Rakastan kahta naista

Anonyymi

Toinen on kumppani ja toinen ihastukseni. Toisen tapaaminen tuo elämääni energiaa ja valoa. Toisen kanssa jaetaan arki. Pettämään minusta ei ole kuin fantasioiden tasolla.
Mitä minulta puuttu ja miten tästä toisesta tuli vahingossa niin tärkeä?

77

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet vain ihastunut... Ei siinä mitään pahaa ole. Vai oletko suhteessa myös tämän ihastuksen kanssa?

• Anonyymi

Ehkä olette elämän käänteissä huomaamattanne etääntyneet kumppanin kanssa. Yrittäkää löytää jälleen yhteys puhumalla ja yhteisellä tekemisellä, esim. jokin uusi yhteinen molempia kiinnostava suunnitelma.

Ihastumisilla ei sinänsä ole suurta merkitystä, eikä sen tapaisille lieville ja ohimeneville tunteille kannata antaa liikaa painoarvoa. Rakkaus eli yhteinen arki on olennaista elämässä.

• Anonyymi

Älä ruoki sitä ihastusta vaan rakkautta kumppania kohtaan, valintoja, valintoja!

• Anonyymi

Hear hear! Tunteet saa tulla ja tunteet saa mennä - ei ihastumisessa ole mitään pahaa. Mutta. Muistat varmasti, kun olit ihastunut ja rakastumassa puolisoosi? Hän on edelleen se sama nainen. Vie hänelle kukkia, sovi treffit, viettele hänet. Toimi nyt oikein, niin vältät kaikki hankaluudet ja parisuhteesi saa uutta virtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hear hear! Tunteet saa tulla ja tunteet saa mennä - ei ihastumisessa ole mitään pahaa. Mutta. Muistat varmasti, kun olit ihastunut ja rakastumassa puolisoosi? Hän on edelleen se sama nainen. Vie hänelle kukkia, sovi treffit, viettele hänet. Toimi nyt oikein, niin vältät kaikki hankaluudet ja parisuhteesi saa uutta virtaa.

”Sama nainen”. Jotkut ihmiset muuttuvat hyvinkin paljon vuosien saatossa niin ulkoisesti kuin sisäisesti.

Ja monet ihmiset esim. heterot ihastuvat, rakastuvat, eroavat ja menevät uusiin naimisiin. Hyvin tavanomaista. Miksi naisten välisissä suhteissa ei saisi niin käydä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Sama nainen”. Jotkut ihmiset muuttuvat hyvinkin paljon vuosien saatossa niin ulkoisesti kuin sisäisesti.

Ja monet ihmiset esim. heterot ihastuvat, rakastuvat, eroavat ja menevät uusiin naimisiin. Hyvin tavanomaista. Miksi naisten välisissä suhteissa ei saisi niin käydä?

Näin juuri. Särähtää kyllä korvaan että toisen kanssa jakaa arjen, toinen tuo elämään valoa energiaa. Tiedän kyllä kumpaan itse päätyisin jos valinta olisi minun.
        Jos kukaan ei aiemmin ole tuonut elämään valoa ja energiaa, niin eihän sitä ole osannut keneltäkään odottaa, kunnes...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaus löytyy otsikosta. Hän rakastaa puolisoaan edelleen ja siksi parisuhteelle kannattaa antaa mahdollisuus. Sitten jos tunteet kääntyvätkin toiseen ihmiseen, niin sitten tietenkin pitää seurata sydäntään.

Arvostan kyllä aloittajan rehellisyyttä ja selkärankaa, että hän ei ole lähdössä pettämään. Respect.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin juuri. Särähtää kyllä korvaan että toisen kanssa jakaa arjen, toinen tuo elämään valoa energiaa. Tiedän kyllä kumpaan itse päätyisin jos valinta olisi minun.
        Jos kukaan ei aiemmin ole tuonut elämään valoa ja energiaa, niin eihän sitä ole osannut keneltäkään odottaa, kunnes...

Miksi jakaa arkea ylipäätään jos toinen ei tuo minkäänlaista valoa ja energiaa ellei sitten ole raha-ja kulissiliitto. Muuten en näe mitään järkeä jakaa arkea ylipäätään tuollaisen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaus löytyy otsikosta. Hän rakastaa puolisoaan edelleen ja siksi parisuhteelle kannattaa antaa mahdollisuus. Sitten jos tunteet kääntyvätkin toiseen ihmiseen, niin sitten tietenkin pitää seurata sydäntään.

Arvostan kyllä aloittajan rehellisyyttä ja selkärankaa, että hän ei ole lähdössä pettämään. Respect.

”Hän rakastaa puolisoaan”. Entä jos puoliso ei rakasta häntä? Silloinkin pitää antaa ”mahdollisuus”? Tai entä jos pariskunta on kasvanut erilleen? Entä jos kumpikaan ei enää halua jatkaa? Silloinkin pitää vain ”antaa mahdollisuus” eli vaan kittuuttaa väkisin vanhassa parisuhteessa muodon vuoksi vaikka molemmat osapuolet haluisivat lähteä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Hän rakastaa puolisoaan”. Entä jos puoliso ei rakasta häntä? Silloinkin pitää antaa ”mahdollisuus”? Tai entä jos pariskunta on kasvanut erilleen? Entä jos kumpikaan ei enää halua jatkaa? Silloinkin pitää vain ”antaa mahdollisuus” eli vaan kittuuttaa väkisin vanhassa parisuhteessa muodon vuoksi vaikka molemmat osapuolet haluisivat lähteä.

Ei sitten keskittyminen riittänyt lukemaan enää sitä seuraavaa lausetta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitten keskittyminen riittänyt lukemaan enää sitä seuraavaa lausetta?

Josko vaan poimi oleellisen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina se rakkaus ei vaan riitä. Elät vain kerran etkä ole kenellekään velkaa. En väitä että joka ihastuksen perään kannattaa lähteä mutta voihan se uusi päiviesi valon tuoja ollakin sun loppuelämän nainen. Ja kuten joku jo tuolla mainitsikin; elämä on valintoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jostain luin että naisparien solmivat liitot kestävät keskimäärin vähemmän aikaa mitä vastakkaista sukupuolta olevien kesken solmitut. Olikohan se kerroin 1,4. Eli siinä vaiheessa kun heteroliitto alkaa keskimääräisesti olla tiensä päässä, on naiset eläneet melkein puolet jo seuraavasta liitosta. Tuota voi jokainen, jota asia kiinnostaa tai koskee, miettiä että miksi se on näin. Kyse on siis tilastollisesta havainnosta.

• Anonyymi

Jaatko paljon elämästäsi ja ajastasi ihastuksen kanssa?
      Tiedätkö oikeasti millainen hän on?
      Vai onko vain haavekuva?
      Voisitko hyödyntää hänen valoa, vain ystävänä?
      Riittäisikö se?
      Ihastuminen on pieni kuolema,
      Joko luovut siitä tai luovut osasta itseäsi.
      Ihastumista on helpompi käsitellä, kun on molemmille avoin.
      Ja kertoo mitä tuntee.
      Ihailu ja halu eivät ole pettämistä.

• Anonyymi

Minuun, jos ihastuisi varattu en antaisi varatulle mitään, en yhtään mitään. Tavallaan se pari olisi suojassa, vaikka toinen olisikin ihastunut minuun ottaisin etäisyyttä ja kunnolla!

• Anonyymi

Vai niin. Tiedän kyllä, että "välisuhteet" harvoin kestävät. Onhan niissä haastavat olosuhteet.. Siksikö etääntyisit? Vai mistä syystä? Ymmärrän kyllä myös sen, että suhteita kuuluu kunnioittaa. Joskus vain ihmiset ovat päätyneet mahdottomiin tilanteisiin.

• Anonyymi

Entä jos sen ihastuneen varatun pari olisi myös ihastunut johonkuhun toiseen omalla tahollaan tai vaikkapa kävisi vieraissa, suunnittelisi eroa, ei rakastaisi tai muuten vaan olisi vaikkapa vaimon hakkaaja? Miten se pari suojassa on, ethän sinä päätä kuka on kenenkin kanssa ja kuka ihastuu keneenkin. Se on vallan käyttöä se. Eikä ihastumista voi päättää, että tuohon minä (tai joku muu) ihastuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä jos sen ihastuneen varatun pari olisi myös ihastunut johonkuhun toiseen omalla tahollaan tai vaikkapa kävisi vieraissa, suunnittelisi eroa, ei rakastaisi tai muuten vaan olisi vaikkapa vaimon hakkaaja? Miten se pari suojassa on, ethän sinä päätä kuka on kenenkin kanssa ja kuka ihastuu keneenkin. Se on vallan käyttöä se. Eikä ihastumista voi päättää, että tuohon minä (tai joku muu) ihastuu.

Lisäänpähän vaan, että sinulla menee varmasti monta loistavaa ehdokasta ohi kun vain odotat, että onko tuo sinkku vai ei. Ja entä kun onkin sinkku niin ei olekaan sinusta kiinnostunut. Pitkin maailman sivua varatut ovat ihastuneet, rakastuneet, eronneet, aloittaneet uuden suhteen ja pitkin maailman sivua on myös varattuihin ihastuttu, rakastuttu ja paljon on niitäkin, että kaksi varattua rakastuu toisiinsa, eroaa tahoillaan ja menee uusiin naimisiin. Yli puolet avioliitoistakim heteroilla päättyy ennen pitkää eroon. Ja miksi kittuuttaa väkisin yhdessä ellei sitten ole raha-ja kulissiliitto. Silloin kyllä mitä todennäköisemmin käydään vuoroin vieraissa vaikka kuinka monta kertaa kun tunteita ei ole pelissä vaan raha ratkaisee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai niin. Tiedän kyllä, että "välisuhteet" harvoin kestävät. Onhan niissä haastavat olosuhteet.. Siksikö etääntyisit? Vai mistä syystä? Ymmärrän kyllä myös sen, että suhteita kuuluu kunnioittaa. Joskus vain ihmiset ovat päätyneet mahdottomiin tilanteisiin.

Sanotaanko vaikka niin, että kokemus. Motiivit etääntymiseen ovat ensisijaisesti itsekkäät (en haluaisi sotkeutua) ja oma itsekunnioitus kärsisi.

Toki myönnän, että olen ihminen siinä missä muutkin ja tiedostan, että elämässä voi tapahtua kenelle tahansa mitä tahansa, en voi siis sanoa ettei näin voisi tapahtua minulle. Tunnen kuitenkin itseni ja omat vahvuuteni, niin etten helposti tuollaiseen lähtisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin sotkuisesta kuviossa voisin säästää oman nahkani siihen sotkeutumatta. Omilta sotkuiltaan en paria suojaisi, mutta itse en hevillä tuollaiseen sotkeutuisi, siltä osin suoja olisi. Valtaa käytän viisauteni mukaan ja usein omaksi eduksi. Hyvä vallan käyttö on myös muiden etu. Ihastuminen ei taida olla tahdon asia, siksi ottaisin etäisyyttä ja kunnolla. En rupeaisi kenkään pelastajaksi, sellainen ei viehätä. Kasvakoon ja selvittäköön aikuisena ihmisenä omat sotkunsa. Tahdon kypsän suhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, minkäs takia sitä suhteessa ollaan? Rahan vai rakkauden? Miksi suhteessa pitää muodon vuoksi kittuuttaa jos ei ole rakkautta? Ymmärräthän, että on olemassa paljon onnettomia suhteita. Suhteita, joissa ei ole rakkautta, lämpöä, intohimoa, hellyyttä. On paljon tunnekylmiä suhteita, platonisia suhteita, kaverillisiss suhteita, hyväksikäyttösuhteita, väkivaltaisia suhteita, vallankäyttösuhteita, kulissisuhteita, muodon vuoksi suhteita, kun ei parempaakaan ole-suhteita..

On paljon suhteita, jotka ovat hyvin kaukana onnellisista ihannesuhteista. Maailma ei ole niin naaivin vaalenpunaista unelmahöttöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanotaanko vaikka niin, että kokemus. Motiivit etääntymiseen ovat ensisijaisesti itsekkäät (en haluaisi sotkeutua) ja oma itsekunnioitus kärsisi.

Toki myönnän, että olen ihminen siinä missä muutkin ja tiedostan, että elämässä voi tapahtua kenelle tahansa mitä tahansa, en voi siis sanoa ettei näin voisi tapahtua minulle. Tunnen kuitenkin itseni ja omat vahvuuteni, niin etten helposti tuollaiseen lähtisi.

Etköhän sinäkin suhteeseen ala ihan omista itsekkäistä syistä. Tuskinpa alat suhteeseen kenenkään muun vuoksi kuin itsesi ja omien halujesi ja kiinnostuksi vuoksi ellet elä ihan 1800-lukua, ole paritettu, uskonnollisesti aivopesty tai jotain muuta sairasta tai kamalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etköhän sinäkin suhteeseen ala ihan omista itsekkäistä syistä. Tuskinpa alat suhteeseen kenenkään muun vuoksi kuin itsesi ja omien halujesi ja kiinnostuksi vuoksi ellet elä ihan 1800-lukua, ole paritettu, uskonnollisesti aivopesty tai jotain muuta sairasta tai kamalaa.

Kyllä, suhteeseen alan ihan omasta tahdosta ja itsekkäistä syistä. Hyvä havainto, sopii suurimpaan osaan maapallon ihmisistä kautta aikojen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäänpähän vaan, että sinulla menee varmasti monta loistavaa ehdokasta ohi kun vain odotat, että onko tuo sinkku vai ei. Ja entä kun onkin sinkku niin ei olekaan sinusta kiinnostunut. Pitkin maailman sivua varatut ovat ihastuneet, rakastuneet, eronneet, aloittaneet uuden suhteen ja pitkin maailman sivua on myös varattuihin ihastuttu, rakastuttu ja paljon on niitäkin, että kaksi varattua rakastuu toisiinsa, eroaa tahoillaan ja menee uusiin naimisiin. Yli puolet avioliitoistakim heteroilla päättyy ennen pitkää eroon. Ja miksi kittuuttaa väkisin yhdessä ellei sitten ole raha-ja kulissiliitto. Silloin kyllä mitä todennäköisemmin käydään vuoroin vieraissa vaikka kuinka monta kertaa kun tunteita ei ole pelissä vaan raha ratkaisee.

Hyvä, jos olet löytänyt sinulle sopivan kaavan elää. Minä viihdyn hyvin myös itsekseni, ei mitään hätää 😊, meitä on moneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, suhteeseen alan ihan omasta tahdosta ja itsekkäistä syistä. Hyvä havainto, sopii suurimpaan osaan maapallon ihmisistä kautta aikojen.

Mitä olisit mieltä, että kun haluaisit suhteeseen (luonnollisesti itsekkäistä syistä niin kuin suurin osa ihmisistä) niin joku aina ulkopuolelta tulee a) komentelemaan ja määräilemään ”et sinä tuon kanssa voi alkaa suhteeseen”, b) sinä olet itsekäs paska ja yrität aina rikkoa muiden parisuhteet, c) taas sillä naistennielijällä on taas joku nainen tai d) et sinä tuon kanssa voi olla, MINÄ määrään kenen kanssa olet, minä omistam sinut! tai puhumattakaan e) sinä olet itsekkäistä syistä liikkeellä (niin. Ihan kuin me kaikki muut ei oltaisi.).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, jos olet löytänyt sinulle sopivan kaavan elää. Minä viihdyn hyvin myös itsekseni, ei mitään hätää 😊, meitä on moneksi.

Niin. Oletkohan sinä itse valmis elämään koko loppuelämän selibaatissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En välttämättä kaipaa ihan noin loistokasta kumppani ehdokasta😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin sotkuisesta kuviossa voisin säästää oman nahkani siihen sotkeutumatta. Omilta sotkuiltaan en paria suojaisi, mutta itse en hevillä tuollaiseen sotkeutuisi, siltä osin suoja olisi. Valtaa käytän viisauteni mukaan ja usein omaksi eduksi. Hyvä vallan käyttö on myös muiden etu. Ihastuminen ei taida olla tahdon asia, siksi ottaisin etäisyyttä ja kunnolla. En rupeaisi kenkään pelastajaksi, sellainen ei viehätä. Kasvakoon ja selvittäköön aikuisena ihmisenä omat sotkunsa. Tahdon kypsän suhteen.

No, miksi sotkeennut ihmisten asioihin ja suhteisiin mitkä ei sinulle kuulu? Hanki oma suhde niin ei tarvitse muiden elämää elää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinäkin olet muita arvostelemaan? Oletko muka yhtään itse parempi tai täydellisempi? Taitaa vaan käydä kateeksi ja älyttömän sairas tarve käyttää valtaa, hallita, omistaa, määräillä ja pompotella muita. Et sinä muita ihmisiä omista. Mitä jos minäkin tulisin estämään sinulta kaikki ihmissuhteet, eläisit kuin häkissä ja vankilassa, koska MINÄ HALUAN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä jos minäkin määräisin keneen saat ihastua ja keneen et. Kenen kanssa seurustelet ja kenen et. Miksi? Koska MINÄ HALUAN. Minäminämminä. Olen hieman viisi vuotiaan tasolle jäänyt narsistilapsi, joka haluaa TIKKARIN. Yhyy! KATO MUA KATO MUA. Byyääh! Kun minä haluan niin minä saan kaiken. Minäminäminä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olenkin löytänyt sinulle sopivan kaavan elåä. Katsos, kun MINÄ päätän miten sinä elät. Sinä et sitä päätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä jos minäkin määräisin keneen saat ihastua ja keneen et. Kenen kanssa seurustelet ja kenen et. Miksi? Koska MINÄ HALUAN. Minäminämminä. Olen hieman viisi vuotiaan tasolle jäänyt narsistilapsi, joka haluaa TIKKARIN. Yhyy! KATO MUA KATO MUA. Byyääh! Kun minä haluan niin minä saan kaiken. Minäminäminä.

Minähän tässä jäin juuri ilman ja sinä sait, vai eikö tikkari maistu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olenkin löytänyt sinulle sopivan kaavan elåä. Katsos, kun MINÄ päätän miten sinä elät. Sinä et sitä päätä.

Olen sanonut, että teen kuten haluat.. Mutta kyllähän minä itse päätän, mitä teen. Ihastusta en voi päättää, mutta se miten toimin sen kanssa, sen toki päätän..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä olisit mieltä, että kun haluaisit suhteeseen (luonnollisesti itsekkäistä syistä niin kuin suurin osa ihmisistä) niin joku aina ulkopuolelta tulee a) komentelemaan ja määräilemään ”et sinä tuon kanssa voi alkaa suhteeseen”, b) sinä olet itsekäs paska ja yrität aina rikkoa muiden parisuhteet, c) taas sillä naistennielijällä on taas joku nainen tai d) et sinä tuon kanssa voi olla, MINÄ määrään kenen kanssa olet, minä omistam sinut! tai puhumattakaan e) sinä olet itsekkäistä syistä liikkeellä (niin. Ihan kuin me kaikki muut ei oltaisi.).

Älä anna kenenkään määritellä arvojasi tai tahtoasi ulkopuolelta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minähän tässä jäin juuri ilman ja sinä sait, vai eikö tikkari maistu?

Niin. Minähän sen määrään milloin jäät ilman ja milloim et. MINÄ MÄÄRÄÄN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Minähän sen määrään milloin jäät ilman ja milloim et. MINÄ MÄÄRÄÄN.

Eikö tämä järjetön keskustelu voi jo loppua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö tämä järjetön keskustelu voi jo loppua?

Joo. Sun kumppani varmaan vihaa mua. Näin sen hänen ilmeestään. T ihastuksesi kohde

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä anna kenenkään määritellä arvojasi tai tahtoasi ulkopuolelta.

Missä on sellaisen henkilön moraali, joka vähättelee toisten ihmisten ihastumisia ja rakastumisia. Sehän voi olla vaikka henkilön suurin, tärkein, voimakkain ja kestävin ihmissuhde tai tuleva parisuhde? Mitä kukaan on kenenkään tunteita arvottamaan, että ”sinun tunteet ovat vähempiarvoiset kuin minun”. Sama kuin sanoisi lesbolle, että lesbot ovat vähempiarvoisempia kuin heterot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä on sellaisen henkilön moraali, joka vähättelee toisten ihmisten ihastumisia ja rakastumisia. Sehän voi olla vaikka henkilön suurin, tärkein, voimakkain ja kestävin ihmissuhde tai tuleva parisuhde? Mitä kukaan on kenenkään tunteita arvottamaan, että ”sinun tunteet ovat vähempiarvoiset kuin minun”. Sama kuin sanoisi lesbolle, että lesbot ovat vähempiarvoisempia kuin heterot.

En saanut selvää mitä tässä yritetään sanoa. Kommentti mennyt väärään kohtaan, ei mitään logiikkaa.

• Anonyymi

Harvemmin ihastuksen kohdetta oikeasti tuntee vaan ihastutaan mielikuvaan siitä ihmisestä. Ihastumisen tunne on kemiallinen reaktio aivoissa eikä ole verrattavissa siihen, kun on tuntenut jonkun vuosia ja arvostaa ja kunnioittaa häntä edelleen, välittää hänestä ja rakastaa häntä. Jos on sitoutunut monogamiseen suhteeseen, niin miksi lähteä ruokkimaan ihastuksen tunteita toista ihmistä kohtaan. Koska niin luultavasti olet tehnyt. Koetko kenties, että parisuhteestasi puuttuu jotain? Haluaisin myös muistuttaa, että jos olette kumppanisi kanssa molemmat sitoutuneet monogamiseen suhteeseen, niin luultavasti ihatumisesi toiseen ihmiseen ja niiden tunteiden ruokkiminen loukkaavat kumppaniasi paljon. Ehkä voisit myös harkita ottavasi asian puheeksi kumppanisi kanssa. Mielestäni hänellä on oikeus tietää, jos hänen kumppaninsa ei pidä kiinni yhdessä sovituista säännöistä ja haaveilee toisesta ihmisestä. Ehkä voisit koittaa miettiä sitä niinkin, että miltä sinusta itsestäsi tuntuisi, jos sinun kumppanisi tekisi sinulle samoin. Niin ja tuohon rakastan kahta naista -juttuun sanoisin vielä sen verran, että luultavasti kyse ei ole mistään rakkaudesta vaan ohimenevästä dopamiiniryöpystä, joka menee ohi, kun et enää ruoki niitä tunteita.

• Anonyymi

Eiköhän se nykyinenkin suhde ole aikoinaan lähtenyt ihastuksesta niin, että olisikohan silloin myös ollut ”kiva” kuulla sellaisia juttuja kuin ”se on vaan hetken ihastus” ja ”kyllä se kohta menee ohi”.

Eiköhän moni parikytä vuotta kestänyt suhdekin ole aikoinaan lähtenyt ihastuksesta, mutta niin sitä vain on oltu yhdessä..

Surullisempaa olisi jos suhde ei olisi lähtenyt ihastuksesta vaan päätöksestä, että ”nyt olemme yhdessä” ja ”nyt sitoudun tähän” ilman siis minkäänlaisia ihastuksen tunteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän se nykyinenkin suhde ole aikoinaan lähtenyt ihastuksesta niin, että olisikohan silloin myös ollut ”kiva” kuulla sellaisia juttuja kuin ”se on vaan hetken ihastus” ja ”kyllä se kohta menee ohi”.

Eiköhän moni parikytä vuotta kestänyt suhdekin ole aikoinaan lähtenyt ihastuksesta, mutta niin sitä vain on oltu yhdessä..

Surullisempaa olisi jos suhde ei olisi lähtenyt ihastuksesta vaan päätöksestä, että ”nyt olemme yhdessä” ja ”nyt sitoudun tähän” ilman siis minkäänlaisia ihastuksen tunteita.

Tämä on vähän sama kuin sanoisi, että ”sä et pääse meille töihin kun sulla ei ole kokemusta”. Mutta niin ne vaan kaikki nykyisetkin työntekijätkin ovat aloittaneet ensimmäisen työpäivänsä aikoinaan, ilman kokemusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, ihastuksesta on varmaan lähdetty, mutta jos molemmat on sinkkuja, niin ei silloin ole mitään estettä lähteä ruokkimaan ihastuksen tunnetta ja tutustua toiseen paremmin. Silloin kun on varattu, niin ei sellaiseen pidä lähteä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä pelkään, että minulle on käynyt juuri näin, että suhteeni mieheeni alkoi näin.

Muistan menneisyydestäni häiritseviä ajatuksia, että "olen tuon kanssa, jos muuta en löydä", päätöksiä "tuo käy" ja "muutetaan yhteen, kun meidänkin on aika muuttaa yhteen". Näin jälkeen päin huomaan olleeni ihastunut naisiin näinä hetkinä. Yksi ajatus, jonka muistan ja joka on häirinnyt päässäni kaikki vuodet oli, että "tuo ei tajua mitään". En ymmärtänyt ihastukseni naisiin itseltäni kieltäneenä, että miksi tuollainen ajatus päässäni oli, mutta nyt tavattuani ihastuksen vuosien takaa, ymmärrän. Olen ollut rakastunut vain naiseen ja olen lesbo, mutta en sitä uskaltanut nuorena itselleni myöntää. Nyt 18 vuoden jälkeen en jaksa enää yhtään istua samalla sohvalla. En minkään, enkä kenenkään vuoksi. Haluan suunnata voimavarani itselleni tärkeisiin asioihin ja toivon, että vihdoin saisin antaa rakkautta ihmiselle ketä rakastan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, ihastuksesta on varmaan lähdetty, mutta jos molemmat on sinkkuja, niin ei silloin ole mitään estettä lähteä ruokkimaan ihastuksen tunnetta ja tutustua toiseen paremmin. Silloin kun on varattu, niin ei sellaiseen pidä lähteä.

Samaa mieltä tästä. Mitä järkeä on lähteä jonkin ihastumisen perään, jos on jo parisuhde rakastamansa naisen kanssa. Eihän ihastumisen perusteella muutenkaan vielä mihinkään konkreettiseen ryhdytä, sellainen vaatii rakastumisen vaikka olisi sinkkuna, saati sitten jos on sitoutunut suhteeseen toisen kanssa.

• Anonyymi

Jos parisuhde voi hyvin, ei siihen väliin pääse kukaan toinen. Toki ihastua voi, mutta rakastuminen on vähän eri juttu. Ja ihastumisesta huolimatta voi valita sen parisuhteen ja kumppanin, jos suhde on hyvinvoiva. Jos ihastuksen kanssa on parempi olla kuin kumppanin kanssa, voi olla syytä miettiä jatkoa. Tietääkö ihastuksen kohde tunteistasi? Onko hänelläkin tunteita sinua kohtaan?

• Anonyymi

Parisuhde voi voida erittäin hyvin, mutta silti saattaa toinen tai molemmat erota syystä tai toisesta. Parisuhteessa tai kumppanissa ei välttämättä tarvitse olla mitään ”vikaa” vaikka haluaisikin erota.

Yleensä rakastumista edeltää aina ihastuminen ja rakastamista edeltää rakastuminen ja ihastuminen.

Et voi siis rakastaa ”sillä silmällä” ennen kuin olet rakastunut ja sitä ennen ihastunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parisuhde voi voida erittäin hyvin, mutta silti saattaa toinen tai molemmat erota syystä tai toisesta. Parisuhteessa tai kumppanissa ei välttämättä tarvitse olla mitään ”vikaa” vaikka haluaisikin erota.

Yleensä rakastumista edeltää aina ihastuminen ja rakastamista edeltää rakastuminen ja ihastuminen.

Et voi siis rakastaa ”sillä silmällä” ennen kuin olet rakastunut ja sitä ennen ihastunut.

Toki, parisuhteeseen voi päätyä ilman minkäänlaisia ihastumisen tunteita pelkästä päätöksestä, että ”tähän minä haluan sitoutua”. Mutta silloin ei voi myöskään puhua kumppanin rakastamisesta ja rakastumisesta ”sillä tavoin” siis ainakaan seksuaalisella tavalla. Silloin rakastaminen on pelkästään kaverillisella pohjalla, seksuaalisesti platonista.

Jokainen todellinen rakkaussuhde on siis aikoinaan lähtenyt ”pelkästä ihastumisesta”. Ei siis kannata vähätellä kenenkään, oman tai kenenkään muun ihmisen ihastumista. Siitä voi tulla vaikka henkilön elämää suurempi ja tärkein rakkaussuhde.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki, parisuhteeseen voi päätyä ilman minkäänlaisia ihastumisen tunteita pelkästä päätöksestä, että ”tähän minä haluan sitoutua”. Mutta silloin ei voi myöskään puhua kumppanin rakastamisesta ja rakastumisesta ”sillä tavoin” siis ainakaan seksuaalisella tavalla. Silloin rakastaminen on pelkästään kaverillisella pohjalla, seksuaalisesti platonista.

Jokainen todellinen rakkaussuhde on siis aikoinaan lähtenyt ”pelkästä ihastumisesta”. Ei siis kannata vähätellä kenenkään, oman tai kenenkään muun ihmisen ihastumista. Siitä voi tulla vaikka henkilön elämää suurempi ja tärkein rakkaussuhde.

Aloittajahan kuvaa rakastavansa nykyistä kumppaniaan. Hänellä on jo rakkaussuhde. Miksi siihen tarvittaisiin jotain ihastumisia lisäksi. Ihastumisen tunnetta ja rakkautta ei voi mitenkään verrata toisiinsa, sama kuin vertaisi lähikioskilla käyntiä ja kuumatkaa. Kuka ajattelee kuumatkalla, että olisipa kivempaa olla matkalla kioskille.

• Anonyymi

"Jos parisuhde voi hyvin, ei siihen väliin pääse kukaan toinen." Näin juuri, jos alkaa haikailla muita, se tarkoittaa että nykyisessä suhteessa on jokin vialla ja silloin pitäisi paneutua korjaamaan sitä, eikä yrittää paeta uuteen suhteeseen. Yleensä nämä jotka vaihtavat suhdetta vievät uuteenkin suhteeseen mukanaan samat ongelmat kuin oli edellisessäkin. Ongelmat pitää ratkaista eikä paeta niitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos parisuhde voi hyvin, ei siihen väliin pääse kukaan toinen." Näin juuri, jos alkaa haikailla muita, se tarkoittaa että nykyisessä suhteessa on jokin vialla ja silloin pitäisi paneutua korjaamaan sitä, eikä yrittää paeta uuteen suhteeseen. Yleensä nämä jotka vaihtavat suhdetta vievät uuteenkin suhteeseen mukanaan samat ongelmat kuin oli edellisessäkin. Ongelmat pitää ratkaista eikä paeta niitä.

Nimenomaan noin. Itse lähtisin miettimään onko mussa vika, jos en pysty kokemaan saman ihmisen kanssa pitkäaikaista tyydyttävää tunnesuhdetta ja haen suhteen/ itseni ulkopuolelta energiaa yms.

• Anonyymi kirjoitti:

Aloittajahan kuvaa rakastavansa nykyistä kumppaniaan. Hänellä on jo rakkaussuhde. Miksi siihen tarvittaisiin jotain ihastumisia lisäksi. Ihastumisen tunnetta ja rakkautta ei voi mitenkään verrata toisiinsa, sama kuin vertaisi lähikioskilla käyntiä ja kuumatkaa. Kuka ajattelee kuumatkalla, että olisipa kivempaa olla matkalla kioskille.

Kuvitellusta (elämänmittaisesta) kuumatkasta voi helposti tulla (muutaman vuoden) kioskireissu, jos ei tiedosta onko matkalle lähdettäessä oman mielenmaiseman kartta utilitaristinen vai puhtaan hedonistinen.

Itse arvostan enempi pitkänäköisyyttä, kun ”nopeita palkintoja”, vaikka en täysin mustavalkoinen näissä arvokysymyksissä olekaan.

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

Kuvitellusta (elämänmittaisesta) kuumatkasta voi helposti tulla (muutaman vuoden) kioskireissu, jos ei tiedosta onko matkalle lähdettäessä oman mielenmaiseman kartta utilitaristinen vai puhtaan hedonistinen.

Itse arvostan enempi pitkänäköisyyttä, kun ”nopeita palkintoja”, vaikka en täysin mustavalkoinen näissä arvokysymyksissä olekaan.

En koe olevani hedonistinen, muuten olisin jo toiminut toisin. Utlitaristinen ehkä enemmän muiden hyvinvointia ajatellessani.

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

Mistä lähtien vaihtoehtoja on nämä kaksi? Onpa mustavalkoinen asetelma. Mustavalkoista on minusta myös ajatella, että lyhyt suhde on huono ja pitkä suhde hyvä, tai niin, että eroaminen on epäonnistumista. Sellaisen pohjavireen tässä aistii.

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

Tiuhtilla on selväjärkisyyttä ja korkea moraali.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä lähtien vaihtoehtoja on nämä kaksi? Onpa mustavalkoinen asetelma. Mustavalkoista on minusta myös ajatella, että lyhyt suhde on huono ja pitkä suhde hyvä, tai niin, että eroaminen on epäonnistumista. Sellaisen pohjavireen tässä aistii.

Siitä lähtien, kun sinä asetit esimerkit. Mun logiigalla hyvä suhde jatkuu ja siitä tulee pitkä. Pitkä hyvä suhde.

Ajattelen, että ero on epäonnistuminen (väärä valinta), sillä uskon elämän mittaisen suhteen olevan mahdollinen. Aistit ihan oikein! Ajattelen myös, että ero on onnistuminen. Suhteessa opin paljon, sain kehittyä ja kasvaa. Kasvoi omaksi itseksi, ulos (väärästä) suhteesta. Kiitos sen suhteen!

Tein puolison valinnan sen hetkisen ymmärryksen varassa. Nyt ymmärrän paremmin ja toimin tämänhetkisen viisauden mukaan. ”Tiedän paremmin, teen paremmin” metodi siis toimii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyy varmaan uskovaisuuteen tuo mustavalkoisuus ja tietty ankaruus ajattelussa.
        Hän tuntuu siteeraavan usein jotakuta toista kommenteissaan kuin opinkappaletta. 😏

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

Siitä lähtien, kun sinä asetit esimerkit. Mun logiigalla hyvä suhde jatkuu ja siitä tulee pitkä. Pitkä hyvä suhde.

Ajattelen, että ero on epäonnistuminen (väärä valinta), sillä uskon elämän mittaisen suhteen olevan mahdollinen. Aistit ihan oikein! Ajattelen myös, että ero on onnistuminen. Suhteessa opin paljon, sain kehittyä ja kasvaa. Kasvoi omaksi itseksi, ulos (väärästä) suhteesta. Kiitos sen suhteen!

Tein puolison valinnan sen hetkisen ymmärryksen varassa. Nyt ymmärrän paremmin ja toimin tämänhetkisen viisauden mukaan. ”Tiedän paremmin, teen paremmin” metodi siis toimii.

Mä hyppäsin keskusteluun vähän niin kuin sivusta, pahoittelen nimimerkin puutetta, mutta esimerkit oli jonkun toisen.

Mä taas näen, että tuo päättynyt suhde, josta kerroit, oli onnistunut, koska sen aikana tai jopa sen ansiosta opit itsestäsi ja sait kasvaa. Miten se silloin voi olla epäonnistunut?! Elämme täällä sekä itseämme että toisiamme varten, mutta harvoin koko elämä on tarkoitettu vain yhden ihmisen kanssa kasvamiseen ja oppimiseen. Elämät kulkee niin eri tahtiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiuhtilla on selväjärkisyyttä ja korkea moraali.

Tämä Tiuhti on munkin näkemyksen mukaan sen tyylinen nainen joka löytää kumppanin. Lopettaa edellisen suhteen selkeästi ennen kuin yrittää toista, aktiivinen, osaa ja uskaltaa ilmaista itseään. Aika paljon myöhäänheränneitä tullut nähtyä ja ne, jotka eivät osaa ratkaista ollako vai eikö olla tai ovat passiivisia, eivät hevin saa seuraa. Suurin osa naisista on tarkkoja seurastaan, eivätkä lähde epämääräisiin suhdekuvioihin mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyy varmaan uskovaisuuteen tuo mustavalkoisuus ja tietty ankaruus ajattelussa.
        Hän tuntuu siteeraavan usein jotakuta toista kommenteissaan kuin opinkappaletta. 😏

Tiuhtin opettavainen sävy kiinnittää huomion, mutta onhan noita pahempiakin vikoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä Tiuhti on munkin näkemyksen mukaan sen tyylinen nainen joka löytää kumppanin. Lopettaa edellisen suhteen selkeästi ennen kuin yrittää toista, aktiivinen, osaa ja uskaltaa ilmaista itseään. Aika paljon myöhäänheränneitä tullut nähtyä ja ne, jotka eivät osaa ratkaista ollako vai eikö olla tai ovat passiivisia, eivät hevin saa seuraa. Suurin osa naisista on tarkkoja seurastaan, eivätkä lähde epämääräisiin suhdekuvioihin mukaan.

Täysin samaa mieltä tästä. Tiuhti kyllä erottuu edukseen muista palstan myöhäänheränneistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiuhtin opettavainen sävy kiinnittää huomion, mutta onhan noita pahempiakin vikoja.

Tiuhtilla on saarnanuotti, mutta samaa näkee melkein poikkeuksetta enemmän tai vähemmän noilla entisillä uskiksilla. Tiuhti on kyllä kieltämättä pahemmasta päästä siinä suhteessa :D Toisaalta myöhäänheränneissä on vähintään puolet näitä ex-uskovaisia, joten eipä Tiuhti siellä erotu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiuhtilla on saarnanuotti, mutta samaa näkee melkein poikkeuksetta enemmän tai vähemmän noilla entisillä uskiksilla. Tiuhti on kyllä kieltämättä pahemmasta päästä siinä suhteessa :D Toisaalta myöhäänheränneissä on vähintään puolet näitä ex-uskovaisia, joten eipä Tiuhti siellä erotu.

Parempi olla tiukkis kuin täysin vailla järkeä noin parisuhteen saamisen kannalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi olla tiukkis kuin täysin vailla järkeä noin parisuhteen saamisen kannalta.

Joo näin on, Tiuhti saa kyllä seuraa ja valinnan varaakin voi olla.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä hyppäsin keskusteluun vähän niin kuin sivusta, pahoittelen nimimerkin puutetta, mutta esimerkit oli jonkun toisen.

Mä taas näen, että tuo päättynyt suhde, josta kerroit, oli onnistunut, koska sen aikana tai jopa sen ansiosta opit itsestäsi ja sait kasvaa. Miten se silloin voi olla epäonnistunut?! Elämme täällä sekä itseämme että toisiamme varten, mutta harvoin koko elämä on tarkoitettu vain yhden ihmisen kanssa kasvamiseen ja oppimiseen. Elämät kulkee niin eri tahtiin.

Minäkin hyppäsin, pointti oli vastata edellisen viestiin.

Voisihan sen niinkin kiteyttää, että suhde oli hyvä. Kuitenkin, jos ajassa saisi mennä taakse päin valitsisin toisin.

Haluan parisuhteessa tähdätä pitkälle, sillä uskon elämän mittaukseen hyvään parisuhteeseen. Hyvässä suhteessa eritahtisuus vetää (puolin ja toisin) toista kasvuun. Olisin niin, että kaksi askelta eteen yksi taakse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä, eikä jyrkkyys haittaa niin jos se kohdistuu henkilöön itseensä. Jos taas toisille alkaa saarnaamaan, se kyllä käy hermoille helposti.

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

Minäkin hyppäsin, pointti oli vastata edellisen viestiin.

Voisihan sen niinkin kiteyttää, että suhde oli hyvä. Kuitenkin, jos ajassa saisi mennä taakse päin valitsisin toisin.

Haluan parisuhteessa tähdätä pitkälle, sillä uskon elämän mittaukseen hyvään parisuhteeseen. Hyvässä suhteessa eritahtisuus vetää (puolin ja toisin) toista kasvuun. Olisin niin, että kaksi askelta eteen yksi taakse.

Voi ei 😄

Elämän mittaukseen = Elämän mitttaiseen

Olisin niin = Olisikin niin

• Anonyymi

Vaikuttaa siltä että sekoitat ihastumisen ja rakastumisen keskenään. Otsikossa sanot rakastavasi kahta, tekstiosassa kuitenkin puhut ihastuksesta. Ihastuminen on kevyt ja lyhytaikainen tunne, joka muuttuu nopeasti rakkaudeksi tai katoaa kokonaan. Vain keskenkasvuisilla on kuukausikaupalla kestäviä ihastumisia, koska tunne-elämä ei ole vielä kehittynyt. Joten odota että ihastuminen menee ohi ja keskity olemassa olevaan parisuhteeseesi.

• Anonyymi

Joo noin juuri, kyllä tunteet/suhde menee nopeaan tahtiin vakavaksi jos siinä on aineksia mihinkään tai sitten koko juttu jää sikseen.

• Anonyymi

Onko tämän aloittaja edelleen hankalassa tilanteessa? Miten asiat ovat edenneet?

• Anonyymi

Miksi tyytyä kahteen. Ota samantien kuusi.

• Anonyymi

Älä valehtele, torilla on enemmän sulotuoksuja silakkamarkkinoidenkin aikaan.

• Anonyymi

Hienoa, että olet löytänyt kaksi rakastettavaa naista elämääsi.
      Tilanne on varmasti raastava.
      Välillä tulee tilanteita, joissa joutuu satuttamaan toista, rakkaudesta.
      Sinä olet täällä vain kerran, joten ole rehellinen tilanteesta molemmille,sekä itsellesi.
      Voi olla, että vastaus tulevaisuuteen löytyy rakkailtasi.
      Rakkaasta on aina vaikea luopua.
      Annoin itse sydämeni täyttyä unelmasta, varatusta naisesta.
      Mitä enemmän rakastuin, sitä vaikeampaa oli olla ihan häntä. Pikkuhiljaa opettelin muutaman tunteet ystävän rakkaudeksi. En ole katkera, hän sulostuttaa elämääni ja sen puhdasta ja kaunista.

• Anonyymi

Olen ehkä liian seksuaalinen tai heikko, en ikinä pystyisi muuttamaan ihastusta vain ystävyydeksi.

• Anonyymi

Tilanne on hyvä sikäli, että olen edelleen parisuhteessa eikä minkään hetken hurman vuoksi ole ollutkaan tarkoitus lähteä. Tässä on nyt mielestäni erilaisesta tilanteesta kyse. Ihminen voi näköjään tosiaan pitää paljon useammasta ihmisestä, eivätkä nämä tunteet ole vertailukelpoisia keskenään.

Olen ollut ruokkimatta tunteitani ja ottanut etäisyyttä, koska tiedän että hänellä myös tunteita. Pystyn kaverillisesti suhtautumaan normaaleihin kanssakäymisen tilanteisiin, vaikka niiden jälkeen onkin että huh huh... että mielessä käy vaikka mitä, mutta kun olen puolisoni kanssa olen hänen kanssaan.

Olen myös alkanut huolehtia enemmän suhteestani ja miettimään, mikä minulta itseltäni puuttuu.

• Anonyymi

Mitä puutteita olet huomannut itselläsi olevan? Vai ovatko puutteet parisuhteessasi? Oletko keskustellut tunteistanne ihastuksen kanssa?

• Anonyymi

Onko muita vastaavassa tilanteessa olevia?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      130
      3261
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2593
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2455
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      2278
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      29
      1816
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1730
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1428
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      1366
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      310
      1305
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      64
      1127
    Aihe