoitella ja sama koskee myös kaikkia vikoja.

        Tosiaan Toyota ruostuu nopeasti, muut merkit tulee kaukana perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > olet ilmeisesti sen verran lapsi, eikun nuori vielä, ettet tiedä miten autot ruostuivat 1970-luvulla. 10 vuotta vanha auto saattoi olla täysin "mätä"

        Taisi japsien myynti olla tuolloin aika vähäistä. 80-luvulla jo kova juttu... ja kyllä silloinkin ruosteen kanssa painittiin. Esim 80-luvun lopun kadeteissa läpireikää helmakoteloissa/lokasuojissa takarenkaan tienoilla jo 6-7 vuotiaana. Eikä kyllä rajoittunut noihin. Hyvin mäti myös -82 tojo. Ensimmäinen hylsy ruosteesta alta 10 vuotiaana ja siitä eteenpäin paikkapalaa parin vuoden välein. Korjauskelvoton 13 vuotiaana.

        Mieleen jäi myös yhden naapurin Ritmo. Aina kun auto oli ajossa, parkkipaikkaa koristi auton muotoinen ja kokoinen ruosteläikkä. Tämä olikin pahin ikinä vastaan tullut ruostepommi.

        > No mikä sitten oli pahin ruostumaan vuonna 1991?

        Abosluuttisesti pahinta en tiedä, mutta ainakin Opel pahoissa ongelmissa vielä 90-luvun alussa. Vaikka kuinka mainostivat "ruostuu kuin kala". Voi olla jokin eksoottisempi merkki, esim. Alfa...

        Japsit ei ihan noin pahoja. Tosin japseihin taidettiin jossain välissä tehdä kevyttä ruostesuojausta jo maahantuojan toimesta. Ns. sisäpiirin tieto kertoi, että Opeleita ruiskittiin vähin äänin määräaikaishuolloissa...

        Vuosituhannen vaihteessa vielä kittivika etenkin Fordilla. Ovia vaihtoon 5-6 vuoden ikäisistä autoista.

        Mutta se japsien kehitys... -92 Primera alkoi mätimään pohjastaan 10 vuoden ja 100 tkm aikana. Eikä 2002 Almera sen paremmalta vaikuttanut. Päältäpäin japsi voi olla suht ok, mutta pohja sitten eri juttu. Heikomman mallin kanssa voi elinikä edelleen olla 13 vuoden luokkaa. Siis jos ei autoa ruostesuojata heti uutena. Vaan miksi suojata, kun ei se hyvityshinnassa tunnu? Olisi pelkkä lahjoitus auton 2. tai 3. omistajalle.

        Edelleen Toyota on 10-vuotiaana täysin mätä alustastaan ja kelmakoteloista.


      • Anonyymi

        Toyota tämänkin tutkimuksen ylivoimainen voittaja, eroa toiseksi tulleeseen Lexukseen valtavasti, eli konsernilla ylivoimainen kaksoisjohto ruostetilaston kärjessä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taisi japsien myynti olla tuolloin aika vähäistä. 80-luvulla jo kova juttu..."

        70-luvulla myydyin auto oli Datsun 100A, sen ohella Ladaa myytiin paljon.

        Ladasta Tojoon, joten ruoste ja vähäiset varusteet tuttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Corollaa oli tosi paljon jo 70-luvulla.
        Sen aikainen corolla oli usein joko kakkkeöberin ruskea# sinapinkeltainen tai joskus kirkkaankeltainen. Tiettävästi muitakin värejä sai, mutta nämä olivat tosi suosittuja.
        Siihen aikaan toyo oli vähän ohutpeltisen maineessa mutta ruostekunkut tulivat kyllä välimereellisistä maista. Ranskalaiset sitten ryhdistäytyivät vuosi vuodelta paremmin, ja saksalaisia ruvettiin laatumerkeistä alkaen sinkittämään. Nykyään taitaa japanin autot olla pahimpia ruostumaan.

        Ei taida vaan on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladasta Tojoon, joten ruoste ja vähäiset varusteet tuttuja.

        Mutta puheet pysyi ennallaan: "lähtee käyntiin pakkasessakin" jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tämänkin tutkimuksen ylivoimainen voittaja, eroa toiseksi tulleeseen Lexukseen valtavasti, eli konsernilla ylivoimainen kaksoisjohto ruostetilaston kärjessä!!!

        Ruoste tarttuu jo tehtaalla uusiin Tohjoihin ja edes ruostesuojaus Suomessa ei auta pysäyttämään pitkälle edennyttä korroosiota


    • Anonyymi

      Kuudeskymmeneskuudeskerta kun kerron Toyotan läpäisevän katsastuksen tilastojenkin mukaan parhaiten. Pahoja ongelmia oli Dusterilla, Renaultilla ja Mercedes-Benzillä.

      • Anonyymi

        Dacian ja emoyhtiö Renaultin nivelet olivat takavuosina todella lyhytikäisiä, mutta ei niitä kuitenkaan ruoste vaivaa millään lailla. Ranskalaisissa ei taida missään merkissä olla ruostevikoja. Katsastustilastoista aloituksessa ei puhuttu mitään, vaan hitsaukseen johtavista ruostevaurioista. Jos nyt kuitenkin Mersua puolustaen ja katsastustilastoon palaten, niin ei nämä kaksi merkkiä ole keskenään vertailukelpoisia tilastoissa. Kolme vuotta vanhalla E-Mersuilla on monella ajettu yli 500 tkm, joten on kai siinä alustan osat ollut kovemmalla koetuksella, kuin 100 tkm ajetulla Toyotalla. Jos näitä vertaa keskenään ja tällä perusteella pitää Toyotaa kestävämpänä, niin on täysin jälkeenjäänyt idiootti! Kumpaakaan ei kuitenkaan tarvitse vielä viisivuotta vanhana hitsata, eikä Mersua ole vaivannut ruoste 20-vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacian ja emoyhtiö Renaultin nivelet olivat takavuosina todella lyhytikäisiä, mutta ei niitä kuitenkaan ruoste vaivaa millään lailla. Ranskalaisissa ei taida missään merkissä olla ruostevikoja. Katsastustilastoista aloituksessa ei puhuttu mitään, vaan hitsaukseen johtavista ruostevaurioista. Jos nyt kuitenkin Mersua puolustaen ja katsastustilastoon palaten, niin ei nämä kaksi merkkiä ole keskenään vertailukelpoisia tilastoissa. Kolme vuotta vanhalla E-Mersuilla on monella ajettu yli 500 tkm, joten on kai siinä alustan osat ollut kovemmalla koetuksella, kuin 100 tkm ajetulla Toyotalla. Jos näitä vertaa keskenään ja tällä perusteella pitää Toyotaa kestävämpänä, niin on täysin jälkeenjäänyt idiootti! Kumpaakaan ei kuitenkaan tarvitse vielä viisivuotta vanhana hitsata, eikä Mersua ole vaivannut ruoste 20-vuoteen.

        Taksimersuilla ajetaan paljon. Laatu ei ole olleenkan sen parempi kuin muillakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacian ja emoyhtiö Renaultin nivelet olivat takavuosina todella lyhytikäisiä, mutta ei niitä kuitenkaan ruoste vaivaa millään lailla. Ranskalaisissa ei taida missään merkissä olla ruostevikoja. Katsastustilastoista aloituksessa ei puhuttu mitään, vaan hitsaukseen johtavista ruostevaurioista. Jos nyt kuitenkin Mersua puolustaen ja katsastustilastoon palaten, niin ei nämä kaksi merkkiä ole keskenään vertailukelpoisia tilastoissa. Kolme vuotta vanhalla E-Mersuilla on monella ajettu yli 500 tkm, joten on kai siinä alustan osat ollut kovemmalla koetuksella, kuin 100 tkm ajetulla Toyotalla. Jos näitä vertaa keskenään ja tällä perusteella pitää Toyotaa kestävämpänä, niin on täysin jälkeenjäänyt idiootti! Kumpaakaan ei kuitenkaan tarvitse vielä viisivuotta vanhana hitsata, eikä Mersua ole vaivannut ruoste 20-vuoteen.

        Taidat olla sokee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla sokee .

        Mikä Ranskalaismerkki sitten ruostuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä Ranskalaismerkki sitten ruostuu?

        Ei mikään ranskalainen ruostu lukuunottamatta pakettiautoja. Ranskalaisten henkilöautokorit ovat erityisen kestäviä ruosteen suhteen.


    • Anonyymi

      Minä olen joutunut hitsauttamaan lähes jokaista edellistä autoani, koska ajelen halvoilla ja vanhoilla autoilla, eli olen se loppukäyttäjä. Volvo, Saab ja Fiat ovat ainoat tähän mennessä omistamani autot, mitä ei joutunut hitsaamaan. Toisaalta kannattaako näitä 20-vuotta vanhoja autoja paljon miettiä, ne ovat paljolti yksilöitä.

    • Anonyymi

      Tuosta 1980 luvusta ja sen ajan autoista kun naisystävällä oli auton tarve ja silloin hankittiin auto oli vuosi 1992 ja hän sai hankittua 1988 mallia olevan audi 80 sen no autolla ajettin varmasti sen 500 000 mutta ennen hänen tätinsä ja sen mies olivat maaseutulaisina kovia toyota merkkiin luottavaisia ja muista sen kun tämä Keijo sanoi että montakohan moottoria audista menee tai kestääkö lainkaan niin kauaa kuin hänen saman ikäinen ja kokolailla saman tasoinen autonsa toyota camry,
      no sen voin kertoa etta audi on vieläkin poikien jäärataauto mutta se toyota camry on siellä maalla ollut kanalana jos vuosikymmeniä kun se vaan mätäni ,,, läpi meni kai katsastuksista vain ruoste vaikka sitä ruoveden suunnalla katsasteltiin aika laaduttomasti mutta kun audilla vielä ajettiin pitkääkin matkaa hitsaamatta tai edes pakoputkea vaihtamatta 25 vuotta,,,sellaista tulee mieleen tuosta ajasta

      • Anonyymi

        Tuon ikäluokan Audit olivat koriltaan, kuin sähkötolppia. Todella paksu sinkitys ja kestävä tekniikka, siis lähes ikuinen auto. Toyota taas oli täysi vastakohta Audin korin laadulle, onneksi sentään niisäkin tekniikka vielä silloin kesti.


      • Anonyymi

        Pikkasen sulla on vielä tekemistä. Tarina oli oikeastaan ihan uskottava tähän asti:

        "audi on vieläkin poikien jäärataauto mutta se toyota camry on siellä maalla ollut kanalana jos vuosikymmeniä"


      • Anonyymi

        Olipas siinä taas kerran satusetä vauhdinhurmassa audinsa päiväunelmissa. Tarina alkaa vuodesta 1992 ja kuitenkin vertailukohde toyota, ollut muka Vuosikymmeniä poissa liikenteestä. Vaikka tarinan alkamisesta aikaa alle kolmekymmentä vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas siinä taas kerran satusetä vauhdinhurmassa audinsa päiväunelmissa. Tarina alkaa vuodesta 1992 ja kuitenkin vertailukohde toyota, ollut muka Vuosikymmeniä poissa liikenteestä. Vaikka tarinan alkamisesta aikaa alle kolmekymmentä vuotta.

        Parikin vuosikymmentä on jo vuosikymmeniä eikä vain vuosia... sitäpaitsi meidän näkökulmasta, jotka aloitettiin autoilu vuonna 1992 kortin saatua, siitä tuntuu olevan jo useita vuosikymmeniä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas siinä taas kerran satusetä vauhdinhurmassa audinsa päiväunelmissa. Tarina alkaa vuodesta 1992 ja kuitenkin vertailukohde toyota, ollut muka Vuosikymmeniä poissa liikenteestä. Vaikka tarinan alkamisesta aikaa alle kolmekymmentä vuotta.

        Toyota pysyy liikenteessä noin 10-vuotta, jonka jälkeen tekohengitys hitsaamalla on jo kannattamatonta.


    • Anonyymi

      Ostakaa vanha DeLorean, niin ei tarvitse hitsailla koskaan

      • Anonyymi

        kyllä de loreania tarvitsee hitsata

        runko on ihan perusrautaa johon on kiinnitetty rosteriset ulkopinnat


    • Anonyymi

      Uuden Tojon ostaja pitäisi laskea hankintakuluun, myös pakollinen ruostesuojaus, mikäli meinaa pitää viittä vuotta pidempään.

    • Anonyymi

      Tero tärisee ja vapisee, kun totuus Toyotan heikoista pelleistä leviää

    • Anonyymi

      Toyota on huomattavasti nopeampi ruostumaan, kun yksikään VAG konsernin malli

      • Anonyymi

        Tero ruostesuojaa uutena ja vaihtaa koko auton taas uuteen ennen takuun päättymistä


      • Anonyymi

        Huolettaa vaggineitten öljynsyönti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolettaa vaggineitten öljynsyönti.

        Älä siitä huoli, kyllä meillä on rahaa öljyä ostaa pari litraa huollon välillä. Sinua vaan käy sääliksi, kun joudut välissä huollossa käymään, meinaan kun Tojossa puolta lyhyempi huoltoväli.
        Tärise ja mieti miten kova työ sitä öljyä on lisätä, jos se auto sitä nyt sattuisi pyytämään.


      • Anonyymi

        Kts.Tuulilasi-lehden juttu; 4 käytettyä Skoda Octaviaa.Voit nähdä ruosteisia Vag autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kts.Tuulilasi-lehden juttu; 4 käytettyä Skoda Octaviaa.Voit nähdä ruosteisia Vag autoja.

        Onneksi niissä on yleensä vain näkyvää pintaruostetta, pohjia ei joudu koskaan hitsaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolettaa vaggineitten öljynsyönti.

        Minua huolestuttaa jatkuvasti heikkenevä Tojon laatu.


    • Anonyymi

      Pienenä vinkkinä hitsaustarpeesta aloitus on kirjoitettu sopivasti juuri Tojo palstalle.
      Puhki ruostuva pohja ilmeisesti kertoo laadusta ja siten myös yksi Tojon ominaisuus.

      • Anonyymi

        Terolle tärkeä ominaisuus tuo ruostuminen, niin saa sitte kehua päivä kaffella, kuinka hyvänä vuosittain suojattu pohja on pysynyt ja pinnat kiiltää edelleen uutuuttaan viikottaisten vahausten ansiosta. Ruostesuojaamokin muitaa Teroa joka vuosi joulukortilla!


    • Anonyymi

      Volkkareista mätänee helmat parissa vuodessa, ovissa alkavia ruostereikiä koska vettä ovissa. Lattiamatot vuotojen takia märkinä ja pahasti ruosteessa, tämä on vaggine-laatua, hihii!

      • Anonyymi

        Heikkoja on Toyotan omapojan peittelyt ja valheet tuttuun tyyliinsä.


      • Anonyymi

        Käytkö öisin kaatelemassa vettä toisten oviin, vai mistä tuollaisia "totuuksia" taas keksit? Säälittävä Tojo poika


    • Anonyymi

      Hyvä provo.Kävisi hyvin MTV 3:n Kuutamolla ohjelmaan.
      Minäkin melkein uskoin ,mutta kun rupesi tulemaan liikaa yhden merkin korjauksia ja vielä Avensiksen taka apurunko, mitä siinä ei ole,niin et ole ainakaan Toyotia hitsannut.

      • Anonyymi

        Hitsari varmaankin tarkoitti niitä ripustuksia ja paikkoja mihin niitä tikkuja on kiinnitetty, ne on niitä Toyota heikkoja kohtia. Tosin Ave oli ainakin alkujaan ihan kohtuullisia ja tilanne paheni loppua kohti kun Mr. Toyodan säästölinja aiheutti sen, että ruostesuojauksesta luovuttiin vaiheittain ja nykyään sitä ei enää käytetä Toyotalla.


      • Anonyymi

        Aloituksessa kirjoitusvirhe. Apurungot lohduttamassa kunnossa, kuten myös noissa Mazda 6:ssa. Kyseisiä osia ei saa korjata hitsaamalla.
        Asian paikkansapitävyyteen kannattaa kysyä varmistus katsastusmieheltä tai ruosteenestoja suorittavista yrityksistä.
        Lopussa oli myös maininta autojen suuresta lukumäärästä ja ettei kaikki yksilöt ole pahassa kunnossa. Myös useissa muissakin merkeissä on ruostevikoja, mutta lukumäärään suhteutettuna vähäisiä määriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa kirjoitusvirhe. Apurungot lohduttamassa kunnossa, kuten myös noissa Mazda 6:ssa. Kyseisiä osia ei saa korjata hitsaamalla.
        Asian paikkansapitävyyteen kannattaa kysyä varmistus katsastusmieheltä tai ruosteenestoja suorittavista yrityksistä.
        Lopussa oli myös maininta autojen suuresta lukumäärästä ja ettei kaikki yksilöt ole pahassa kunnossa. Myös useissa muissakin merkeissä on ruostevikoja, mutta lukumäärään suhteutettuna vähäisiä määriä.

        Kyseisiä osia ei saa korjata hitsaamalla.

        Höpö höpö pitää vain korjata hitsaamalla niin ettei näy päällepäin !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseisiä osia ei saa korjata hitsaamalla.

        Höpö höpö pitää vain korjata hitsaamalla niin ettei näy päällepäin !!

        Se on mukava sitten istua käräjillä kun apurunko retkahtaa liikenteessä ja aiheuttaa kuolemantapauksen.

        Vähän niinkuin kaverini oli aivan tuohtunut kun katsastusmies sanoi mazdan tukivarresta johon oli ruostunut reikä. Että miksi se siitä huomautti, rahaa menee kun joutuu vaihtamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on mukava sitten istua käräjillä kun apurunko retkahtaa liikenteessä ja aiheuttaa kuolemantapauksen.

        Vähän niinkuin kaverini oli aivan tuohtunut kun katsastusmies sanoi mazdan tukivarresta johon oli ruostunut reikä. Että miksi se siitä huomautti, rahaa menee kun joutuu vaihtamaan.

        Se on mukava sitten istua käräjillä kun apurunko retkahtaa liikenteessä ja aiheuttaa kuolemantapauksen.

        No kyllä vanha ruostunut runko pettää ennemmin kuin kunnolla korjattu .Nämät hitsaus kiellot on laadittu sen vuoksi jotta poropeukalot eivät niitä korjasi. Hitsaamalla laivatkin on tehty !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on mukava sitten istua käräjillä kun apurunko retkahtaa liikenteessä ja aiheuttaa kuolemantapauksen.

        No kyllä vanha ruostunut runko pettää ennemmin kuin kunnolla korjattu .Nämät hitsaus kiellot on laadittu sen vuoksi jotta poropeukalot eivät niitä korjasi. Hitsaamalla laivatkin on tehty !!

        niitähän korjataan sen vuoksi ettei raaskita ostaa uutta tai käytettyä ehjää apurunkoa, joten meinaatko että se ruostunut apurunko irrotetaan autosta ja viedään ihan oikealla korjaajalle, sinkitään ja maalataan? No ei tietenkään, kun tavoite on selvitä mahdollisimman pienillä kuluilla.

        Se viedään sille tutun tutulle jolla on kuulemma joku hitsikone, siihen räkästään paikka ja sen verran sitä tuhritaan ettei saumat ihan hyppää silmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niitähän korjataan sen vuoksi ettei raaskita ostaa uutta tai käytettyä ehjää apurunkoa, joten meinaatko että se ruostunut apurunko irrotetaan autosta ja viedään ihan oikealla korjaajalle, sinkitään ja maalataan? No ei tietenkään, kun tavoite on selvitä mahdollisimman pienillä kuluilla.

        Se viedään sille tutun tutulle jolla on kuulemma joku hitsikone, siihen räkästään paikka ja sen verran sitä tuhritaan ettei saumat ihan hyppää silmille.

        Sitähä juuri tarkoitin jotta poropeukalot ei pääse korjaamaan !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseisiä osia ei saa korjata hitsaamalla.

        Höpö höpö pitää vain korjata hitsaamalla niin ettei näy päällepäin !!

        Toyotaa yritetään hitsatakkin epärehellisin keinoin, valetta koko Toyota.


    • Anonyymi

      Kaikkia saksalaisia ja japanilaisia. Ranskalaiset kestää.

      • Anonyymi

        Ranskalaiset parhaita, japsit mätänee pohjasta ja saksalaisissa pinnoissa maalivikoja.


    • Anonyymi

      Saksan autot ovat mätiä.

    • Anonyymi

      Japanin autot on lahoja.

    • Anonyymi

      Vanhoja Tojoja on aina hitsattu ja kun uudet vähän vanhenee, niin niitä yhtälailla hitsataan. Ruskean pellin hitsarille Toyota tuo leivän pöytään.
      Karvas pettymys odottaa Tojon hybrideitä fanittaville, kun niitä ei enää Rane uskallakaan hitsata ja paaliin menee jo kahdeksan vuotta vanha Yaris.

      • Anonyymi

        Näinhän se valitettavasti on, toisaalta yksikin tulppa pois liikenteestä on kaikkien voitto.


    • Anonyymi

      Mersuun pitää vaihtaa pellit muovien alta jo neljän vuoden kuluttua.

      • Anonyymi

        Näyttää olevan kirjoittajien päät lahoja ja mätiä. Sen tasoista on kirjoittelu puolin ja toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää olevan kirjoittajien päät lahoja ja mätiä. Sen tasoista on kirjoittelu puolin ja toisin.

        Samaa mieltä kanssasi, mutta ei se silti muuta Toyotan ruosteherkkyyttä miksikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi, mutta ei se silti muuta Toyotan ruosteherkkyyttä miksikään.

        Tarkoitat kai ruosteen hylkimistä. Toyotahan on tutkitusti vähäruosteisin auto 10-vuotiaissa. Täällä oli linkki siihen Trafin uutiseen, löydät kai sen itsekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat kai ruosteen hylkimistä. Toyotahan on tutkitusti vähäruosteisin auto 10-vuotiaissa. Täällä oli linkki siihen Trafin uutiseen, löydät kai sen itsekin?

        Trafi ei tutki ruostetta, vaan liikenneturvallisuutta. Kyllä 10 vuotias Toyota on poikkeuksetta pahasti ruosteessa, ellei sitä ole jälkikäteen ruostesuojattu uutena ja pidetty erityisen hyvin, eli vaari ei ole ajellut suolakeleillä ja huudellut pohjan aina hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää olevan kirjoittajien päät lahoja ja mätiä. Sen tasoista on kirjoittelu puolin ja toisin.

        Onneksi toit aivan uuden tason tähän keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat kai ruosteen hylkimistä. Toyotahan on tutkitusti vähäruosteisin auto 10-vuotiaissa. Täällä oli linkki siihen Trafin uutiseen, löydät kai sen itsekin?

        Trafi harvoin tutkii autosi koteloiden sisään, kolarissa se kipposi sitten repeää murusiksi.


    • Anonyymi

      Kolmas kemppi jo menossa saksanromujen kanssa.

      • Anonyymi

        Lopeta se kilpa-autojen rakentaminen, jos Kemppejä kuluu liikaa!


      • Anonyymi

        Kyllä se on hieno Bemarilla päästää radalla 250 km/h, kun on kunnon kaaret hitsattu ja kuppiistuimet nelipistevöillä.


      • Anonyymi

        Toyo täytyy vahvistaa hitsata jo moottotie nopeuksia ajettaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on hieno Bemarilla päästää radalla 250 km/h, kun on kunnon kaaret hitsattu ja kuppiistuimet nelipistevöillä.

        vai että ihan "kuppiistuimet"


    • Anonyymi

      Eikö mene jakeluun että Toyotaa! Hiace, Auris, Corolla, Yaris, Landcruiser, Camry, Carina, Celica, Rav4, Avensis, Verso-s, Previa, Ch-r, prius ym.
      Proace ja Aygo ovat ainoat mallit, mitä ei tarvitse hitsata, koska ovat psa-yhtymän valmistamia.

    • Anonyymi

      Toyotaahan ei tarvitse hitsata. Toyotan korit ovat vahvempia kuin monien muiden.

    • Anonyymi

      Golfini helmoihin meni uutta palkkia 4,8 metriä.

    • Anonyymi

      Toyota ylivoimaisesti eniten hitsattu. Toyotaa yritetään pitää väkisin hengissä, todella huonoja ja vaarallisia kotteroita vuodesta toiseen paikataan.

    • Anonyymi

      Mersut ylivoimaisesti eniten hitsattu. Mersuja yritetään pitää väkisin hengissä, todella huonoja ja vaarallisia kotteroita vuodesta toiseen paikataan, muka preemium! Vesiväreillä maalattu!

    • Anonyymi

      Kaikkia autoja on hitsattu enemmän tai vähemmän jo tehtaalla valmistuslinjalla...

    • Anonyymi

      Toyota ehdoton ykkönen lukumääräisesti, sekä rekisterönti määrin suhteutettuna.
      Edes Mazda ei pärjää Toyotalle, niin nopeasti se maatuu.

    • Anonyymi

      Oikeastaan ruostesuojaus pitäisi olla maahantuojalle pakollinen tai sitten ensimmäisessä uuden auton katsastuksessa pitäisi olla esittää todistus ruostesuojauksesta muuten auto menisi käyttökieltoon.

      itselläni oli paljon 70 - 80 luvun ooppeleita kaikki lahosivat, paras niistä oli 83 D-mallin kadett mutta sekin lahosi. Niiden jälkeen siirryin Foordeihin kun ne ei niin pahasti lahonneet.
      Nykyinen ford on 2009 eikä ole reikiä eikä ruostetta kun on aikoinaan sen ruostesuojasin.

      • Anonyymi

        "Oikeastaan ruostesuojaus pitäisi olla maahantuojalle pakollinen tai sitten ensimmäisessä uuden auton katsastuksessa pitäisi olla esittää todistus ruostesuojauksesta muuten auto menisi käyttökieltoon."

        Kenen etua tuo ajaa? Ei ainakaan maahantuojan, joka saa tulonsa myydyistä autoista. Eikä saa ensimmäinen omistajakaan mitään hyötyä.

        10 - 15 vuoden ikäinen auto alkaa hyötymään siitä suojauksesta. Neljäs tai viides omistaja kiittää vuosien varrella tehdyistä uhrauksista, ostaessaan autonsa parilla tuhannella eurolla.

        Ei ehkä sittenkään kannattavaa toimintaa yksilön kannalta katsottuna.


      • Anonyymi

        Ruostesuojaus osaan merkeistä olisi välttämätön, mutta niitä ei enää tehdä. Ford ei ole kovin paha ruostumaan, mutta uusissa Toyotissa ruostuminen jo todella pitkällä neljän vuoden iässä.
        Toyotan pohjassa ja koteloissa ei ole minkään laista massausta, vain pohjamaali.


    • Anonyymi

      moottorilehti kertoo että VW vitoskoppanen on huono ruostekasa 2009 vm. siis golf

      • Anonyymi

        5-korinen on huono kestoltaan, toki ovat jo vanhoja. Mallia valmistettu 3003-2008. Golfin heikko kohta on helmapellit, pohja ok.
        Yaris kuitenkin ruostuu pohjastaan puhki alle 10-vuodessa, mikä on lyhyt ikä autolle Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5-korinen on huono kestoltaan, toki ovat jo vanhoja. Mallia valmistettu 3003-2008. Golfin heikko kohta on helmapellit, pohja ok.
        Yaris kuitenkin ruostuu pohjastaan puhki alle 10-vuodessa, mikä on lyhyt ikä autolle Suomessa.

        Höpö höpö


    • Anonyymi

      Meillä hotsaillaan mersuja, konsernin autoja ja bmweitä, japseja ei tarvi, ne on ruosteettomia.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe