Seura-lehden ristikot

Seura-lehdessä on Sanariksen tuottama Suurnuotta ja Auriferan tuottamat Tavuristikko ja Nostalgia nimillä kulkevat ristikot.

47

2416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seura 33/2021 on tavanomaista hankalampi tavuristikko. Kannattaa ilman muuta ladata eMagz kautta kirjastokortilla ristikko ja ratkoa. Minulle ainakin 2½-tasoinen.

    • Anonyymi

      Miksi ristikkokilpailuihin ei pääse, kyseessä on 47 ja 48 ristikot?

      • Muutaman kerran on minullekin käynyt, että kilpailuihin ei pääse. Lehti ei aina laita lomakkeita ajoussa.

        Mutta nythän on niin, että suoraan esillä on vain viimeisimmän numeron eli tällä kertaa no 49 vastauslomake. Pääset edelliseen, jos muutat selaimen osoiterivillä osoitetta. No 48 vastaamiseen pääset seuraavassa osoitteessa:
        https://seura.fi/viihde/kilpailut/laheta-vastaus-seura-48-2022-ristikkokilpailuihin/
        Mutta no 47 ei enää ole netissä lainkaan, sillä vastausaika on kaiketi umpeutunut.


    • Anonyymi

      Seurassa on usein ihan parhast ristikot.

      • Anonyymi

        Mainitussa kryptossa on omaan lähimuistin sanavarastoon ehkä hyppysellinen enemmän sanoja jotka piti tarkistaa hakukoneesta että mikä se on. Lopulta kuitenkin ei valittamista.

        S,P,R,I,N,G,X,Ö,H,L,A,C,E,J,Ä,B,M,Y,F,D,V,T,O,U,K

        Ykkösestä kahteenkymmeneenviiteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mainitussa kryptossa on omaan lähimuistin sanavarastoon ehkä hyppysellinen enemmän sanoja jotka piti tarkistaa hakukoneesta että mikä se on. Lopulta kuitenkin ei valittamista.

        S,P,R,I,N,G,X,Ö,H,L,A,C,E,J,Ä,B,M,Y,F,D,V,T,O,U,K

        Ykkösestä kahteenkymmeneenviiteen.

        Voisitko ystävällisesti jotenkin auttaa minulta neuvoa kysynyttä nimim. Annaroosa käyttävää ratkaisusanaa kuitenkaan paljastamatta. Kumpikin voisitte kertoa ratkaisusanan koordinaatit, kun kryptoissa vihjeitä ei ole kuin korkeintaan pääkuvassa.


      • Anonyymi

        Jos avainsana on vaikea, A-kirjain on kyllä helppo löytää, sen voi antaa vinkiksi kysyjälle.


      • Ongelma on se, että en tiedä, mikä on Annaroosan ongelmakohta. Täytyy kysyä. Hieman arveluttavana koen, että esität ratkaisun näin kaikkien nähtävänä, mutta eipä sitä halua tietää kuin käyttäjä. Näemmä ePressissä ratkottu.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ongelma on se, että en tiedä, mikä on Annaroosan ongelmakohta. Täytyy kysyä. Hieman arveluttavana koen, että esität ratkaisun näin kaikkien nähtävänä, mutta eipä sitä halua tietää kuin käyttäjä. Näemmä ePressissä ratkottu.

        Väärin autettu, kuten tavallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin autettu, kuten tavallista.

        Näin se menee, mutta kun tietää että kysyjä ei osaa kiittää saamastaan avusta niin täytyy itse vain ajatella niin että moite väärin auttamisesta on jo tavallaan palkinto päivän hyvästä työstä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menee, mutta kun tietää että kysyjä ei osaa kiittää saamastaan avusta niin täytyy itse vain ajatella niin että moite väärin auttamisesta on jo tavallaan palkinto päivän hyvästä työstä.

        Kyllä minä kiitän usein saamastani avusta. Saamastani ristikosta on minulle hyötyä. Siitä kiitos.

        Olisit voinut lähettää ristikon niin, että se on vain ja ainoastaan minun nähtävissä sivujeni keskustelusäikeiden lopussa olevalla lomakkeella. Käytännössä vastaa s-postilähetystä, mutta yhteystietoja ei tarvitse kertoa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllä minä kiitän usein saamastani avusta. Saamastani ristikosta on minulle hyötyä. Siitä kiitos.

        Olisit voinut lähettää ristikon niin, että se on vain ja ainoastaan minun nähtävissä sivujeni keskustelusäikeiden lopussa olevalla lomakkeella. Käytännössä vastaa s-postilähetystä, mutta yhteystietoja ei tarvitse kertoa.

        Sivustosi on niin täynnä yksityisyys- ja muita riskejä, että ei sinne kukaan järjissään oleva mitään lähetä. Amstöörisivusto.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllä minä kiitän usein saamastani avusta. Saamastani ristikosta on minulle hyötyä. Siitä kiitos.

        Olisit voinut lähettää ristikon niin, että se on vain ja ainoastaan minun nähtävissä sivujeni keskustelusäikeiden lopussa olevalla lomakkeella. Käytännössä vastaa s-postilähetystä, mutta yhteystietoja ei tarvitse kertoa.

        Dama lomskevon myös sivulla Palaute-/yheydenottolomake

        Saan niistä tämänkaltaisen tiedon:
        Kuva lähetetty Tapiolle katsottavaksi keskiviikkona 03. toukokuuta 2023 16:17 sivulta https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/muut/ota-yhteytta/

        Tuon enempää lähetyksestä en tiedä. Joskus ww-osoitekin, josta on lähetetty, jää tietämättä

        Löhetetyn kuvsn katsomknen edrllyttä divustollrni tapahtuvaa r~tietomurtoa rli rikosen tekemistä kuin murtautuisi toisen s-postiin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Dama lomskevon myös sivulla Palaute-/yheydenottolomake

        Saan niistä tämänkaltaisen tiedon:
        Kuva lähetetty Tapiolle katsottavaksi keskiviikkona 03. toukokuuta 2023 16:17 sivulta https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/muut/ota-yhteytta/

        Tuon enempää lähetyksestä en tiedä. Joskus ww-osoitekin, josta on lähetetty, jää tietämättä

        Löhetetyn kuvsn katsomknen edrllyttä divustollrni tapahtuvaa r~tietomurtoa rli rikosen tekemistä kuin murtautuisi toisen s-postiin.

        Dama lomskevon myös sinulle, Tapio-Huuhaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivustosi on niin täynnä yksityisyys- ja muita riskejä, että ei sinne kukaan järjissään oleva mitään lähetä. Amstöörisivusto.

        Kuvien lähetys on hoidettu ammattimaisesti ja toivon sitä käytettävän, jos halutaan näyttää minulle kuvia. Nyt rikottiiin selkeästi lakia, kun näytettiin julkisesti ristikon ratkaisu.

        En yksityisiä tietoja jaa. Kaikilta käyttäjiltä tiedän heidän ip-osoitteensa. Tarkkailen trollien toimintaa niiden kautta. Yksi trolli kirjoitti kerran kahdella nimimerkillä peräkkäiset kommentit ja vastaili itselleen. Kummatkin trollikommentit poistin.

        Rekisteröityneiden käyttäjien henkilötietoja en jaa kenellekään. Kerron heistä korkeintaan sen nimimerkin, jota he foorumillani käyttävät.

        Tietoturvariskejä ei ole, sillä perusohjelmisto ja Googlen Captcha ovat aina ajan tasalla.

        Suuremmassa määrin amatöörisivusto on Ekin foorumi. Koko systeemi on itse kasattu eikä automaattisia yietoturvapäivityksiä tule. Miten lie tämön sivuston tietoturva on. Jos on omaa tekoa, ei kukaan automaattisesti tietoturvs-aukkoja paikkaa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dama lomskevon myös sinulle, Tapio-Huuhaa!

        Pahoittelen, kun oikoluku jäi kokonaan tekemättä.

        Suomen kielellä:

        Sama lomake on myös sivulla Palaute-/yhteydenottolomake
        ...
        Lähetetyn kuvan katsominen edellyttää sivustolleni tapahtuvaa tietomurtoa eli rikosen tekemistä kuin murtautuisi toisen s-postiin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuvien lähetys on hoidettu ammattimaisesti ja toivon sitä käytettävän, jos halutaan näyttää minulle kuvia. Nyt rikottiiin selkeästi lakia, kun näytettiin julkisesti ristikon ratkaisu.

        En yksityisiä tietoja jaa. Kaikilta käyttäjiltä tiedän heidän ip-osoitteensa. Tarkkailen trollien toimintaa niiden kautta. Yksi trolli kirjoitti kerran kahdella nimimerkillä peräkkäiset kommentit ja vastaili itselleen. Kummatkin trollikommentit poistin.

        Rekisteröityneiden käyttäjien henkilötietoja en jaa kenellekään. Kerron heistä korkeintaan sen nimimerkin, jota he foorumillani käyttävät.

        Tietoturvariskejä ei ole, sillä perusohjelmisto ja Googlen Captcha ovat aina ajan tasalla.

        Suuremmassa määrin amatöörisivusto on Ekin foorumi. Koko systeemi on itse kasattu eikä automaattisia yietoturvapäivityksiä tule. Miten lie tämön sivuston tietoturva on. Jos on omaa tekoa, ei kukaan automaattisesti tietoturvs-aukkoja paikkaa..

        Huuhaa: "Nyt rikottiiin selkeästi lakia, kun näytettiin julkisesti ristikon ratkaisu."

        Ei pidä paikkaansa.

        Huuhaan laintulkinnat ovat erikoisia. Itse hän on täällä ainakin aikoinaan selkeästi kehottanut rikkomaan lakia, ja nyt sitten levittelee suurenakin sheriffinä tällaisia perättömiä väitteitä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuvien lähetys on hoidettu ammattimaisesti ja toivon sitä käytettävän, jos halutaan näyttää minulle kuvia. Nyt rikottiiin selkeästi lakia, kun näytettiin julkisesti ristikon ratkaisu.

        En yksityisiä tietoja jaa. Kaikilta käyttäjiltä tiedän heidän ip-osoitteensa. Tarkkailen trollien toimintaa niiden kautta. Yksi trolli kirjoitti kerran kahdella nimimerkillä peräkkäiset kommentit ja vastaili itselleen. Kummatkin trollikommentit poistin.

        Rekisteröityneiden käyttäjien henkilötietoja en jaa kenellekään. Kerron heistä korkeintaan sen nimimerkin, jota he foorumillani käyttävät.

        Tietoturvariskejä ei ole, sillä perusohjelmisto ja Googlen Captcha ovat aina ajan tasalla.

        Suuremmassa määrin amatöörisivusto on Ekin foorumi. Koko systeemi on itse kasattu eikä automaattisia yietoturvapäivityksiä tule. Miten lie tämön sivuston tietoturva on. Jos on omaa tekoa, ei kukaan automaattisesti tietoturvs-aukkoja paikkaa..

        Onko siellä ikuinen vappu menossa vaiko vain se tavallinen perjantaipullo jo korkattuna? Pyysit apua kryptoon ja kun erehdyin vastaamaan niin ilmoitat ettet tiedä mikä on ongelma. Sitten kun laitoin vielä "Älä katso...." -linkin taa lisäapuja niin alkaa sellainen rähinä, että lupaan ottaa opikseni ja takaan etten tartu avunpyyntöihisi jatkossa.

        Dama lomskevon riippumatta siitä onko juhannuksena hyttysiä tai ei!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa: "Nyt rikottiiin selkeästi lakia, kun näytettiin julkisesti ristikon ratkaisu."

        Ei pidä paikkaansa.

        Huuhaan laintulkinnat ovat erikoisia. Itse hän on täällä ainakin aikoinaan selkeästi kehottanut rikkomaan lakia, ja nyt sitten levittelee suurenakin sheriffinä tällaisia perättömiä väitteitä.

        Kun laitetaan linkki tekijänoikeuden alaiseen materiaaliin, se on mielestäni tekijänoikeusrikos.

        Kun täällä alettin muutama vuosi sitten rikkomaan tekijänoikeuksia linkittämällä PuPen ristikoihin, moderaattori näihin rikkomuksiin puuttui. Hieman autoin niiden kiertämisessä. Moderaattori puuttui kiertämisyrityksiin ja nekin loppuivat. Rn enää opastaisi vippaskonsteja.

        Kysyin Vuokilalta joskus, voinko yksittäisiä vihjekuvia näyttää, minkä hän hyväksyi. En niissä riko hänen tekijänoikeuksiaan.

        Sivustoni lähetystoiminnon loi ammattilainen, jotta voi vältytään tekijäoikeuden alaisen materiaalin julkinen levittäminen. Minulle lähetetyt kuvat ovat Googlen kuvahaun saavuttamattomissa samaan tapaan kuin s-postilla lähetetyt kuvat. Mutta kuvat voi lähettää 100% anonyymisti. Ei rikota kenenkään tekijänoikeuksia eikä kenenkään yksityisyyden suojaa. Yksityisyyden suojan kannalta lähetyssysteemi on parempi kuin s-posti!


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun laitetaan linkki tekijänoikeuden alaiseen materiaaliin, se on mielestäni tekijänoikeusrikos.

        Kun täällä alettin muutama vuosi sitten rikkomaan tekijänoikeuksia linkittämällä PuPen ristikoihin, moderaattori näihin rikkomuksiin puuttui. Hieman autoin niiden kiertämisessä. Moderaattori puuttui kiertämisyrityksiin ja nekin loppuivat. Rn enää opastaisi vippaskonsteja.

        Kysyin Vuokilalta joskus, voinko yksittäisiä vihjekuvia näyttää, minkä hän hyväksyi. En niissä riko hänen tekijänoikeuksiaan.

        Sivustoni lähetystoiminnon loi ammattilainen, jotta voi vältytään tekijäoikeuden alaisen materiaalin julkinen levittäminen. Minulle lähetetyt kuvat ovat Googlen kuvahaun saavuttamattomissa samaan tapaan kuin s-postilla lähetetyt kuvat. Mutta kuvat voi lähettää 100% anonyymisti. Ei rikota kenenkään tekijänoikeuksia eikä kenenkään yksityisyyden suojaa. Yksityisyyden suojan kannalta lähetyssysteemi on parempi kuin s-posti!

        Myös Magmasn lähetetyt kuvat ovat Googlrn kuvahaun tavoittamattomissa. Magma tallentaa kuvat omalla formaatilla, joka muistuttaa Adobe Photoshopin PSD-tiedostoja. Google ei voi niitä avata. Kuvat näkee vain menemällä sisään ohjelmaan. eli pitää toimia kuin s-postin avaisi.

        Vain jos jakelee holtittomasti nettiosoitteita, ne voi nähdä joku, jolle kuvien näkeminen ei ole tarkoitettu. Magmassa voi nähdä, ketkä ovat kuvia katselleet, joten holtittoman osoitteen jakelun voi huomata ja siihen voi puuttua välittömästi. Jos huomaa ylimääräisiä kävijöitä, kuvasta voi ottaa kopion ja sen jälkeen voi tuhota alkuperäisen. Toki pitää uudestaan kutsua katsomaan kuva ne, joille kuvan katsomonen on tarkoitettu. Magma suojaa sinänsä varsin hyvin tekijänoikeuksis, jos käyttäjät toimivat vastuullisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko siellä ikuinen vappu menossa vaiko vain se tavallinen perjantaipullo jo korkattuna? Pyysit apua kryptoon ja kun erehdyin vastaamaan niin ilmoitat ettet tiedä mikä on ongelma. Sitten kun laitoin vielä "Älä katso...." -linkin taa lisäapuja niin alkaa sellainen rähinä, että lupaan ottaa opikseni ja takaan etten tartu avunpyyntöihisi jatkossa.

        Dama lomskevon riippumatta siitä onko juhannuksena hyttysiä tai ei!

        Puutuin vain siihen, että linkitit kuvan niin, että se periaatteessa on kenen tahansa katsottavissa. Jos saat kuvan sieltä myös pois, tilanne on paljon parempi.

        Käyttämäsi palvelu on ihan ok, jos kaverin kanssa toimit. Googlen on vaikea ellei täysin mahdoton löytää kuvaa, jonka nimi on luotu satunnaisgeneraattorilla. Periaatteessa kehittynyt tekoäly sen voisi ehkä löytää aiheen mukaan kuvia haettaessa. Hakemistot yleensä lukitaan niin, että hakemistoja ei selata. Mahdollisuutta löytää kuva Googlen kuvahaulla hakusanoilla krypto, kryptoristikko pidän vähäisenä myös tulevaisuutta ajatellen. Se, että Google löytää kuvia, liittyy siihen, että niihin on jollskin sivulla linkitetty.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Puutuin vain siihen, että linkitit kuvan niin, että se periaatteessa on kenen tahansa katsottavissa. Jos saat kuvan sieltä myös pois, tilanne on paljon parempi.

        Käyttämäsi palvelu on ihan ok, jos kaverin kanssa toimit. Googlen on vaikea ellei täysin mahdoton löytää kuvaa, jonka nimi on luotu satunnaisgeneraattorilla. Periaatteessa kehittynyt tekoäly sen voisi ehkä löytää aiheen mukaan kuvia haettaessa. Hakemistot yleensä lukitaan niin, että hakemistoja ei selata. Mahdollisuutta löytää kuva Googlen kuvahaulla hakusanoilla krypto, kryptoristikko pidän vähäisenä myös tulevaisuutta ajatellen. Se, että Google löytää kuvia, liittyy siihen, että niihin on jollskin sivulla linkitetty.

        Jos olisit käyttänyt sivujeni kuvanlähetystoimintaa, et olisi saanut mitään kritiikkiä vaan pelkän kiitoksen. En nyt vain osaa olla antamatta kritiikkiä silloinkaan, kun kritiikin antamisesta on itselleni haittaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun laitetaan linkki tekijänoikeuden alaiseen materiaaliin, se on mielestäni tekijänoikeusrikos.

        Kun täällä alettin muutama vuosi sitten rikkomaan tekijänoikeuksia linkittämällä PuPen ristikoihin, moderaattori näihin rikkomuksiin puuttui. Hieman autoin niiden kiertämisessä. Moderaattori puuttui kiertämisyrityksiin ja nekin loppuivat. Rn enää opastaisi vippaskonsteja.

        Kysyin Vuokilalta joskus, voinko yksittäisiä vihjekuvia näyttää, minkä hän hyväksyi. En niissä riko hänen tekijänoikeuksiaan.

        Sivustoni lähetystoiminnon loi ammattilainen, jotta voi vältytään tekijäoikeuden alaisen materiaalin julkinen levittäminen. Minulle lähetetyt kuvat ovat Googlen kuvahaun saavuttamattomissa samaan tapaan kuin s-postilla lähetetyt kuvat. Mutta kuvat voi lähettää 100% anonyymisti. Ei rikota kenenkään tekijänoikeuksia eikä kenenkään yksityisyyden suojaa. Yksityisyyden suojan kannalta lähetyssysteemi on parempi kuin s-posti!

        Huuhaa:" Kun laitetaan linkki tekijänoikeuden alaiseen materiaaliin, se on mielestäni tekijänoikeusrikos."

        Ota Huuhaa huomioon, että kyseessä on kuva kokonaan ratkotusta ristikosta, eli itse asiassa kuva ristikon ratkaisusta. Sellaisen esille panosta tällä lailla nettiin tuskin on olemassa minkäänlaista ennakkopäätöstä, joten ei toimenpiteen laittomus ainakaan selvää ole.

        Kyse ei siis ole siitä, että joku tarjoaisi kopioimiaan ja sähköiseen muotoon siirtämiään (ja vielä ratkaisemattomia) ristikkoja toisten ratkottavaksi. Sellaistahan sinä taannoin ehdotit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa:" Kun laitetaan linkki tekijänoikeuden alaiseen materiaaliin, se on mielestäni tekijänoikeusrikos."

        Ota Huuhaa huomioon, että kyseessä on kuva kokonaan ratkotusta ristikosta, eli itse asiassa kuva ristikon ratkaisusta. Sellaisen esille panosta tällä lailla nettiin tuskin on olemassa minkäänlaista ennakkopäätöstä, joten ei toimenpiteen laittomus ainakaan selvää ole.

        Kyse ei siis ole siitä, että joku tarjoaisi kopioimiaan ja sähköiseen muotoon siirtämiään (ja vielä ratkaisemattomia) ristikkoja toisten ratkottavaksi. Sellaistahan sinä taannoin ehdotit.

        Täällä oli joskus linkitettyjä kuvia PuPen osittain ratkottuihin ristikoihin. Sivuston moderaattori poisti kaikki kommentit, joissa oli linkityksiä osittain ratkottuin PuPen ristikoihin. Sain moderaattorlta asian tiimoilta jopa huomautuksen ja lyhyen ajan nimimerkkini lukittiin, koska edistin toiminnan jatkumista. Itse en muista mihinkään PuPen ristikkoon linkittäneeni vaan autoin vain kiertämään ongelmaa kehottamalla käyttämään osoitteiden muutospalvelua (tinyurl). ja sitäkin ilman osoitteen alkuosaa.

        PuPen ratkonnan olivat keskeneräisiä. Se, että näytetään koko ratkaisu palkintoristikosta ei muuta tilannetta, mielestäni pahentaa vain. Mitähän Eki tuumausi, jis PuPe 3/2023 ratkintoja näin linkittäisiin? Jos on koko ristikko näytetty sekö olisi pienempi paha kuin näytettäisiin vain osittain ratkottu ristikko?

        "Ota Huuhaa huomioon, että kyseessä on kuva kokonaan ratkotusta ristikosta, eli itse asiassa kuva ristikon ratkaisusta. Sellaisen esille panosta tällä lailla nettiin tuskin on olemassa minkäänlaista ennakkopäätöstä, joten ei toimenpiteen laittomus ainakaan selvää ole."

        Jos aletaan jankkaamaan, että näytetään koko ratkaisu ja siitä ei ole enakkopäätöstä, teen asiasta ennakkopäätöksen. Olen sivan varma, että toimintaa ei hyväksyttäisi. En nyt haluaisi tästä moderaattorille ilmoittaa, mutta toivon, että asiasta otetaan opiksi.

        Minulle saa jatkossa lähettää ristikkokuvia vain ja ainoastaan sivustoni kautta, sillä siten estetään ristikkokuvien julkinen esittäminen.

        Minä voi auttaa ristikoiden ratkontavirheiden korjauksessa siksi, että systeemi on tietoturvallinen eikä riko tekijänoikeuksia, sillä en levitä tekijäoikeussuajattua materiaalia periaatteessa kenen tahansa ladattavaksi.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Täällä oli joskus linkitettyjä kuvia PuPen osittain ratkottuihin ristikoihin. Sivuston moderaattori poisti kaikki kommentit, joissa oli linkityksiä osittain ratkottuin PuPen ristikoihin. Sain moderaattorlta asian tiimoilta jopa huomautuksen ja lyhyen ajan nimimerkkini lukittiin, koska edistin toiminnan jatkumista. Itse en muista mihinkään PuPen ristikkoon linkittäneeni vaan autoin vain kiertämään ongelmaa kehottamalla käyttämään osoitteiden muutospalvelua (tinyurl). ja sitäkin ilman osoitteen alkuosaa.

        PuPen ratkonnan olivat keskeneräisiä. Se, että näytetään koko ratkaisu palkintoristikosta ei muuta tilannetta, mielestäni pahentaa vain. Mitähän Eki tuumausi, jis PuPe 3/2023 ratkintoja näin linkittäisiin? Jos on koko ristikko näytetty sekö olisi pienempi paha kuin näytettäisiin vain osittain ratkottu ristikko?

        "Ota Huuhaa huomioon, että kyseessä on kuva kokonaan ratkotusta ristikosta, eli itse asiassa kuva ristikon ratkaisusta. Sellaisen esille panosta tällä lailla nettiin tuskin on olemassa minkäänlaista ennakkopäätöstä, joten ei toimenpiteen laittomus ainakaan selvää ole."

        Jos aletaan jankkaamaan, että näytetään koko ratkaisu ja siitä ei ole enakkopäätöstä, teen asiasta ennakkopäätöksen. Olen sivan varma, että toimintaa ei hyväksyttäisi. En nyt haluaisi tästä moderaattorille ilmoittaa, mutta toivon, että asiasta otetaan opiksi.

        Minulle saa jatkossa lähettää ristikkokuvia vain ja ainoastaan sivustoni kautta, sillä siten estetään ristikkokuvien julkinen esittäminen.

        Minä voi auttaa ristikoiden ratkontavirheiden korjauksessa siksi, että systeemi on tietoturvallinen eikä riko tekijänoikeuksia, sillä en levitä tekijäoikeussuajattua materiaalia periaatteessa kenen tahansa ladattavaksi.

        "Kyse ei siis ole siitä, että joku tarjoaisi kopioimiaan ja sähköiseen muotoon siirtämiään (ja vielä ratkaisemattomia) ristikkoja toisten ratkottavaksi. Sellaistahan sinä taannoin ehdotit."

        Kyse oli siitä, että pienimuotoisdsti kaveteideni kanssa ristikoita jakaisin, en kenen tahansa saataville antaisin. Se, mitä jaan privaatisti, on minun asiani eikä siihen voi kukaan puuttua. Mutta julkiseen jakamiseen pitää puuttua.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Täällä oli joskus linkitettyjä kuvia PuPen osittain ratkottuihin ristikoihin. Sivuston moderaattori poisti kaikki kommentit, joissa oli linkityksiä osittain ratkottuin PuPen ristikoihin. Sain moderaattorlta asian tiimoilta jopa huomautuksen ja lyhyen ajan nimimerkkini lukittiin, koska edistin toiminnan jatkumista. Itse en muista mihinkään PuPen ristikkoon linkittäneeni vaan autoin vain kiertämään ongelmaa kehottamalla käyttämään osoitteiden muutospalvelua (tinyurl). ja sitäkin ilman osoitteen alkuosaa.

        PuPen ratkonnan olivat keskeneräisiä. Se, että näytetään koko ratkaisu palkintoristikosta ei muuta tilannetta, mielestäni pahentaa vain. Mitähän Eki tuumausi, jis PuPe 3/2023 ratkintoja näin linkittäisiin? Jos on koko ristikko näytetty sekö olisi pienempi paha kuin näytettäisiin vain osittain ratkottu ristikko?

        "Ota Huuhaa huomioon, että kyseessä on kuva kokonaan ratkotusta ristikosta, eli itse asiassa kuva ristikon ratkaisusta. Sellaisen esille panosta tällä lailla nettiin tuskin on olemassa minkäänlaista ennakkopäätöstä, joten ei toimenpiteen laittomus ainakaan selvää ole."

        Jos aletaan jankkaamaan, että näytetään koko ratkaisu ja siitä ei ole enakkopäätöstä, teen asiasta ennakkopäätöksen. Olen sivan varma, että toimintaa ei hyväksyttäisi. En nyt haluaisi tästä moderaattorille ilmoittaa, mutta toivon, että asiasta otetaan opiksi.

        Minulle saa jatkossa lähettää ristikkokuvia vain ja ainoastaan sivustoni kautta, sillä siten estetään ristikkokuvien julkinen esittäminen.

        Minä voi auttaa ristikoiden ratkontavirheiden korjauksessa siksi, että systeemi on tietoturvallinen eikä riko tekijänoikeuksia, sillä en levitä tekijäoikeussuajattua materiaalia periaatteessa kenen tahansa ladattavaksi.

        Ei tämän palstan moderaattori sitä päätä, mikä on laillista ja mikä ei. Se että sanaristikko on tekijänoikeussuojan alainen, ei vielä tarkoita sitä, että sen ratkaisukin olisi tekijänoikeussuojan alainen. Ei se suoraan uhkaa ristikoiden laatijoiden ja kustantajien elinkeinoa, että ristikoiden ratkaisut pannaan esille nettiin.

        Jos ajateltaisiin, että myös ratkaisut olisi tekijänoikeussuojan alaisia, niin kyllä silloin myös Huuhaan omalla sivustollaan tarjoama julkinen "hippaleikkimuotoinen" avitus olisi sen laintulkinnan vastaista.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Kyse ei siis ole siitä, että joku tarjoaisi kopioimiaan ja sähköiseen muotoon siirtämiään (ja vielä ratkaisemattomia) ristikkoja toisten ratkottavaksi. Sellaistahan sinä taannoin ehdotit."

        Kyse oli siitä, että pienimuotoisdsti kaveteideni kanssa ristikoita jakaisin, en kenen tahansa saataville antaisin. Se, mitä jaan privaatisti, on minun asiani eikä siihen voi kukaan puuttua. Mutta julkiseen jakamiseen pitää puuttua.

        Huuhaa "Se, mitä jaan privaatisti, on minun asiani eikä siihen voi kukaan puuttua."

        Olet tässäkin väärässä. Jos joku privaatisti jakaa esimerkiksi skannaamiaan ristikoita vaikkapa nettituttujensa ratkottavaksi, niin se on lainvastaista - täysin riippumatta siitä, kuinka epätodennäköistä teosta on joutua leivättömän pöydän ääreen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämän palstan moderaattori sitä päätä, mikä on laillista ja mikä ei. Se että sanaristikko on tekijänoikeussuojan alainen, ei vielä tarkoita sitä, että sen ratkaisukin olisi tekijänoikeussuojan alainen. Ei se suoraan uhkaa ristikoiden laatijoiden ja kustantajien elinkeinoa, että ristikoiden ratkaisut pannaan esille nettiin.

        Jos ajateltaisiin, että myös ratkaisut olisi tekijänoikeussuojan alaisia, niin kyllä silloin myös Huuhaan omalla sivustollaan tarjoama julkinen "hippaleikkimuotoinen" avitus olisi sen laintulkinnan vastaista.

        Koska aloit asiasta jankkasmaan, tein tutkintailmoituksen mkdetaattorille. Laitoin asian tiedoksi myös Ekille Ota yhteyttä -lomskkeen kautta.

        Tämö asia pitää nyt selvittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämän palstan moderaattori sitä päätä, mikä on laillista ja mikä ei. Se että sanaristikko on tekijänoikeussuojan alainen, ei vielä tarkoita sitä, että sen ratkaisukin olisi tekijänoikeussuojan alainen. Ei se suoraan uhkaa ristikoiden laatijoiden ja kustantajien elinkeinoa, että ristikoiden ratkaisut pannaan esille nettiin.

        Jos ajateltaisiin, että myös ratkaisut olisi tekijänoikeussuojan alaisia, niin kyllä silloin myös Huuhaan omalla sivustollaan tarjoama julkinen "hippaleikkimuotoinen" avitus olisi sen laintulkinnan vastaista.

        Ristikon ratkaisusanojen paljastaminen palkintoristikoista on jyrkästi Sanarisin toiveiden vastaista. Nyt pitää selvittää, mitä tämä foorumi ja Vuokila asian kokevat tekijänoikeuksien suhteen.

        Pienestä avituksestakaan Sanaris ei tosin pidä, mutta en Sanarisin tekijänoileuksia katso rikkovani. Ei apuvihjeet ole Sanarisin omaisuutta.

        Vaikka tällä kertaa ei ole vaaraa, että moni ratkaisun katsoo, ihan periaatesyistä asia pitää selvittää. Voihan vastaavanlaisia tilanteita tulla jatkossakin.

        Onhan ainakin ristikko, jossa ratkonta on, tekijänoikeussuojan alainen. En usko, että sen päälle laitettu ratkonta tilannetta olennaisesti muuttaa.

        Ainakin muutama vuosi sitten osittain ratkottuihin ristikoihin linkittämistä pidettiin tekijänoikeuksien rikkomisena.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ristikon ratkaisusanojen paljastaminen palkintoristikoista on jyrkästi Sanarisin toiveiden vastaista. Nyt pitää selvittää, mitä tämä foorumi ja Vuokila asian kokevat tekijänoikeuksien suhteen.

        Pienestä avituksestakaan Sanaris ei tosin pidä, mutta en Sanarisin tekijänoileuksia katso rikkovani. Ei apuvihjeet ole Sanarisin omaisuutta.

        Vaikka tällä kertaa ei ole vaaraa, että moni ratkaisun katsoo, ihan periaatesyistä asia pitää selvittää. Voihan vastaavanlaisia tilanteita tulla jatkossakin.

        Onhan ainakin ristikko, jossa ratkonta on, tekijänoikeussuojan alainen. En usko, että sen päälle laitettu ratkonta tilannetta olennaisesti muuttaa.

        Ainakin muutama vuosi sitten osittain ratkottuihin ristikoihin linkittämistä pidettiin tekijänoikeuksien rikkomisena.

        Vilkaisin ja se kuva on täydellinen mainos digiratkonnan selkeydestä. Suoraan lehteen tietokoneen näppäimillä, vakiofontilla joka ikinen kirjain. 🙌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vilkaisin ja se kuva on täydellinen mainos digiratkonnan selkeydestä. Suoraan lehteen tietokoneen näppäimillä, vakiofontilla joka ikinen kirjain. 🙌

        No Ekillä on aina kyse periaatteista. Samantapsinen lopputulos on Ekin Ristikkoarkistossa, joka tosin kaipaisi "face liftiä".


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No Ekillä on aina kyse periaatteista. Samantapsinen lopputulos on Ekin Ristikkoarkistossa, joka tosin kaipaisi "face liftiä".

        Eihän tuo krypto edes ole EV:n eli ihmetyttää miksi häntä pitää tässäkin koko ajan esillä pitää...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo krypto edes ole EV:n eli ihmetyttää miksi häntä pitää tässäkin koko ajan esillä pitää...

        Joo, ei se Ekiin liity mitenkään. Tuo ristikko on Auriferan. Ekiltä Seurassa on vain Suurnuotta. Aurifera tuskin tuollaisesta niin kiinnostunut on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo krypto edes ole EV:n eli ihmetyttää miksi häntä pitää tässäkin koko ajan esillä pitää...

        Ihan turhaan siksikin Tapio vetoaa Ekiin, että mielipiteet ovat voineet muuttua ulosajon jälkeen. Onko hän täällä käynyt valittamassa asiasta? Ei, joten miksi hänen sylttytehtaansa tarvitsisi hoitaa hänen asiaansa? Aivan oikein, ei yhtään minkään takia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turhaan siksikin Tapio vetoaa Ekiin, että mielipiteet ovat voineet muuttua ulosajon jälkeen. Onko hän täällä käynyt valittamassa asiasta? Ei, joten miksi hänen sylttytehtaansa tarvitsisi hoitaa hänen asiaansa? Aivan oikein, ei yhtään minkään takia!

        Ainakin jonkun valituksien takia muutama vuosi sitten puututtiin PuPe:n osittain ratkottujen ristikoiden linkityksiin. Kuka valitti, ei ole tiedossa, mutta Sanarisin jotenkin liittyvät henkilöt oletettavasti valittivat. Eihän muilla ole intressejä.

        Eihän Eki tänne kirjoita? Tai voi kirjoittaa, mutta jos hänkin on täällä anonyymi, ei voi tietää, kirjoittaako vai ei. Todennäköisempänä pidän, että ei kirjoita kuin että kirjoittaa.

        Jos olisi Ekin tistikko, Ekin asiahan omien tekijänoikeuksiensa puolustaminen on. Mutta en halua, että Ekinkään tekijänoikeuksia julkisissa foorumeissa rikottaisiin.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ainakin jonkun valituksien takia muutama vuosi sitten puututtiin PuPe:n osittain ratkottujen ristikoiden linkityksiin. Kuka valitti, ei ole tiedossa, mutta Sanarisin jotenkin liittyvät henkilöt oletettavasti valittivat. Eihän muilla ole intressejä.

        Eihän Eki tänne kirjoita? Tai voi kirjoittaa, mutta jos hänkin on täällä anonyymi, ei voi tietää, kirjoittaako vai ei. Todennäköisempänä pidän, että ei kirjoita kuin että kirjoittaa.

        Jos olisi Ekin tistikko, Ekin asiahan omien tekijänoikeuksiensa puolustaminen on. Mutta en halua, että Ekinkään tekijänoikeuksia julkisissa foorumeissa rikottaisiin.

        Kysyin Auriferan mielipidettä Piti ajattelemattomana ja epäreiluna toimintana. Eivät kuitenkaan erityisen isona asiana, enemmän on periaatekysymys. Eivät asiasta meteliä nosta, joten ei heille ei tekijänoikeusrike.

