Etäopiskelu ahdiastaa todella paljon!

Tosiaan asun alueella jossa etäopiskelu alkaa 8.3.2021. Viime keväänä omalta osaltani opetus meni todella huonosti, koska en pystynyt ahdistukseni takia osallistumaan yhteenkään etäopiskelu tuntiin. Koen helposti ahdistusta uusista tilanteista ja varsinki jos kyseessä on jokin tilanne jossa pitäisi olla yksin ilman muiden läsnä oloa, toki etätunneilla on muitakin kuin minä ja opettaja mutta se vaan ahdistaa vaikka en ees syytä tähän ahdistukseen osaa kertoa. Kouluun meneminen ei ole itselle muutenkaan helppoa mt-ongelmien takia mutta tämä vielä lisää ahdistusta. Miten voisin vähentää ahdistusta ja vaikaa kertoa tästä jollekkin (opettajille, luokanvalvojalle, vanhemmille tai omalle sossulle) ,että voisin saada apua ja voisin jättää etätunnit luvallisesti pois.

18

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mitäs sinulle enää jää jäljelle jos et etätunneillekaan osallistuisi?? Olisit silloin täysin ulkona kaikesta opiskeluun liittyvästä. Otat siihen tietokoneen viereen paperia ja piirustelet värikynillä jotain. Sillä tavoin menee helpommin kun on jotain puuhasteltavaa.

      • Ajattelin enemmän tällä sitä että voisin tehdä tehtäviä vaikka enemmän kun muut. Kynnys tunneille osallistua on aivan liian korkea. Joku tekeminen voisi toki autta mutten usko että silti pystyisin osallistumaan saatika keskittymään tai kuuntelemaan.


    • Anonyymi

      Mietipä sitä jos etäopetusta ei järjestäisi ja sen takia ihmisiä koulusi sun koulussa. Ajattele yhteisöä älä ittees

      • Arvostan että oot jaksanut käyttää omaa kallista aikaasi tän kommentin kirjottamiseen. Rupesin vaan miettimään että millä tavalla mun avun tarve on itsekästä. En missään vaiheessa sanonut ettei etäopetus oo hyvä asia, mulle se ei vaan sovi mielenterveyteni takia ja se taas ei oo mun vika.


    • Anonyymi

      Varma, ettei sinulla ole mitään keskittymishäiriötä tai muuta? Ne vaikeudet usein ilmenee ahdistuksena, kun ei vain pysty toimimaan samoin kuin muut ihmiset ja kaikki tuntuu olevan liikaa. Oletko ottanut yhteyttä kolupsykologiin näistä ongelmista? Häneltä pitäisi löytyä keinoja testaamiseen jos tarvitset jossain erityistukea tai muita keinoja ahdistuksen vähentämiseen.

      • Anonyymi

        *koulupsykologiin

        Ja muut typot.


      • Enpähän oo ikinä ees tullut ajatelleeksi että tää voi johtua jostain tollasesta. En oo ikinä koulupsykologiin ollu yhteydessä, mutta kuraattorilla oon käyny en tosin tähän asiaan liittyen vaan muihin mt-ongelmiin. Eikä oo kuraattorin kanssa asia ees tullu muuten puheeks kun masennus oireina itellä on keskittymis vaikeutta ja uusien tilanteiden pelkoa. En edes ole saanut varsinaista varmuutta masennuksestakaan. En sitten tiedä mikä mulla on?


      • Anonyymi
        Kristaaaaa kirjoitti:

        Enpähän oo ikinä ees tullut ajatelleeksi että tää voi johtua jostain tollasesta. En oo ikinä koulupsykologiin ollu yhteydessä, mutta kuraattorilla oon käyny en tosin tähän asiaan liittyen vaan muihin mt-ongelmiin. Eikä oo kuraattorin kanssa asia ees tullu muuten puheeks kun masennus oireina itellä on keskittymis vaikeutta ja uusien tilanteiden pelkoa. En edes ole saanut varsinaista varmuutta masennuksestakaan. En sitten tiedä mikä mulla on?

        Menen koulupsykologille arvioitavaksi, ei kuraattori selalista kykene tekemään. Koulupsykologi pystyy, varaa hänelle aika.


    • Anonyymi

      Minä olen innoissani etöopiskelusta! Ei tarvitse aamulla lähteä pakkaseen, saa nukkua pidempään ja oppii ihan samalla tavalla kuin koulussakin, jopa paremmin.

      • Oon niin kateellinen sun kaltaisille ihmisille. Oot super onnekas että opit etäopiskelullakin!


      • Anonyymi
        Kristaaaaa kirjoitti:

        Oon niin kateellinen sun kaltaisille ihmisille. Oot super onnekas että opit etäopiskelullakin!

        monelle koulukiusatullekin etäopiskelu on juhlaa.


      • Anonyymi

        Joo varmaan on kivaa jos ei olis jo joulukuun alusta lähtien ollu etänä ja just luvattu et päästäis vuoroviikoin ees kouluun. asun niin pikku paikalla et tääl ei ees oo kunnol tartuntoja mut päättäjät haluu pitää lukion kii "varmuuden vuoksi"


    • Anonyymi

      Olisiko mahdollista, että osallistuisit etäoppitunnille muutaman kerran yhdessä jonkun luokkatoverin kanssa, niin pääsisit kynnyksen yli. Sitten olisi yksinkin helpompaa, kun tiedät, millaista se on.

      • Täähän vois oikeesti auttaa!


    • Anonyymi

      Ite oon ollu etäkoulussa nytvjoulukuun alusta lähtien. Koeviikolla päästiin kyllä kokeet tekemään lähiopetuksessa, mutta se vaan lähinä lisäs vitutusta. Oon jo täysin kyllästyny siihen et luvataan et päästäisiin muka kouluun, mut on jokasel neljäl kerralla peruttu just ennen ku meinattiin päästä. Nytki ois meil pitäny alkaa vuoroviikoin lähiopetust, mut hallitus sit päätti työntää oikeen ison keskarin päi naamaa. En ees enää jaksa uskoo siihen ku sanotaan et palataan takas normaaliin tän tulevan kolmen viikon jälkeen. Paitsi tietenkin taas siihen koeviikolle voidaan ottaa koululle. En jaksais enää pettyy joka viikko ja olla kokoajan ahistunu täst koronasta. Oon itkeny nyt viimesen kahen kuukauden aikana melkeen joka toinen päivä tän takii enkä oo ees päässyvnäkee ketään muita ku perheen jäsenii, kun ei mulla oo niin läheisiä frendejä. Mulle ainoo paikka mis oon ees hiukan sosiaalinen on koulu ja mul on jääny se sosiaalinen elämä tauolle jo liian pitkäks aikaa. En jaksa.

      • Omastakin mielestä tosi törkeetä et luvataan moneen otteeseen, että päästään takasin lähiopetukseen mutta sitten perutaanki viime hetkinä. Itelläkin sosiaalisuus vähentyny koronan takia tosi paljon ja sen mukana lisäänytnyt myös ahdistus. Pitää vaan yrittää toivoa että jaksaa ja että joku päivä opettajat ja vanhemmatkin tajuais miten vaikeeta tää nuorille on. Tsemppiä ihan hirveesti sulle loppu kevääseen!


    • Anonyymi

      Yritä jaksaa. Et viestistäsi päätellen yritä ihan tarpeeksi

      Jaksamista kaikille - ihan meille jokaiselle.

    • Anonyymi

      Apua on saatavilla! Opiskelijat tarvitsevat tukea #korona-aikana!

      mene hops ohjaajallesi itkemään

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe