Yaris läpi katsastuksesta

Anonyymi

2018 huhtikuussa rekisteröity Yaris läpi katsastuksesta puhtain paperein ja kommentein on kuin kaupasta tullu ja kilometrejä reilu 30000. Kuinka moni eurokottero pystyy tähän, kolme vuotta vanha ajettu yli 30000 pikkuauto on kuin kaupasta tullut katsastuksessa? Ei ole vikojakaan ollut, kolme huoltoa ja ikkunan nostokytkin vaihdettu, mutta sekään ei ollut rikki vaan talliin ajaessa joudun laskemaan ikkunan eli käyttö on normaalia isompaa kytkimellä, mutta silti ei mitään kuluja vaihdosta. Näin toimii Toyota.

45

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kytkin ei ollut rikki, miksi se vaihdettiin?

    • Anonyymi

      Asiakkaan käyttövirhe, Toyota korvaa, vrt. VW käyttäjän virhe, asiakas maksaa.

    • Anonyymi

      Aloittajan sepustus pitää kakki kliseet sisällään. Katsastus on vuoden kohokohta ja ihmetys on suuri, miten kolme vuotta vanha ja noin 30000 ajettu tojo voi läpästä katsastuksen. Katsurin kehasu kruunaa tapahtuman ja sekin on iso juttu, katsurit tainneet oppia miten aidolle tojottajalle tulee puhua, niin muistaa tojosetä tulla seuraavankin kerran samaan konttoriin. Ikkunan nostokytkin hajonnut, mutta sekään ei ole vika ja ihmetys suuri, kun takuu korvaa. Tojomies ja hidas ajatuksenjuoksu on hauskaa arki komiikkaa.

      • Anonyymi

        Katsastus on vuoden pelätyin kohta ja ihmetys on suuri, miten kolme vuotta vanha ja noin 30000 ajettu saksanromu ei voi läpäistä katsastusta. Katsurin huokailu kruunaa tapahtuman ja sekin on iso juttu, katsurit tainneet oppia miten aidolle huijarikonsernin asiakkaalle tulee puhua, niin muistaa setä kiertää seuraavan kerran kaukaa saman konttoriin. Ikkunan nostokytkin hajonnut, mutta sekään ei ole vika ja ihmetys suuri, kun vw-takuu ei korvaa. Vw-mies ja hidas ajatuksenjuoksu on hauskaa arki komiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastus on vuoden pelätyin kohta ja ihmetys on suuri, miten kolme vuotta vanha ja noin 30000 ajettu saksanromu ei voi läpäistä katsastusta. Katsurin huokailu kruunaa tapahtuman ja sekin on iso juttu, katsurit tainneet oppia miten aidolle huijarikonsernin asiakkaalle tulee puhua, niin muistaa setä kiertää seuraavan kerran kaukaa saman konttoriin. Ikkunan nostokytkin hajonnut, mutta sekään ei ole vika ja ihmetys suuri, kun vw-takuu ei korvaa. Vw-mies ja hidas ajatuksenjuoksu on hauskaa arki komiikkaa.

        Hihii, 30tkm on euroopplaiselle autolle sisäänajo ja auto on kuin uusi. Ihan normaalia käyttöä ei siis kinkin ikkuna kytkin kestänyt no takuuseenhan sellainen pitääkin mennä, vai onko Toyotalla siihen laskuri mitä käyttökertoja ei saisi ylittää, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, 30tkm on euroopplaiselle autolle sisäänajo ja auto on kuin uusi. Ihan normaalia käyttöä ei siis kinkin ikkuna kytkin kestänyt no takuuseenhan sellainen pitääkin mennä, vai onko Toyotalla siihen laskuri mitä käyttökertoja ei saisi ylittää, hihii!

        30tkm on yksi huoltoväli. Minulla on saman ikäinen VW Polo jolla on nyt ajettu 51000km. Viime keväänä kävi 1. huollossa ja viime viikolla 1. katsastuksessa. Sanomattakin on selvää, että katsastus meni läpi huomautuksitta. Seuraava huolto on ensi vuonna.
        En ymmärrä mihin tarpeeseen autoa pitää käyttää pajalla 3x/30000km kuten tuota aloittajan Yarista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30tkm on yksi huoltoväli. Minulla on saman ikäinen VW Polo jolla on nyt ajettu 51000km. Viime keväänä kävi 1. huollossa ja viime viikolla 1. katsastuksessa. Sanomattakin on selvää, että katsastus meni läpi huomautuksitta. Seuraava huolto on ensi vuonna.
        En ymmärrä mihin tarpeeseen autoa pitää käyttää pajalla 3x/30000km kuten tuota aloittajan Yarista.

