Onko tälle hakkaamiselle järjellistä selitystä?

Anonyymi

27

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eipä ole muuta selitystä kuin kouluttajan täytyy olla mielisairas kun moiseen pystyy.
      Auttaisiko sähköshokkihoito ja samanlainen kohtelu kuin he koiriaan kohtelevat.
      Ilmeisesti täysin tunnekylmiä ihmisiä ja naisia siellä mukana samalla tavalla hakkaamassa eläimiä. Ei ole Suomi oikeusvaltio jos täällä saa myydä ihan vapaasti noita kidutusvälineitä. Antakaa ilmi heti kaikki jos havaitsette eläinrääkkäystä jossakin. Itse
      päätin jo nuorena että annan ilmi vaikka omat vanhempani jos havaitsen jotakin eläinrääkkäykseen viittaavaa. Kyllähän se on niin että jos voi olla eläimelle noin peto niin kyllä sellainen ihminen on myös toiselle ihmiselle peto. Ei ihme jos nuoretkin rääkkäävät toisiaan jos vanhemmat näin "hienosti" esimerkkiä näyttävät. Mielestäni joutaisivat vankilaan kotvaksi aikaa miettimään tekosiaan.

      • Anonyymi

        Aivan sairas pitää ihmisen olla päästään että pieksee eläintä ja väittää sitä "kouluttamiseksi".

        Toivottavasti joku vuotaa someen noiden tyyppien nimet!


      • Mielestäni näitä tyyppejä kuuluisi rangaista samoin kun he rankaisivat koiria. En periaatteessa usko silmä silmästä ........ jne. mutta tässä olisi kohdallaan.

        Itse usean sakun ja nyt vanhuuden pikkukoiran omistajana olen pöyristynyt. Muistelen omia koiriani ja mietin miten ne saivat elää rauhassa moiselta kuritukselta. Itku tuli silmään ja tuskin olen ainoa.
        Joku sanoi mulle että olen koirafanaatikko. Niin olen mutta ei tarvitse olla kuin eläinystävä tajutakseen miten raakaa tuollainen kohtelu on.
        Ja koulutusko tuollaista. Minulla oli perustottelevaiset sakut jotka olivat ihmisystävällisä mutta saman sukupuolen muiden koirien kanssa oli joidenkin kanssa haastetta.

        Niitä ei lyöty, ei revitty saatikka potkittu.
        Eläinsuojelurikos tms. on tämä homma.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Mielestäni näitä tyyppejä kuuluisi rangaista samoin kun he rankaisivat koiria. En periaatteessa usko silmä silmästä ........ jne. mutta tässä olisi kohdallaan.

        Itse usean sakun ja nyt vanhuuden pikkukoiran omistajana olen pöyristynyt. Muistelen omia koiriani ja mietin miten ne saivat elää rauhassa moiselta kuritukselta. Itku tuli silmään ja tuskin olen ainoa.
        Joku sanoi mulle että olen koirafanaatikko. Niin olen mutta ei tarvitse olla kuin eläinystävä tajutakseen miten raakaa tuollainen kohtelu on.
        Ja koulutusko tuollaista. Minulla oli perustottelevaiset sakut jotka olivat ihmisystävällisä mutta saman sukupuolen muiden koirien kanssa oli joidenkin kanssa haastetta.

        Niitä ei lyöty, ei revitty saatikka potkittu.
        Eläinsuojelurikos tms. on tämä homma.

        Toivottavasti joku kävisikin kouluttamassa noita ihmisiä samalla tavalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti joku kävisikin kouluttamassa noita ihmisiä samalla tavalla..

        Kun vain nimet saisi esiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sairas pitää ihmisen olla päästään että pieksee eläintä ja väittää sitä "kouluttamiseksi".

        Toivottavasti joku vuotaa someen noiden tyyppien nimet!

        ´...Myyrilläkin on omat paikkansa saatikka sitten noilla aatesedillä...


    • Anonyymi

      https://oikeuttaelaimille.fi/suojelukoirat

      Tuosta linkistä löytyy vetoomus joka vaatii "että Kennelliitto asettaa alan kokeet ja kilpailut tauolle , kunnes koulutuksen järjestäjät voivat uskottavasti osoittaa, että harjoitustavat ovat muuttuneet pysyvästi. Vaadimme myös, että eläinsuojeluviranomaiset ottavat harjoitukset tehovalvontaan"

      Käykää allekirjoittamassa!

    • Anonyymi

      Ja sitten joku ihmettelee vielä miksi on aggressiivisia koiria, jotka voi käydä kimppuun.
      No koska on v.tun tyhmiä ihmisiä jotka tekee niistä aggressiivisia.

      • Anonyymi

        Toi sun rasistinen ahdasmielisyys eksyi nyt väärälle palstalle.


      • Anonyymi

        Video oli aito, ja osalliset etsitään.


    • Anonyymi

      Missäpäin nämä on kuvattu??? Kiinnostaa henkilällisyydet!!!

      • Anonyymi

        Paimiossa ja Loviisassa on kuvattu nuo oikeutta eläimille järjestön julkaisemat videot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paimiossa ja Loviisassa on kuvattu nuo oikeutta eläimille järjestön julkaisemat videot.

        Nimet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimet?

        Viranomaiset hoitaa selvittelyt, ja mahdolliset syytteet.


    • Anonyymi

      SPL:n perinteeseen on vuosikymmeniä kuulunut myös kovat otteet, sähköt, piikit, kivesten repimiset etc. Nämä otteet ja välineet on tuotu Suomeen Saksasta. SV on ne kehittänyt ja markkinoinut. Saksassa on kenttiä, joille ei edes pääse ilman sähköpantaa. Perusteena on se, että koiraa voidaan palkita ja pakottaa pannalla tilanteesta riippuen. Esim. maailmankuulu kouluttaja Bart Bellon käyttää sähköpantaa koiran suoritusten palkitsemiseen. Leimallista näille on se, että pannan tehot ovat alle voltin signaaleja, ei mitään useiden volttien rangaistuksia tai pelotteita. Sähköpannoissa on se hyvä puoli, että sen käyttö ei vahingoita koiraa fyysisesti mitenkään. Kuristuspannoilla on sitä vastoin Suomessakin murskattu monen seefferin kaulanikamat.
      Ja lopuksi: Koirayksilöissä on todella suuria eroja. Jotkut eivät edisty pelkästään pehmometodeilla, toiset taas menevät pilalle pakotteita sisältävien keinojen alaisuudessa. Hyvä ohjaaja osaa lukea koiran omaispiirteet ja valita sopivat keinot parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Väkivalta ei koskaan kuulu koiran kouluttamiseen, mutta hyvä teatteri kuuluu.

      • Anonyymi

        Sairasta touhua, koiraa ei arvosteta, eikä tiedosteta että se on kärsivä ja tunteva eläin.


    • Anonyymi

      No ei näitä voikaan ymmärtää jos ei ole suojelukoira harrastaja ja tunne käyttölinjan sakemanneja!

      Monet jauhaa täällä luonnevikaisista sakemanneista ja eivät ymmärrä että ne on sitä pehmeän koulutuksen tulosta.

      Saksanpaimenkoira on rotuna sellainen että vaatii NS: kovan koulutuksen, joka menee hipeille ihon alle.

      Koirat on Suomessa omaisuutta ja omaansa saa ja pitää kouluttaa. Ja sähköpannat eivät ole kiellettyjä!

      • "Saksanpaimenkoira on rotuna sellainen että vaatii NS: kovan koulutuksen, joka menee hipeille ihon alle."
        No jollei ole provo, niin ihan höpö juttu...
        Ei se vaadi millään lailla kovaa koulutusta. Ihan normilla onnistuu. Ihan niitä virkakoiriakin koulutetaan jo paljonkin ja pääasiassakin. Pakotteet, oikeaoppiset on oma lukunsa ja niiden hallittu ja oikeuden mukainen käyttö on tarvittaessa ok. Mutta nyt tapetilla olleissa tapauksissa on ihan eri asia. Siinä ei tehdä mitään edes oikeudenmukaisesti, vaan kyse on ihan pelolla kouluttamisella ja sitä kautta saada koiraa haluttuun moodiin ja tulokseen.

        "Monet jauhaa täällä luonnevikaisista sakemanneista ja eivät ymmärrä että ne on sitä pehmeän koulutuksen tulosta."
        Höpö höpö. Eiköhän kyseessä ole vaan ihan väärin valittu rotu ja omistajan kädettömyys. Koulutustapa ei ole mikään syy yksistään tai ylipäätään.
        Myöskin on ihan kaksi eri asiaa kotikasvatus, kun koulutus ns. eri lajeihin.


      • Anonyymi

        Eläinrääkkäystä on potkia, lyödä, kuristaa koiraa.
        Se ei ole koulutusta, vaan koulutukseen kykenettömän tunteettoman ihmisen tahallista väkivaltaa lemmikkieläintä kohtaan.

        Koirat pois, ja koiranpitokielto tommoisille, ja koirat kiittää.


    • Anonyymi

      Sakemanni on käyttökoira ja siitä ei pelkäksi lemmikiksi ole. Itsellä on useita varasto halleja ja olen joskus joutunut jättämään koirani viikoksi vahtimaan hallia kun on ollut murto yrityksiä. Sakemanni ei ole moksiskaan viikon yksinäisestä vahtimestari, kunhan nappuloita ja vettä on saatavilla.

      Käyttökoiran ja lemmikin ero on aika suuri.

      Luuletteko muuten että sudet kouluttaa poikasiaan palkitsemalla? Kouluttavat puremalla ja retuuttamalla niin ne koiraeläimet oppii!

      • Anonyymi

        Huuhaata.


      • Anonyymi

        Sairasta. Osta valvonta kamera, ja lopeta laiton eläimenpito. Tuo hallisi, ei täytä koiranpitopaikan määräyksiä.


      • Ensinnä, Suomessa ei saa edes pitää koiraa missään halleja vartioimassa yksistään edes viikoksi.
        Ja oli käyttökoira tai ei, niin jos koira nyt olisi pitkään yksin (mitä ei siis saa), niin se miten se pärjää, ei riipu onko käyttö vai näyttö tai mitään muutakaan. Se on yksilökysymys.

        "Kouluttavat puremalla ja retuuttamalla niin ne koiraeläimet oppii!"
        Sudet välttää viimiseen asti voimakeinoja. Ensisijaisesti ne käyttää elekieltä, jonka ne myös opettaa pennuille. Se on tärkeää ihan lauman säilymisen kannalta, koska konfliktit ei ole hyväksi laumadynamiikalle.


    • Anonyymi

      Liitto vielä puolustelee ja suosii moista toimintaa.

    • Anonyymi

      Asun laumanvartijakennelin vieressä ja ihan samanlaista touhua on sielläkin. Luonnevikainen ämmä hakkaa koiria kettingillä, isäntä lyö ja potkii. Koirat koko ajan karkuteillä ja pelkäsivät ja vapisivat kun ne raahattiin kotiin, ensin tietysti hakattiin karkaamisen johdosta. Tein eläinsuojeluilmoituksen ja idiootti eläinlääkäri totesi koirilla olevan niin hyvät oltavat kun on ihan 2 ulkoaitaustakin!!!

      • Anonyymi

        Ilmoita poliisille


    • Anonyymi

      Kun tuomittu rikollinen Kristo Muurimaa Oikeutta Eläimille järjestöstä kertoo tutkintapyynnöistä ja poliisin mahdollisesta esitutkinnasta hän tietää omakohtaisesti mistä puhuu.
      Kristo Muurimaan omakohtainen kokemus palveluskorista rajoittunee siihen kun poliisin virkakoirat hänet pieleenmeneen murtokeikan jälkeen metsästä löysivät.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe