Olenko ymmärtänyt oikein ettei dna-testillä voi selvittää äidin isälinjaa?
Äitini on elossa, mutta isästä ei tietoa. Arvauksia kylläkin, eli niiden poissulkeminen auttaisi.
Vai pystynkö miehenä tekemään jonkun testin, mikä veisi asiaa eteenpäin?
Kiitos etukäteen
Äidin isän etsintä..
5
168
Vastaukset
- Anonyymi
Noin läheisiä sukulaisia etsitään tavallisella serkkutestillä, Family Finder. Katso Finland dna projektin sivulta tilauslinkki ja ohje. Lue netistä kurrinsuku.net. Suomen sukututkimusseuralla on ilmaisia etäkoulutuksia, ja niiden tallenteita voi tilata katsottavaksi ilmaiseksi. Syksyllä oli yksi koulutus tuntemattomien sukulaisten etsimisestä, tilaa se ja katso kotonasi rauhassa, voi välillä pitää taukoa ja tehdä muistiinpanoja.
Isä- tai äitilinjatestin tulos (haploryhmätieto) voi viedä tuhansien vuosien päähän, ei niillä yleensä lähisukulaisia löydetä. Testien nimi on harhaanjohtava. Yleisintä haploryhmää on Suomessa 60%lla miehistä. - Anonyymi
Teetä testi Ancestryssä niin voit kopioida tuloksen muualle. Ancestry on suurin. Käytä tekaistuja nimeä niin salaisuutta ei heti tarvi levitellä kaikille.
- Anonyymi
Isä-ja äitilinja löytää lähisukulaiset. Edellä on väärä vastaus. Mainosta.
- Anonyymi
Kysy jossain muussa ryhmässä. Täällä saat väärää tietoa. Esim Facebookin Harrastuksena sukututkimus tai Suomi DNA
- Anonyymi
Joo, kysy facessa niin kuvasi ja lähisukusi voidaan helpommin liittää lukemattomiin tietokantoihin tarkemmin!!! Juuri sitä noiden ryhmien mainostajat haluavat! Kaikki suomalaiset rekisteriin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1224592Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013900Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513290
- 432982
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182549Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222452- 232196
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171849Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351745