        Kyllä moottoriöljy pitää vaihtaa vuosittain ja mieluiten keväällä, että talven jälkeen tulee uudetöljyt koneeseen. Se on ihan minimi joka autolle, lukee huolto-ohjeissa sitten mitä pöljyyttä tahansa. Halvin tapa pitää kone kunnossa, eikä kuunnella helppo heikkien tyhjänpäiväistä rallatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä moottoriöljy pitää vaihtaa vuosittain ja mieluiten keväällä, että talven jälkeen tulee uudetöljyt koneeseen. Se on ihan minimi joka autolle, lukee huolto-ohjeissa sitten mitä pöljyyttä tahansa. Halvin tapa pitää kone kunnossa, eikä kuunnella helppo heikkien tyhjänpäiväistä rallatusta.

        Meidän autojen huoltoväli on long life huolto-ohjelman mukaan kaksi vuotta, tai noin 30 tkm. Näin ollaan menty jo viimeiset 10 vuotta, eikä ongelmia ole ilmennyt. Tuollaiset 10 tkm:n välein tehtävät öljynvaihdot kuuluvat ruohonleikkurien huolto-ohjeisiin ja ovat tämän päivän autojen kohdalla jo museo ohjeita.


      • Anonyymi

        Toyota johtaa katsastustilastoja ylivoimaisesti vain vähiten ajettuna merkkinä.
        Jos Corollaa paremmin pärjännyt Q5 Audi on tuplasti enemmän ajettu, niin onhan se silloin kolme kertaa kestävämpi kuin Corolla.
        Ei voi mitenkään vertailla keskenään kolme vuotta vanhaa 40 tkm ajettua Yarista ja taksina 300 tkm ajettua Mersua . Ei se pienempi hylkäysprosentti tee Mersusta Toyotaa huonompaa, vaikka sijoitus on parempi, vain tyhmä ja tosi tyhmä päättelee tällaisista tilastoista autojen kestävyyttä.
        Yaris tuskin koko elinaikanaan saavuttaa tuota 300 tkm, ennen paaliin joutumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän autojen huoltoväli on long life huolto-ohjelman mukaan kaksi vuotta, tai noin 30 tkm. Näin ollaan menty jo viimeiset 10 vuotta, eikä ongelmia ole ilmennyt. Tuollaiset 10 tkm:n välein tehtävät öljynvaihdot kuuluvat ruohonleikkurien huolto-ohjeisiin ja ovat tämän päivän autojen kohdalla jo museo ohjeita.

        Noin se menee laatuautoissa ja oikeita öljyjä käytettäessä. Longlife huollon piirissä olevan moottorin saa pilattua jos käyttää muuta kuin oikean luokituksen täyttävää öljyä. Oikea öljy kestää ominaisuudet muuttumatta varmasti sen 2 vuottakin vähällä ajolla.
        Itselläni on kokemusta kolmesta LL-autosta joilla ajettu yhteensä yli 800000km. Enemmän ajetuilla huoltoväleiksi tulee n. 30000km. Yhdellä 2012-mallisella tulee kilometejä niin vähän, että huollot on 2 vuoden välein, eikä ongelmia ole siinäkään.
        Öljynvaihto 10000-15000km:n välein nykyisillä huippuöljyillä on vain turhaa ongelmajätteen tuottamista.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voittamaton esimerkki Tojon kestävyydestä rajussakin käytössä.

    • Anonyymi

      Oliko jo katsastusaika, ei normaalisti?

      • Anonyymi

        "Katsastettava ensimmäisen kerran viimeistään 4 vuoden kuluttua ajoneuvon käyttöönottopäivästä. Sen jälkeen viimeistään 2 vuoden kuluttua edellisestä katsastuksesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Katsastettava ensimmäisen kerran viimeistään 4 vuoden kuluttua ajoneuvon käyttöönottopäivästä. Sen jälkeen viimeistään 2 vuoden kuluttua edellisestä katsastuksesta."

        Aloittaja oli rekisteröinyt autonsa noin kuukauden liian aikaisin. 20.5.2018 katsastusajat muuttuivat ja ensimmäinen katsastus muuttui kolmesta vuodesta neljään vuoteen.


    • Anonyymi

      Ei ole tarvinnut koskaan ensimmäiselle leimalle viedä noin vähän ajettuna. Toki mennyt aina läpi vaikkei koskaan Toyotaa olekkaan ollut. Kilometrejä aina vähinrään 60tkm toisessa ja toinen yli 100tkm.

      • Anonyymi

        Mulla toisessa 400000 km ja toisessa 700000km eikä ole ikinä tarvinnut katsastaa ja aina on läpi mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla toisessa 400000 km ja toisessa 700000km eikä ole ikinä tarvinnut katsastaa ja aina on läpi mennyt.

        No tietysti sulla on, kivat sulle.


    • Anonyymi

      2005 maaliskuussa rekisteröity Skoda Octavialle leima katsastuksessa puhtain paperein ja kommentein on kuin kaupasta tullu ja kilometrejä reilu 300 000km. Kuinka moni riiisikottero pystyy tähän ??

      • Anonyymi

        Joka ainoa Toyota, tyhmä kysymyskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ainoa Toyota, tyhmä kysymyskin.

        Mhdottoman kovaan käyttöä kun 2018 hutikuusta on jo 30tlm mittarissa, no ehkä Toyotan maailmassa ja käyttäjien keskuudessa. Vai tarkoitetaanko kovalla käytöllä, että avaa sähköikkunaa muulloinkin kuin kesällä?


      • Anonyymi

        Todella harva, sillä ne on keskimäärin jo paalissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka ainoa Toyota, tyhmä kysymyskin.

        Teidän Tojotat ei näe 300 tkm, kun tallissa seisovat ja pohja lahoaa silti alta


    • Anonyymi

      Hauskaa tässä on se, että Toyota setä tuulettaa kun hyvin vähän ajettu ja ahkerasti huollettu auto meni ensimmäisestä katsastuksesta läpi ja kerrankin Toyota vaihtoi ikkunan kytkimen takuuna, Wauh!
      Ihan huippulaatua, hihii!

    • Anonyymi

      Tojo kantoi vastuunsa vaikka jonkun ranskalaisen alihankkijan kytkin hajosi. Tojo huolehtii asiakkaistaan vaikka ei ollut tojon oma tekemä osa.

      • Anonyymi

        Eikö Toyotan alihankintaketju ja oma laadunvalvonta toimi? Taitaa se pitää paikkaansa, että Toyotalle kelpaa heikotkin osat, kunhan on halpoja?


      • Anonyymi

        Oliko ensimmäinen kerta kun ei tarvinnut oikeutta käydä?


    • Anonyymi

      Yaris ei ole Toyota se on Mazda joka myydään Tojotan merkeillä.

      • Anonyymi

        Niin ne japsit ovat ylivoimaisia.


      • Anonyymi

        Jos ei mitään tiedä, on parempi olla hiljaa. Paljastaa vain tyhmyytensä!


    • Anonyymi

      Onko Toyota noin epävarma peli kun jo ensimmäisessä katsastuksessa pitää pelätä meneekö läpi, aika heikkoa on laatu.

      • Anonyymi

        Nii miten pitkä takuu Tojossa on? Jos olisi laatuauto valmistaja kai antaisi 7v takuun kuten Kia ja Hyandai :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii miten pitkä takuu Tojossa on? Jos olisi laatuauto valmistaja kai antaisi 7v takuun kuten Kia ja Hyandai :D

        Sakemaneissa taitaa olla 2 v takuu, vai kuinka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii miten pitkä takuu Tojossa on? Jos olisi laatuauto valmistaja kai antaisi 7v takuun kuten Kia ja Hyandai :D

        Keskimäärin 20tkm.


    • Anonyymi

      Usko joulupukkiin ja Toyotan uskomattomaan kestävyyteen loistaa aloittajan kirjoituksesta, yksinkertaisuus ja sinisilmäisyys. Ihmeellistä, aivan ihmeellistä jopa 30000 ajettu ja huollettu auto meni katsastuksesta läpi ja takuu korvas rikkoutuneen kytkimen. Missä maailmassa nämä tojomiehet elää.

    • Anonyymi

      Mulla on 11/1999 käyttöönotettu Volvo V70 ajettu 280 000 km, ei vielä ikänä huomautettu katsastuksessa, ei ruostetta vähääkään, kuin pakasta vedetty. Pakoputkikin on alkuperäinen. Ei kai nyt 30 000km mitään voi vielä vikaa ollakaan

      • Anonyymi

        Ei juuri huonompaa autoa ole mulla ollutkaan kuin v70 volvo, täys maanantaikappale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei juuri huonompaa autoa ole mulla ollutkaan kuin v70 volvo, täys maanantaikappale.

        Tojotisti pelkää yleensä katsastusta niin paljon, että joko vaihtaa autoa ennen takuun päättymistä tai käyttää merkkihuollon katsastuspalvelua. Ensin tehdään 30 tkm ajettuun autoon tarkka syyni ja sitten luottomekaanikko käyttää Tojon tutulla kaverillaan, joka katsoo läpi sormien muutamien ruostevaurioiden kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotisti pelkää yleensä katsastusta niin paljon, että joko vaihtaa autoa ennen takuun päättymistä tai käyttää merkkihuollon katsastuspalvelua. Ensin tehdään 30 tkm ajettuun autoon tarkka syyni ja sitten luottomekaanikko käyttää Tojon tutulla kaverillaan, joka katsoo läpi sormien muutamien ruostevaurioiden kohdalla.

        Älä sinä sakemanni-ihailija höpötä. Katsastuksessa ei 8 vuotiaan Yariksen katsastukissa ollut kertaakaan mitää huomauttamista, eikä missään ollut ruostetta.


      • Anonyymi

        Volvomies kirjoittelee valeita.


    • Anonyymi

      Toyota aina heittämällä läpi katsastuksesta.

    • Anonyymi

      Oma kokemus 2000-lukuisesta 1.6 Golfista: vaikka olisi ollut huoltoväli 30 000 km, niin huollot olivat merkkiliikkeissä niin sikamaisen kalliiksi hinnoiteltuja, että Toyotan huoltaminen 15 000 km:n huoltovälillä on selkeästi halvempaa.

      Lisäksi VW:n kohdalla oli merkkihuollon käyttämän sikakalliin longlife-öljyn lisäystarve noin 1L/10 000 km ja 90 000 km:n kohdalla tehtävä hammashihnajumppa olisi ollut merkkiliikkeessä n 660€ ja ei-merkkiliikkeessä n 600€.

      Volkkaria tuli itse huollettua, koska 30 000 km:n öljynvaihtoväli ei miellyttänyt varsinkaan, kun öljyä piti lisätä vaihtovälillä ainakin kaksi kertaa.
      Mobil RF itsevaihdettuna pysyi moottorissa ja maksoi murto-osan longlife-öljystä.
      Toyotaan ei jaksa itse öljyä ja suodatinta vaihtaa, kun operaatio merkkiliikkeessä maksaa noin 75€ ja voi unohtaa auton alla ryömimiset.

    • Anonyymi

      Eli teit aikoinaan mokan kun rekisteröit auton noin kuukautta liian aikaisin (päivämäärästä riippuen). Jos olisit pihistellyt rekisteröintiä 20.5.2018 saakka, autosi pitäisi katsastaa ensimmäisen kerran vasta ensi vuonna.

      Kyllä jokainen nykyauto pysyy priimakunnossa jos sillä ajetaan vain 10 000 km vuodessa. Juuri sen vuoksi ensimmäinen katsastusaika on nykyisin 4 vuotta käyttöönotosta.

    • Anonyymi

      Toyota maailman kestävin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      367
      1821
    2. Kaksi vuotta

      Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1638
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1338
    4. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

      Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      930
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

      "Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      401
      878
    6. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

      En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      69
      869
    7. Rakennetaanko yhdessä?

      Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      32
      714
    8. Hyvää yötä mies

      Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      68
      666
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

      Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      53
      656
    10. Mies miten tämä

      Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      651
    Aihe