        Jos olisi Apu-lehden krypto, joista Eki on vastuussa tilanne olisi varmaaan hieman erilainen suhtautuminen.

        Vaikka Aurifera näin reagoi, haluan silti kaikki minulle näytettävät ristikot sivujeni kautta, jotta mitään huomautettavaa epäreilusta ratkaisusanojen julkisesta paljastamisesta ei tule. Toivon Auriferaakin kunnioitettavan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Koska aloit asiasta jankkasmaan, tein tutkintailmoituksen mkdetaattorille. Laitoin asian tiedoksi myös Ekille Ota yhteyttä -lomskkeen kautta.

        Tämö asia pitää nyt selvittää.

        Tämä asia on todellakin selvitettävä ja siitä pitää avata useita säikeitä ja kymmeniä viestejä. Samalla tavalla pitää selvittää Tapion sivujen tietoturva- ja ykdityisyydenduojaongelmsat. Laitoin lomakkeella viestin Tapiolle ja yksityisyydensuojavaltuutetulle. Sain jo alustavan vastauksenkin - ottavat asian vakavasti.


    • Anonyymi

      Ristikon tekijänoikeus tarkoittaa sitä, että jos joku julkaisee oman ristikkonsa omassa ristikkolehdessään, niin kilpailija ei saa kopioida ja julkaista samaa ristikkoa omissa nimissään (tai ilman lupaa edes oikean laatijan nimissä) omassa ristikkolehdessään. Ristikon ratkaisusanojen paljastamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

      Jos Sanaris ja/tai tämän palstan moderaattori vastustavat ristikkojen ratkaisujen paljastamista täällä, niin se on heille aivan sallittu mielipide, mutta lain kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Toki moderaattori voi - vapaan harkintansa mukaan - aivan hyvin poistaa täältä sellaistakin tavaraa joka ei riko lakia.

      • Kun muutama vuosi sitten PuPen ristikoiden ratkaisuja paljastettiin runsaasti, muistaakseni minulle tuli niistä muistutus, vaikka vain muutaman ratkaisusanan taisin kertoa. Sain s-postin, joka myötäili Sanarisin kantaa. Palkintoristikoiden paljastamisia ennenaikaisesti pidettiin tekijänoikeusrikkomuksina.


      • Yksi laatija oli kyllä tuodta samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kun muutama vuosi sitten PuPen ristikoiden ratkaisuja paljastettiin runsaasti, muistaakseni minulle tuli niistä muistutus, vaikka vain muutaman ratkaisusanan taisin kertoa. Sain s-postin, joka myötäili Sanarisin kantaa. Palkintoristikoiden paljastamisia ennenaikaisesti pidettiin tekijänoikeusrikkomuksina.

        "muistaakseni tuli muistutus" on loistava sanonta ja tuo mieleen Sisko ja sen veli -komedian (ensimmäinen jakso) missä ihmettelevät jostain aiemmin ostamaansa matkamuistoa, mutta eivät muista paikkaa mistä se on ostettu.

        Eikai Huuhaa ole se veli siitä komediasta?


    • Anonyymi

      Dama lomskevon!

      Poutasää näyttää tulleen myrskyn jälkeen. On siis seesteisesti hyvä aika kysyä tarvitaanko täällä jo uutta Seuraa ja erityisesti sen kryptoa päiväkahviseuraksi?

      • Tavuristikon ratkoin äsken. Sen ratkon aina, joskus suurnuotan, jos teema kiinnostaa riittävästi. Muita en lehdestä ratko.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tavuristikon ratkoin äsken. Sen ratkon aina, joskus suurnuotan, jos teema kiinnostaa riittävästi. Muita en lehdestä ratko.

        Dama lomskevon!

        Jokos Huuhaa on saanut uusimman krypton ratkaistua? Se on nimittäin mainiota hermolepoa kaiken sen varmuuskopioinnin, koodauksen ja kilpailevien "foirumeiden" haukkumisten väliin. Ota lehti esiin, kynä käteen ja selvitä yksi kerrallaan mikä numero vastaa mitäkin kirjainta.

        Sitä paitsi Krypto Pelikaanin kesäkuun numero ilmestyy jo ensi viikolla 👍ja siinä riittää puuhaa moneksi viikoksi. Suosittelen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dama lomskevon!

        Jokos Huuhaa on saanut uusimman krypton ratkaistua? Se on nimittäin mainiota hermolepoa kaiken sen varmuuskopioinnin, koodauksen ja kilpailevien "foirumeiden" haukkumisten väliin. Ota lehti esiin, kynä käteen ja selvitä yksi kerrallaan mikä numero vastaa mitäkin kirjainta.

        Sitä paitsi Krypto Pelikaanin kesäkuun numero ilmestyy jo ensi viikolla 👍ja siinä riittää puuhaa moneksi viikoksi. Suosittelen!

        En ratko kryptoja.

        2023-05-05 08:53:15 toin esille krypton.

        Minulta kysyttiin Seura 18/2023 kryptoon kysymys, mutta kysyjä ei koskaan tarkentanut, mikä oli ongelma. Kohdan käsittely jäi kesken.

        Tykkään seuran tavuristikoista, jotka ratkon aina. Joskus ratkon suurnuottia, jos on riittävänkiinnostavan tuntuiset pääkuvat.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe